سهم آمازون از بازار اسپیکرهای هوشمند نسبت به یک سال پیش نصف شده است

بنابر آمار تازه موسسه تحلیلی Strategy Analytics، طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۹٫۲ میلیون اسپیکر هوشمند به فروش رفته است. آمازون با عرضه ۴ میلیون دستگاه در سه ماهه ژانویه تا مارس کماکان بازیگر اصلی این بازار باقی مانده و ضمنا دو برابر دیوایس بیشتر نسبت به همین بازه در سال گذشته میلادی روانه بازار کرده است.

اما علی رغم این رشد، سایر تولیدکنندگان عملکرد بهتری داشته اند و سهم ۸۱٫۸ درصدی آمازون از بازار در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، حالا به ۴۳٫۶ درصد رسیده است. یگی از تولیدکنندگانی که عملکردی بهتر نسبت به آمازون در سه ماهه اخیر داشته، گوگل است. این کمپانی با عرضه ۲٫۴ میلیون دستگاه به جای ۳۰۰ هزار دستگاه عرضه شده در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۷، رشد شگفت انگیز ۷۰۹ درصدی را تجربه کرد.

در این بین، کمپانی چینی علی بابا (با سهم ۷٫۶ درصدی از بازار) ۷۰۰ هزار اسمارت فون عرضه کرد، اپل (با سهم ۶ درصدی) به عرضه ۶۰۰ هزار اسپیکر هوم پاد رضایت داد و شیائومی هم با ۲۰۰ هزار اسپیکر، پرونده سه ماهه نخست سال را بست؛ نکته مهمی که درباره این سه کمپانی وجود دارد آن است که هیچ کدام ۱ سال پیش اسپیکر هوشمندی برای عرضه نداشتند.

بعد از این ها، سایر تولیدکنندگان مسئولیت عرضه ۱٫۳ میلیون اسپیکر هوشمند باقی مانده را برعهده داشتند؛ این تولیدکنندگان به صورت کل ۱۳٫۸ درصد از بازار را مال خود کرده اند و بهبودی ۸۰۶ درصدی در عملکرد را پشت سر گذاشته اند. ناگفته نماند که طی سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۷، تنها ۲٫۴ میلیون اسپیکر هوشمند به بازار عرضه شد و مقایسه این رقم با آمار اخیر، خود گویای وضعیت بهتر بازار و استقبال بیشتر مخاطبان است.

The post سهم آمازون از بازار اسپیکرهای هوشمند نسبت به یک سال پیش نصف شده است appeared first on دیجیاتو.

گوگل با همکاری JBL ساوند بار مجهز به دستیار صوتی هوشمند ساخته اند

گوگل با همکاری کمپانی JBL دستگاهی ترکیبی را توسعه داده اند که کارکردهای یک ساوند بار را با دستیار صوتی هوشمند گوگل ترکیب کرده است.

محصول جدید که «JBL Link Bar» نام دارد به درگاه HDMI مجهز شده و می تواند به عنوان یک پخش کننده صدا در اتاق نشیمن شما عمل کند، در حالی که قابلیت اجرای اندروید TV را نیز دارد. همچنین می توانید با استفاده از دستیار صوتی هوشمند گوگل اقدام به جستجوی صوتی نمایید یا حتی دستگاه های دیگر را کنترل کنید.

به عنوان مثال می توانید پس از اتصال این دستگاه به تلویزیون با گفتن «Hey Google» و در ادامه درخواست پخش یک محتوای ویدیویی، به سادگی فیلم، محتوای یوتویب و … را روی تلویزیون مشاهده کنید. همچنین می توانید درخواست پخش موسیقی را صادر کنید.

علاوه بر این موارد می توان کنترل دستگاه های هوشمند پشتیبانی شده را نیز به دست گرفت. البته دستیار صوتی گوگل حتی در صورت خاموش بودن تلویزیون متصل شده نیز قابل استفاده است.

به عبارتی می توان گفت این دستگاه مشابه با دانگل کروم کست است که با یک ساوندبار ترکیب شده و JBL Link Bar می تواند از قابلیت های اندروید TV ارائه شده در اندروید اوریو بهره ببرد.

این اولین بار نیست که گوگل و JBL با یکدیگر همکاری می کنند. قبل تر نیز این دو کمپانی «JBL LINK View» را معرفی کرده بودند که در واقع یک نمایشگر هوشمند بود. همچنین JBL برخی از هدفون های بی سیم سری «اورست» و اسپیکرهای هوشمند خود را به دستیار صوتی هوشمند گوگل مجهز  کرده است.

لازم است اشاره کنیم که گوگل در سال ۲۰۱۷ دستیار هوشمند خود را به اندروید TV افزوده بود. کمپانی ساکن ماونتین ویو اعلام کرده که JBL Link Bar از پاییز پیش رو روانه بازارها خواهد شد. با این حال هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

The post گوگل با همکاری JBL ساوند بار مجهز به دستیار صوتی هوشمند ساخته اند appeared first on دیجیاتو.

گزارش: فروش اسپیکر هوم پاد در سال ۲۰۱۸ فراتر از ۲ الی ۲٫۵ میلیون واحد نمی رود

بنابر گزارشی تازه از سوی موسسه آماری KGI، ممکن است اپل در سال ۲۰۱۸ تنها ۲ میلیون واحد از اسپیکر هوم پاد را روانه بازار کند. مدتی پیش هم در اخبار خواندیم که این کمپانی به خاطر تقاضای کم برای اسپیکر هوشمند خود، سفارشات تولید آن را کاهش داده است. حالا مینگ-چی کو، تحلیلگر نام آشنای KGI می گوید که اپل در سال ۲۰۱۸ تنها به فروش ۲ الی ۲٫۵ میلیون واحدی هوم پاد دست خواهد یافت.

تا پیش از انتشار این اخبار، تحلیلگران تخمین می زدند که فروش هوم پاد طی سال جاری میلادی به بیش از ۷ میلیون واحد می رسد و عده ای حتی فروش ۱۰ میلیونی را پیش بینی کرده بودند. در واقع بخش اعظمی از این تحلیلگران معتقد بودند که هوم پاد، اسپیکرهای آمازون اکو و گوگل هوم را به سختی به چالش خواهد کشید.

اما در اتفاقی دور از انتظار، تقاضا برای هوم پاد به هیچ وجه با پیش بینی ها برابری نمی کند و دلیل اصلی این موضوع به قیمت گذاری ۳۴۹ دلاری اسپیکر اپل باز می گردد. به همین خاطر، گفته می شود اپل به دنبال عرضه یک مدل اقتصادی تر از هوم پاد است که رقابت سازنده تری با محصولات آمازون و گوگل خواهد داشت و توجه مشتریان را به «اپل موزیک» نیز جلب خواهد کرد؛ تنها سرویس استریم موزیکی که روی هوم پاد در دسترس است.

با این حال، در گزارش KGI با قطعیت به عرضه چنین مدل ارزان قیمتی اشاره نشده و گفته می شود که اپل هنوز تصمیم نهایی خود را در این باره اتخاذ نکرده. لازم به اشاره است که اپل قرار نیست به این زودی ها آمار رسمی فروش اسپیکر خود را منتشر کند. تا زمانی که این محصول جای پای محکمی در بازار نیابد و به فروش تحسین برانگیزی نرسد، اپل آن را جزو «سایر محصولات» دسته بندی می کند که در حال حاضر فروش ساعت هوشمند اپل واچ و آیپاد را نیز شامل می شود.

در این صورت، تا زمانی که اپل هوم پاد را از دسته بندی سایر محصولات جدا نکند، هیچ راهی برای تایید میزان فروش آن وجود ندارد. اما اگر یک مدل اقتصادی حقیقتاً در دستور کار بوده و روانه بازار شود، می توانیم با قطعیت بگوییم که مدل استاندارد هوم پاد در تحقق اهداف ابتدایی اش شکست خورده است.

The post گزارش: فروش اسپیکر هوم پاد در سال ۲۰۱۸ فراتر از ۲ الی ۲٫۵ میلیون واحد نمی رود appeared first on دیجیاتو.

بلومبرگ از کاهش سفارشات اپل برای اسپیکر هوم پاد خبر می دهد

به نظر می رسد که نخستین تلاش اپل در تجارت اسپیکرهای هوشمند طبق برنامه پیش نمی رود و تقاضای ضعیف برای اسپیکر هوم پاد سپس شده این کمپانی پیش بینی فروش فروش و سفارشات تولید دستگاه را کاهش دهد. خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع موثق می گوید که سفارشات هوم پاد برای تولید از سوی کمپانی Inventec در ماه مارس کاهش یافته؛ یعنی دو ماه بعد از عرضه آن به بازار.

این اسپیکر هوشمند که نخست قرار بود در ماه دسامبر و همزمان با تعطیلات کریسمس روانه بازار شود، تا اوایل سال ۲۰۱۸ به تعویق افتاد. بعد از آغاز پیش فروش در ماه ژانویه، این اسپیکر توانست تقریباً یک سوم از بازار اسپیکرهای هوشمند را مال خود کند.

با این حال، تقاضا برای هوم پاد خیلی زود دچار کاهشی چشمگیر شد. طی ده هفته نخست فروش، هوم پاد تنها ۱۰ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را به خود اختصاص داد و این در حالی است که آمازون سهمی ۷۳ درصدی از همین بازار دارد. ناگفته نماند که اپل حتی از گوگل هم شکست خورده که ۱۴ درصد از بازار را با دیوایس های گوگل هوم به دست گرفته است.

در گزارش امروز اشاره ای به انتظارات اپل از میزان فروش هوم پاد یا میزان کاهش سفارشات نشده است. اما نخستین گزارش های کاهش تقاضا برای هوم پاد طی ماه گذشته میلادی منتشر شدند و گفته می شود که اپل برای تولید ۶ الی ۷ میلیون دستگاه طی نخستین فاز تولید برنامه ریزی کرده است.

هوم پاد اپل که برای نخستین بار در جریان WWDC سال ۲۰۱۷ و با قیمت ۳۴۹ دلار رونمایی شد، یکی از بهترین اسپیکرهای هوشمند موجود در بازار به حساب می آید که با مجموعه ای از میکروفون ها، توییترها و الگوریتم های پیشرفته نرم افزاری، کیفیت صوتی خارق العاده ای به ارمغان می آورد. با این حال یکی از نقدهای وارده به هوم پاد، توانایی های انگشت شمار دستیار سیری در برابر الکسای آمازون و گوگل اسیستنت است.

The post بلومبرگ از کاهش سفارشات اپل برای اسپیکر هوم پاد خبر می دهد appeared first on دیجیاتو.