ایده جدید اوپو نحوه پنهان کردن حفره نمایشگر گوشی را شرح می دهد

نمایشگرهای حفره دار به مرور جای خود را در گوشی های هوشمند بیشتری باز می کنند اما از دید بسیاری از کاربران هنگامی که نمایشگر روشن است، به شدت توی ذوق می زنند. پتنت های جدید اوپو روش متفاوتی را برای پنهان کردن حفره دوربین پیشنهاد می دهند.

اطلاعات این دو پتنت که در روزهای ۱۸ و ۲۲ ژانویه سال جاری توسط اداره مالکیت معنوی جهانی (WIPO) منتشر شده خبر از پوشیده شدن حفره با اپلیکیشن دوربین می دهد.

حفره نمایشگر

یکی از پتنت ها (تصویر بالا) ردیفی از اپلیکیشن ها در بالای نمایشگر را نشان می دهد که در بین آنها اپ مرتبط با دوربین هم به چشم می خورد. این اپ دقیقاً در جایی قرار می گیرد که حفره دوربین تعبیه شده. هنگامی که نمایشگر روشن است بخش میانی اپ دقیقاً با حفره منطبق می شود و به نظر می رسد که حفره بخشی از ظاهر اپ است.

ظاهراً اپ دوربین همیشه در جای خود ثابت است و حتی با رفتن به صفحه های هوم دیگر هم جایش تغییر نمی کند. اما بر اساس پتنتی دیگر (تصویر پایین)، مکان اپلیکیشن دوربین ثابت نیست و می توان جای آن را عوض کرد.

حفره نمایشگر

راهکاری که اوپو ارائه داده به نظر هوشمندانه می رسد؛ چرا که روشی برای مخفی کردن حفره مزاحم دوربین را ارائه می کند و از سوی دیگر اپلیکیشن دوربین را به سادگی در دسترس قرار می دهد (بر اساس پتنت اول).

اخیراً پتنت مشابه دیگری از سامسونگ مشاهده شده بود که اشاره به یک نمایشگر دوم شفاف روی حفره برای نشان دادن انیمیشن هایی روی این قسمت داشت.

حفره نمایشگر

نمایشی از پتنت سامسونگ که استفاده از نمایشگر شفاف روی حفره دوربین را تشریح می کند.

انتظار می رود در آینده شاهد راهکارهای پخته تر این چنینی برای گوشی های با نمایشگرهای تمام صفحه باشیم.

توضیح: تصویر تیتر مطلب مربوط به آنر ویو ۲۰ است.

 

تماشا کنید: ویدیوی تبلیغاتی اپل که با کمک ۳۲ دستگاه آیفون XR ساخته شده

The post ایده جدید اوپو نحوه پنهان کردن حفره نمایشگر گوشی را شرح می دهد appeared first on دیجیاتو.

اوپو و کوالکام از فناوری تماس سه بعدی ویدئویی رونمایی کردند

کمپانی چینی اوپو و کوالکام با نمایش نسخه اولیه فناوری تماس ویدئویی سه بعدی از ارائه آن تا سال ۲۰۱۹ خبر دادند.

بسیاری از شرکت های فناوری مدعی ایجاد تغییرات عمده توسط فناوری ۵G هستند، با این حال آنچه که به عنوان کاربردهای جدید از آن نام برده می شود برای ما آشنا به نظر می رسند، حالا اما اوپو و کوالکام در پی توسعه قابلیتی هستند که نوآورانه به نظر می رسد.

به گفته اوپو این دو شرکت با بهره گیری از دوربین عمق سنج و مودم سریع ۵G قابلیت تماس ویدئویی سه بعدی را تا شش ماه دیگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

با استفاده از این فناوری تصاویر طرف مقابل در اپلیکیشن های نظیر اسکایپ یا فیس تایم به صورت سه بعدی ترسیم شده و بر اساس زاویه دید مخاطب تغییر خواهد کرد.

راهکار کمپانی چینی ترکیب قابلیت های اسکن سه بعدی دوربین های نوری با مودم های ۵G سریع و با تاخیر اندک است که ویدیوهای سه بعدی را بین دستگاه ها رد و بدل می کنند.تماس ویدئویی سه بعدیاین دو شرکت دو روز قبل در «شنژن» چین با استفاده از یک مدل اصلاح شده از موبایل «اوپو R11s» از نمونه اولیه این فناوری رونمایی کرده اند. موبایل مذکور به یک دوربین عمق سنج برای جمع آوری داده های سه بعدی و رنگ از اشیاء هدف با استفاده از RGB مجهز بوده است. این داده ها سپس از طریق اتصال ۵G به تبلت گیرنده ارسال شده است.

اوپو مدعی شد که این پروژه گام اول در راستای توسعه قابلیت «واقعیت فراگیر» است که به عنوان شاخه ای از واقعیت مجازی و افزوده بر حضور سه بعدی بر پایه فناوری ۵G متمرکز  است.

طرح های این دو شرکت برای ارائه قابلیت مذکور طی شش ماه حاکی از این است که اوپو قصد تعبیه دوربین های نوری سه بعدی و سیستم تماس ویدئویی مذکور را در نخستین موبایل ۵G خود دارد که انتظار می رود اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود.

The post اوپو و کوالکام از فناوری تماس سه بعدی ویدئویی رونمایی کردند appeared first on دیجیاتو.

هواوی، شیائومی و ویوو نقشه های بزرگی برای بازارهای اقصی نقاط جهان در سر دارند

به نظر می رسد که بزرگ ترین برندهای تولیدکننده اسمارت فون در چین، نقشه های بزرگی برای بازارهای آن سوی آب ها دارند. در حالی که تلاش هواوی برای تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده موبایل های هوشمند جهان بر کسی پوشیده نیست، برندهایی مانند اوپو، ویوو و شیائومی هم در پی افزایش عرضه دیوایس های خود هستند. بنا به گفته منابع مطلع، تمام این کمپانی ها، بازارهای آن سوی آب ها را فاکتوری کلیدی در استراتژی رشد خود طی سال ۲۰۱۸ تلقی می کنند.

پیش از هر چیز، با کمپانی شیائومی آغاز می کنیم که قصد دارد بیش از پیش بر بازار هند متمرکز باشد و در کنار آن از ظرفیت سایر بازارهای نوظهور نیز برای رسیدن به هدف گذاری خود، یعنی عرضه ۱۲۵ الی ۱۵۰ میلیون دستگاه در سال بهره گیرد. از طرف دیگر، شیائومی چند دیوایس پریمیوم در دستور کار دارد که امیدوار است به کمک آنها، جلوه بهتری به برند خود ببخشد.

بعد از این نوبت به اوپو و ویوو می رسد که اخیراً با سرعت کمی دچار رشد شده اند. برای تغییر وضعیت کنونی، هر دو کمپانی بر بازارهای نوظهور متمرکز بوده و در سه ماهه دوم ۲۰۱۸، چند موبایل اقتصادی و مبتنی بر هوش مصنوعی به دست مشتریان خود خواهند رساند.

در نهایت نیز نوبت به هواوی می رسد که در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۵۳ میلیون دستگاه عرضه کرد و از این منظر، یک قدم از اپل عقب ماند. به گفته منابع داخلی، هواوی برای عرضه ۲۰۰ میلیون اسمارت فون در سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی کرده و بعد از آن، تمام تلاشش را به کار خواهد بست تا از اپل پیشی بگیرد. گفتنی است که پرچمدار تازه معرفی شده P20 قرار است نقشی اساسی در جلب توجه مشتریان جدید ایفا کند.

متاسفانه برای هواوی، این کمپانی اخیراً با مشکلی بزرگ در خاک ایالات متحده مواجه شده و فشار سیاسی سبب شد تا قرارداد همکاری اش با دو اپراتور بزرگ این کشور لغو شود. بدون دسترسی آسان به مشتریان آمریکایی، باید دید که این کمپانی چینی تا چه حد در رسیدن به هدف گذاری خود موفق خواهد بود.

The post هواوی، شیائومی و ویوو نقشه های بزرگی برای بازارهای اقصی نقاط جهان در سر دارند appeared first on دیجیاتو.