سیستم جدید میتسوبیشی شهروندان را از برق شهری بی نیاز می کند [تماشا کنید]

کمپانی میتسوبیشی از سیستمی جالب برای انتقال نیرو بین خانه و اتومبیل های برقی در نمایشگاه خودروی ژنو پرده برداری کرد. این سیستم Dendo Drive House (بطور اختصاری DDH) نام داشته و از سه بخش اصلی پنل های خورشیدی، باتری خانگی و یک شارژر دو طرفه تشکیل یافته است. این شارژر بسته به شرایط می تواند جریان الکتریسیته را از خانه به خودرو یا خودرو به خانه هدایت کند.

میتسوبیشی

استفاده سیستم DDH وابستگی شهروندان به شبکه برق شهری را کاهش داده و حتی می تواند باعث استقلال آنها در مواقع خاموشی شود. همچنین در زمان هایی مثل نیمه شب که مصرف برق با تعرفه های پایین تری محاسبه می شود، می توان با ذخیره سازی نیرو در باتری های خانگی و خودرو، در ساعات اوج مصرف از برق شهری بی نیاز شد.

به گفته میتسوبیشی سیستم ابداعی این کمپانی هم از خودروهای تمام الکتریکی مثل مدل جدید Engelberg Tourer و هم خودروهای هیبریدی شارژی (Plug in) مثل اوتلندر PHEV پشتیبانی می کند.

Mitsubishi Dendo (4)

میتسوبیشی تنها شرکتی نیست که ایده شارژرهای دو طرفه در خانه ها را مطرح کرده است. سال گذشته کمپانی OVO که در زمینه تامین انرژی فعالیت می کند، سیستم مشابهی را در انگلستان معرفی کرد. در مقایسه با نمونه متعلق به میتسوبیشی، سیستم OVO فاقد باتری های خانگی است.

نسخه های اولیه از رودستر تسلا نیز دارای چنین قابلیتی بودند، اما با گذشت زمان این قابلیت به تدریج حذف شد. البته ایلان ماسک بازگشت امکان شارژ دو طرفه در مدل های تولیدی تسلا را محتمل دانسته است.

ژاپنی ها در نظر دارند همین امسال سیستم DDH را راهی بازار کنند. به منظور ترغیب و جلب اطمینان مشتریان میتسوبیشی نصب حرفه ای اجزا توسط کارشناسان و خدمات پس از فروش از طریق نمایندگی ها را ارایه خواهد کرد.

افرادی که نسبت به استفاده از سیستم جدید میتسوبیشی علاقه مند باشند، باید ۱۰ هزار یورو برای شارژ دو طرفه کنار بگذارند. این رقم فارغ از مبلغی است که باید برای پنل خورشیدی، باتری خانگی و هزینه نصب پرداخت شود.

The post سیستم جدید میتسوبیشی شهروندان را از برق شهری بی نیاز می کند [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

سلول خورشیدی جدید به طور همزمان هیدروژن و الکتریسیته تولید می‌کند

در راستای دستیابی به انرژی پاک برای جایگزین شدن انرژی‌های آسیب رسان فسیلی، محققان برای تولید هیدروژن لازم سلول‌های سوختی، با استفاده از فوتوسنتز‌های ساختگی، آب را به هیدروژن و اکسیژن تقسیم می‌کردند.

این فرایند سنتی برای استفاده بهینه از خواص نور، الکترونیکی و شیمیایی دچار مشکلاتی بوند. اما حالا محققان آزمایشگاهی در برکلی موفق شدند روشی پیدا کنند که با استفاده از آن می‌توان همه‌ی این محدودیت‌ها را کنار زد.

این گروه دستگاه فوتوسنتز خاصی به نام «سلول هیبرید فوتوالکتروشیمیایی ولتاژی» که به اختصار HPEV خوانده می‌شود ساخته‌اند که می‌تواند نور خورشید و آب را به دو نوع انرژی تبدیل کند: سوخت هیدروژنی و الکتریسیته. دستگاه‌های فوتوسنتز ساختگی کنونی تنها می‌توانند درصد کمی از نور آفتاب را مورد استفاده قرار دهند.

طبق گفته‌های نویسنده‌ی اصلی این تحقیقات «گیدئون سگف» این موضوع شبیه به این است که یک اتومبیل را همیشه با دنده یک برانید. از این انرژی می‌توانیم به طور مثبت استفاده کنیم اما از آنجایی که سیلیکون در بهترین شرایط خود قرار نمی‌گیرد، بیشتر الکترون‌های آن جایی برای رفتن ندارند. بنابراین انرژی قبل از اینکه بتوان از آن‌ها استفاده کرد از بین می‌رود.

سلول خورشیدی

راه حلی که دستگاه جدید ارائه می‌کند این است که به سادگی اجازه‌ی خروج به این الکترون‌ها داده شود. محققان تماس الکتریکی دومی را با بخش سیلیکونی در این دستگاه برقرار کردند که انرژی تولید شده‌ی کنونی از نورخورشید را به چند بخش تقسیم می‌کند. به یکی از بخش‌ها اجازه می‌دهد که آب را به هیدروژن و اکسیژن تقسیم کند و بخشی دیگر به جریان الکتریکی تبدیل می‌شود.

بهینگی دستگاه‌های پیشین فوتوسنتز ۶.۸ درصد بود در صورتی که در دستگاه جدید بنابر ادعای محققان ۲۰.۲ درصد است.

حالا که این گروه اصول اولیه موضوع را روشن کرده اند در حال افزایش قدرت این دستگاه هستند تا بتوانند از آن در کاربرد‌های حقیقی استفاده کنند. احتمالا این طراحی این سوال را مطرح می‌کند که چرا انرژی اضافی را به جای تبدیل کردن به هیدروژن در یک باتری ذخیره نمی‌کنیم؟

یکی از پاسخ‌ها قیمت زیاد باتری‌هاست. اما سلول‌های سوختی هم ارزان قیمت نیستند. گذشته از این هیدروژن قرار است در دنیای آینده نقش بسیار مهمی را در زمینه‌ی تولید انرژی ایفا کند، بنابراین هر گام مهمی که بتواند به طور بهینه منجر به تولید هیدروژن شود، می‌تواند مفید باشد.

The post سلول خورشیدی جدید به طور همزمان هیدروژن و الکتریسیته تولید می‌کند appeared first on دیجیاتو.