بررسی ویدیویی دیجیاتو؛ بازی Assassin’s Creed Odyssey

اساسینز کرید طی سال‌های اخیر به یکی از شناخته شده‌ترین نام‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شده، فرنچایزی که بعد از سپری کردن یک دوره افت چندساله،دوباره با قسمت جدیدش به روزهای اوج خود بازگشته است.

Assassin’s Creed Odyssey دقیقا همان چیزی است که از یک بازی سرگرم کننده می‌خواهید. عنوانی که می‌تواند با گیم‌پلی متنوع و داستانی دوست‌داشتنی، ساعت‌ها شما را مشغول خود نگه دارد. البته ادیسه به دلایلی، دیگر یک اساسینز کرید نیست، دلایلی که در ادامه و طی بررسی ویدیویی دیجیاتو از این بازی به طور مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

The post بررسی ویدیویی دیجیاتو؛ بازی Assassin’s Creed Odyssey appeared first on دیجیاتو.

بررسی بازی Assassin’s Creed Odyssey؛ زندگی خصوصی یک اسپارتان

لذت حضور در یک ماجراجویی پر حادثه آرزویی است که شاید بسیاری تنها در بازی‌های ویدیویی آن را تجربه کرده باشند و اساسینز کرید فرنچایزی محسوب می‌شود که با تمام پستی‌ها و بلندی‌های خود، از همان نسخه ابتدایی تا به امروز، کار خود را در قرار دادن مخاطبانش در این دست تجربه‌ها به خوبی انجام داده است. در بررسی Assassin’s Creed Odyssey جدا از اشاره به نکات قوت و ضعف، خواهیم گفت که چرا این بازی بهترین نسخه از سری اساسینز کرید و یکی لذت بخش‌ترین ماجراجویی‌هایی است که شما می‌توانید آن را تجربه کنید.

در حاشیه

Assassin’s Creed Odyssey شخصی‌ترین داستان را میان تمام نسخه‌های این فرنچایز دارد. با وجود آن‌که داستان این بازی هم طی دوران حساس فروپاشی یونان باستان، جنگ‌های بزرگ سلسه هخامنشیان و این کشور، جان گرفتن تئاتر و دیگر اتفاقات مهمی سیاسی و اجتماعی آن زمانه جریان دارد، قصه کاساندرا یا الکسیوس، بیشتر از آن که به مسائل ذکر شده و کلیشه‌های همیشگی سری اساسینز کرید مانند جنگ میان تمپلارها و اساسین‌ها، به پایان رسیدن دنیا، نیروهای شیطانی استوار باشد، قصه یاغی تنهایی را روایت می‌کند که برای دلایل شخصی خود دست به سفر و تجربه ماجراهای جدید می‌زند.

  • سازنده: یوبیسافت کبک
  • ناشر: یوبیسافت
  • پلتفرم ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، پی سی
  • پلتفرم بررسی: پلی استیشن ۴

کاساندرا یا الکسیوس اهمیتی به یونان رو به فروپاشی نمی‌دهد، برخلاف اسپارتان‌ها به ملیت خودش افتخار نمی‌کند و اصلا برایش مهم نیست که در چه جبهه‌ای می‌جنگد. او به دنبال حقیقتی است که از همان کودکی آن را گم کرده، حقیقتی که در میان‌سالی او به یک موضوع مهمی تبدیل شده که دیگر نمی‌توان آن را بی پاسخ گذاشت.

تعداد کمی از بازی‌ها هستند که چهره زشت جنگ را به خوبی نمایش دهند و Assassin’s Creed Odyssey بدون شک یکی از‌ آن‌ها محسوب می‌شود. جنگ از همان ابتدا روی کاساندرا تاثیرش را می‌گذارد، او از کودکی شروع به یادگیری فنون رزمی می‌کند و در بزرگسالی نیز تحت تاثیر جنگ، مجبور به گرفتن انتخاب‌های سخت و قدم گذاشتن در راهی که به آن علاقه‌ای ندارد می‌شود.

قصه اساسینز کرید زیبا آغاز شده و با ریتم مناسب خودش تا انتها شما را تشنه فهمیدن سوالاتی که طی داستان متوجه آن شده‌اید نگه می‌دارد. در این راه، با توجه به اضافه شدن امکان انتخاب دیالوگ‌ها توسط کاربر هم دست شما در گرفتن تصمیمات مهم باز است.

با وجود آن‌که سیستم دیالوگ گویی بازی شباخت زیادی به ویچر ۳ دارد، این بخش کار خودش را در جذاب نگه داشتن بازی به درستی انجام می‌دهد و حتی  اگر از علاقه‌مندان بازی‌های نقش آفرینی نباشید، آن حس و حال سر راست  و به عبارتی اساسینز کریدی بودن قصه باعث می‌شود تا به هیچ عنوان مشکلی برای فهم داستان وجود نداشته باشد.

این انتخاب‌های شما جدا از تاثیرات بزرگی که روی داستان اصلی بازی خواهند گذاشت، خیلی خوب خودشان را در قصه‌های ریزی که به عنوان ماموریت‌های جانبی در آن‌ها شرکت می‌کنید نشان می‌دهند. برای مثال ممکن است که طی یکی از ماموریت‌های اصلی بازی، فردی را ملاقت کنید که دیدن او به طور کامل اختیاری است. اگر با انتخاب‌های خوب خودتان، نظر این فرد را به کاساندرا یا الکسیوس جلب کنید، ممکن است این شخص را در یکی دیگر از مناطق بازی ملاقات کرده و حتی بعضی از مدتی همین شخصیت به معشوقه شما یا یکی از اعضای اصلی کشتی‌تان تبدیل شود.

این ریزه‌کاری‌های جالب باعث می‌شوند که شما حساسیت بیشتری را حین بازدید خودتان از محیط به خرج بدهید و حتی برای مدتی به طور کل داستان اصلی بازی را فراموش کرده و چندساعتی درگیر حل و فصل همین خرده داستان‌های جالب Assassin’s Creed Odyssey شوید.

با توجه به اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ، تقریبا هر شخصیتی که در بازی با آن روبرو می‌شوید،‌ بر اساس کارهایی که برایش انجام داده یا نداده‌اید، یک رابطه شخصی با شما خواهد داشت. طی ماجراجویی خود افراد متفاوتی را ملاقات خواهید کرد که بعضی از آن‌ها دوست قدیمی شما هستند، بعضی از آن‌ها طی سفر به دوست قدیمی شما تبدیل خواهند شد و بعضی دیگر نیز با همان حضور کوتاه خود، برای مدتی طولانی جایگاهی محکم در ذهنتان پیدا خواهند کرد.

در بحث شخصیت پردازی کاراکترهای اصلی بازی هم، همانطور که پیش از این در بررسی Assassin’s Creed Odyssey گفته بودیم، الکسیوس و کاساندرا تفاوتی آن‌چنانی با یکدیگر ندارد اما شاید بتوان گفت که چهره متفاوت کاساندرا و صدای جذاب‌ترش باعث می شوند که او کمی از الکسیوس گزینه بهتری باشد.

در کل باید گفت که اساسینز کرید: ادیسه یکی از بهترین داستان‌ها را چه در میان تمام نسخه‌های اساسینز کرید و چه در میان عناوین نقش آفرینی چند سال اخیر دارد. ویژگی‌های خسته‌کننده‌ای مانند داستان دوره مدرن و جنگ میان تمپلارها و اساسین‌ها به حاشیه رانده شده‌اند و جای آن‌ها ما با قصه‌‌ای خطی اما گسترده‌ طرف هستیم که بیشتر به روابط میان افراد و دلایل شخصی آن‌ها برای انجام کارهای مختلف می‌پردازد.

لطفا اساسین نباشید

اگر بخواهیم در بررسی Assassin’s Creed Odyssey به طور خلاصه این عنوان را شرح دهیم، می‌توان گفت که ادیسه یک بازی اکشن نقش‌آفرینی با تعداد زیادی از المان‌های همیشگی سری اساسینز کرید و تعداد دیگری از ویژگی‌های عناوین موفق سبک نقش آفرینی مانند سری ویچر و افسانه زلدا است.

هنگام معرفی بازی طی E3 2018 بسیاری می‌ترسیدند که Assassin’s Creed Odyssey در پیاده‌سازی المان‌های سبک نقش‌آفرینی به دلیل تجربه کم‌تر تیم سازنده خود در ساخت این عناوین موفق نباشد و از سمتی دیگر و با توجه به این نکته که کمتر از یک سال از نسخه قبلی این سری یعنی اوریجینز گذشته، گیم‌پلی بازی هم طی مدت کوتاهی خسته کننده شود.

بگذارید خیالتان را راحت کرده و بگویم که هیچکدام از دو اتفاق بد بالا در این عنوان رخ نداده‌اند و بازی ترکیب درستی از هر آن چیزی است که در اساسینز کریدهای قبلی به آن‌ها علاقه داشتیم و موارد دیگری که به خوبی از ویچر و زلدا به ادیسه منتقل شده‌اند.

در بخش مبارزات ساختار کلی ادیسه به اوریجنز شباهت دارد اما تغییراتی در بازی قابل لمس هستند که باعث می‌شوند تجربه ادیسه لذت‌بخش‌تر از برادر بزرگتر خود به حساب بیاید. مثلا، با وجود حذف هیدن بلید با توجه به دوره‌ تاریخی داستان بازی، تعداد سلاح‌هایی که در ادیسه قابلیت انتخاب آن‌ها را داریم، به شکل چشم‌گیری بیشتر از نسخه پیشین هستند.

در ضمن بعد از لول آپ شدن کاساندرا یا الکسیوس و پیدا کردن سلاح‌های جدید، مجبور به کنار گذاشتن اسلحه‌های فعلی خود نخواهید بود و قابلیت ارتقای آن‌ها باعث خواهد شد تا برای مدتی طولانی‌تر از یک شمشیر، کلاه یا زره استفاده کنید. با توجه به سبک بازی خود می‌توانید انواع مختلفی از زره، کلاه و حتی کمان را انتخاب کنید و به هر سبکی هم که علاقه‌مند باشید، با طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها روبرو خواهید شد.

سیستم پیشرفت در بازی هم بسیار خوش ساخت است و چینش مراحل اصلی و فرعی بازی به گونه‌ای صورت گرفته که باعث می‌شود بالانس خوبی میان انجام ماموریت‌های فرعی برای کسب تجربه بیشتر و سلاح‌های بهتر برای حضور در ماموریت‌های اصلی که غالبا سخت‌ هستند برقرار شود.

مانند همیشه، بخش‌هایی مانند بالا رفتن از برج‌های بلند، دزدی از دیگران، روبرو شدن با افسرهایی که به دنبال کشتن شما هستند (این بخش در اوریجینز به سری اضافه شد) و در نهایت باز کردن جعبه‌های مخفی مانند قسمت‌های پیش بخشی از وقت شما را در ادیسه خواهد گرفت.

مانند اوریجینز، این‌جا هم سه درخت برای پیشرفت و انتخاب مهارت‌ها در بازی وجود دارند که با گذشت زمان و لول آپ شدن می‌توانید شخصیت خود را در آن بخش‌هایی که دوست دارید ارتقا دهید. البته این درخت پیشرفت از جهاتی نسبت به قبل پر جزییات‌تر شده و حال گزینه‌هایی که برای استفاده در اختیار شما قرار می‌دهد جذاب‌تر از گذشته است.

برای مثال «لگد اسپارتان» یکی از قابلیت‌هایی لذت بخشی است که در همان ابتدای بازی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. این قابلیت در کنار دیگر قابلیت‌های بازی با توجه به سلیقه شما گلچین شده و در گوشه‌ای از HUD بازی نمایش داده‌ می‌شوند و شما می‌توانید با گرفتن یکی از دکمه‌های جلویی کنترلر و یکی از دکمه‌های چهارگانه سمت راست، از آن‌ها استفاده کنید.

این قضیه باعث شده تا استفاده از قابلیت‌های کاساندرا یا الکسیوس راحت‌تر از بایک در اوریجینز باشد و مبارزات بازی هم ریتم بهتر و هیجان انگیزتری نسبت به قبل بگیرند.

البته یکی از مشکلاتی که در اوریجینز با آن‌ طرف بودیم در ادیسه هم ثابت مانده به سیستم دفاع ضربات و جاخالی دادن ضربات دشمنان برمی‌گردد که هنوز جای کار زیادی تا نزدیک شدن به عناوین شاخص این سبک دارد.

از سمتی دیگر، قابلیت دریانوردی این‌بار با جزییات بسیار کامل‌تری نسبت به اوریجینز و مانند چیزی که در اساسینز کرید ۴: بلک فلگ با آن سر و کار داشتیم، در ادیسه خودنمایی می‌کند. جنگ‌های دریایی ادیسه با همان لذت بلک فلگ و حتی در بعضی از مواردی بهتر از آن هستند. گزینه‌های متعدد زیادی برای شخصی‌سازی کشتی شما وجود دارند و تغییر جنگ با توپ به جنگ با تیر و کمان و آتش باعث شده تا نبردها نیز پر تنش‌تر از قبل باشند و از فاصله نزدیک‌تری دنبال شوند.

در ضمن، در ابتدای بررسی Assassin’s Creed Odyssey هم گفتیم که می‌توانید طی بخش‌های اصلی یا فرعی بازی با افرادی روبرو شوید که می‌توانند به عنوان یکی از اعضای کلیدی کشتی شما روی عرشه حاضر شده و به پیروزی کاساندرا در مبارزات کمک شایانی بکنند. تعداد این شخصیت‌ها زیاد است و هر کدام از آن‌ها نیز توانایی مخصوص به خودشان را داشته و تاثیرات مختلفی را روی افزایش قدرت کشتی جنگی‌تان می‌گذارند.

می‌توانید با گذشت زمان، بخش‌های مختلف کشتی خود را تقویت کرده و به عنصری خطرناک در سواحل زیبای مدیترانه تبدیل شوید. البته بر خلاف بلک فلگ، شما روی میزان حضور خود در جنگ‌های دریایی مختار هستید و با توجه به سطح علاقه شما نسبت به نبرد در خشکی یا شرکت در جنگ‌های دریایی، می‌توانید بالانسی را بین حضور در این قسمت بازی برقرار کنید.

یکی دیگر از بخش‌های جدید بازی هم به جنگ‌های شلوغ آن بر می‌گردد. به طوری که طی آن‌ها شما در یکی از جبهه‌ها حضور پیدا کرده و خیل انبوهی از دو گروه دشمن مشغول جنگیدن با یکدیگر می‌شوند. با وجود آن که طی این نبردهای صد نفره بعضا چالش‌های کوچکی وجود دارد که روی پیروز شدن سمت شما در جنگ تاثیر گذار خواهد بود اما در کل این جنگ‌ها ساز و کار مشخصی ندارند. بهتر می‌شد که در این جنگ‌ها المان‌های بیشتری برای درگیر شدن وجود داشت تا این جنگ‌های عظیم تنها به کشتن چند نفر مانند تجربه‌ای که در دیگر مبارزات بازی هم با آن‌ها طرف می‌شدیم نشود.

اما هر چقدر که ریتم این جنگ‌ها مشکل است و حتی ممکن است خسته کننده شود، مراحل بازی آهنگ خوبی دارند و طی نزدیک به ۵۰ ساعتی که به راحتی می‌توانید صرف ادیسه کنید، کارهای متنوع و هیجان انگیز زیادی برای انجام دادن وجود دارند که شما را تا انتهای بازی سرگرم نگه دارند.

در کل گیم‌پلی Assassin’s Creed Odyssey آنقدر سرگرم کننده است که کم‌رنگ شدن المان‌های مخفی کاری و به نوعی اساسین بودن در آن به هیچ عنوان حس نمی‌شود.

به طراوت مدیترانه

با وجود آن که مصر با صحرا‌های بزرگش و شهرهای مختلف خود در اوریجینز دلنشین بود، یونان عظیمی که در ادیسه با آن روبرو هستیم با هیچ اساسینز کرید دیگری قابل مقایسه نیست. شهرهای زیادی در بازی وجود دارند که با توجه به پوشش جغرافیایی مدیترانه، زیبایی بی حد و حصری دارند. حس زندگی به خوبی در مناطق مختلف بازی قابل لمس است و تماشای طلوع و غروب آفتاب هم لذتی تمام نشدنی در ادیسه دارد.

ادیسه در فضاسازی و طراحی محیط یک عنوان Open-World تقریبا میان بازی‌های نسل هشتم بی‌رقیب است. البته به رسم همیشه سری اساسینز کرید، ممکن است طی بخش‌های مختلف به باگ‌های گاه و بی‌گاهی بر بخورید که با در نظر گرفتن نقشه وسیع بازی، وجود آن‌ها تا حدی قابل چشم‌پوشی است. تنها ایراد جدی بخش گرافیک بازی را می‌توان نحوه حرکت صورت‌ها طی مکالمات دانست که حس و حال یک بازی نسل هشتمی را ندارند.

بررسی بازی Assassin's Creed Odyssey زندگی خصوصی یک اسپارتان

در بخش موسیقی نیز یوبیسافت کار خود را به نحو احسنت انجام داده و حتی نسخه جدیدی از Ezio Family خاطره‌انگیز را می‌توانید در منوهای ادیسه گوش دهید. صداگذاری نیز در سطح حرفه‌ای انجام شده که البته در این بخش هم صدای کاساندرا دلنشین‌تر از الکسیوس است.

در Assassin’s Creed Odyssey همه چیز تقریبا سرجای خودش است. قصه اساطیری بازی تا آخر جذاب باقی‌ می‌ماند و سیستم انتخاب دیالوگ‌ها هم درست از آب در‌آمده. گیم‌پلی با وجود اندک اشکالات خود، دست شما را برای لذت بردن از یونانی پر از شگفتی و قصه‌های درشت و کوچک باز می‌گذارد و در نهایت ادیسه بهانه‌ خوبی است که برای مدتی کارهای دیگر را تعطیل کرده و داستانی به قدمت تاریخ را تجربه کنید.


  • داستان سرگرم‌کننده
  • انتخاب‌های تاثیرگذار
  • گیم‌پلی متنوع و طولانی
  • دنیای وسیع
  • گرافیک عالی
  • کاساندرای دوست داشتنی!
  • درست کار نکردن مبارزات صد نفره
  • باگ‌های گاه و بی‌گاه
  • ریتم کند ساعات اولیه بازی

The post بررسی بازی Assassin’s Creed Odyssey؛ زندگی خصوصی یک اسپارتان appeared first on دیجیاتو.

۸ نکته که پیش از بازی کردن Assassin’s Creed: Odyssey باید بدانید

شاید بی‌راه نباشد که بگوییم موفقیت بی‌نظیر سری بازی‌های ویچر موجب شد تا اولین جرقه برای طرح ایده‌ای جهت رها شدن اساسینز کرید از تکرار مکررات زده شود. عرضه سالیانه سری بازی‌های اساسینز کرید و حداکثر استفاده از پتانسیل‌های بالای این فرانچایز در کوتاه‌ترین زمان ممکن آنچنان لطمه‌ای به بازی وارد کرد که ادامه موفقیت و محبوبیت بالای آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت!

اما یوبی‌سافت به موقع توانست طناب نجاتی برای فرانچایز موفق خود به ته چاه بیاندازد و آرام آرام آن را به سمت بالا بکشد. ایجاد تغییرات بنیادین در بطن بازی و اضافه کردن المان‌های نقش آفرینی که پس از The Witcher 3: Wild Hunt تبدیل به فرمولی جهت رسیدن به موفقیت و کسب رضایت کاربران محسوب می‌شود، از جمله تمهیدات این استودیو برای بهبود شرایط اوضاع وخیم اساسینز کرید بود.

حاصل تفکرات جدید یوبی‌سافت، اساسینز کرید: اوریجینز بود. بازی با وجود تمام تغییراتی که نسبت به نسخه‌های کلاسیک سری داشت توانست نظرات مثبت کاربران و منتقدین را جلب کند و برای اولین بار پس از سال‌ها کور سوی امیدی برای نجات این فرانچایز ایجاد کند.

استودیو یوبی‌سافت کوبِک پس از عرضه اساسینز کرید: سیندیکیت کار خود را برروی ساخت قسمتی جدید با نام اساسینز کرید: آدیسی آغاز کرد که در کنفرانس E3 2018 یوبی‌سافت بصورت سورپرایزی بزرگ از آن رونمایی شد.

اولین اطلاعات منتشر شده حاکی از پررنگ‌تر شدن المان‌های نقش آفرینی و افزایش آزادی عمل بازیکنان حین پیشروی در بازی بود. میتوان از این قابلیتها و تغییرات جدید میتوان به اضافه شدن امکانات متنوع شخصی سازی، بهبود گیم پلی و اضافه شدن المانهای نقش آفرینی به آن، انتخاب دیالوگ‌ها و حتی تاثیرگذاری بر پایان بازی اشاره کرد. راهی جدید که با کنار زدن تمام کلیشه‌ها در خصوص قسمتهای پیشین به دنبال ایجاد تجربه‌ای جدید و منحصر به فرد است تا باز هم این فرانچایز را به دوران اوج خود باز گرداند.

زمان کمی تا عرضه بازی مانده است و پیش از رسیدن به روز موعود، تصمیم گرفتیم تا هشت نکته که پیش از تجربه اساسینز کرید: آدیسی نیاز دارید بدانید را مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا پایان همراه باشید.

 

به یونان خوش آمدید!

پس از ایتالیا، آمریکا، فرانسه، انگلستان و درنهایت مصر نوبت به یکی از درخشان‌ترین و جذاب‌ترین تمدن‌های باستانی جهان یعنی یونان رسیده است. پس از معرفی اساسینز کرید: آدیسی یوبی‌سافت درخصوص انتخاب خود بیان کرد که وجود بستری مناسب برای قسمتی جدید از بازی به همراه علاقه و درخواست شدید کاربران برای انتخاب این تمدن موجب شده است تا درنهایت یونان باستان به عنوان دنیای جدید اساسینز کرید انتخاب شود.

آدیسی در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفته است که ۴۰۰ سال پیش از وقایع اوریجینز رخ می‌دهد. ما به سال ۴۳۱ پیش از میلاد سفر می‌کنیم و از این حیث آدیسی تصویرگر قدیمی‌ترین دوره تاریخ در سری بازی‌های اساسینز کرید محسوب می‌شود.

در این دوره از زمان که مردم همچنان به عبادت خدایان اساطیری خود مانند زئوس مشغولند، جنگی داخلی موجب می‌شود تا تمدن آتن با تهدیدی جدی روبه‌رو شود. در این جنگ که پلوپونز نام دارد تمدن آتن در برابر اسپارتان‌ها قرار میگیرد تا وقایع و اتفاقات این جنگ تبدیل به بستری برای روایت داستان آدیسی شود.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط یو‌بی‌سافت، وقایع داستانی آدیسی به هیچ عنوان مرتبط با اوریجینز نیست و حتی ارتباط داستانی این عنوان با دیگر قسمت‌های اساسینز کرید بسیار کم است. درواقع، این انتخاب شخصی شماست که مطابق فرقه قاتلان رفتار کنید یا تبدیل به یک جنگجوی اسپارتان شوید.

 

انتخاب شخصیت بازی به عهده شماست

برای اولین بار در سری بازی‌های اساسینز کرید شاهد این هستیم که کاربر می‌تواند شخصیت مورد نظر خود را ابتدای بازی انتخاب کند. درواقع این انتخاب در راستای اضافه شدن المان‌های نقش آفرینی به بازی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دو شخصیت حاضر در بازی الکسینوس و کاساندرا نام دارند که دراصل خواهر و برادر هستند. نیازی نیست از این بابت که با انتخاب یکی از آنان مراحل یا رویدادهای داستانی متفاوتی را از دست خواهید داد نگران باشید. چرا که انتخاب هریک، تغییری در روند بازی ایجاد نخواهد کرد و تنها جنسیت و ظاهر شخصیت بازی است که تغییر خواهد کرد.

حتی خصوصیات اخلاقی، مراحل و ماموریت‌های این دو شخصیت نیز کاملا یکسان است و انتخاب‌ها و اتفاقات مشابهی برایشان رخ می‌دهد. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آدیسی نسبت به عناوین قبلی در این سری بازی‌ها این است که الکسینوس و کاساندرا پیش از اینکه یک قاتل باشند، جنگجویانی هستند که برای رسیدن به پول دست به هرکاری می‌زنند.

 

اینبار نه یک قاتل، بلکه یک مزدور هستید

سری بازی‌های اساسینز کرید همیشه روند ثابتی را دنبال کرده‌اند. در هریک از قسمت‌های این بازی با یک قاتل جدید از فرقه اساسین‌ها آشنا شده‌ایم که داستان بازی حول این شخصیت بیان می‌شود. آما در آدیسی خبری از فرقه قاتلان نیست بلکه شما در واقع جنگجویی هستید که از سپاه اسپارتان‌ها رانده شده‌ و حال برای امرار معاش روی به مزدوری آورده است.

اطلاعات دقیقی از خانواده شخصیت بازی در دسترس نیست و یکی از اهداف فرعی بازی پیدا کردن هویت اصلی الکسینوس یا کاساندرا است. طبق اطلاعات منتشر شده، شما از کودکی خانواده خود را گم کرده اید و حال به دنبال این هستید تا بتوانید آنان را پیدا کرده و اصل و نسب خود را شناسایی کنید.

با وجود اینکه شما یک سرباز اخراج شده از سپاه اسپارتان محسوب می‌شوید، این حق انتخاب را دارید تا برای آتنی‌ها، اسپارتان‌ها یا حتی هردو کار کنید. براساس انتخاب شما مراحل بیشتری دردسترس قرار خواهد گرفت و می‌توانید با پیشروی در آن‌ها به جبهه مورد نظرتان کمک کنید.

جالب است بدانید شما تنها مزدوران حاضر در بازی نیستید. لیستی پنجاه نفره از مزدوران قدرتمند در بازی وجود دارد که شما از انتهای لیست کار خود را آغاز می‌کنید. با پیشروی در بازی و کسب پول و قدرت یا بوسیله کشتن دیگر مزدوران می‌توانید جایگاه خود را در این لیست ارتقاء دهید.

جایگاه بالاتر و بهتر در میان مزدوران موجب می‌شود تا شهرت شما افزایش پیدا کند. این مسئله می‌تواند به ضرر یا به نفعتان تمام شود. منفعت این مسئله این است که حین مراجعه به برخی مغازه‌ها برای خرید یا تعمیر تجهیزاتتان ممکن است از تخفیف قابل توجهی بهره‌مند شوید.

اما درچه صورتی ارتقاء رتبه در این لیست به ضرر شما می‌شود؟ در شرایط عادی و به دور از هرگونه ایجاد اختلال در کار دیگر مزدوران شما با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد و می‌توانید با خیال راحت به انجام ماموریت های خود بپردازید.

اما درگیری با آنان و مداخله در فعالیت‌هایشان ممکن است منجر به وقوع نبردهایی ناخواسته در حین بازی شود. نکته دیگر در خصوص مزدوران بازی این است که برخی از آنان تنها و برخی در ارتباط با یکدیگر مشغول فعالیت هستند. این مسئله بدین معناست که با کشتن یکی از آنان، باید با متحدان او نیز روبه‌رو شوید و حتی ممکن است از طرف آنان برای سر شما جایزه‌ای قرار داده شود.

 

انتخاب دیالوگ‌ها، بزرگ‌ترین المان نقش آفرینی آدیسی است

عناوین زیادی طی سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا با اضافه کردن قابلیت انتخاب دیالوگ داشتن حق انتخاب را به کاربران تلقین کنند. هدف یوبی‌سافت از اضافه کردن این قابلیت به آدیسی پیروی از این موج نبوده است، بلکه این استودیو به دنبال ایجاد یک عنوان نقش آفرینی تمام عیار است.

انتخاب دیالوگ در آدیسی نه تنها می‌تواند عکس العمل‌های متنوعی را در پیش داشته باشد، بلکه در مواردی موجب می‌شود تغییرات اساسی در خط داستانی بازی بوجود آید. همین مسئله موجب می‌شود تا درنهایت شاهد وجود چند پایان متنوع برای بازی بر اساس انتخاب کاربران باشیم.

اما المان‌های نقش آفرینی موجود در آدیسی تنها مربوط به انتخاب دیالوگ و داستان‌سرایی نمی‌شود، بلکه در گیم‌پلی بازی نیز المان‌های متعدد نقش آفرینی دیده می‌شود. یوبی‌سافت همچنان به آزادی عمل کاربران اعتقاد دارد و همچون اوریجینز شاهد حضور سه روش مختلف برای پیشروی در بازی یعنی Assassins ،Warriors و Hunters هستیم.

این بار درخت قابلیت‌ها در بازی طراحی بهتری دارد و کاربران به سادگی می‌توانند برحسب روش بازی خود، قابلیت‌های جدیدی را با استفاده از امتیازات کسب شده آزاد کنند. روش استفاده از این قابلیت‌ها متفاوت است و دیگر با پر شدن نوار آدرنالین شاهد پیاده‌سازی یکی از حرکات کشنده به صورت خودکار نخواهیم بود.

شما می‌توانید ۴ قابلیت مختلف برای تیراندازی و ۸ قابلیت مختلف برای نبردهای تن به تن برروی هریک از کلید‌های کنترلر یا کیبورد خود در نظر بگیرید. در حین نبردهای تن به تن و پس از انجام برخی حملات ساده، با پر شدن نوار آدرنالین به شما این انتخاب داده می‌شود تا از میان قابلیت‌های انتخاب شده یکی را به دلخواه و برحسب شرایط انتخاب کنید.

هرکدام از سه روش نام برده دارای قابلیت‌های خاص خود هستند. برای مثال قابلیت شلیک چند تیر بصورت همزمان برای استفاده از کمان، قابلیت اتش زدن شمشیر جهت افزایش آسیب وارد شده برای حالت Warrior و قابلیت Rush Assassination برای حالت Assassin که به شما اجازه می‌دهد با پرتاب نیزه لئونیداس به سمت یک دشمن و حمله فوری به سوی دشمنی دیگر، هردو را در یک لحظه از پای دربیاورید.

شما می‌توانید با آزادسازی متنوع قابلیت‌ها از هر حالت و استفاده خلاقانه از آنان در نبردهایتان به سادگی زمینه مرگ چند دشمن در یک چشم به هم زدن را فراهم کنید. درواقع، این سیستم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید آدیسی است که موجب می‌شود کاربران از آزادی عمل بالایی برای انتخاب و پیاده سازی استراتژی مورد نظر خود در نبردها برخوردار باشند.

 

نیزه لئونیداس، جایگزین هیدن بلید

درکنار داستانی که سری بازی‌های اساسینز کرید همواره بیان می‌کنند، یک بخش داستانی مجزا نیز وجود دارد که مرتبط با قومی است که از آنان با عنوان تمدن اولیه یاد می‌شود. Apple of Eden یا سیب بهشتی یکی از  آیتم هایی تلقی میشود که توسط دانش فرازمینی این تمدن ساخته شده بود و در قسمت دوم بازی مدت زمان زیادی را به همراه اتزیو صرف دستیابی به آن کردیم.

در آدیسی نیز با حضور یک آیتم دیگر از تمدن اولیه مواجه هستیم. این بار سلاحی با نام Spear of Leonidas یا نیزه لئونیداس که جایگزین هیدن بلید‌های محبوب اساسینز کرید محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این نیزه دشمنان خود را مخفیانه از پای دربیاورید یا در حین نبرد آن را به سمتشان پرتاب کنید.

قرار است نیزه لئونیداس نقش مهم و پررنگ‌تری نسبت به یک سلاح معمولی ایفا کند. شما می‌توانید با پیشروی در بازی و آپگرید کردن این نیزه قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کنید که در نبردها بسیار کاربردی خواهند بود.

 

بازگشت جنگ‌های دریایی

یکی از محبوب‌ترین و شاخص‌ترین خصوصیات اساسینز کرید: بلک فلگ نبردهای دریایی آن بود. خوشبختانه در آدیسی شاهد بازگشت نسخه‌ای بهبود یافته از نبردهای دریایی هستیم که طبق اظهارات یوبی‌سافت جزو شاخص‌ترین قسمت‌های این بازی محسوب می‌شود.

کشتی شما آدرستیا نام دارد و دیگر خبری از توپ‌های جنگی برای حمله به دیگر کشتی‌ها نیست. بلکه این بار با پرتاب نیزه و تیر یا با استفاده از دماغه کشتی به سوی  دشمنانتان هجوم می‌برید. درواقع کمتر شدن برد تجهیزات مستقر برروی کشتی موجب شده تا نبردهای درایی آدیسی با فاصلهای کمتر و بسیار فیزیکیتر دنبال شوند.

تقریبا تمامی دشمنان و برخی از افراد حاضر در دنیای بازی این قابلیت را دارند تا به عنوان خدمه کشتی‌تان مورد استفاده قرار گیرند. برای به خدمت گرفتن دشمنانتان کافی است بجای کشتن آنان، از گزینه همکاری استفاده کنید و در ازای توافق، جانشان را ببخشید. بدین صورت می‌توانید از آنان برروی کشتی یا به عنوان همراه در جنگ‌های زمینی استفاده کنید.

هریک از افراد خدمه براساس قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارند موجب می‌شوند عملکردهای متنوعی در جنگ‌های دریایی داشته باشند و قابلیت‌های مختلفی برای استفاده از آنان در اختیار شما قرار گیرد.

یوبی‌سافت اعلام کرده است که با افزایش پویایی و سرعت نبردهای دریایی، کاربران می‌توانند استراتژی‌های مختلفی را برای نبرد با دشمنان پیاده سازی کنند. البته لازم به ذکر است که همچنان لول کشتی‌ها در نبردهای دریایی حرف اول را می‌زند و عامل اصلی پیروزی یا شکست محسوب می‌شود. بدین ترتیب، شما نمیتوانید به یک کشتی بسیار قدرتمند حمله کنید و امیدوار باشید که در جنگ پیروز خواهید شد.

قابلیت‌های شخصی سازی متنوعی نیز در این قسمت برای رضایت کاربران درنظر گرفته شده است. شما می‌توانید ظاهر کشتی یا حتی زره و ظاهر خدمه خود را براساس سلیقه شخصیتان تغییر دهید.

 

دنیایی پویا با اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی

یکی از خصوصیات منحصر بفرد آدیسی پویایی دنیایی است که بازی در آن جریان دارد. این مسئله موجب می‌شود تا کاربر صرف نظر از اثرات تصمیمات و فعالیت‌های خود، با اتفاقاتی رندوم و غیرقابل پیش‌بینی مواجه شود.

نسخه‌ای از یونان که با آن روبه‌رو هستیم شامل ۲۷ ایالت مختلف می‌شود که هر یک از آنان توسط آتنی‌ها یا اسپارتان‌ها اداره می‌شود. هرگاه یکی از این مناطق با مشکل روبه‌رو شود، تضعیف شده و به متحدان خود درخواست کمک می‌دهد تا بتواند قدرت و کنترل خود را باز پس گیرد.

ایالت‌های تضعیف شده می‌توانند تبدیل به هدف ساده‌ای جهت حمله و تصرف توسط شما یا دیگر دشمنان تبدیل شوند. شما حتی می‌توانید با از بین بردن انبار مهمات یا کاروان‌های حاوی منابع موجب تضعیف یک ایالت شوید. این سیاستی است که می‌تواند روند تصرف یک ایالت و از بین بردن حکمران آن را برای شما ساده‌تر کند.

البته هدف شما تنها تصرف و از پا دراوردن حکم‌رانان این ایالت‌ها نیست. بلکه می‌توانید با امضا کردن قرارداد به آنان در تجهیز کردن و قدرت گیری مجدد کمک کنید و بدین صورت درآمدزایی کنید. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، انتخاب طرفین از میان اسپارتان‌ها و آتنی‌ها کاملا به عهده کاربر است و شما می‌توانید به دلخواه به یکی یا هردوی آنان کمک کنید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آدیسی شرکت‌ در نبردهای عظیمی است که بین ایالت‌های تحت سلطه آتنی‌ها و اسپارتان‌ها رخ می‌دهد. تجمع بالای سربازان و پویایی نبرد میان آنان باعث می‌شود تا به خوبی حس حضور در جنگ به شما منتقل شود. می‌توانید با حضور در این نبردها به یکی از طرفین کمک کنید و تا جای ممکن مشغول از بین بردن فرماندهان و سربازان سپاه دشمن شوید.

همچنین با قدرتمندتر شدن شما، بازی ساده‌تر نخواهد شد. ایالت‌های ابتدایی بازی که دارای دشمنانی با لول پایین هستند برحسب افزایش قدرت و لول شما، به مرور قوی‌تر خواهند شد. این مسئله موجب می‌شود حضور در نقاط مختلف بازی همچنان چالش برانگیز باشد و از این مسئله که برحسب ساده بودن برخی مناطق از حضور در آنان اجتناب کنید جلوگیری شود.

 

آزادی عمل بالا در شخصی‌سازی و انتخاب تجهیزات

بخش ساخت، خرید و استفاده از تجهیزات و زره‌ها تفاوت چندانی با اوریجینز ندارد و تقریبا شاهد سازوکار یکسانی در آدیسی هستیم. تفاوت اصلی در این قسمت این است که قسمت پوشیدنی شما به پنج قسمت مختلف تقسیم شده است و شما می‌توانید برای هر قسمت یک پوشیدنی مختلف را انتخاب کنید. همچون اوریجینز، ارزش و قدرت هر سلاح یا زره براساس درجه کمیاب بودن آن تعیین می‌شود و این ابزار برهمین اساس ممکن است دارای خصوصیات ویژه‌ای نیز باشند.

ابزارهای لجندری در بازی را می‌توانید با شکست دادن فرماندهان قدرتمند، لوت کردن پایگاه‌ها یا خرید از مغازه‌ها بدست بیاورید. ابزارهای لجندری علاوه بر داشتن بالاترین امتیاز و عملکرد نسبت به دیگر ابزارها دارای برخی خصوصیات و قابلیت‌های منحصر بفرد هستند که در نبردها و بسیاری از شرایط مختلف به شما کمک می‌کنند. استفاده از این خصوصیات برروی سایر سلاح‌ها و ابزارها نیز ممکن است و شما پس از آزادسازی یک قابلیت می‌توانید با پرداخت هزینه مورد نیاز، آن را به سایر ابزار خود نیز اضافه کنید.

همچنین دیگر خبری از وجود چند کمان مختلف در بازی نیست. شما مجهز به یک کمان هستید که می‌توانید آزادانه قابلیت‌های مورد نظر خود را برروی آن سوار کنید. یوبی‌سافت در پاسخ به بسیاری از نارضایتی‌ها درخصوص سیستم کمان در اوریجینز، تغییرات زیادی در آدیسی پیاده کرده است تا نظر مثبت کاربران را جلب کند.

 

۱۳ مهر شاهد عرضه اساسینز کرید: آدیسی خواهیم بود. اما پیش از عرضه بازی و با وجود تمام اطلاعات منتشر شده از آن، نظر شما در خصوص اساسینز کرید: آدیسی چیست؟ آیا تفکرات و تمهیدات یوبی‌سافت درخصوص ایجاد تغییراتی بنیادین در سبک بازی می‌تواند عامل موفقیت این فرانچایز در آینده باشد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

The post 8 نکته که پیش از بازی کردن Assassin’s Creed: Odyssey باید بدانید appeared first on دیجیاتو.

آیا یک شخصیت ایرانی در Assassin’s Creed Odyssey حضور دارد؟

اگر از طرفداران سری اساسینز کرید باشید، قطعا می‌دانید که ریشه این اسم و تاریخچه اساسین‌ها به ایران و داستان حسن صباح و یارانش در قلعه الموت برمی‌گردد. طی سال‌های اخیر، هر زمان که وقت معرفی قسمت جدیدی از این فرنچایز رسیده، بسیاری از کاربران ایرانی منتظر بودند تا بالاخره یوبی‌سافت کمی معرفت نشان داده و کمی هم ایرانی‌ها را در دنیای اساسینز کرید دخیل کند. حال به نظر می‌رسد که این اتفاق سرانجام و در اولین دی‌ال‌سی داستانی اساسینز کرید:‌ادیسه در حال رخ دادن است و به احتمال بسیار زیاد، کاراکتر مکمل بخش داستانی دی‌ال‌سی The legacy of first blade یک شخصیت ایرانی خواهد بود.

زمانی که یوبی‌سافت طی E3 2018 از قسمت جدید اساسینز کرید با پسوند ادیسه پرده برداشت، مشخص شد که داستان این قسمت پیش از تمام قسمت‌های پیشین و قبل از حوادث نسخه قبلی یعنی اوریجینز رخ خواهد داد و به همین دلیل، هیدن بلید به عنوان سلاح اصلی اساسین‌ها، حداقل در بخش اصلی داستانی بازی حضوری نخواهد داشت.

بعد از آن، مدتی پیش سازندگان اساسینز کرید:‌ ادیسه در یوبی‌سافت کبک از اولین دی‌ال‌سی این عنوان پرده برداشتند، مشخص شد که در این محتوای داستانی، قرار است شاهد روایت نحوه استفاده و شکل گیری سلاح معروف اساسین‌ها یعنی همان هیدن بلید معروف باشیم.

با توجه به مخفی‌گاه قدیمی عموی اتزیو در اساسینز کرید ۲، داستان پیداش و اولین استفاده از هیدن بلید به فردی به نام داریوش برمی‌گشت که در سال ۴۵۶ قبل از میلاد، شاه پارس، خشایارشا را ترور کرده بود. خنجری که داریوش برای انجام ترور مهم خود از آن استفاده کرد، در نهایت و طی بازی Assassin Creed Origins به دست کلئوپاترا و بایک (شخصیت اصلی اوریجینز) افتاد و بخش زیادی از داستان حول محور این سلاح بود.

در لحظات کوتاهی که شاهد نمایشی از The legacy of first blade هستیم، کاساندرا به عنوان شخصیت اصلی اساسینز کرید: ادیسه طی یکی از ماجراجویی‌ ‌های خود با فردی روبرو می‌شود که احتمالا اولین استفاده کننده از هیدن بلید است، با توجه به ارجاعی که اساسینز کرید ۲ به داریوش و داستان قتل خشایارشا داده بود و چهره خاورمیانه‌ای مردی که در این دی‌ال‌سی،‌ کاساندرا با او روبرو می‌شود؛ این شخصیت مرموز به احتمال زیاد همان داریوش یا فرد دیگری از سرزمین پرشیا است.

از آن‌جایی که زمان رخ دادن قتل خشایارشا توسط داریوش با داستان ادیسه می‌خواند و در آن‌ سال‌ها درگیری‌های زیادی بین ایرانیان و یونانیان به عنوان دو قدرت بزرگ جهان باستان جریان داشت، به هیچ عنوان بعید نیست که شاهد حضور یک شخصیت ایرانی تاثیرگذار در بازی باشیم.

اساسینز کرید:‌ ادیسه

تصویر داریوش به عنوان اولین کسی که از هیدن بلید استفاده کرد. چهره او در این عکس شباهت زیادی به تصویر شاخص این مطلب که همان فرد مرموز دی‌ال‌سی اساسینز کرید:‌ ادیسه است، دارد.

البته باید منتظر ماند و دید که طی این دی‌ال‌سی ۳ قسمتی تا چه اندازه به سرنوشت این داریوش احتمالی اشاره خواهد شد و آیا او برای فرار از قتل پادشاه و مجازات آن به یونان گریخته است یا خیر.

در ضمن جالب است بدانید که استفاده یوبی‌سافت از داریوش به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی اساسینز کرید توسط مقاله دروغ سیزده امسالمان که توسط آرش پارساپور نوشته شده، مطرح شده بود.

نظر شما چیست؟‌ آیا این فرد مرموز همان داریوش در اساسینز کرید ۲ است؟ در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم که یوبی‌سافت مانند اکثر فیلم‌ها و بازی‌هایی که شخصیتی ایرانی در آن‌ها حضور دارد،‌ ترسیم اشتباهی از ما خواهد داشت یا سرانجام شاهد یک اقتباس درست و حسابی از ایران به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تمدن‌های جهان باستان خواهیم بود.

The post آیا یک شخصیت ایرانی در Assassin’s Creed Odyssey حضور دارد؟ appeared first on دیجیاتو.

بررسی بازی Assassin’s Creed Rogue Remastered؛ تاریخ به روایت دشمن

اساسینز کرید را می توان یکی از مهم ترین فرنچایز های بازی های ویدیویی طی دهه اخیر دانست. در طول این سال ها، نسخه های متفاوتی از این سری عرضه شده اند و هر کدام به دلایل مختلفی، مخاطبان زیادی کسب کرده و شایسته ستایش اند. بازی Assassin’s Creed Rogue با وجود نقش مهمی که در روند داستانی این سری دارد، یکی از ناشناخته شده ترین بازی های فرنچایز اساسینز کرید است.

این بازی در سال ۲۰۱۴ برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد و بعد از مدتی نیز برای کاربران پی سی در دسترس قرار گرفت. سیاست یوبی سافت در آن زمان به این صورت بود که نمی خواست شانس فروش بازی روی کنسول های نسل پیشین که در آن زمان هنوز کاربران زیادی داشتند را از دست بدهد.

حال این بازی دوباره با گرافیکی بهبود یافته برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه شده و با وجود مشکلات ریز و درشتی که دارد، هنوز دلایل قوی برای تجربه کردن آن وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

نیمه تاریک

داستان بازی Assassin’s Creed Rogue را می توان یکی از خاص ترین نمونه ها در فرنچایز اساسینز کرید دانست. قصه این عنوان موازی با قسمت سوم بازی روایت می شود و به چند قسمت از سری اساسینز کرید ربط پیدا می کند.

ما در نقش عضوی از فرقه اساسین ها با نام «شای پاتریک» قرار می گیریم که قصد دارد سیب عدن را از دست فرقه تمپلارها خارج کند. بعد از رخ دادن مجموعه اتفاقاتی، شای با اساسین ها به مشکل خورده و به جبهه رقیب می پیوندد.

از نظر شخصیت پردازی شای تفاوت زیادی با قهرمانان شناخته این سری مثل اتزیو و ادوارد کنوی دارد. او ساکت و گوشه گیر بوده و در بسیاری از موارد مطیع دستورات بالا سری های خود است. به تنهایی نمی توان از این قضیه ایراد خاصی گرفت اما وجود چنین عادت های رفتاری در شخصیت شای باعث شده تا او به شخصیتی ماندگار در سری اساسینز کرید تبدیل نشود.

قرار گرفتن در جبهه تمپلارها که در طول سری اساسینز کرید همیشه در مقابل آن ها قرار داشتیم، حس تازگی جالبی داشته و باعث می شود تا اطلاعات بیشتری را در مورد این فرقه کسب کنیم. جدا از تاثیراتی این موضوع روی بخش گیم پلی بازی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، شاهد قصه جذابی در Assassin’s Creed Rogue هستیم که با ارجاعات تاریخی فراوانی نیز همراه است.

طی بخش داستانی به بسیاری از سوالات همیشگی سری اساسینز کرید پاسخ داده شده و چند غافل گیری درست و حسابی نیز در آن وجود دارد. البته روند داستانی در نیمه دوم بازی کمی دچار افت شده و حالت تکرار به خود می گیرید. اما با پایان بندی غافلگیر کننده بخش داستانی، در نهایت می توان به این قسمت نمره بالایی داد.

فرمول انجماد

بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag در زمان عرضه خود به دلیل نبردهای دریایی هیجان انگیزی که داشت، توسط بسیاری از منتقدان و کاربران مورد تحسین قرار گرفت و از آن جایی که Assassin’s Creed Unity که بلافاصله بعد از این بازی عرضه شده بود، از نبردهای دریایی بهره نمی برد، یوبی سافت سعی کرد این فرمول موفق را کنار نگذاشته و از آن در بازی Assassin’s Creed Rogue استفاده کند.

ایده نبردهای دریایی اولین بار به عنوان چند ماموریت در قسمت سوم این سری مورد استفاده قرار گرفت و در قسمت چهارم به عنصر اصلی گیم پلی تبدیل شد. طی Assassin’s Creed Rogue ما شاهد بالانسی بین قسمت سوم و چهارم در این زمینه هستیم.

ماموریت های دریایی بخش عظیمی از گیم پلی بازی را تشکیل داده و اکتشاف و انجام کارهای معمولی که در نسخه های مختلف اساسینز کرید مشغول آن بودیم هم قسمت دیگری از گیم پلی بازی هستند. نبردهای دریایی همانند قسمت چهارم، همچنان از هیجان بالایی بهره برده و انجام آن لذت زیادی خواهد داشت.

می توانید مانند گذشته با پیروزی در نبردها کشتی خود را ارتقا داده و آن را قدرتمند تر کنید. جدا از ماموریت های داستانی که در دریا می گذرد، فعالیت های جانبی زیادی در آب ها وجود دارند که انجام آن ها نیز خالی از لطف نیست.

تنها تفاوت بخش دریایی بازی Assassin’s Creed Rogue با قسمت چهارم در حذف امکان صید حیوانات و پیدا کردن گنجهایی که درون دریا مخفی شده است خلاصه می شود که علت این موضوع هم حضور در آب های یخ زده و سرد آمریکا شمالی است.

طی بخشی که روی زمین و در شهر جریان دارد، مانند بسیاری از نسخه های اساسینز کرید به ماموریت هایی همچون شنود دشمنان، از بین بردن هدفی خاص و خرابکاری در بخشی از شهر مشغول خواهیم بود. به دلیل شباهت این بخش به سایر قسمت های نسل پیش اساسینز کرید، ممکن است صورتی که انجام چنین ماموریت هایی برای شما تکراری شده باشد، از انجام این کار ها خسته شوید.

تنها تفاوت این بخش با سایر نسخه ها در این موضوع خلاصه می شود که به آن دلیل که ما این بار در نقش یک تمپلار ایفای نقش می کنیم، ممکن است همان کارهایی که به عنوان یک اساسین در قسمت های پیشین انجام می دادیم، توسط دشمنان اساسین ما انجام شده و با غافل گیری های همچون شبیه خون زدن یا سایر حملاتی که یک اساسین انجام می دهد، مواجه می شویم.

این موضوع نکته مثبتی است که اگر سازندگان بازی مانور بیشتری روی آن می دادند، قطعاً گیم پلی بازی Assassin’s Creed Rogue با واکنش های مثبت تری از سمت کاربران و منتقدان مواجه می شد.

در مجموع گیم پلی بازی معجونی از تمام نکات خوب و بدی است که در نسخه های سوم و چهارم شاهد آن بودیم. اگر این المان ها هنوز برای شما تکراری نشده است، با تجربه ای لذت بخش در این قسمت روبرو خواهید بود و در غیر این صورت بازی Assassin’s Creed Rogue مورد جدیدی برای ارائه ندارد.

باز آفرینی خاطرات

اساسینز کرید هماوره به داشتن محیط های شهری زیبا و جزییات بالا در شبیه سازی مکان های تاریخی معروف است، این قضیه به طور کلی در مورد Assassin’s Creed Rogue هم صادق است. برف و یخ عناصر محیطی اصلی این بازی هستند و به صورت زیبایی هم در مکان های مختلف به تصویر کشیده شده اند.

محیط های شهری، دریایی و جنگلی بازی با دقت بالایی شکل گرفته اند و قدم زدن در آن حس حضور در دوره تاریخی خاصی که بازی در آن جریان دارد را به شما خواهد داد.

ریمستر شدن گرافیک بازی هم کمک زیادی به عمیق تر شدن این تجربه کرده است. بسیاری از بافت ها نسبت به گذشته بهبود یافته اند و محیط حس حال زنده تری را نسبت به نسخه نسل قبلی به شما می دهد البته سطح ریمستر گرافیکی بازی در آن حد و اندازه ای نیست که شما را غافل گیر کند و بعضاْ مشکلاتی دارد.

بازی Assassin's Creed Rogue

بعضی از باگ های همیشگی اساسینز کرید که به علت موتور پایه آن یعنی آنویل هستند، در این قسمت هم حضور دارند و ممکن است در طول بازی Assassin’s Creed Rogue شاهد گیر کردن شای در لبه اجسام یا حرکات عجیب دست ها و پاهای او باشید.

در بخش صداگذاری هم موسیقی متن بازی با وجود رعایت استاندارد ها، به پای نسخه چهارم و ریزکاری های آن نمی رسد. در قسمت چهارم، موسیقی به عنوان عنصری اصلی برای شبیه سازی حوزه دریایی کارائیب ایفای نقش می کرد و کار خود را به درستی هر چه تمام تر انجام می داد.

موسیقی و صداهایی که در Assassin’s Creed Rogue شاهد آن هستیم، ماندگار نیستند و شاید با به پایان رساندن بازی هیچ کدام از قطعات را به یاد نیاورید یا حتی میلی برای شنیدن دوباره آن ها نداشته باشید.

در مجموع، بازی Assassin’s Creed Rogue عنوانی سرگرم کننده است که اگر از تجربه نسخه های پیشین این سری خسته نشده یا هیچ نسخه از این فرنچایز را بازی نکرده باشید، شما را به خوبی و تا انتها سرگرم خواهد کرد. بخش داستانی بازی جذاب است و نکات زیادی از جنگ بین اساسین ها و تمپلارها را فاش خواهد کرد، البته اگر مشکل تکراری شدن برخی از مراحل، مانع به پایان رساندن بازی توسط شما نشود.


  • گیم پلی سرگرم کننده
  • روایت داستانی جذاب
  • عدم توجه به جزییات در هر یک از بخش های بازی
  • باگ های گرافیکی

The post بررسی بازی Assassin’s Creed Rogue Remastered؛ تاریخ به روایت دشمن appeared first on دیجیاتو.