شرایط جدید فروش نقد و اقساطی پژو ۵۰۸ – فروردین ۹۷

با توجه به برنامه ‌ریزی‌ های صورت گرفته و سیاست‌ های فروش شرکت ایکاپ، شرایط فروش اقساطی محصول پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۱۶ به صورت نقدی و اعتباری از روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۱/۲۹ تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح جدول پیوست ارائه می گردد:
نکات و قوائد مهم در روش فروش اعتباری :
– ثبت نام صرفا از طریق سیستم سیتریکس انجام می شود و فعال سازی قرارداد (واریز نقدی پیش پرداخت) نیز از طریق وب سایت فروش اینترنتی صورت می گیرد.
– خودرو در رهن شرکت ایران خودرو است.
– تحویل خودرو در نمایندگی های منتخب ایکاپ است.
– اطلاعات و مشخصات خودروی پژو ۵۰۸ اتوماتیک ۲۰۱۶، از طریق لینک پایین صفحه در دسترس است.زمان فعال سازی این بخشنامه: ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۱/۲۹
پژو ۵۰۸ مانند پژو ۲۰۰۸ و سری محصولات DS در ایران به موتور پیشرفته ۱۶۵ THP  مجهز است که با کد فنی EP6 شناخته می شود و با وجود مصرف سوخت بهینه، توان ١۶٣ اسب بخار را در اختیار گیربکس ۶ سرعته AT6  آیسین  قرار می دهد.با این حساب می توان گفت که پژو ۵۰۸ عملکرد نسبتا خوبی از نظر فنی دارد اما با توجه به بازار شلوغ خودروهای رقیب از این حیث در پس رنو تلیسمان، تویوتا کمری هیبریدی و هیوندای سوناتا هیبرید قرار خواهد گرفت.از امکانات و تجهیزات رفاهی پژو ۵۰۸ مى توان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایدارى خودرو (ESP)، سیستم کنترل لغزش (ASR)، سیستم کنترل پایدارى دینامیک(CBC)،  سیستم کمکى سربالایى(HAS)، ترمز دستى برقى، ٢ عدد کیسه ى هواى جلو، ٢ عدد کیسه ى هواى جانبى، ٢ عدد کیسه هواى پرده اى جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک ۴کاناله (جلو وعقب)، صفحه نمایش ٧اینچى لمسى با رزولوشن بالا، رادیو، ٨بلندگو، بلوتوث، چراغ هاى جلو Full LED، همراه با روشنایى روز (دى لایت)، سیستم روشنایى هوشمند در پیچ ها، چراغ هاى مه شکن جلو LED، سنسور نور خودکار (اتولایت)، نور بالاى هوشمند، آینه هاى جانبى هم رنگ بدنه، گرم کن، آینه تاشو برقى با چراغ راهنما، آینه وسط ضد انعکاس نور خودکار (الکتروکرومیک)، سیستم هشدار هوشمند، سیستم قفل مخفى درها و سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت (keyless) اشاره کرد.

The post شرایط جدید فروش نقد و اقساطی پژو ۵۰۸ – فروردین ۹۷ appeared first on دیجیاتو.

کابوس یا واقعیت؛ بررسی احتمال عرضه پژو ٢٠٧ کراس توسط ایران خودرو

پژو ۲۰۶ خودرویی است که در سال ۱۹۹۹ در فرانسه، بر روی خط تولید رفت و عرضه آن در کشورمان علیرغم گذشت قریب به ۲۰ سال از معرفی اولیه همچنان ادامه دارد.

پژو ۲۰۷i که ظاهرا خودرو جدیدتری به نظر می رسد نیز در واقع مدل فیس لیفت پژو ۲۰۶ یا همان پژو ۲۰۶ پلاس است، که در ایران با نام عجیب ۲۰۷i عرضه می شود.

اواخر سال ۹۱ زمانی که شرکت پژو به کلی با ایران خودرو قطع همکاری کرد، مدل ۲۰۷ بر روی خط تولید این شرکت حضور داشت و در دو نمونه دنده دستی و اتومات عرضه می شد، اما در پی قطع همکاری دو شرکت تولید این خودرو نیز برای چند سال متوقف شد، تا زمانی که پس از امضای برجام ایران خودرو توانست بار دیگر ۲۰۷ را با برخی تغییرات جزئی ظاهری و داخلی به خط تولید بازگرداند.

تنها تفاوت مهم پژو ۲۰۷ جدید با ۲۰۶ در ظاهر و سطح آپشن های آن است و حتی ایران خودرو هیچ گونه اطلاع رسانی ای در مورد تفاوت های فنی یا کیفی مدل های ۲۰۷ نسبت به ۲۰۶ نکرده است.اما اخیرا با معرفی رسمی مدل جدید پژو ۲۰۷ با لقب “کراس” در بازار چین، می‌ توان به این نتیجه رسید که پژو ۲۰۷ تنها در ایران تداوم تولید و عرضه ندارد و بلکه در کشور چین هم شاهد تداوم تولید و عرضه آن در مدل‌ های مختلف هستیم، با این وجود که نسل جدید پژو ۲۰۸ (به عنوان مدل جایگزین ۲۰۶ و ۲۰۷) چند سالی می‌ شود کار خود را در بازارهای جهانی آغاز کرده است.گفتنی است که “پژو ۲۰۷ کراس” با پلاستیک‌ های مشکی رنگ اضافه، برپایه همان پژو ۲۰۷ قدیمی ساخته شده است که هم اکنون با سرمایه گذاری مشترک گروه خودروسازی “پژو/ سیتروئن” و شرکت “دانگ فنگ” در کشور چین باز طراحی شده و تولید می‌ شود.

قیمت مدل‌ های پایه پژو ۲۰۷ کراس، ۷۴ هزار و ۸۰۰ یوان الی ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ یوان برای مدل های فول آپشن این خودرو دو رگه چینی فرانسوی است.در واقع این اختلاف قیمت به خاطر آپشن‌ های زیاد و متنوع نیست، بلکه دلیل اصلی آن می ‌تواند بکارگیری دو پیشرانه مختلف درکنار دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک باشد که پیشرانه اول با حجم ۱٫۴ لیتری (مشترک با ۲۰۶ تیپ دو)، قادر به تولید ۷۶ اسب بخار قدرت و حداکثر ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور است، اما گزینه دوم همان پیشرانه نام آشنای ۱٫۶ لیتری TU5 خواهد بود که درست همانند نمونه‌ های داخل کشور، توان خروجی آن معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم معادل ۱۴۲ نیوتن متر عنوان شده است.

با این حساب به نظر می رسد که تمام شرایط برای عرضه ۲۰۷ کراس در ایران مهیا باشد، به خصوص آنکه تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان از آماده سازی یک نمونه اولیه (احتمالا پیش تولید) دارد که اتفاقا به دلیل تغییرات غیر حرفه ای و افزایش ارتفاع بیش از حد، بسیار نیز عجیب و نامتعارف به نظر می رسد.

تمام این موارد در حالیست که برخی رسانه های وابسته به ایران خودرو، عرضه چنین محصولی را توسط این شرکت تکذیب کرده اند، اما با توجه به سابقه فعالیت چند ماه اخیر ایران خودرو در زمینه فیس لیفت دنا، سورن و رانا با حداقل تغییرات، عرضه ۲۰۷ کراس با قیمتی بیشتر می تواند کاملا قابل پیش بینی باشد.

با این وجود باید گفت که متاسفانه با توجه به تصاویر منتشر شده، تمام اصول زیبایی شناسی پژو ۲۰۶ که سبب محبوبیت این مدل برای سالیان متوالی شده است در مورد پژو ۲۰۷ کراس به دست فراموشی سپرده شده اند و حالا با هاج بکی بزک شده طرف هستیم که به غیر حرفه ای ترین شکل ممکن افزایش ارتفاع را تجربه کرده است.

اما این یک واقعیت است که خودروسازان ما کوچکترین اهمیتی به حفظ اصالت محصول تولیدی خود نمی دهند و با عرضه خودروهای عجیب الخلقه ای نظیر سایپا کوییک یا ۲۰۷ کراس قصد دارند تا با بهره گیری از تمایل مشتریان به خودروهای کراس اوور، به کسب سود بیشتر بپردازند.

The post کابوس یا واقعیت؛ بررسی احتمال عرضه پژو ٢٠٧ کراس توسط ایران خودرو appeared first on دیجیاتو.

اولین فیس لیفت رانا در راه بازار؛ به روز رسانی جزئی به سبک ایران خودرو

بعد از سمند و سورن، حال نوبت رانا است که ایران خودرو آن را در سال ۹۷ با ظاهر فیس لیفت عرضه کند.
آن طور که برخی مدارک تصویری خبر می دهند، گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری سمند، سورن توربو و رانا را در نسخه فیس لیفت شده برای بازار معرفی می کند و از طرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز با گیربکس پانچ و اضافه شدن چند آپشن به بازار ورود پیدا خواهد کرد.تغییرات اعمال شده بر روی رانا فیس لیفت شامل: چراغ جلو و عقب، آینه ها و همرنگ شدن ضربه گیر درب ها، دستگیره ها و فرمان جدید است. همچنین رانای جدید مجهز به سیستم کروز کنترل خواهد بود.با توجه به سیاست جدید ایران خودرو، به نظر می رسد که رانا جدید نیز به دی لایت نیز مجهز شده باشد. از طرفی آینه های جانبی خودرو تغییر کرده اند و به چراغ راهنما نیز مجهز شده اند.

از دیگر تغییرات جزئی رانا می توانند به طراحی جدید قالپاق آن اشاره کرد و همچنان جای این سوال را باقی می گذارد که بالاخره چه زمانی همان رینگ های معرفی شده در سال ۱۳۹۱ بر روی خودرو نصب می شود.آن طور که از تصاویر بیرونی مشخص است، صندلی عقب رانا فیس لیفت از این پس به سه پشت سری که گویا قابل تنظیم نیز هستند، مجهز خواهد شد. از طرفی برخی جزئیات جلو پنجره رانا هم تغییر کرده است و ظاهرا قرار است تا غربیلک فرمان جدید در این خودرو نصب شود.پیش بینی ها نشان می دهد که در صورت معرفی هر چه زودتر رانا فیس لیفت و همچنین اضافه کردن برخی امکانات رفاهی، می توان با در نظرگیری قیمت کمتر از ۳۸ میلیون تومان برای این خودرو در سال جاری، رشد تولید و افزایش تقاضا را برای رانا فیس لیفت دید.

از طرف دیگر ظاهرا ایران خودرو تصمیم گرفته تا فروش پژو ۲۰۶ صندوق دار را متوقف نماید و از این رو مشتریان فعلی ۲۰۶ صندوق دار در نهایت ناچار به انتخاب رانا خواهند بود، این در حالیست که گزینه دیگر یعنی پژو ۲۰۷ صندوق دار ایران خودرو نیز در مسیر افزایش شمار تولید قرار گرفته و مشتریان فراری از رانا، چاره ای ندارند جز آنکه با پرداخت بهای بیشتر به سراغ ۲۰۷ صندوق دار بروند که احتمالا با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد.

The post اولین فیس لیفت رانا در راه بازار؛ به روز رسانی جزئی به سبک ایران خودرو appeared first on دیجیاتو.

حضور ناامیدانه ایران خودرو در نمایشگاه اتومکانیکاى استانبول

مجموعه نمایشگاه های اتومکانیکا که در شهر های بزرگ کشورهای صنعتی به شکل سالانه برگزار می شود به صنعت قطعه سازی اختصاص دارد و از جمله نمایشگاه های مهم برای تولید کنندگان خودرو و هولدینگ های بزرگ قطعه ساز به شمار می آید.

ایران خودرو نیز قصد دارد تا امسال با هدف افزایش صادرات قطعه، توسعه بازار، دسترسی به مشتریان جدید و افزایش سبد تولید قطعه طبق سفارش‌های مشتریان در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول حضور یابد.
ایران خودرو و در راستای حضور در شبکه تامین خودروسازان و قطعه سازان جهانی، این خودروساز در نمایشگاه اتومکانیکا در شهر استانبول ترکیه حضور فعالی خواهد داشت.درحال حاضر ایران خودرو،‌ قطعات مورد نیاز مشتریان را به صورت OEM یا غیریدکی در بخش های قطعات ریخته گری، پرسی و ماشین کاری شده به بازارهای هدف صادر می کند.
حجم صادرات قطعه توسط ایران خودرو در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ افزایش چشم‌گیری داشته و نزدیک به دوبرابر شده است.
بازارهای هدف صادراتی قطعات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو، ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه،‌ ایتالیا و اسپانیاست. ایران خودرو توانسته با تولید قطعات با کیفیت و استاندارد جهانی سهم مناسبی از بازار قطعات خودروسازان معتبر جهانی را کسب کند.نمایشگاه اتومکانیکا استانبول (نمایشگاه automechanika) که از آن تحت عنوان نمایشگاه قطعات یدکی خودرو استانبول نیز یاد می شود ، نمایشگاهی در زمینه صنعت خودرو و اتومبیل و لوازم یدکی و قطعات یدکی انواع خودرو است.

این نمایشگاه از مهمترین رویدادهای نمایشگاهی برای ترکیه در زمینه نمایشگاه های پیرامون خودرو و قطعات یدکی آن در سطح بین المللی بحساب می آید که امسال از ۱۶ تا ۱۹ فروردین ماه برگزار مى شود.

با این وجود می توان حضور ایران خودرو را در این نمایشگاه، تلاشی نا امیدانه توصیف کرد، چرا که با توجه به عقب ماندگی تکنولوژیک صنعت خودروسازی کشورمان و محدودیت های بین المللی برای همکاری و تبادل مالی، عملا افق چندانی برای شکل گرفتن همکاری واقعی بین قطعه سازان ایرانی و شرکت های بزرگ بین المللی قابل تصور نیست.

The post حضور ناامیدانه ایران خودرو در نمایشگاه اتومکانیکاى استانبول appeared first on دیجیاتو.