آیا یک شخصیت ایرانی در Assassin’s Creed Odyssey حضور دارد؟

اگر از طرفداران سری اساسینز کرید باشید، قطعا می‌دانید که ریشه این اسم و تاریخچه اساسین‌ها به ایران و داستان حسن صباح و یارانش در قلعه الموت برمی‌گردد. طی سال‌های اخیر، هر زمان که وقت معرفی قسمت جدیدی از این فرنچایز رسیده، بسیاری از کاربران ایرانی منتظر بودند تا بالاخره یوبی‌سافت کمی معرفت نشان داده و کمی هم ایرانی‌ها را در دنیای اساسینز کرید دخیل کند. حال به نظر می‌رسد که این اتفاق سرانجام و در اولین دی‌ال‌سی داستانی اساسینز کرید:‌ادیسه در حال رخ دادن است و به احتمال بسیار زیاد، کاراکتر مکمل بخش داستانی دی‌ال‌سی The legacy of first blade یک شخصیت ایرانی خواهد بود.

زمانی که یوبی‌سافت طی E3 2018 از قسمت جدید اساسینز کرید با پسوند ادیسه پرده برداشت، مشخص شد که داستان این قسمت پیش از تمام قسمت‌های پیشین و قبل از حوادث نسخه قبلی یعنی اوریجینز رخ خواهد داد و به همین دلیل، هیدن بلید به عنوان سلاح اصلی اساسین‌ها، حداقل در بخش اصلی داستانی بازی حضوری نخواهد داشت.

بعد از آن، مدتی پیش سازندگان اساسینز کرید:‌ ادیسه در یوبی‌سافت کبک از اولین دی‌ال‌سی این عنوان پرده برداشتند، مشخص شد که در این محتوای داستانی، قرار است شاهد روایت نحوه استفاده و شکل گیری سلاح معروف اساسین‌ها یعنی همان هیدن بلید معروف باشیم.

با توجه به مخفی‌گاه قدیمی عموی اتزیو در اساسینز کرید ۲، داستان پیداش و اولین استفاده از هیدن بلید به فردی به نام داریوش برمی‌گشت که در سال ۴۵۶ قبل از میلاد، شاه پارس، خشایارشا را ترور کرده بود. خنجری که داریوش برای انجام ترور مهم خود از آن استفاده کرد، در نهایت و طی بازی Assassin Creed Origins به دست کلئوپاترا و بایک (شخصیت اصلی اوریجینز) افتاد و بخش زیادی از داستان حول محور این سلاح بود.

در لحظات کوتاهی که شاهد نمایشی از The legacy of first blade هستیم، کاساندرا به عنوان شخصیت اصلی اساسینز کرید: ادیسه طی یکی از ماجراجویی‌ ‌های خود با فردی روبرو می‌شود که احتمالا اولین استفاده کننده از هیدن بلید است، با توجه به ارجاعی که اساسینز کرید ۲ به داریوش و داستان قتل خشایارشا داده بود و چهره خاورمیانه‌ای مردی که در این دی‌ال‌سی،‌ کاساندرا با او روبرو می‌شود؛ این شخصیت مرموز به احتمال زیاد همان داریوش یا فرد دیگری از سرزمین پرشیا است.

از آن‌جایی که زمان رخ دادن قتل خشایارشا توسط داریوش با داستان ادیسه می‌خواند و در آن‌ سال‌ها درگیری‌های زیادی بین ایرانیان و یونانیان به عنوان دو قدرت بزرگ جهان باستان جریان داشت، به هیچ عنوان بعید نیست که شاهد حضور یک شخصیت ایرانی تاثیرگذار در بازی باشیم.

اساسینز کرید:‌ ادیسه

تصویر داریوش به عنوان اولین کسی که از هیدن بلید استفاده کرد. چهره او در این عکس شباهت زیادی به تصویر شاخص این مطلب که همان فرد مرموز دی‌ال‌سی اساسینز کرید:‌ ادیسه است، دارد.

البته باید منتظر ماند و دید که طی این دی‌ال‌سی ۳ قسمتی تا چه اندازه به سرنوشت این داریوش احتمالی اشاره خواهد شد و آیا او برای فرار از قتل پادشاه و مجازات آن به یونان گریخته است یا خیر.

در ضمن جالب است بدانید که استفاده یوبی‌سافت از داریوش به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی اساسینز کرید توسط مقاله دروغ سیزده امسالمان که توسط آرش پارساپور نوشته شده، مطرح شده بود.

نظر شما چیست؟‌ آیا این فرد مرموز همان داریوش در اساسینز کرید ۲ است؟ در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم که یوبی‌سافت مانند اکثر فیلم‌ها و بازی‌هایی که شخصیتی ایرانی در آن‌ها حضور دارد،‌ ترسیم اشتباهی از ما خواهد داشت یا سرانجام شاهد یک اقتباس درست و حسابی از ایران به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تمدن‌های جهان باستان خواهیم بود.

The post آیا یک شخصیت ایرانی در Assassin’s Creed Odyssey حضور دارد؟ appeared first on دیجیاتو.

بررسی بازی Assassin’s Creed Rogue Remastered؛ تاریخ به روایت دشمن

اساسینز کرید را می توان یکی از مهم ترین فرنچایز های بازی های ویدیویی طی دهه اخیر دانست. در طول این سال ها، نسخه های متفاوتی از این سری عرضه شده اند و هر کدام به دلایل مختلفی، مخاطبان زیادی کسب کرده و شایسته ستایش اند. بازی Assassin’s Creed Rogue با وجود نقش مهمی که در روند داستانی این سری دارد، یکی از ناشناخته شده ترین بازی های فرنچایز اساسینز کرید است.

این بازی در سال ۲۰۱۴ برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد و بعد از مدتی نیز برای کاربران پی سی در دسترس قرار گرفت. سیاست یوبی سافت در آن زمان به این صورت بود که نمی خواست شانس فروش بازی روی کنسول های نسل پیشین که در آن زمان هنوز کاربران زیادی داشتند را از دست بدهد.

حال این بازی دوباره با گرافیکی بهبود یافته برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه شده و با وجود مشکلات ریز و درشتی که دارد، هنوز دلایل قوی برای تجربه کردن آن وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

نیمه تاریک

داستان بازی Assassin’s Creed Rogue را می توان یکی از خاص ترین نمونه ها در فرنچایز اساسینز کرید دانست. قصه این عنوان موازی با قسمت سوم بازی روایت می شود و به چند قسمت از سری اساسینز کرید ربط پیدا می کند.

ما در نقش عضوی از فرقه اساسین ها با نام «شای پاتریک» قرار می گیریم که قصد دارد سیب عدن را از دست فرقه تمپلارها خارج کند. بعد از رخ دادن مجموعه اتفاقاتی، شای با اساسین ها به مشکل خورده و به جبهه رقیب می پیوندد.

از نظر شخصیت پردازی شای تفاوت زیادی با قهرمانان شناخته این سری مثل اتزیو و ادوارد کنوی دارد. او ساکت و گوشه گیر بوده و در بسیاری از موارد مطیع دستورات بالا سری های خود است. به تنهایی نمی توان از این قضیه ایراد خاصی گرفت اما وجود چنین عادت های رفتاری در شخصیت شای باعث شده تا او به شخصیتی ماندگار در سری اساسینز کرید تبدیل نشود.

قرار گرفتن در جبهه تمپلارها که در طول سری اساسینز کرید همیشه در مقابل آن ها قرار داشتیم، حس تازگی جالبی داشته و باعث می شود تا اطلاعات بیشتری را در مورد این فرقه کسب کنیم. جدا از تاثیراتی این موضوع روی بخش گیم پلی بازی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، شاهد قصه جذابی در Assassin’s Creed Rogue هستیم که با ارجاعات تاریخی فراوانی نیز همراه است.

طی بخش داستانی به بسیاری از سوالات همیشگی سری اساسینز کرید پاسخ داده شده و چند غافل گیری درست و حسابی نیز در آن وجود دارد. البته روند داستانی در نیمه دوم بازی کمی دچار افت شده و حالت تکرار به خود می گیرید. اما با پایان بندی غافلگیر کننده بخش داستانی، در نهایت می توان به این قسمت نمره بالایی داد.

فرمول انجماد

بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag در زمان عرضه خود به دلیل نبردهای دریایی هیجان انگیزی که داشت، توسط بسیاری از منتقدان و کاربران مورد تحسین قرار گرفت و از آن جایی که Assassin’s Creed Unity که بلافاصله بعد از این بازی عرضه شده بود، از نبردهای دریایی بهره نمی برد، یوبی سافت سعی کرد این فرمول موفق را کنار نگذاشته و از آن در بازی Assassin’s Creed Rogue استفاده کند.

ایده نبردهای دریایی اولین بار به عنوان چند ماموریت در قسمت سوم این سری مورد استفاده قرار گرفت و در قسمت چهارم به عنصر اصلی گیم پلی تبدیل شد. طی Assassin’s Creed Rogue ما شاهد بالانسی بین قسمت سوم و چهارم در این زمینه هستیم.

ماموریت های دریایی بخش عظیمی از گیم پلی بازی را تشکیل داده و اکتشاف و انجام کارهای معمولی که در نسخه های مختلف اساسینز کرید مشغول آن بودیم هم قسمت دیگری از گیم پلی بازی هستند. نبردهای دریایی همانند قسمت چهارم، همچنان از هیجان بالایی بهره برده و انجام آن لذت زیادی خواهد داشت.

می توانید مانند گذشته با پیروزی در نبردها کشتی خود را ارتقا داده و آن را قدرتمند تر کنید. جدا از ماموریت های داستانی که در دریا می گذرد، فعالیت های جانبی زیادی در آب ها وجود دارند که انجام آن ها نیز خالی از لطف نیست.

تنها تفاوت بخش دریایی بازی Assassin’s Creed Rogue با قسمت چهارم در حذف امکان صید حیوانات و پیدا کردن گنجهایی که درون دریا مخفی شده است خلاصه می شود که علت این موضوع هم حضور در آب های یخ زده و سرد آمریکا شمالی است.

طی بخشی که روی زمین و در شهر جریان دارد، مانند بسیاری از نسخه های اساسینز کرید به ماموریت هایی همچون شنود دشمنان، از بین بردن هدفی خاص و خرابکاری در بخشی از شهر مشغول خواهیم بود. به دلیل شباهت این بخش به سایر قسمت های نسل پیش اساسینز کرید، ممکن است صورتی که انجام چنین ماموریت هایی برای شما تکراری شده باشد، از انجام این کار ها خسته شوید.

تنها تفاوت این بخش با سایر نسخه ها در این موضوع خلاصه می شود که به آن دلیل که ما این بار در نقش یک تمپلار ایفای نقش می کنیم، ممکن است همان کارهایی که به عنوان یک اساسین در قسمت های پیشین انجام می دادیم، توسط دشمنان اساسین ما انجام شده و با غافل گیری های همچون شبیه خون زدن یا سایر حملاتی که یک اساسین انجام می دهد، مواجه می شویم.

این موضوع نکته مثبتی است که اگر سازندگان بازی مانور بیشتری روی آن می دادند، قطعاً گیم پلی بازی Assassin’s Creed Rogue با واکنش های مثبت تری از سمت کاربران و منتقدان مواجه می شد.

در مجموع گیم پلی بازی معجونی از تمام نکات خوب و بدی است که در نسخه های سوم و چهارم شاهد آن بودیم. اگر این المان ها هنوز برای شما تکراری نشده است، با تجربه ای لذت بخش در این قسمت روبرو خواهید بود و در غیر این صورت بازی Assassin’s Creed Rogue مورد جدیدی برای ارائه ندارد.

باز آفرینی خاطرات

اساسینز کرید هماوره به داشتن محیط های شهری زیبا و جزییات بالا در شبیه سازی مکان های تاریخی معروف است، این قضیه به طور کلی در مورد Assassin’s Creed Rogue هم صادق است. برف و یخ عناصر محیطی اصلی این بازی هستند و به صورت زیبایی هم در مکان های مختلف به تصویر کشیده شده اند.

محیط های شهری، دریایی و جنگلی بازی با دقت بالایی شکل گرفته اند و قدم زدن در آن حس حضور در دوره تاریخی خاصی که بازی در آن جریان دارد را به شما خواهد داد.

ریمستر شدن گرافیک بازی هم کمک زیادی به عمیق تر شدن این تجربه کرده است. بسیاری از بافت ها نسبت به گذشته بهبود یافته اند و محیط حس حال زنده تری را نسبت به نسخه نسل قبلی به شما می دهد البته سطح ریمستر گرافیکی بازی در آن حد و اندازه ای نیست که شما را غافل گیر کند و بعضاْ مشکلاتی دارد.

بازی Assassin's Creed Rogue

بعضی از باگ های همیشگی اساسینز کرید که به علت موتور پایه آن یعنی آنویل هستند، در این قسمت هم حضور دارند و ممکن است در طول بازی Assassin’s Creed Rogue شاهد گیر کردن شای در لبه اجسام یا حرکات عجیب دست ها و پاهای او باشید.

در بخش صداگذاری هم موسیقی متن بازی با وجود رعایت استاندارد ها، به پای نسخه چهارم و ریزکاری های آن نمی رسد. در قسمت چهارم، موسیقی به عنوان عنصری اصلی برای شبیه سازی حوزه دریایی کارائیب ایفای نقش می کرد و کار خود را به درستی هر چه تمام تر انجام می داد.

موسیقی و صداهایی که در Assassin’s Creed Rogue شاهد آن هستیم، ماندگار نیستند و شاید با به پایان رساندن بازی هیچ کدام از قطعات را به یاد نیاورید یا حتی میلی برای شنیدن دوباره آن ها نداشته باشید.

در مجموع، بازی Assassin’s Creed Rogue عنوانی سرگرم کننده است که اگر از تجربه نسخه های پیشین این سری خسته نشده یا هیچ نسخه از این فرنچایز را بازی نکرده باشید، شما را به خوبی و تا انتها سرگرم خواهد کرد. بخش داستانی بازی جذاب است و نکات زیادی از جنگ بین اساسین ها و تمپلارها را فاش خواهد کرد، البته اگر مشکل تکراری شدن برخی از مراحل، مانع به پایان رساندن بازی توسط شما نشود.


  • گیم پلی سرگرم کننده
  • روایت داستانی جذاب
  • عدم توجه به جزییات در هر یک از بخش های بازی
  • باگ های گرافیکی

The post بررسی بازی Assassin’s Creed Rogue Remastered؛ تاریخ به روایت دشمن appeared first on دیجیاتو.