سرویس‌های استریم حالا ۷۵ درصد از درآمد کل صنعت موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند

اتحادیه صنعت ضبط موسیقی آمریکا اخیراً گزارشی درباره میزان رشد صنعت موسیقی در سال ۲۰۱۸ ارائه کرده و گرچه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده چندان غافلگیرکننده نیست -و هنوز جهان تمایلی به خرید آثار موسیقیایی ندارد- آمار و ارقام شدیداً جالب هستند.  در واقع مشخص شده شده که سرویس های استریم موسیقی درآمد بیشتری از مجموع درآمد سی دی های فیزیکی، دانلودهای دیجیتالی و قراردادهای فروش لایسنس دارند.

استریمینگ در این گزارش به معنای سرویس هایی مانند اسپاتیفای و تیدال است که در ازای اشتراک های پولی، آثار را در اختیار کاربران می گذارند؛ اما برنامه های رادیویی و سرویس های استریم ویدیویی مانند VEVO هم در آن لحاظ شده اند. ان دسته بندی گسترده تا به اینجای کار در سال ۲۰۱۸ درآمدی معادل ۳٫۴ میلیارد دلار داشته و مجموعاً ۷۵ درصد از درآمد کل صنعت ضبط موسیقی را به خود اختصاص داده است.

سهم سرویس های استریم موسیقی از درآمد کل صنعت موسیقی

نرخ کاربرانی که به استفاده از سرویس های استریم محتوی روی می آورند هم اکنون معادل ۱ میلیون مشترک جدید برای سرویس های استریم در هر ماه است که در قیاس با مجموع افرادی که به موسیقی گوش می سپارند بسیار اندک جلوه می کند، اما نرخ رشد بسیار بالاتر از هر دسته بندی دیگری در تجارت موسیقی است.

درآمد حاصل از دانلود دیجیتالی و خریدهای فیزیکی طی سال ۲۰۱۸ به ترتیب با کاهش ۲۷ و ۴۱ درصدی همراه بوده است و ترند نزولی این محصولات که از زمان ظهور اشتراک گذاری آنلاین موسیقی آغاز شد ادامه دارد. از طرف دیگر اما فروش صفحه های گرامافون (که امروزه به آنها واینیل گفته می شود) به رسم چند سال اخیر با رشد همراه بوده است؛ اما نه به مقدار لازم برای اینکه نجات دهنده آمار فروش فرم های سنتی تر موسیقی ضبط شده باشد.

The post سرویس‌های استریم حالا ۷۵ درصد از درآمد کل صنعت موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند appeared first on دیجیاتو.

تعامل اسپاتیفای و GoPro با استوری‌های اینستاگرام درآینده نزدیک

به زودی قابلیت‌هایی به اینستاگرام اضافه می‌شود تا کاربران راحت‌ تر از همیشه به اشتراک‌گذاری محتوا و تعامل با یکدیگر بپردازند. مطابق گزارشات جدید، اشتراک‌گذاری سریع ویدیو از اپلیکیشن GoPro و بارگذاری موزیک‌های اسپاتیفای در استوری‌ها دو مورد از مهم‌ترین این قابلیت‌ها خواهند بود.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این دو قابلیت در دسترس نیست، اما از ظاهر امر اینگونه برمی‌آید که با فشردن دکمه Share و انتخاب استوری‌های اینستاگرام قادر به بارگذاری محتوای گوپرو یا اسپاتیفای در حساب کاربری‌تان خواهید بود. همچنین گزارش شده که در این حالت کاربران پیش از گذاشتن استوری قادر به ویرایش ویدیوهای گوپرو و استیکرهای اسپاتیفای هم هستند.

همچنین به نظر می‌رسد که امکان ارسال محتوای بارگذاری شده به دایرکت دیگر کاربران هم وجود دارد. اما به جز این دو قابلیت، تماس تصویری هم خصوصیت مهم دیگری است که به زودی همه کاربران در اینستاگرام می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. با اضافه شدن این قابلیت، آیکن جدیدی در گوشه بالا و سمت راست اینستاگرام ظاهر خواهد شد که با فشردن آن می‌توانید با فالوئرهایتان شروع به گفتگو کنید.

نکته خوب اینجاست که در این حالت حتما ملزم به تماشای ویدیو در حالت تمام صفحه نیستید و می‌توانید در حین مکالمه، تصویر را کوچک کرده و به کارهای دیگر مشغول شوید. به گفته اینستاگرام، قابلیت تماس ویدیویی هنوز درمرحله آزمایشی به سر می‌برد اما در آینده نزدیک برای کلیه کاربران این شبکه اجتماعی از سراسر دنیا در دسترس قرار خواهد گرفت.

همچنین تغییر و تحول بخش اکسپلور و آغاز به کار پلتفرم اختصاصی Camera Effects (ابزاری برای ساخت استیکر و افکت برای حساب‌های کاربری پرطرفدار) از دیگر تغییراتی خواهند بود که به زودی در اینستاگرام آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

The post تعامل اسپاتیفای و GoPro با استوری‌های اینستاگرام درآینده نزدیک appeared first on دیجیاتو.

اسپاتیفای به کاربران استفاده‌کننده از سرویس رایگان خود امکانات بیشتری ارائه می‌کند

مطابق وعده‌های قبلی، اسپاتیفای از این پس به کاربران استفاده‌کننده از سرویس رایگان خود امکانات بیشتری ارائه می‌کند. تا پیش از این، در صورت عدم پرداخت حق اشتراک به اسپاتیفای هم باید تبلیغات زیاد را تحمل می‌کردید و هم برای گوش دادن به آهنگ‌های یک پلی‌لیست، ناچار به استفاده از گزینه شافل بودید.

اما حالا و در نظام جدید، کاربران نسخه رایگان اسپاتیفای می‌توانند به ۱۵ پلی‌لیست جدید دسترسی پیدا کنند که همگی توسط الگوریتم هوش مصنوعی اپلیکیشن و از آهنگ‌های مورد علاقه آنان گردآوری شده است.

کاربران نسخه رایگان اسپاتیفای می‌توانند به ۱۵ پلی‌لیست جدید دسترسی پیدا کنند

نکته بسیار خوب اینجاست که بر خلاف گذشته، حالا می‌تواند هر چند بار که خواستید آهنگ‌ها را به ترتیب دلخواه عوض کنید و دیگر محدود به گزینه شافل نخواهید بود.  پلی‌لیست‌های جدید اسپاتیفای همچون گذشته در صفحه خانه اپلیکیشن قرار می‌گیرند، هر چند که همیشه ثابت نیستند و بسته به آهنگ‌هایی که در اسپاتیفای گوش می‌کنید ممکن است دچار تغییر شوند.

البته اسپاتیفای برای آنکه روی آهنگ‌های انتخابی در پلی‌لیست‌هایتان تسلط داشته باشید، به شما اجازه داده که با «لایک کردن» یا «پنهان کردن» آهنگ‌ها هوش مصنوعی اپلیکیشن را با به سمت سلیقه خودتان سوق بدهید.

اما به جز مواردی که گفتیم، اسپاتیفای یک گزینه Data Saver جدید هم برای کاربران در نظر گرفته که می‌تواند برای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت بسیار مفید و کاربردی ظاهر شود. اعمال تغییراتی که گفتیم از روز گذشته در اسپاتیفای آغاز شده، اما ممکن است دسترسی همه کاربران سرویس به آن‌ها اندکی به طول بینجامد.

The post اسپاتیفای به کاربران استفاده‌کننده از سرویس رایگان خود امکانات بیشتری ارائه می‌کند appeared first on دیجیاتو.

اسپاتیفای از تغییرات اشتراک رایگان خود در آینده نزدیک خبر داد

به گزارش بلومبرگ، اسپاتیفای به زودی تغییراتی در سرویس اشتراک رایگان خود ایجاد می‌کند تا آن را به سرویس اشتراک پولی نزدیک‌تر سازد. منابع آگاه می‌گویند که با اعمال این تغییرات، اسپاتیفای برای استفاده کاربران موبایل آسان‌تر از همیشه خواهد شد.

کاربران موبایل سرویس رایگان اسپاتیفای در آینده می‌توانند سریع‌تر از گذشته به پلی‌لیست‌ها دسترسی داشته و کنترل بهتری روی پخش موزیک در این حالت داشته باشند. در حال حاضر در اشتراک رایگان امکان گزینش تک آهنگ از پلی‌لیست‌ها وجود ندارد و برای گوش دادن به موزیک‌ها محدود به پخش تصادفی یا شافل هستید. اما احتمال دارد که با روی کار آمدن تغییرات جدید این محدودیت از پیش پای کاربران برداشته شود.

همانطور که قبلا به اطلاع‌تان رساندیم، اسپاتیفای از تاریخ سوم آوریل عرضه عمومی سهام خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۱۵۹ میلیون کاربر در سراسر دنیا که نزدیک به ۷۰ میلیون نفرشان از سرویس رایگان استفاده می‌کنند، بزرگترین سرویس‌ استریم موسیقی دنیاست.

شرکت مذکور پیش‌بینی کرده که تا پایان سال، تعداد کاربران حق اشتراک پرداز این سرویس به ۹۶ میلیون نفر رسیده و با افزایش ۳۰ درصدی سود نزدیک به ۶٫۶ میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد. شکی نیست که رشد جمعیت کاربران حق اشتراک پرداز و ارائه تجربه‌ای بهتر برای کاربران سرویس رایگان می‌توانند در جذب افراد بیشتر و دستیابی این پلتفرم به اهداف خود نقشی کلیدی ایفا کنند.

The post اسپاتیفای از تغییرات اشتراک رایگان خود در آینده نزدیک خبر داد appeared first on دیجیاتو.

ارزش اسپاتیفای با عرضه عمومی سهام میلیارد ها دلار بیشتر شد

بزرگترین سرویس استریم آنلاین موسیقی یعنی اسپاتیفای اخیراً به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده و حضور در بورس سهام نیویورک را تجربه کرده است. هر سهم جدید از این شرکت ۱۳۲ دلار قیمت گذاری شده و به نرخ ۱۶۵.۹۰ دلار نیز معامله می‌شود. بدین ترتیب ارزش کلی این کمپانی به ۲۹.۵ میلیارد دلار می‌رسد که بسیار بیشتر از سالها‌ی گذشته است چرا که ارزش سهام اسپاتیفای در سال ۲۰۱۵ میلادی تنها ۸.۴ میلیارد دلار بود.

اصولا شرکت‌های تکنولوژی محور سعی می‌کنند تا از طریق جمع آوری اعانه و در اختیار گذاشتن میلیون‌ها سهم خود به یک بانک بزرگ حاضر در وال استریت فرآیند عمومی شدن و تبدیل شدن به IPO را طی کنند.

اما این شرکت روش جدیدی را در نظر گرفته که برای کمپانی‌های بزرگ مدلی عجیب و غیر معمولی به شمار می‌رود. بسیاری از استارتاپ های تکنولوژی تا کنون از عرضه اولیه سهام خود نتیجه ناامیدکننده ای کسب کرده اند، به همین خاطر اسپاتیفای نیز این روش را کنار گذاشته اما با تبدیل شدن به DPO هم ریسک بزرگی را به جان خریده است.

با این روش یعنی عرضه مستقیم، دیگر سهام جدیدی وجود نخواهد داشت و شرکت‌ها تنها می‌توانند سهم‌هایی که پیش از این در اختیار سرمایه‌گذاران خصوصی و کارکنان این سرویس بوده را خریداری کنند. این مسئله موجب می‌شود که ارزش این سهام پایین نیامده و به نرخ فعلی و واقعی خود معامله شوند.

شرکت سوئدی الاصل اسپاتیفای که در ۶۱ کشور دنیا سرویس دهی می‌کند با بیش از ۱۵۹ میلیون کاربر فعال و ۷۰ میلیون مشترک پولی سردمدار سرویس های استریم موسیقی محسوب می شود، هر چند سرویس هایی مثل پندورا و اپل موزیک جزو رقبای قدرتمند آن به حساب می آیند.

این کمپانی در سال ۲۰۰۶ توسط دانیل اِک و شریکش مارتین لورنتزون راه اندازی شد که هنوز هم به عنوان مدیرعامل، اسپاتیفای را همراهی می‌کند.

The post ارزش اسپاتیفای با عرضه عمومی سهام میلیارد ها دلار بیشتر شد appeared first on دیجیاتو.