درآمدی کمتر از ۱۰ دلار در هر ساعت؛ رانندگان اوبر در ایالات متحده زیر خط فقر هستند

کمپانی اوبر سعی می کند با ترویج شعار رئیس خود باش و “پول زیادی با اتومبیلت به جیب بزن” افرادی را که دارای خودرو هستند، جذب کند. اما در این بین یک مساله مهم وجود دارد و آن اینکه منظور از پول زیاد دقیقا چقدر است؟

به تازگی موسسه Ridester که در زمینه تحلیل صنعت اشتراک گذاری مسیر و سفرهای گروهی فعالیت می کند، اعلام نموده هر راننده اوبر در ایالات متحده به طور متوسط در هر ساعت ۱۴٫۷۳ دلار درآمد دارد. این رقم فقط شامل دستمزد شده و هزینه هایی مثل بیمه، بنزین و استهلاک خودرو را در بر نمی گیرد.

با در نظر گرفتن ۵ دلار هزینه استهلاک برای هر ساعت کارکرد خودرو، این رقم به ۹٫۷۳ دلار کاهش می یابد که البته آن هم در بهترین شرایط ممکن بوده و در عمل احتمالا کمتر نیز خواهد شد.

با این حساب بدون در نظر گرفتن هزینه های جانبی، ۴۰ ساعت کار در هفته برابر با درآمد سالانه ۳۱ هزار دلار می شود. با کم کردن هزینه ها این رقم به ۲۰ هزار دلار تقلیل پیدا می کند که البته بخشی از آن نیز باید به عنوان مالیات پرداخت شود.

در هر حال با فرض درآمد سالانه ۲۰ هزار دلاری باید گفت رانندگانی که سرپرستی خانواده ای سه نفره را بر عهده دارند زیر خط فقر ایالات متحده به سر می برند؛ همچنین این میزان درآمد در مقایسه با رقم ادعایی ۷۰ الی ۹۰ هزار دلار که اوبر برای رانندگان خود در بازارهای اصلی متصور شده بود، بسیار پایین تر است.

جدول خط فقر در ایالات متحده بر اساس تعداد اعضای خانواده

جدول خط فقر در ایالات متحده بر اساس تعداد اعضای خانواده

این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که شغل های پاره وقت – مثل رانندگی برای اوبر – در ایالات متحده رو به گسترش بوده و روز به روز بر تعداد شاغلان آن افزوده می شود. نگاهی به آمارهای موجود نشان می دهد که سال گذشته ۵ درصد از نیروی کار آمریکا به طور پاره وقت مشغول کار بوده اند، در حالی که در سال ۲۰۱۳ این رقم برابر با ۲ درصد بوده است.

Best- and worst-paying U.S. cities for UberX drivers

جدول بیشترین و کمترین درآمد رانندگان اوبر در شهرهای مختلف ایالات متحده

مساله دیگر اینکه به دلیل قراردادی بودن، افرادی که از طریق شغل های پاره وقت گذران زندگی می کنند، معمولا بیمه نشده و از مزایا محروم هستند. یکی از عواملی که باعث شده تا شکاف قابل توجهی بین نتایج تحقیق Ridester و رقم ادعایی اوبر ایجاد شود، به افزایش تعداد رانندگان این شرکت و در نتیجه کم تر شدن درآمد میانگین برای هر فرد مربوط است.

uber 2

بد نیست اشاره کنیم به غیر از اوبر دیگر کمپانی های فناوری نیز با انتقادات زیادی در رابطه با میزان و نحوه پرداخت ها به کارکنان روبرو شده اند. آمازون یکی دیگر از این موارد است که به دلیل حجم گسترده انتقادها اخیرا حداقل دستمزد خود را به ۱۵ دلار در ساعت افزایش داده است.

The post درآمدی کمتر از ۱۰ دلار در هر ساعت؛ رانندگان اوبر در ایالات متحده زیر خط فقر هستند appeared first on دیجیاتو.

اوبر برای آزمایش تاکسی های پرنده خود به دنبال سومین شهر است

سرویس تاکسی های پرنده‌ی اوبر قرار بود در سه شهر دالاس، لس آنجلس و دبی شروع به کار کند. اما قبل از شروع آزمایش‌ها در شهر دبی، قرارداد با امارات دچار مشکل شد. البته اوبر همچنان در تلاش است تا برای سومین شهر مورد آزمایش خود به خارج از آمریکا فکر کند. به همین دلیل از چند ماه قبل به دنبال سومین شهر برای انجام آزمایشات تاکسی های پرنده پرداخته است. اکنون این شرکت گفته که انتخاب خود را به پنج کشور استرالیا، برزیل، فرانسه، هند و ژاپن محدود کرده. احتمالا اوبر به شهر هایی مثل سیدنی یا ملبورن، ریو دو ژانیرو یا ایالت سائو پائولو، پاریس، بمبئی، دهلی یا بنگلور و توکیو فکر می کند.

در وبسایت رسمی اوبر آمده که شهر مناسب برای انجام این آزمایشات شهری است که بیش از دو میلیون نفر جمعیت داشته باشد و همچنین دارای تراکم جمعیت ۲۰۰۰ نفر در هر مایل مربع باشد. چرا که این شهر ها مواردی هستند که می توانند بهره مندی بیشتری از تاکسی های پرنده داشته باشند. به همین دلیل است که لیست مذکور دارای شهر هایی بزرگ با جمعیت بالاست.

تاکسی های پرنده

اوبر این پنج کشور را بر اساس پتانسیل ها و مزایایی که دارند انتخاب کرده. هند دارای شهر هایی پر جمعیت است، در حالی که توکیو از بافتی یکسان بهره می‌ برد و فرودگاه ناریتا چند مایل از مرکز شهر فاصله دارد. پاریس هم جاییست که اوبر در حال افتتاح مرکز تکنولوژی تاکسی های پرنده‌ی خود است.

اوبر تا شش ماه آینده انتخاب نهایی خود را اعلام می کند و تا حدود پنج سال آینده تاکسی های پرنده‌ی خود را در این سه شهر به بهره برداری خواهد رساند. این شرکت امیدوار است آزمایش های انجام شده در این شهر ها اطلاعات لازم برای گسترش دادن تاکسی های پرنده به نقاط دیگر را برایشان فراهم کند و همچنین بتوانند استفاده از تاکسی های پرنده را برای انجام مسافرت‌ های کوتاه و بلند در دنیا جا بیاندازند.

The post اوبر برای آزمایش تاکسی های پرنده خود به دنبال سومین شهر است appeared first on دیجیاتو.

اوبر و تاسیس یک لابراتوار ۲۳ میلیون دلاری در پاریس برای توسعه تاکسی های پرنده

گرچه اوبر هنوز با طبعات ناخوشایند تصادف مرگبار یکی از اتوموبیل های خودرانش در آریزونا دست به گریبان است، اما برنامه بزرگ این کمپانی برای راه اندازی شبکه تاکسی های پرنده با سرعت در حال پیشرفت است. در همین راستا نیز قرار است به زودی با سرمایه گذاری ۲۳ میلیون دلاری یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در شهر پاریس افتتاح شود.

طبق برنامه در حدود سال ۲۰۲۰ در همین مقر نخستین سرویس تاکسی های پرنده اوبر در خارج از خاک آمریکا با نام «Uber Elevate» آغاز به کار خواهد کرد. بدین ترتیب پاریس در کنار دالاس و لوس آنجلس نخستین شهرهایی خواهند بود که پرنده های برقی اوبر در آنها رفت و آمد خواهند کرد.

وقتی مرکز اوبر در پاییز امسال افتتاح شود تنها قرار نیست که روی راه اندازی سرویس تاکسی های پرنده کار کند. بلکه قرار است در آنجا روی فناوری های جدید هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تولید پرنده های الکتریکی هوشمند کار کنند. ضمن این که برای تحقق یک شبکه کارآمد از پهپادهای سرنشین دار می بایست که زیرساخت های لازم برای مدیریت و هدایت هوشمند ترافیک هوایی نیز پیش بینی شود.

سرویس تاکسی های پرنده اوبر Uber Elevate

بر کسی پوشیده نیست که اوبر در دستیابی به این هدف بلندپروازانه به هیچ وجه تنها نیست. رقبای بسیار قدرتمند و مصممی در نقاط مختلف دنیا در حال کار روی پروژه هایی مشابه هستند و برخی از آنها نیز به موفقیت های قابل توجهی دست یافته اند.

به عنوان نمونه کمپانی پهپاد ساز Ehang در چین همین حالا مشغول تست پهپادهای سرنشین دار خودران خود در نقاط مختلف این کشور است. گروهی از مدیران سابق گوگل نیز با تاسیس کمپانی Kitty Hawk در نیوزیلند طرح های مشابهی را پیش می برند.

سرویس تاکسی های پرنده اوبر Uber Elevate

نکته جالب اینجاست که اوبر قصد ندارد درآینده هدایت تاکسی های پرنده خود را به طور مطلق به هوش مصنوعی بسپارد، این در حالی است که سایر رقبا در مسیر مورد اشاره قدم برمی دارند. به بیان دیگر، هدف اوبر از توسعه هوش مصنوعی کمک رسانی هرچه بیشتر به خلبان های آینده پهپادهای مسافربر خواهد بود. به نحوی که کنترل بخش عمده پارامترها بر عهده رایانه باشد و خلبان تنها روی نگه داشتن هواپیما در مسیر درست متمرکز بماند.

بدین ترتیب برای این که فردی بتواند هدایت یکی از این پرنده ها را بر عهده بگیرد نیاز نخواهد داشت تا ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ ساعت آموزش و تمرین را پشت سر بگذارد.

The post اوبر و تاسیس یک لابراتوار ۲۳ میلیون دلاری در پاریس برای توسعه تاکسی های پرنده appeared first on دیجیاتو.

طرح های هیجان انگیز اوبر برای ایستگاه تاکسی های هوایی

سرویس تاکسی های هوایی اوبر موسوم به «UberAIR» از نظر بسیاری چیزی فراتر از یک رویای علمی تخیلی نیست، اما اوبر عمیقاً باور دارد که می تواند این طرح را تا سال ۲۰۲۳ به انجام برساند و در تازه ترین قدم عملی در این مسیر طرح های ایده ای از نخستین ایستگاه های فرود و پرواز تاکسی های پرنده خود موسوم به «Skyport» را منتشر کرد.

در خلال دومین روز از کنفرانس «Elevate Summit 2018» اوبر از ایده خود برای ایستگاه های فرود و پرواز تاکسی های پرنده اش رونمایی کرد. این ایستگاه ها یا همان «اسکای پورت ها» هنوز در مراحل نخستین طراحی خود قرار دارند، اما اوبر می گوید که چنین مراکزی می توانند در هر ساعت جابجایی بیش از ۴ هزار مسافر را مدیریت نمایند. برای نیل به این هدف ایستگاه های پروازی اوبر در هر ساعت ظرفیت پرواز یا فرود ۱ هزار UberAIR را خواهند داشت.

ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport

نکته بسیار جالب در خصوص ایده اوبر آن است که این ایستگاه های فرود و پرواز می توانند به صورت یک ماژول کامل طراحی شده و در مکان هایی که فضای کافی داشته باشند نصب شوند. به عبارت دیگر می توان در طبقه آخر هر برج، آسمان خراش یا پارکینگ های طبقاتی یک Skyport احداث نمود.

ضمناً به لطف همین طراحی ماژولار می توان ایستگاه هایی با ظرفیت های متفاوت را بسته به تقاضا و بدون نیاز به طراحی اختصاصی احداث نمود. تنها کافیست که مشخص شود چه ظرفیتی از مسافر قرار است در این مجموعه میزبانی شود و به تناسب آن ماژول های فرود و همچنین سایر سرویس های جانبی به یکدیگر متصل شده و عرشه اصلی را خواهند ساخت.

در انتها لازم به ذکر است که این تنها یکی از ایده هایی است که کمپانی های معماری بزرگ برای محقق سازی ایده تاکسی های هوایی به اوبر پیشنهاد کرده اند. در ادامه می توانید سایر ایده ها برای احداث Skyport ها را مشاهده کنید.

ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport

The post طرح های هیجان انگیز اوبر برای ایستگاه تاکسی های هوایی appeared first on دیجیاتو.

کالیفرنیا اجازه تست اتومبیل های خودران سطح ۵ را صادر کرد

این روزها با توجه به حوادث مرگباری که برای یکی از خودروهای ناوگان اوبر و تسلا مدل X رخ داده، فناوری خودران و ابعاد مثبت و منفی آن بار دیگر به موضوع بحث و جدل های فراوان تبدیل شده است. اگر چه در حوادث یاد شده دو نفر جان خود را از دست داده اند، اما نباید فراموش کنیم که روزانه رفت و آمدهای زیادی در حالت خودران انجام می گیرد و نمی توان تنها با دو سانحه این فناوری را تماما زیر سوال برد.

علی رغم سوانحی که برای اتومبیل های خودران در حین تست یا انجام وظیفه پیش آمده، تحقیقات و گسترش فعالیت شرکت های فعال در این حوزه کماکان ادامه دارد. همین چندی پیش بود که ویمو از افزودن ۲۰ هزار دستگاه جگوار I-Pace به ناوگان خود در سال های آتی خبر داد. علاوه بر این کراس اوور برقی، ظاهرا ویمو از محصولات هوندا نیز در ناوگان خود بهره خواهد گرفت.

به منظور تست اتومبیل های خودران در مسیرها و معابر عمومی، کمپانی های مختلف باید مجوزهای لازم را از مقامات دولتی کسب کنند. تا همین چندی پیش این مجوزها فقط برای سطوح پایین فناوری خودران صادر می شد؛ به این معنی که حتما باید راننده ای پشت فرمان این دسته از اتومبیل ها می نشست تا در شرایط اضطراری کنترل وسیله نقلیه را در اختیار بگیرد.

Pittsburgh is becoming a testing site for autonomous vehicles

با تدابیری که مقامات کالیفرنیا اندیشیده اند، قرار است بزودی شاهد قوانین و مقررات تازه ای برای تست اتومبیل های خودران در این ایالت پیشگام باشیم. طبق این قوانین جدید امکان تست خودروهای مجهز به سطح ۵ از فناوری خودران نیز در کالیفرنیا مجاز خواهد شد.

در صورت تحقق این مساله، کالیفرنیا اولین ایالتی خواهد بود که اجازه تست خودروهای مجهز به سطح ۵ از فناوری خودران را در خیابان ها صادر می کند.

A driverless car on the streets of Mountain View, Calif.

بر اساس گزارش واشینگتون پست، به واسطه قوانین مذکور شرکت های فعال می توانند اتومبیل های بدون فرمان، بدون پدال و همچنین فاقد هر گونه کنترل کننده های انسانی را به معابر عمومی بفرستند.

البته کسب مجوزهای لازم برای این کار مراحل سختی داشته و خودروهای مجهز به سطح ۵ از فناوری خودران باید کارایی سیستم های گوناگون خود را در محیطی مشابه با خیابان های شهری اثبات کنند.

waymo_minivan

دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در این باره گفته:

این دپارتمان با هیچ درخواستی موافقت نخواهد کرد مگر آنکه شرکت درخواست کننده تمامی پیش نیازهای امنیتی مرتبط را که در قوانین و مقررات ذکر شده، رعایت کرده باشد.

علاوه بر اینها، کمپانی های متقاضی تست، باید انجمن های موجود در هر منطقه را در جریان آزمایش اتومبیل های خودران خود قرار دهند. همچنین هر گونه تصادف – حتی جزئی ترین موارد – باید گزارش شوند، این مساله درباره هر نوع ایراد مربوط به سیستم های فناوری خودران نیز صادق است.

self-driving-cars-california

آنطور که اعلام شده قوانین جدید از همین ماه در کالیفرنیا اجرا خواهند شد. پیش بینی می شود بعد از کالیفرنیا ایالات دیگر نیز بدون توجه به حوادث اخیر، قوانین مشابهی را تدوین و اجرا کنند.

The post کالیفرنیا اجازه تست اتومبیل های خودران سطح ۵ را صادر کرد appeared first on دیجیاتو.