اسپاتیفای از تغییرات اشتراک رایگان خود در آینده نزدیک خبر داد

به گزارش بلومبرگ، اسپاتیفای به زودی تغییراتی در سرویس اشتراک رایگان خود ایجاد می‌کند تا آن را به سرویس اشتراک پولی نزدیک‌تر سازد. منابع آگاه می‌گویند که با اعمال این تغییرات، اسپاتیفای برای استفاده کاربران موبایل آسان‌تر از همیشه خواهد شد.

کاربران موبایل سرویس رایگان اسپاتیفای در آینده می‌توانند سریع‌تر از گذشته به پلی‌لیست‌ها دسترسی داشته و کنترل بهتری روی پخش موزیک در این حالت داشته باشند. در حال حاضر در اشتراک رایگان امکان گزینش تک آهنگ از پلی‌لیست‌ها وجود ندارد و برای گوش دادن به موزیک‌ها محدود به پخش تصادفی یا شافل هستید. اما احتمال دارد که با روی کار آمدن تغییرات جدید این محدودیت از پیش پای کاربران برداشته شود.

همانطور که قبلا به اطلاع‌تان رساندیم، اسپاتیفای از تاریخ سوم آوریل عرضه عمومی سهام خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۱۵۹ میلیون کاربر در سراسر دنیا که نزدیک به ۷۰ میلیون نفرشان از سرویس رایگان استفاده می‌کنند، بزرگترین سرویس‌ استریم موسیقی دنیاست.

شرکت مذکور پیش‌بینی کرده که تا پایان سال، تعداد کاربران حق اشتراک پرداز این سرویس به ۹۶ میلیون نفر رسیده و با افزایش ۳۰ درصدی سود نزدیک به ۶٫۶ میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد. شکی نیست که رشد جمعیت کاربران حق اشتراک پرداز و ارائه تجربه‌ای بهتر برای کاربران سرویس رایگان می‌توانند در جذب افراد بیشتر و دستیابی این پلتفرم به اهداف خود نقشی کلیدی ایفا کنند.

The post اسپاتیفای از تغییرات اشتراک رایگان خود در آینده نزدیک خبر داد appeared first on دیجیاتو.

ارزش اسپاتیفای با عرضه عمومی سهام میلیارد ها دلار بیشتر شد

بزرگترین سرویس استریم آنلاین موسیقی یعنی اسپاتیفای اخیراً به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده و حضور در بورس سهام نیویورک را تجربه کرده است. هر سهم جدید از این شرکت ۱۳۲ دلار قیمت گذاری شده و به نرخ ۱۶۵.۹۰ دلار نیز معامله می‌شود. بدین ترتیب ارزش کلی این کمپانی به ۲۹.۵ میلیارد دلار می‌رسد که بسیار بیشتر از سالها‌ی گذشته است چرا که ارزش سهام اسپاتیفای در سال ۲۰۱۵ میلادی تنها ۸.۴ میلیارد دلار بود.

اصولا شرکت‌های تکنولوژی محور سعی می‌کنند تا از طریق جمع آوری اعانه و در اختیار گذاشتن میلیون‌ها سهم خود به یک بانک بزرگ حاضر در وال استریت فرآیند عمومی شدن و تبدیل شدن به IPO را طی کنند.

اما این شرکت روش جدیدی را در نظر گرفته که برای کمپانی‌های بزرگ مدلی عجیب و غیر معمولی به شمار می‌رود. بسیاری از استارتاپ های تکنولوژی تا کنون از عرضه اولیه سهام خود نتیجه ناامیدکننده ای کسب کرده اند، به همین خاطر اسپاتیفای نیز این روش را کنار گذاشته اما با تبدیل شدن به DPO هم ریسک بزرگی را به جان خریده است.

با این روش یعنی عرضه مستقیم، دیگر سهام جدیدی وجود نخواهد داشت و شرکت‌ها تنها می‌توانند سهم‌هایی که پیش از این در اختیار سرمایه‌گذاران خصوصی و کارکنان این سرویس بوده را خریداری کنند. این مسئله موجب می‌شود که ارزش این سهام پایین نیامده و به نرخ فعلی و واقعی خود معامله شوند.

شرکت سوئدی الاصل اسپاتیفای که در ۶۱ کشور دنیا سرویس دهی می‌کند با بیش از ۱۵۹ میلیون کاربر فعال و ۷۰ میلیون مشترک پولی سردمدار سرویس های استریم موسیقی محسوب می شود، هر چند سرویس هایی مثل پندورا و اپل موزیک جزو رقبای قدرتمند آن به حساب می آیند.

این کمپانی در سال ۲۰۰۶ توسط دانیل اِک و شریکش مارتین لورنتزون راه اندازی شد که هنوز هم به عنوان مدیرعامل، اسپاتیفای را همراهی می‌کند.

The post ارزش اسپاتیفای با عرضه عمومی سهام میلیارد ها دلار بیشتر شد appeared first on دیجیاتو.