سردرگمی خودروسازان و مشتریان برای استرداد پول ثبت‌ نام ‌کنندگان خودرو

با افزایش قیمت خودرو و تغییر در نحوه قیمت گذاری خودروسازان، توان خرید مردم بسیار کم شده است. از دست رفتن توان خرید مشتریان، عواقب سختی برای صنعت خودرو خواهد داشت که مهم ‌ترین آنها «کاهش فروش خودروسازان» و «شکل‌گیری موجی بزرگ از انصراف مشتریان» است.
ایران خودرو در ابلاغیه‌ای تکلیف استرداد ما‌به‌التفاوت پرداختی مشتریان در ماجرای «لغو افزایش قیمت ۳۰ درصدی خودروها» را مشخص کرد.
حدود دو ماه پیش بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودروهای ثبت نامی با موعد تحویل ابتدای شهریور تا انتهای دی ماه ۹۷ را صادر کرد. بر این اساس، بخشی از ثبت‌ نام ‌کنندگان با توجه به قیمت‌های جدید، اقدام به تکمیل وجه کردند و این در حالی بود که وزارت صنعت کمی بعد مصوبه قبلی (افزایش ۳۰ درصدی قیمت) را لغو و خودروسازان را ملزم به استرداد پول ثبت‌ نام ‌کنندگان خودرو کرد.

البته استرداد ما‌به‌التفاوت‌ها قطعی است، با این حال مشتریان از آنجا که نمی‌دانند چه زمانی پول‌شان پس داده خواهد شد، بلاتکلیف مانده‌اند؛ بنابراین می‌طلبد خودروسازان اطلاع رسانی لازم را در این مورد انجام دهند.
تا اوایل اسفند، نحوه استرداد پول ثبت‌ نام ‌کنندگان خودرو مشخص نبود، تا اینکه ایران‌خودرو با ارسال ابلاغیه‌ای به نمایندگی‌های خود، تکلیف را مشخص کرد. طبق ابلاغیه مورد نظر، بازه زمانی استرداد پول، اوایل اردیبهشت تا اواسط خرداد سال آینده در نظر گرفته شده است. در این ابلاغیه اما بندی وجود دارد که سبب اعتراض برخی مشتریان شده است. طبق این بند، مشتریان برای دریافت پول خود، باید شخصا به نمایندگی‌های ایران خودرو مراجعه کنند و وکالتنامه مورد قبول نیست. این به آن معناست که اگر مشتریان خودروی خود را فروخته باشند، ایران خودرو پول آنها را مسترد نخواهد کرد.

ثبت‌ نام ‌کنندگان خودرو

کشمکش بین ایران خودرو (احتمالا در ادامه، سایپا) با این دسته از مشتریان، ریشه در تصمیمات ناگهانی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد. وقتی این وزارتخانه در عرض چند روز حکم به افزایش قیمت می‌دهد و آن را ابطال می‌کند، طبیعی است که خودروسازان و مشتریان گرفتار و سردرگم شوند. به نظر می‌رسد اگر وزارت صنعت از ابتدا حکم به افزایش ۳۰ درصدی قیمت نمی‌داد یا پس از صدور، آن را لغو نمی‌کرد، حالا این حاشیه‌ها ایجاد نمی‌شد. وزارت صنعت طی چند وقت گذشته نشان داده که با وجود صدور حکم قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار، باز هم به تشخیص خود در این ماجرا دخالت می‌کند و از همین رو راه برای حواشی جدید همچنان باز است.

The post سردرگمی خودروسازان و مشتریان برای استرداد پول ثبت‌ نام ‌کنندگان خودرو appeared first on دیجیاتو.

کاهش ۲۴ میلیونی قیمت پژو ۲۰۷ صندوق دار توسط ایران خودرو؛ واکنشی به اعتراض مشتریان

چند هفته قبل بود که مسئولان وزارت صنعت از بازگشت قیمت خودروهای ثبت نامی به رقم های سال ۹۶ خبر دادند و از آنجا که قیمت پژو ۲۰۷ صندوقدار اتوماتیک پیش از این بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده بود و تفاوت حدود ۵۰ میلیون تومانی با نسخه ی هاچبک خود داشت تجمع های اعتراضی مختلفی از سوی مشتریان این خودرو در مقابل وزارت صمت، سازمان حمایت و شرکت ایران خودرو برگزار شد. پس از مدتی سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا کرده و قیمت پژو ۲۰۷ صندوقدار اتوماتیک را به ایران خودرو اعلام کرد. بر این اساس نامه منتشر شده از جانب این سازمان جمع بهای تمام شده ی این خودرو برای ایران خودرو ۶۳ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان در نظر گرفته شده بود و سازمان حمایت نیز به ایران خودرو متذکر شده  بود که این شرکت باید با رعایت سود منطقی و قانونی قیمت گذاری نهایی این خودرو را انجام دهد. حالا شرکت ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۷ صندوقدار را اصلاح نموده است.
طبق اطلاعات کسب شده از سازمان حمایت و شرکت ایران خودرو، پژو ۲۰۷ صندوقدار با قیمت پایه ۶۳/۶۹۲/۰۰۰ تومان به صورت پایه قیمت گذاری شده که با احتساب هزینه‌های جانبی (مالیات، عوارض، شماره گذاری و …) به کسانی که این خودرو را پیش خرید کرده‌اند با قیمت ۷۹/۹۰۰/۰۰۰ تومان واگذار خواهد شد.

قیمت پژو 207 صندوقدار

پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک از بسیاری جهات با ۲۰۶ صندوق دار یکسان است و تنها می تواند از نظر ظاهری اندکی نسبت به محصول قدیمی ایران خودرو متفاوت جلوه کند.
‏۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک با موتور کم مصرف TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر و همراه با گیربکس اتوماتیک (AL4) به بازار عرضه خواهد شد.
از امکانات و آپشن های رفاهی پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک باید به فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا (USB, DVD و بلوتوث)، سیستم رهیاب ماهواره ای، غربیلک فرمان دارای کلید های کنترلی، کروز کنترل، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، چراغ های جدید جلو، چراغ های روشنایی در روز، آینه های جانبی تاشونده و اسپویلر عقب اشاره کرد.

قیمت حدود ۸۰ میلیونی (۷۹٫۹ میلیون تومانی) پژو ۲۰۷ صندوق دار در شرایطی اعلام شده است که ایران خودرو سری اولیه این خودرو ها را بر مبنای قیمت ۱۰۴ میلیون تومانی تحویل مشتریان داده بود، بنابراین مشتریانی که موعد تحویل خودرو آن ها تا پایان دی ماه ۹۷ است، می توانند محاسبات خود را بر مبنای قیمت ۸۰ میلیونی قرار دهند، اما قیمت بهمن ماه احتمالا بر اساس فاصله ۵ درصدی نسبت به نرخ های بازار آزاد اعلام خواهد شد که بیش از ۱۱۰ میلیون تومان بر آورد شده است. از این رو عملا می توان گفت که اختلاف قیمتی عجیبی میان خودروهای تحویلی دی ماه و بهمن ماه ایجاد خواهد شد.

The post کاهش ۲۴ میلیونی قیمت پژو ۲۰۷ صندوق دار توسط ایران خودرو؛ واکنشی به اعتراض مشتریان appeared first on دیجیاتو.

هر آنچه از پلت فرم تازه ایران خودرو می دانیم؛ تلاش چند جانبه برای خودروسازی در شرایط تحریم

حدود یکسال و نه ماه قبل و در شرایط اجرای همه جانبه برجام بود که ایران خودرو از توسعه پلت فرم تازه خود با همکاری چندین کمپانی معتبر بین المللی خبر داد. براین اساس قرار بود محصول آینده ایران خودرو تحت طراحی کمپانی طراحی خوشنام پنین فارینا، با قطعات فنی توسعه یافته توسط ماهله آلمان و پاورتک کره جنوبی ظرف ۲٫۵ سال راهی بازار شود، اما در پی بحران اقتصادی اخیر که پس از اعلام خروج آمریکا، از توافق هسته ای سرنوشت این پروژه نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و به خصوص با توجه به افزایش شدید قیمت خودرو و کاهش قدرت خرید عموم جامعه، ممکن است اساسا توسعه یک پلت فرم هزینه بر در شرایط فعلی از توجیه اقتصادی مناسبی برخودار نباشد.

https://i2.wp.com/digiato.com/wp-content/uploads/2017/05/IKCO-EVO-1.jpg?resize=660%2C435&ssl=1
با این حال براساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است، در بازدید چند ماه قبل دبیر شورای عالی امنیت ملی از گروه صنعتی ایران خودرو، وی در جریان جدیدترین اقدامات این شرکت برای مقابله با تحریم‌ها به‌ویژه در بخش طراحی و تولید پلت‌فرم ملی و توسعه محصولات قرار گرفته است.
طی چند روز گذشته خبرهای تازه ای از ایران خودرو به گوش می رسد که بر تولید یک محصول تازه با محوریت دانش داخلی تاکید دارد. در همین رابطه ویدیوی از بازدید مسئولان شورای عالی امنیت ملی از ایران خودرو منتشر شده است که بر استفاده از دانش مهندسان ایرانی برای تولید محصولات تازه متمرکز است. حال در آستانه ۲۲ بهمن به نظر می رسد که ایران خودرو قصد دارد تا با خبری قدرت خود در مهندسی خودروهای ملی را یاد آور شود.

ایران خودرو

تصاویر غیر رسمی از طراحی اولیه یک کراس اوور بر پایه زبان طراحی ایران خودرو که توسط مرتضی آلاد، یکی از طراحان خوش ذوق کشورمان ترسیم شده است.

تاکنون ایران خودرو از انتشار اطلاعات رسمی جدید در خصوص این پروژه خودداری کرده است اما آنطور که از شواهد بر می آید، تلاش برای افزایش درصد داخلی سازی پلت فرم پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ ظرف ماه های گذشته می تواند در همین راستا انجام شده باشد. از سوی دیگر براساس گمانه زنی های اولیه، تاکنون چند خودرو شامل یک سدان سایز متوسط و یک کراس اوور توسط ایران خودرو طراحی شده است که ممکن است شباهت هایی به پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ داشته باشند و احتمالا برای نیمه دوم سال ۹۸ یا نیمه اول سال ۹۹ معرفی خواهند شد.

مسلما چنین تلاشی در شرایط فعلی شایسته تقدیر است و برای شرکتی که مدت هاست به ساخت چند سدان ساده بر پایه فیس لیفت هایی از پژو ۴۰۵ و سمند بسنده کرده، هر گونه توسعه و نو آوری می تواند حائز اهمیت باشد، به خصوص که مدیر عامل ایران خودرو، این محصولات تازه را پاسخ این شرکت به شرایط سخت و تحریم های فعلی صنعت خودروسازی قلمداد کرده است.

اما در نهایت آنچه که مسلم است اینکه دست یابی به دانش روز صنعت خودروسازی بدون مشارکت کمپانی های بین المللی ممکن است و خودروسازان به نام کره ای و حتی چینی نیز بدور از شرایط تحریم ها، سال هاست که از دانش و تکنولوژی کمپانی های بزرگ در ساخت خودرو بهره می برند. از این رو باید منتظر ماند و دید که توان مهندسان داخلی در ساخت خودرویی ایرانی و مستقل از قطعات وارداتی تا چه حد می تواند منجر به تولید انبوه یک خودرو جذاب با قیمتی رقابتی شود؟

The post هر آنچه از پلت فرم تازه ایران خودرو می دانیم؛ تلاش چند جانبه برای خودروسازی در شرایط تحریم appeared first on دیجیاتو.

شرایط جدید پیش فروش ایران خودرو آغاز می شود + جدول

پس از حرف و حدیث ‌های بسیار، ایران خودرو سرانجام مجوز افزایش قیمت انواع خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومانی خود را از دولت دریافت کرد و تغییرات قیمتی خودروهای پژو ٢٠۶، خانواده سمند، پژو ۴٠۵، رانا و پژو پارس سال را در لیست دی ماه خود منتشر نموده است.
براین اساس تغییرات قیمتی در محصولات ایران خودرو بیش از ١٠ میلیون تومان در انواع محصولات بوده است.
ایران‌ خودرو پیش از این در دو مرحله قیمت هایما S5، دانگ فنگ H30 کراس، دنا پلاس، پژو پارس اتوماتیک و پژو ٢٠٧ دنده دستی را بالا برده بود و یک نوبت هم قیمت پژو ٢٠٧ اتوماتیک را افزایش داده بود.
استراتژی این شرکت برای اعلام قیمت های جدید، استراتژی افزایش پلکانی خواهد بود و از همین رو احتمال افزایش مجدد قیمت محصولات این خودروساز ظرف هفته ها یا ماه های آتی نیز دور از ذهن به نظر نمی رسد.
گروه صنعتی ایران خودرو مرحله جدید پیش فروش محصولات خود را ویژه دی ماه ۹۷ از روز دوشنبه آغاز می کند.
شرایط پیش فروش مشارکت در تولید دی ماه ۹۷ از روز دوشنبه ۹۷/۱۰/۲۴ لغایت ۹۷/۱۰/۳۰ آغاز می شود.
جدول ۱: نرخ سود پیش فروش محصولات ایران خودرو در سال ۹۸جدول ۲: شرایط و برنامه فروش محصولات ایران خودرو در سال ۹۸جدول ۳: تخفیف خرید محصول ایرانیشرایط ویژه بخشنامه :
تخفیف خرید محصول ایرانی” علاوه بر سود مشارکت برای برخی محصولات مطابق با جدول ۳ در نظر گرفته شده است و پرداخت آن منوط به واریز نقدی مابه التفاوت نهایی در مهلت تعیین شده در دعوتنامه و دریافت خودرو است و در صورت منقضی شدن دعوتنامه و یا انصراف قرار داد قابل ارائه نیست.
تنظیم صلحنامه در این بخشنامه تا یکبار قابل اجرا است.

The post شرایط جدید پیش فروش ایران خودرو آغاز می شود + جدول appeared first on دیجیاتو.

شرایط فروش ایران خودرو با بیشترین قیمت ممکن اعلام شد

سرانجام شرایط کاری جدید خودروسازان مشخص شد و حالا شرایط فروش ایران خودرو برای ۳۰۰ دستگاه پارس اتوماتیک و هایما s5 با تحویل فوری ۳۰ روزه اعلام شده است. قیمت گذاری این خودروها براساس نرخ حاشیه بازار انجام شده است.
به اطلاع کلیه متقاضیان محترم محصولات ایران خودرو می رساند، بر اساس مجوزهاى صادر شده از سوى مراجع ذى صلاح، عرضه محصولات جدول ذیل به صورت بسیار محدود (۳۰۰ دستگاه) و با قیمت حاشیه بازار از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۹۷/۱۰/۲۴ لغایت ۹۷/۱۰/۳۰ و یا تا زمان تکمیل ظرفیت ارائه می گردد.

در واقع به درستی مشخص نیست که هدف ایران خودرو از فروش تنها ۳۰۰ دستگاه خودرو با چنین قیمتی چیست اما آنچه مسلم است که اینکه عرضه محدود خودروها به صورت فروش فوری نمی تواند به کاهش قیمت های حاشیه بازار منجر شده و صرفا امکان دلالی را برای خریداران چنین خودروهایی فراهم می کند. بنابراین شرایط فروش ایران خودرو با این شیوه بعید است که نقشی در تعدیل قیمت ها داشته باشد و احتمالا به تثبیت قیمت های فعلی در حاشیه بازار منجر خواهد شد.

شرایط فروش ایران خودرو

قواعد و ضوابط مهم شرایط فروش ایران خودرو در حاشیه بازار:
۱ -ظرفیت ثبت نام براى هر کد ملی، یک دستگاه از هر خودرو است و در صورت ثبت نام از سوى مشتریان محترم مغایر با این بند، قرارداد به صورت یک طرفه از سوى شرکت ایران خودرو لغو خواهد شد.
۲ – کلیه مشتریانی که در ۱۸ ماه گذشته نسبت به ثبت نام خودرو اقدام نموده اند، قادر به ثبت نام از این بخشنامه نیستند. بدیهی است هر ثبت نام مغایر با شرایط این بخشنامه، از سوى شرکت یک طرفه ابطال خواهد شد.
با توجه به محدودیت هاى ایجاد شده در پرداخت وجوه اینترنتى متقاضیان ثبت نام در طرح فروش فورى ، درگاه “سداد” در سایت فروش اینترنتى شرکت ایران خودرو تعبیه گردید که این دسته از مشتریان ( واریزهاى بالای ۱۰۰میلیون) از طریق درگاه “سداد” اقدام نمایند.
زمان فعال سازى این بخشنامه ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۹۷/۱۰/۲۴هایما S5 پیشرانه‌ ی ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌ متر دارد که بنا به ادعای ایران‌ خودرو، نهایت قدرت از دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و بیشترین گشتاور از دور موتور ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل خواهد شد.
طراحی داخلی این کراس اوور چینی، بسیار مدرن و عامه‌ پسند است. طراحی جذاب داشبورد، ظاهر چشم ‌نوازی را به کابین خودرو بخشیده و با این که متریال مورد استفاده در داخل کابین از جنس پلاستیک ارزان است اما به شکل نرمی قالب ‌گیری شده است. پوشش چرمی با دورنگ مشکی و نارنجی بر روی صندلی ‌‌ها کشیده شده و جزئیات آلومینیومی نیز در گوشه و کنار کابین دیده می ‌شود.
فروش فوری دیگر محصولات در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

The post شرایط فروش ایران خودرو با بیشترین قیمت ممکن اعلام شد appeared first on دیجیاتو.

جدیدترین قیمت سمند مطابق با ارز نیما توسط ایران خودرو اعلام شد + جدول

گروه صنعتی ایران خودرو شب گذشته قیمت سمند را مطابق با ارز سامانه نیما اعلام کرده است. بر این اساس به نظر می رسد که این محصول پرتیراژ و ملی نیز افزایش قیمتی درحدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان را نسبت به قیمت های قبلی تجربه کرده باشد. عجیب تر آنکه به گفته هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو، استراتژی این شرکت برای افزایش قیمت ها، پیروی از الگوی اطلاع رسانی پلکانی است و از این رو این احتمال مطرح شده است که طی ماه های آتی، افزایش قیمت این خودروها در سطح بازار ادامه داشته باشد.

قیمت سمند

سمند اولین خودروی تولید ملی محسوب می شود. که قرار بود جایگزینی برای پیکان باشد. این خودرو پر حاشیه در سال ۱۳۸۱ عرضه شد که البته به دلیل هزینه ی زیاد طراحی و تولید، هدف گذاری ایران خودرو برای جایگزینی آن با پیکان محقق نشد و قیمت سمند بالاتر از پیش بینی های اولیه تمام شد. ایران خودرو و بر روی پلتفرم پژو ۴۰۵ تولید شده است. سمند ال ایکس در سال ۸۳، با تغییرات ظاهری سطحی اعمال شده عرضه شد.

قیمت سمند

در ادامه شرکت در راستاى ارتقاء محصول سمند اقدام به طراحى و ساخت نسل جدید و مجهزترى از خودرى سمند با نام سمند LX در سال ۸۳ نمود. در سال ۱۳۸۹ سیستم عیب یاب خودکار ( مولتی پلکس ) نیز بر روی این خودرو قرار گرفت و انتخاب موتور EF7 نیز برای این محصول میسر شد.سمند ال ایکس مواردی همچون ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، رینگ آلومینیومی، امکان تنظیم برقی صندلی های جلو، سنسور هشدار دهنده عقب و صندوق پران الکتریکی را بیش از سمند معمولی دارد.
از تجهیزات رفاهى، ایمنى و ویژگى هاى این خودرو مى توان به کیسه هاى هوا راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS به همراه EBD، ستون فرمان تلسکوپى ( جمع شونده در هنگام تصادفات )، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلى راننده، آینه ­هاى جانبى برقى و تنظیم برقى شیشه بالا بر درها اشاره کرد.

The post جدیدترین قیمت سمند مطابق با ارز نیما توسط ایران خودرو اعلام شد + جدول appeared first on دیجیاتو.

قیمت پژو ۲۰۶ توسط ایران خودرو مطابق ارز سامانه نیما افزایش یافت + جدول

پس از پراید پژو ۲۰۶ یکی از پر تیراژ ترین محصولات تولید داخل به شمار می آید و در واقع می توان به نوعی گفت که پلت فرم پژو ۲۰۶ در حکم محبوب ترین پلت فرم خودرو در کشور قابل توصیف است. از این رو قیمت پژو ۲۰۶ برای تمامی اقشار جامعه از اهمیت ویژه ای برخودار است و حالا ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۶ را ویژه دی ماه ۹۷ اعلام کرده است. براین اساس به نظر می رسد که قیمت پژو ۲۰۶ در حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان نسبت به نرخ های فعلی افزایش یافته است و حالا برای خرید ارزان ترین تیپ پژو ۲۰۶ (تیپ ۲) نیاز به پرداخت رقمی افزون بر ۴۷ میلیون تومان خواهید داشت.
فروش فوری این محصولات به زودی آغاز خواهد شد.قیمت پژو 206

اواخر سال ۱۹۹۸ میلادی شرکت پژو یک خودرو آپشنال و مدرن نسبت به زمان خود را به نام ۲۰۶ جایگزین نسل قبلی آن، یعنی پژو ۲۰۵ کرد. این خودرو نسبت به نسل قبل خود از بهبودهای طراحی فوق‌ العاده‌ای برخوردار بود و یک خودرو کاملا عالی جوان پسند در زمان خود به حساب می‌ آمد. در کنار طراحی چشم نواز، این ارگونومی مناسب کابین، دینامیک حرکتی کم‌ نقص، مصرف سوخت مناسب و همچنین تجهیز بودن به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم برث مالتی پلکس بود که باعث شد در عرض ۱۰ سال، چیزی حدود ۵ میلیون خودرو پژو ۲۰۶ در سراسر جهان به فروش برسد. پژو در سال ۲۰۱۰ میلادی تولید این خودرو را متوقف کرد، اما پس از بیش از ۱۷ سال همچنان در کشورهایی از جمله ایران شاهد تولید آن هستیم.

شرکت ایران خودرو یکى از مهمترین پایگا هاى تولید پژو ۲۰۶ در جهان به شمار مى رود. پژو ۲۰۶ هاچ بک با ۲ موتور ۱٫۴ و ۱٫۶ لیترى در دو تیپ ۲ و ۵ در ایران خودرو تولید مى شود.
از آن جایی که مدل هاچ بک پژو ۲۰۶ گزینه مناسبی برای مسافرت های یک خانواده نبود، بنابراین توسط بسیاری از خریداران ترد می‌شود و آن‌ ها علیرغم علاقه خود به این خودرو ناچارا به خرید یک سدان دیگر روی می‌ آوردند. از همین رو ایران خودرو با همکاری پژو فرانسه دست به عرضه خودرى مبتنی بر پلتفرم اصلی خود پژو ۲۰۶ هاچ بک، اما مجهز به صندوق عقب کرد. خودرویى که در ابتدا «آریان» نامیده می‌ شد، اما پس از مدتی به ۲۰۶ اس دی (۲۰۶ SD) تغییر نام یافت.

The post قیمت پژو ۲۰۶ توسط ایران خودرو مطابق ارز سامانه نیما افزایش یافت + جدول appeared first on دیجیاتو.

قیمت پژو پارس توسط ایران خودرو افزایش یافت + جدول

این روزها ایران خودرو و سایپا در حال اعلام قطره چکانی قیمت محصولات خود هستند و در تازه ترین اقدام نیز دقایقی پیش فهرست تازه ای از قیمت خودروهای ایران خودرو منتشر شده است که شامل قیمت پژو پارس هم می شود. قیمت جدید خانواده پژو پارس از سوی ایران خودرو اعلام شد. فروش فوری این محصولات به زودی آغاز خواهد شد.

قیمت پژو پارسقیمت پژو پارس

پژو پارس یکی از محصولات محبوب ایران خودروست که از سال ۱۳۷۸ با نام‌ های پژو سفیر و پژو پرشیا تولید شده است و اکنون با نام پارس به فروش می رسد. طراحی این خودرو از پژو ۴۰۵ که در سال ۱۹۸۸ بهترین خودرو سال اروپا نام گرفت، الهام گرفته شده است. پژو پارس را می توان بهترین فیس لیفت در تاریخ صنعت خودرو ایران دانست و هم اکنون نیز این خودرو بعد از پراید و پژو ۲۰۶ پرفروش ترین خودروی بازار است. قیمت پژو پارس همواره اندکی گران تر از پژو ۴۰۵ تعیین شده است و با این وجود بسیاری از مشتریان حاضر به پرداخت رقم بیشتر برای قیمت پژو پارس هستند، چرا که ظاهر جذاب تر این مدل را نسبت به ۴۰۵ ترجیح می دهند.
از اولین تولید پژو پارس تا کنون برخی تغییرات نظیر به روز کردن طراحی داشبورد، اضافه کردن برخی امکانات رفاهی مانند سیستم تهویه اتوماتیک لحاظ شده است. قیمت پژو پارس

قیمت پژو پارس LX در ۹ ماه نخست امسال براساس آخرین اعلامیه شورای رقابت در حدود ۴۰ میلیون تومان محاسبه می شده است اما حالا قیمت پژو پارس به بیش از ۵۲ میلیون تومان افزایش یافته که از اختلافی در حدود ۱۲ میلیون تومان حکایت می کند که با توجه به ارز بری نه چندان بالای این خودرو، رقم قابل توجهی است. پیشرانه TU5 در این خودرو حداکثر توان ۱۰۸ اسب بخار را در دور موتور ۵۶۰۰ دور در دقیقه تولید می‌ کند و حداکثر گشتاور آن در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه به ۱۴۲ نیوتون متر می‌ رسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو ۱۳/۲ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این مدل از دیگر مدل‌ ها کمتر و حدود ۷/۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

The post قیمت پژو پارس توسط ایران خودرو افزایش یافت + جدول appeared first on دیجیاتو.

افزایش ۱۹ میلیونی قیمت دنا از سوی ایران خودرو اعلام شد- دی ۹۷

جدیدترین قیمت دنا ویژه دی ماه ۹۷ از سوی ایران خودرو منتشر شد. قیمت دنا در هردو مدل با تریم دو رنگ و تک رنگ نسبت به گذشته در حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است و درست مانند دنا پلاس هنوز مشخص نیست که چرا هردو مدل دنا برچسب قیمتی مشابه دریافت کرده اند.
این روزها خودروسازان در حال افزایش قیمت محصولات خود بوده و دوم دی ماه بود که ایران خودرو قیمت دنا پلاس را نیز در حدود ۲۳ میلیون تومان افزایش داده و به عدد ۷۶ میلیون تومان رساند.
علاوه بر ایران خودرو سایپا نیز قیمت ۴ مورد از محصولات خود را افزایش داده است. البته شرکت های خودروسازی خصوصی نیز از این قافله عقب نمانده و آن ها نیز محصولات خود را گران کرده اند.
جالب بدانید که بسیاری از خودروسازان که به بهانه نبود قطعه از تحویل خودروهای پیش فروش شده به مشتریان خود سرباز می زدند این روزها با افزایش قیمت خودروها، طرح های فروشی با تحویل فوری ارائه می دهند.

جدیدترین قیمت دنا – دی ۹۷:

گروه صنعتى ایران خودرو پس از عرضه خودروهاى ملى سمند، سورن و رانا، اقدام به تولیـد خـودروى جدیدى با نام «دنا» نمود.
این خودرو داراى موتور ۴ سیلندر به حجم ١۶۴۵ سى سى با قدرت ١١۴ اسب بخار است که مى تواند ١۵۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند.
مصرف سوخت دنا در خارج از شهر ۶ لیتر در هر ١٠٠ کیلومتر و مصرف ترکیبى آن ٧/٨ لیتر در هر ١٠٠ کیلومتر از طرف ایران خودرو اعلام شده است.

قیمت دنا

از امکانات و تجهیزات رفاهی دنا مى توان به کلیدهاى کنترلى سیستم صوتى و هندزفرى موبایل و کروز کنترل، دریچه تهویه براى سرنشینان عقب، چراغ جلو هالوژنى و LED و عقب LED، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، آینه هاى جانبى برقى، راهنما دار و تا شونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روى آفتابگیر سمت شاگرد، شیشه بالابر برقى درهاى جلو و عقب، تریم تک رنگ (مشکى)، ایموبیلایزر، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزى ورود غیر مجاز، شیشه هاى سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، هشدار دهنده موانع عقب و سیستم عیب یابى هوشمند (مالتى پلکس) اشاره کرد.

The post افزایش ۱۹ میلیونی قیمت دنا از سوی ایران خودرو اعلام شد- دی ۹۷ appeared first on دیجیاتو.

پیشنهاد عجیب نمایندگان ایران خودرو به مشتریان تکذیب شد

روز گذشته ظاهرا برخی نمایندگی های ایران خودرو پیامی برای مشتریان خود ارسال نموده اند که در آن توصیه شده بود که در صورت انصراف از سود مشارکت و تاخیر می توانند خودرو خود را زودتر از موعد تحویل بگیرند. مشخص نبود که این پیام ایران خودرو جنبه تهدید داشت یا درخواست چرا که مشتری درمانده از همه جا اگر با این دستورالعمل موافقت کند باید از سود تاخیر و مشارکت که حق قانونى او است بگذرد اگر هم قبول نکند احتمالا مورد غضب ایران خودرو قرار خواهد گرفت و تا مدتها به وی خواهند گفت که ما که داشتیم تحویل می دادیم خودتان نخواستید.

این در حالیست که تحویل به موقع خودرو به مشتریان از جمله حقوق مسلم آنها است که این روزها به عناوین مختلف از سوی برخی خودروسازان بسادگی نادیده گرفته می‌شود و مشتریان خود را با خبرهای ضد و نقیض متفاوت در ابهام بیشتری قرار می‌ دهند.
باید پذیرفت که بازار خودرویی ایران همانند هر بازار دیگری چشم به بازیگران اصلی خود دارد. خودروسازان بنام ایرانی نیز تحت سیاست‌ های اخیر اقتصادی و تجاری کشور ملزم به تغییر رویکرد عرضه و تقاضای خود شده اند.
سود مشارکت

پیامهای برای مشتریانی ارسال شده بود که به صورت قیمت قطعی خودروهای مانند رانا ،دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس، هایما اس ۷ و پژو پارس بنزینی و دو گانه سوز را خریداری کرده بودند و موعد تحویل آنها گذشته بود. طبق برآورد های انجام شده میزان سود مشارکت و تاخیر عددی مابین ۴ تا ۹ میلیون تومان بوده است.
این دستورالعمل باعث ناراحتی شدید مشتریان شده به نحوی که مشتریان  با دریافت این ابلاغیه اعتقاد دارند خودرو مورد نظرشان موجود است اما ایران خودرو برای تحویل دادن آن می خواهد به نفع خود استفاده کند و حق مشتری را پرداخت نکند.
بعد از انتشار این خبر و باز خورد بسیار منفی ،ظاهرا ایران خودرو خبر فوق را تکذیب کرده و عنوان نموده که این پیامک ها  بصورت خود سر ارسال شده و ایران خودرو از آن بی اطلاع است. اما این خودروساز مشخص نکرده است که چگونه چندین نمایندگی بزرگ ایران خودرو در سرتاسر ایران بصورت دسته جمعی تصمیم گرفته اند که این چنین ابلاغیه ای را از سوی خود صادر کنند.
متن تکذیبیه ایران خودرو منتشر شده توسط ایکو پرس به شرح ذیل است:

این گروه در راستای تکریم مشتریان به تمامی تعهدات خود در فروش قطعی محصولات پایبند است.
پیرو خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر صدور فاکتور تعهدات قطعی شرکت ایران خودرو بدون سود مشارکت گروه صنعتی  ایران خودرو ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد تمامی تعهدات خود را با قیمت قطعی و مطابق شرایط تنظیم شده قرارداد به مشتریان تحویل خواهد داد.

جالب تر آنکه علیرغم این تکذیب نامه، برخی از مشتریان ایران خودرو در شبکه های اجتماعی از تحویل گرفتن خودروهای خود با شرایط فوق خبر می دهند و به درستی مشخص نیست که باید مسئولیت این رفتار غیر قانونی را به عهده نمایندگان دانست یا ایران خودرو قصد دارد تا سود تاخیر و مشارکت مشتریان را به ایشان بازگرداند؟

The post پیشنهاد عجیب نمایندگان ایران خودرو به مشتریان تکذیب شد appeared first on دیجیاتو.