نیسان قشقای با رکورد ۳۸۲ کیلومتر سریع ترین شاسی بلند جهان شد

به تازگی تیونر انگلستانی Severn Valley Motorsport که تبحر ویژه ای در ارتقا و بهبود عملکرد نیسان GT-R دارد، اعلام کرده با یک دستگاه نیسان قشقای رکورد سریع ترین شاسی بلند جهان را جابجا نموده است. به گفته این کمپانی قشقای تیون شده توانسته در رویدادی در بریتانیا به نهایت سرعت ۲۳۷٫۸ مایل (۳۸۲٫۷ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

برای دستیابی به این سرعت باورنکردنی، متخصصین Severn Valley Motorsport موتور استاندارد قشقای را از جای خود خارج نموده و موتور GT-R را جایگزین آن کرده اند. در گام بعدی با بهسازی های انجام شده، این تیونر موفق به استخراج ۲۰۰۰ اسب بخار از قلب گودزیلا شده که این رقم در نوع خود شگفت انگیز است.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

پیش از این رکورد سریع ترین شاسی بلند جهان را تویوتا در اختیار داشت. این کمپانی ژاپنی با یک دستگاه لندکروز تا دندان مسلح، موفق به دستیابی به سرعت ۲۳۰ مایل (۳۷۰ کیلومتر) در ساعت شده بود.

Toyota_Land_Speed_Cruiser_354_km

در روز رکوردگیری در همایش Vmax200، دست پرورده Severn Valley Motorsport که پسوند R به آن اضافه شده، توانسته بر سوپر اتومبیل های معروف و گران قیمتی مثل کوئنیگ زگ اگرا RS با رکورد ۲۲۱٫۳ مایل (۳۵۶ کیلومتر) و کوئنیگ زگ One:1 با رکورد ۲۱۸٫۳ مایل (۳۵۱ کیلومتر) در ساعت غلبه کند.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport

علاوه بر این دو سوئدی فوق سریع، چند اتومبیل اسپرت و سوپر اسپرت از لامبورگینی، مک لارن و ب ام و نیز در Vmax200 حضور داشتند، اما رکورد هیچکدام از آنها بهتر از قشقای R نبوده است.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

بد نیست بدانید این نخستین باری نیست که خودرویی با تیونینگ شرکت Severn Valley Motorsport به عنوان سریع ترین اتومبیل حاضر در همایش Vmax200 شناخته می شود. پیش از این نیز نسخه اولیه قشقای R زمانی که موتور آن ۱۱۰۰ اسب بخار داشت، موفق به ثبت رکورد سرعت ۲۱۰ مایل (۳۳۷ کیلومتر) در مسیر ۲ مایلی (۳٫۲ کیلومتری) باند فرودگاه شده بود.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

این تیونر با رکورد ۲۲۸٫۸ مایل (۳۶۸ کیلومتر) عنوان سریع ترین GT-R را که تاکنون در Vmax200 شرکت کرده، در اختیار دارد. در طول تاریخ ۱۶ ساله این همایش، تنها دو خودرو رکورد بهتری نسبت به قشقای R ثبت کرده اند؛ یکی کوئنیگ زگ One:1 که پیشتر به حداکثر سرعت ۲۴۰ مایل (۳۸۶ کیلومتر) دست یافته و دیگری ES Motors ES1400 که رکورد ۲۳۸ مایل (۳۸۳ کیلومتر) را ثبت نموده است.

 

The post نیسان قشقای با رکورد ۳۸۲ کیلومتر سریع ترین شاسی بلند جهان شد appeared first on دیجیاتو.

گفتگوی دیجیاتو با مدیرعامل تاکسیرانی تهران: نوسازی ناوگان در بن‌بست خودروسازان داخلی

از ۸۰ هزار تاکسی که در تهران تردد دارند ۱۰ هزار تاکسی به سن فرسودگی‌ رسیده‎اند اما هنوز در صف نوسازی معطل مانده‌ و باید هر بار که به محدوده طرح وارد می‌شوند، جریمه بپردازند.

این اولین باری نیست که طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌ها با عدم همکاری خودروسازان داخلی متوقف می‌شود. دو سال قبل هم پس از راه افتادن کمپین «نه به خودرو داخلی» و کاهش فروش مقطعی خودروهای داخلی، خودروسازان شناخته شده از خرید گواهی اسقاط تاکسی‌های فرسوده سرباز زدند و خرید گواهی اسقاط را بلا استفاده دانستند.

عدم همکاری خودروسازان در نوسازی ناوگان تاکسیرانی هربار با دلایلی تازه تکرار می‌شود، امسال نیز همین موضوع تکرار شده و به جز تبعات آلایندگی زیست محیطی، ۱۰ هزار تاکسیران را بلاتکلیف کرده که با نزدیک شدن به اجرای طرح جدید ترافیک، اضطراب آنها برای پرداخت جریمه بیشتر بخاطر ورود به محدوده طرح بیشتر شده است.

براساس قوانین راهنمایی و رانندگی کلیه خودروها که سن بیشتر از ۴ سال دارند، برای تردد در معابر ملزم به داشتن معاینه‌فنی هستند و هر خودرویی که معاینه‌‎فنی نداشته باشد، ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

البته با اجرای طرح ترافیک جدید، این جریمه برای خودروهای فاقد معاینه‌فنی که وارد محدوده طرح می‌‌شوند، بیشتر خواهد شد؛ چراکه به جز جریمه ۵۰ هزار تومانی باید جریمه ورود غیر قانونی به محدوده طرح را هم بپردازند.

تحمیل خودروهایی که فروخته نمی‌شود

سوال اینجاست که چرا سازمان تاکسیرانی از سایر خودروها که کیفیت قطعات بهتر و آلایندگی کمتری دارند، برای ناوگان تاکسیرانی استفاده نمی‌کند؟ درحالیکه محدود شدن تاکسی‌ها به چند مدل خودرو نتیجه‌ای جز نارضایتی تاکسیرانان و البته شهروندان در پی ندارد.

«علیرضا قنادان» مدیرعامل «سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران» در گفتگو اختصاصی با دیجیاتو به الزام سازمان تاکسیرانی در خرید از دو خودروساز داخلی تاکید کرد و درباره عدم همکاری آنها برای فروش محصولات با‌کیفیت به تاکسیرانان گفت:

«متاسفانه خودروسازان نگاه مناسبی به تاکسیرانی ندارند. خودروسازان خودروهایی که در انبار مانده و فروش نرفته، به تاکسیرانی تحمیل می‌کنند؛ چون می‎دانند تاکسیرانان ناگزیر به پذیرش هستند و هیچ انتخاب دیگری ندارند. بنابراین خودروهای بی‌کیفیت که عملا قابل استفاده نیست، وارد چرخه تاکسیرانی می‌شود، این موضوع باید به صورت اصولی حل شود.

با وجود این شرایط ایران خودرو صدرو پیش فاکتور برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده را هم متوقف کرده است. گروه خودروسازی سایپا هم خودرو مناسب تاکسیرانی ندارد. این درحالی‌ست که پیشنهادات خوبی از سایر شرکت‌های خودروساز داریم اما ناگزیر هستیم از محصولات ایران خودرو و سایپا استفاده کنیم. در نتیجه این الزام و انحصار می‌بینیم که تاکسیرانان و شهروندان ناراحت هستند.»

از ابتدا تا سن فرسودگی

سمند EF7 یکی از خودروهایی‌ست که به کابوس رانندگان تاکسی تبدیل شده. کاسه نمد یکی از قطعات تقریبا پرهزینه این خودروست که تاکسیرانان سال گذشته برای تهیه آن حدود دو ماه در صف انتظار بودند. آریو هم خودرو دیگری است که کمک فنر آن بلای جان راننده‌ها شده و تنها دو نمایندگی مجاز اصلی در جاده دماوند و سه راه آذری با حذف گارانتی، تعمیر این خودرو را قبول می‌کنند. قنادان درباره بی‌کیفیت بودن خودروهای جدید تاکسیرانان می‌گوید:

«تاکسیرانان زیادی گزارش داده‌اند که خودرو تعویض شده‌شان در یک سال اول چندین بار تعمیر شده، این گزارشات نشان می‌دهد خودروهای جدید کیفیت لازم برای تاکسی شدن را ندارند؛ چراکه تاکسی‌ها روزانه به طور متوسط ۲۰۰ کیلومتر پیمایش دارند و ضروری‌ست که رانندگان خودروهایی با کیفیت داشته باشند.

متاسفانه تاکسیرانان بعد از خرید خودرو نمی‌توانند خودروشان را تعویض کنند. درصورتیکه آنها بخواهند تاکسی را بفروشند بیکار خواهند شد، بنابراین ناگزیرند تا زمان فرسودگی با همان خودرو کار کنند.»

انحصار، اجبار، جریمه

تمامی خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده‌اند، معاینه‌فنی دریافت نمی‌کنند، تاکسی‌ها هم از این قانون مستثنی نیستند. حالا با نزدیک شدن اجرای طرح جدید ترافیک کلیه خودروهایی که قصد تردد در محدوده طرح را دارند ملزم به اخذ معاینه‌فنی هستند؛ معاینه‌ای که تاکسی‌های فرسوده قادر به دریافت آن نیستند.

به گفته قنادان ۱۰ هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که تعمیر آنها ممکن نیست و باید اسقاط شوند: «متاسفانه خودروساز روند نوسازی را متوقف کرده است و با اجرای طرح جدید ترافیک، ۱۰ هزار تاکسی فرسوده با تردد در محدوده طرح جریمه خواهند شد.»

آلودگی هوا، تردد تاکسی‌های بی‌کیفیت با سطح استهلاک بالا که تعمیرآنها هزینه‌بردار است، همگی نتیجه انحصار خودروسازان داخلی و الزام سازمان تاکسیرانی به استفاده از محصولات آنهاست؛ محصولاتی که کیفیت لازم برای تاکسی شدن را ندارند و به جز نارضایتی رانندگان و شهروندان چهره شهر را زشت می‌کنند.

بدتر آنکه دریافت همین خودروها برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی حالا با عدم صدور پیش فاکتور از سوی خودروساز روبرو شده و تردد تاکسی‌های فرسوده را به شهر تحمیل کرده است.

The post گفتگوی دیجیاتو با مدیرعامل تاکسیرانی تهران: نوسازی ناوگان در بن‌بست خودروسازان داخلی appeared first on دیجیاتو.

تجربه سفری بی مانند؛ ولوو از کانسپت S90 Ambiance در پکن رونمایی می کند [تماشا کنید]

پانزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی خودروی پکن که با نام Auto China نیز شناخته می شود، چهارشنبه پیش رو افتتاح خواهد شد. همانند دوره های پیشین، امسال نیز برخی از خودروسازان مطرح خارجی در کنار شرکت های بعضا گمنام چینی حاضر شده و از جدیدترین دستاوردها و محصولات خود رونمایی خواهند کرد.

کانسپت مرسدس مایباخ Vision Ultimate Luxury که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی خواهد شد

کمپانی سوئدی ولوو یکی از این خودروسازان است که قصد دارد از کانسپتی لوکس و تشریفاتی با نام S90 Ambience در نمایشگاه پکن امسال پرده برداری کند. این کانسپت بر اساس سدان S90 Excellence شکل گرفته و در کابین آن بیش از پیش بر راحتی سرنشین عقب تاکید شده است.

volvo-s90-ambience-concept

برای این کار تغییرات متعددی در بخش های مختلف کابین داده شده تا سرنشین حاضر در صندلی عقب سفری آرام و بسیار لذت بخش را تجربه کند. به گفته آقای رابین پیج (Robin Page) معاون ارشد بخش طراحی ولوو، در S90 Ambience سه حس بصری، شنیداری و بویایی مورد توجه ویژه قرار گرفته و این فاکتورها به بهترین شکل ممکن با یکدیگر ترکیب شده اند.

volvo-s90-ambience-concept

به منظور دستیابی به تجربه بصری بی همتا، امکان نمایش چند تم زیبا بر روی سقف این مدل مفهومی گنجانده شده است. این تم ها از طریق یک اپلیکیشن موبایلی قابل انتخاب بوده و عبارتند از جنگل اسکاندیناوی، شفق قطبی، باران، مجمع الجزایر و رقص قو.

volvo-s90-ambience-concept

با انتخاب هر یک از این تم ها، صدا و موزیکی هماهنگ از اسپیکرهای بسیار با کیفیت و توئیترهای ساخت بوئرز اند ویلکینز که در پشت سری تعبیه شده، پخش می شود.

volvo-s90-ambience-concept

همچنین یک محفظه مخصوص در کنسول میانی وجود دارد که عطرهایی متناسب با تم های یاد شده در داخل کابین آزاد می کند تا کامل کننده یک تجربه بی نظیر باشد. این عطرها توسط شرکت Byredo که یک برند لوکس سوئدی است، تامین شده اند.

volvo-s90-ambience-concept

در کنار این تم ها، کانسپت S90 Ambience دارای حالت هایی به نام Nocturnal و Freedom است که در صورت فعال شدن آنها، فضای کابین به واسطه پخش تصاویر و موزیک های زیبا، کاملا انرژی بخش خواهد شد.

volvo-s90-ambience-concept

اگر چه S90 Ambience در حال حاضر یک مدل مفهومی است، اما ولوو از ارایه قابلیت های آن بر روی مدل های تولیدی – مخصوصا مدل های ویژه بازار چین – در آینده نزدیک خبر داده است.

volvo-s90-ambience-concept

شایان ذکر است که ولوو سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ خود موفق به فروش بیش از ۱۰۰,۰۰۰ خودرو به چینی ها شده بود. با این حساب چین بزرگ ترین بازار برای محصولات ولوو به شمار می رود. سدان S90 از محبوبیت بالایی در این کشور آسیایی برخوردار بوده و بیش از سایر مدل های ولوو توسط چینی ها خریداری شده است.

The post تجربه سفری بی مانند؛ ولوو از کانسپت S90 Ambiance در پکن رونمایی می کند [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

نگاهی به Lynk&Co 02؛ شاخص ترین خودرو چینی برای بازار اروپا

چندی پیش برند جدید لینک & کو که زیر مجموعه شرکت بزرگ جیلی (مالک ولوو و پروتون و لوتوس) به شمار می رود از کراس اور جدید این شرکت با نام ۰۲ در آمستردام رونمایی کرد.

مدل ۰۲ که با قوای محرکه تمام الکتریکی عرضه خواهد شد در کنار برادر بزرگ تر خود ۰۱ در سال ۲۰۱۹ میلادی در اروپا عرضه خواهد شد.

مدل ۰۳ که یک سدان خانوادگی به شمار می رود نیز به زودی مدل نهایی آن رونمایی خواهد شد و محصولات این شرکت را تکمیل خواهد کرد. طبق صحبت های لینک & کو مدل ۰۲ با هندلینگ اسپرت مناسب مخاطبان اروپایی خواهد بود.

۰۲ در سال ۲۰۲۰ با موتور ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری به عاریت گرفته شده از ولوو XC40 استفاده می کند عرضه خواهد شد.

این کراس اور در دو نسخه هیبرید و پلاگ-این عرضه خواهد شد. نسخه تمام الکتریکی نیز در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و از قوای محرکه مشابه با نسخه الکتریکی ولوو XC40 بهره خواهد برد.

جعبه دنده ۷ سرعته دوال کلاچ وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد و مدل PHEV آن نیز در حالت تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتر برد خواهد داشت.

این مدل از پلت فرم CMA که از ولوو XC40 به عاریت گرفته شده است استفاده می کند.

تعلیق عقب سفت تر به نسبت مدل ۰۱ و فاصله محوری کوچک تر تجربه رانندگی اسپرت تری را به راننده عرضه می کند.

۰۲ با انبوهی از شخصی سازی های مختلف در بخش رنگ آمیزی بدنه و تریم داخلی عرضه می شود به گونه ای که برخی از تریم های آن منحصر به فرد خواهد بود.

لینک& کو در بخش ارتباطات و اتصالات سنگ تمام گذاشته است و از صفحه نمایش های عظیم الجثه تمام لمسی در خودروهایش استفاده می کند.

لینک&کو اعلام کرده است که خودروهایش از تجهیزات و تریم داخلی به صورت فعلی بهره مند نخواهد شد و به جای آن سری از تریم های مختلف با قیمت یکسان را عرضه خواهد کرد.

شرکت در نظر دارد تا در ۸ حالت مختلف که شامل رنگ آمیزی و نوع موتور است این کراس اور را عرضه کند.

این خودرو در کشور بلژیک تولید خواهد شد. سیستم فروش این خودرو نیز کاملا متفاوت است و قابلیت به اشتراک گذاری با پرداخت رقمی نه چندان زیاد امکان پذیر است.

در واقع این برند برای کسانی خودرو می سازد که عاشق خودرو هستند اما علاقه ای به مالکیت آن ندارند.

لینک&کو می خواهد تجربه فروش اینترنتی خودرو را به سطح جدیدی برساند و علاوه بر آن برنامه دارد تا نمایندگی های مختلفی را در اکثر کشورهای اروپایی بازگشایی کند.

در حال حاضر گمانه زنی در مورد قیمت این خودرو چندان کار درستی نیست اما احتمال داده می شود که این کراس اوور چینی بلژیکی با قیمت ۲۵ هزار پوند عرضه شود.

The post نگاهی به Lynk&Co 02؛ شاخص ترین خودرو چینی برای بازار اروپا appeared first on دیجیاتو.

گزارش میدانی دیجیاتو: افزایش انفجاری قیمت رنو ساندرو در بازار خودرو

سال ۹۴ بود که رنو ساندرو پا به بازار خودروی ایران گذاشت و با حاشیه سود بالا دلالان بسیاری را به سمت خود کشاند. ساندرو اتوماتیک E2 که زمان تحویل از کارخانه ۴۲ میلیون تومان قیمت داشت با اختلاف ۶ میلیونی، ۴۸ تا ۴۹ میلیون تومان در بازار فروخته می شد.

فروشندگان مدل رنو ساندرو استپ وی هم که قامتش ۴ سانتی متر از  مدل معمولی‌ بالاتر است و باربند روی آن نصب شده، مشتریان را وادار می کردند تا بخاطرش ۱۰ میلیون تومان بیشتر بپردازند.

اما روز گذشته بود که گروه خودروسازی سایپا به بهانه نوسانات نرخ ارز در اطلاعیه‌ای قیمت محصولات پارس خودرو از جمله ساندرو و ساندرو استپ وی را تا ۵ میلیون تومان افزایش داد و ثبات را از بازار ساندرو گرفت. البته این افزایش قیمت در بازار معملات خودرویی بیش از ۵ میلیون تومان بود و فروشندگان خودرور تقریبا هر قیمتی که باب میل‌شان بود تعیین کردند که البته خریدار هم داشت.

قیمت ساندرو استپ وی

هرچند این موضوع در واپسین ساعات روز گذشته بعد با انتشار اطلاعیه‌ای دیگر از سوی مدیر عملیات فروش شایپا ملغی شد، چرا که براساس این اطلاعیه: «قیمت فروش کلیه محصولات خودرویی گروه خودروسازی سایپا تا اطلاع ثانوی مطابق روال فروردین ۹۷ جاری است.» و قرار شد افزایش قیمت ساندرو و برلیانس به وقت دیگری موکول شود. اما با این وجود تب بازار فروکش نکرد و حباب قیمتی ساندرو در پی این روند حتی از قبل هم بزرگتر شد.

افزایش قیمت رنو ساندرو

«شروین» یکی از فروشندگان ساندرو که آگهی فروش خود را در یکی از سایت‌ها گذاشته به دیجیاتو می‌گوید:

«چند هفته قبل که ماشین من ۵۷ میلیون تومان قیمت داشت، بدون هیچ دلیلی ماشین را با قیمت ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش آگهی کردم. امروز صبح ۴ نفر برای خرید تماس گرفتند. با خبری که دیروز منتشر شد، بازار ساندرو داغ شده و حالا باید قیمت بالاتری تعیین کنم، چون قیمت کارخانه به ۵۵ میلیون تومان رسیده و امثال ماشین من را تا ۶۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند. چرا که در صورت فروش با قیمت پایین تر عملا ضرر می کنم و اگر چند هفته بعد بخواهم مشابه همین خودرو را خریداری نمایم، پول کم خواهم آورد!»

حباب قیمت ساندرو برای صفر کیلومترها بیشتر است. بر اساس خبری که روز گذشته اعلام شد، قیمت جدید ساندرو استپ وی مدل ۹۷ هنگام تحویل از کارخانه ۶۱ میلیون تومان اعلام شد، اما در سایت‌های خرید و فروش آنلاین همین خودرو  ۷۵ میلیون تومان ارزش پیدا کرد.

افزایش یک شب قیمت‌ها اعتراضات زیادی مخصوصا از سوی مصرف کنندگان نهایی به دنبال داشت؛ چرا که در نهایت آنها زیان‎ دهندگان اصلی خواهند بود. اما مدیران شرکت پارس خودرو درباره پاسخ به پیگیری‌های دیجیاتو درباره این افزایش قیمت‌ها، مسئولان شرکت سایپا را به عنوان پاسخگو به ما معرفی کردند.

http://digiato.com/wp-content/uploads/2016/09/san-2.jpg

همانطور  که انتظار می‌رفت مدیران سایپا هم نسبت به پرسش های خبرنگار دیجیاتو پاسخگو نبودند و تنها به انتشار خبر تعلیق افزایش قیمت‌ها که درپی افزایش نرخ ارز بود اکتفا کردند. با این حال هنوز تاثیرات اولین خبر از بین نرفته و بازار دلالان داغ مانده است.

تمام این موارد در حالی مطرح می شود که حتی بدون بروز وضعیت اخیر نیز، تیراژ تولید رنو ساندرو نسبت به تقاضای موجود ناچیز به نظر می رسید و ثبت نام این خودرو به محض باز شدن برای ماه های متوالی تکمیل می شد، آنچنان که آخرین اعلام پیش فروش در اسفند سال گذشته برای تحویل خودروهای در آذر ماه امسال (۹ ماه صف انتظار) انجام شده بود.

http://digiato.com/wp-content/uploads/2016/09/STEPWAY-2.png

با این وجود طبق پیگیری های انجام شده توسط خبرنگاران دیجیاتو، پارس خودرو تمایلی به افزایش تیراژ تولید نشان نمی دهد و این در حالیست که به گفته دست اندرکاران رنو پارس، رنو آمادگی ارسال قطعات بیشتر برای افزایش تیراژ خط تولید را داراست.

STEPWAY-15

از این رو می توان گفت که سود تمامی ناهماهنگی های بین پارس خودرو سایپا و رنو پارس به جیب دلالان می رود و بیشتر از همیشه به ضرر مصرف کنندگان نهایی تمام می شود. در این شرایط طبق روال معمول هیچ کس پاسخگو نیست و مشخص نیست که آیا ایجاد چنین اختلاف قیمت عظیمی بین بهای بازار و کارخانه مرجعی برای رسیدگی دارد یا خیر؟

The post گزارش میدانی دیجیاتو: افزایش انفجاری قیمت رنو ساندرو در بازار خودرو appeared first on دیجیاتو.

رکورد شکنی با راندمان حرارتی؛ معرفی یک موتور فوق کارآمد توسط تویوتا

تویوتا به تازگی موتوری را با نام فورس داینامیک معرفی کرده که بیش از ۴۰ درصد از انرژی تولید شده توسط احتراق را به گشتاور تبدیل می کند.

این در حالی است رسیدن به یک راندمان ۴۰ درصدی در موتورهای درون سوز بسیار فوق العاده بوده و افراد زیادی دسترسی به آن را غیر قابل تصور می دانستند.

در واقع تویوتا یک قوای محرکه جدید برپایه پلت فرم TNGA را معرفی کرده که شامل موتور مذکور، یک سیستم هیبرید جدید و مبدل گشتاور برای سیستم های چهارچرخ متحرک می شود.

اما دستیابی به این راندمان ۴۰ درصدی چگونه امکان پذیر شده است؟


اگر کمی با طراحی موتورهای درون سوز آشنایی داشته باشید می دانید که طراحان و مهندسان این موتورها خلاقیت ها و نوآوری های فوق العاده ای را درون آن ها پیاده سازی و موتورهای احتراق داخلی امروزی با نمونه های قبلی خود متفاوت بوده و بسیار پیشرفته تر و صدالبته متنوع ترند.

به عنوان نمونه کمپانی مزدا در Skyactiv-X از یک موتور بنزینی با قابلیت احتراق بوسیله ی فشرده سازی مخلوط سوخت و هوا (مشابه خودرو های گازوئیلی) استفاده می کند در حالی که کمپانی اینفینیتی توانسته موتور های درون سوزی با قابلیت تغییر کمپرس و تراکم تولید کند.

این دو خودروساز تنها نمونه های کوچکی از کمپانی های تولید کننده موتور خودرو هستند که از روش طراحی خاص خود استفاده می کنند.

خودروسازان دریافته اند با اینکه موتورهای الکتریکی و هیبرید در حال تصاحب بازار هستند اما باتوجه به تکنولوژی های جدید و خلاقیت مهندسان هنوز موتور های درونسوز قابلیت بهبود داشته و می توان راندمان آن ها را افزایش داد.

در حال حاضر پیشرفت های فوق العاده ای در موتورهای پیستونی درونسوز رخ داده و بسیاری از خودروسازان در این زمینه فعال بوده و محصولات جدید خود را معرفی می کنند.

۲۰۱۹ Toyota Corolla Hatchback

تویوتا نیز به تازگی به لیست خودروسازان فعال در این زمینه پیوسته و از یک موتور فورس داینامیک چهار سیلندر رونمایی کرده است. نوآوری ها و خلاقیت های کارآمد بسیاری در نمونه سنتی این موتور صورت گرفته و و سبب شده بازده حرارتی این موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری به ۴۰ درصد برسد.

جیسون فنسک یکی از مهندسان مجله خودرویی roadandtrack در این باره توضیح می دهد که ترفند های طراحی و تیونینگی وجود دارد که می تواند به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار در این زمینه کمک کننده باشد.

تویوتا برای رسیدن به راندمان ۴۰ درصدی تمرکز خود را به سمت منیفولد های هوای ورودی موتور و نحوی تزریق مستقیم بنزین به درون محفظه احتراق هر سیلندر معطوف کرده است به این ترتیب تزریق سوخت به درون سیلندر بهینه سازی شده و سوزاندن سوخت و تولید انرژی به صورت کارآمد تر صورت می گیرد.

ضریب تراکم این موتور معادل ۱۳:۱ است که با توجه به این موضوع قدرت موتور بیشتری نیز تولید می شود.تویوتا توانسته به کمک همین ترفندهای ساده موتوری چهار سیلندر را معرفی کند که راندمان حرارتی آن تقریبا از هر موتوی دیگری که تا بحال دیده شده بیشتر است.

این موتور می تواند به کمک این تنظیمات ساده قدرت ۱۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متری را تولید کند. بد نیست بدانید که در کنار این موتور درون سوز، یک نسخه هیبریدی اقتصادی نیز عرصه شده که ضریب تراکم آن معادل با ۱۴:۱ بوده و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۱۴۵ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن متر است.

The post رکورد شکنی با راندمان حرارتی؛ معرفی یک موتور فوق کارآمد توسط تویوتا appeared first on دیجیاتو.

سریع تر از خودروی فرمول یک؛ سوپر اتومبیل برقی فولکس واگن رونمایی شد

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی در سال ۲۰۱۵، فولکس واگن تصمیم گرفت پر شتاب تر به سمت وسایل نقلیه پاک برقی حرکت نموده و به نوعی این مساله را جبران کند. ارایه مدل های مفهومی الکتریکی با پیشوند I.D. نشان دهنده بخشی از تلاش های این کمپانی در راستای سیاست تولید مدل های سبز در آینده نزدیک است.

اتومبیل مسابقه ای و فوق سریع I.D. R Pikes Peak جدیدترین و جذاب ترین عضو خانواده I.D. است که دیشب طی مراسمی رونمایی شد. نخستین چیزی که در برخورد با این خودرو جلب توجه می کند، طراحی خاص و بسیار آیرودینامیک آن است. برای هدایت هر چه بهتر جریان های هوا و ایجاد نیروی پایین برنده یا همان downforce، یک باله عظیم در عقب و چند دیفیوزر در بخش های مختلف I.D. R Pikes Peak تعبیه شده اند.

vw-id-r-pikes-peak (2)

همانطور که انتظار می رفت، وظیفه تامین نیروی I.D. R Pikes Peak بر عهده پیشرانه ای الکتریکی گذاشته شده است. این پیشرانه شامل دو موتور برقی (احتمالا یکی بر روی محور عقب و یکی بر روی محور جلو) بوده و در مجموع ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

vw-id-r-pikes-peak (1)

اگر چه این اعداد در مقایسه با برخی از سوپر اسپرت های امروزی چندان زیاد به نظر نمی رسند، اما به دلیل وزن کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن خودرو عالی بوده و شتاب آن دیوانه وار است.

volkswagen-id-r-pikes-peak (1)

طبق اطلاعات انتشار یافته، راکت زمینی فولکس واگن قادر است در عرض تنها ۲٫۲۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه برساند، به همین خاطر آلمانی ها ادعا می کنند I.D. R Pikes Peak سریع تر از اتومبیل های حاضر در مسابقات فرمول یک و فرمول E است.

volkswagen-id-r-pikes-peak (6)

درباره حداکثر سرعت این ابر خودرو حرفی به میان نیامده، اما با در نظر گرفتن ۱۵۶ پیچ عمدتا تند مسیر پایکس پیک، شاید این فاکتور چندان مهم نبوده و به اندازه شتاب مورد تاکید قرار نگرفته باشد.

vw-electric-race-car-for-2018-pikes-peak

از آنجایی که I.D. R Pikes Peak یک اتومبیل مسابقه ای تمام عیار است، مهندسین فولکس واگن بجای مسافت قابل پیمایش تمام تمرکز خود را معطوف عملکرد کرده اند؛ به این دلیل است که باتری های لیتیوم یونی راکت جدید ژرمن ها با اولویت استخراج بیشترین خروجی توسعه یافته اند.

vw-electric-race-car-for-2018-pikes-peak

به گفته فولکس واگن، I.D. R Pikes Peak به سیستم بازیابی انرژی مجهز شده و در جریان مسابقه پایکس پیک خواهد توانست تا ۲۰ درصد از انرژی لازم را بازیابی کند.

volkswagen-id-r-pikes-peak (7)

ناگفته نماند فولکس واگن I.D. R Pikes Peak حدود دو ماه دیگر در ۲۴ ژوئن (۳ تیر ماه) وارد مسیر ۱۹٫۹۹ کیلومتری مسابقه پایکس پیک شده و در آن شرکت خواهد کرد. پشت فرمان این ابر اتومبیل برقی رومین دوماس (Romain Dumas) که سابقه قهرمانی در این رقابت را در کارنامه دارد، خواهد نشست.

به منظور شکست رکورد سریع ترین اتومبیل برقی پایکس پیک، این راننده باید سعی کند در زمانی کمتر از ۸ دقیقه و ۵۷٫۱۱۸ ثانیه که در سال ۲۰۱۶ توسط Rhys Millen با خودروی e0 PP100 ثبت شده، از خط پایان بگذرد.

Rhys Millen with eO PP03 by Drive eO at Pikes Peak

تلاش فولکس واگن برای رکوردشکنی ۳۱ سال بعد از اینکه این کمپانی نتوانست با گلف چهار چرخ متحرک مجهز به دو موتور مسابقه را تمام کند، انجام می پذیرد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا I.D. R Pikes Peak قادر خواهد بود با ثبت یک رکورد کم نظیر، این خاطر تلخ را از اذهان پاک کند یا خیر.

The post سریع تر از خودروی فرمول یک؛ سوپر اتومبیل برقی فولکس واگن رونمایی شد appeared first on دیجیاتو.

اولین اطلاعات از چری تیگو ۸؛ محصول احتمالی مدیران خودرو برای سال آینده

کمپانی چری سال ۱۹۹۷ تاسیس و سال ۱۹۹۹ وارد صنعت خودروسازی شد و اولین محموله صادراتی خود را نیز در سال ۲۰۰۱ راهی بازارهای جهانی کرد. سال ۲۰۱۱ چین در حجم تولید هفتمین خودروساز بزرگ چین بود و با صادرات ۲۵% از کل تولیدات خود، در آن سال بزرگترین صادرکننده خودروی سواری چین لقب گرفت.

حالا چری اولین تصاویر رندر شده از نمای داخلی خودروی تیگو ۸ را منتشر کرده است. داشبورد این خودرو خلوت به نظر می ‌رسد و به همراه پشت آمپر دیجیتالی تعبیه شده، از کیفیت متریال بسیار خوبی بهره می ‌برد ولی صفحه نمایش لمسی اصلی چری تیگو ۸ به خاطر کوچک بودنش شما را یاد محصولات فولکس واگن می‌ اندازد، مخصوصاً اگر بخواهید آن مانیتور را با محصولات جدید BYD از جمله تانگ مقایسه کنید، بسیار کوچک به نظر می‌ رسد.پشت آمپر دیجیتالی چری تیگو ۸ مثل یک سفینه فضایی است! با یک کیلومتر شمار بزرگ در مرکز و دو نشانگر دایره ‌ای شکل دیگر در طرفین آن. فرمان خودرو و دکمه‌ های روی آن طراحی جدیدی ندارد و دقیقا همانی است که پیشتر بر روی چری تیگو ۷ دیده بودیم. چری اندازه مانیتور این خودرو را هنوز فاش نکرده است، اما به نظر هم نمی‌ رسد بزرگتر از ۸ اینچ باشد.

بر خلاف تیگو ۵ جدید مدل ۹۷ که یک مانیتور ۱۰ اینچی داشت و کنترلر‌های تهویه اتوماتیک هوا به صورت دیجیتالی در آن قرار داشتند، در تیگو ۸ به دلیل کوچک بودن نسبی صفحه نمایش، دکمه ‌های کنترل تهویه هوای اتوماتیک دوکاناله آن، به صورت جداگانه، پایین‌ تر از صفحه نمایش قرار داده شده ‌اند.


همچنین تیگو ۸ در واقع اولین خودرو ۷ نفره چری محسوب می شود و می تواند در نقش پرچمدار فعلی این کمپانی عرض اندام کند. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژ آن مشترک با مدل های آریزو ۵ توربو و تیگو ۷، ۱۴۷ اسب بخار را همراه با ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور توسط یک گیربکس شش دنده دستی و یا شش دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌ های جلو رهسپار می‌ کند. موتور این خودرو نسبتا آشناست و قبل از این در بسیاری از خودروهای چری استفاده شده است. به نظر می‌ رسد که قدرت ۱۴۷ اسب بخار برای خودرویی با جثه چری تیگو ۸ چشمگیر نیست. ولی از آنجایی که با اعداد و ارقام روی کاغذ نمی‌ توان در مورد توانایی ‌های حرکتی خودروها مطمئن نظر داد، باید تا سال آینده منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چری تیگو ۸ توسط مدیران خودرو در ایران رونمایی خواهد شد یا خیر؟

The post اولین اطلاعات از چری تیگو ۸؛ محصول احتمالی مدیران خودرو برای سال آینده appeared first on دیجیاتو.

احتمال عرضه دو مدل جدید چانگان توسط سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که به دعوت مدیرعامل شرکت چانگان به چین سفر کرده است از مرکز تحقیق و توسعه و همچنین مرکز تست این شرکت بازدید کرد.
در بازدید محسن جهرودی از مرکز تحقیق و توسعه و مرکز تست شرکت چانگان که به دعوت چووانگ مدیرعامل شرکت چانگان انجام شد، دو طرف بر توسعه فعالیت های مشترک در امور تحقیقات و طراحی تاکید کردند.باتوجه به استقبال و رضایت مشتریان ایرانی از خودروهای تولیدی شرکت چانگان در سایپا که از کیفیت بالایی برخوردار است و اینکه شرکت چانگان در سال۲۰۱۷ حدود سه و نیم میلیون دستگاه تولید داشته و شریک تجاری فورد، سوزوکی، مزدا و پژو سیتروئن نیز است، مقرر شد با تاکید بر داخلی سازی و مشارکت قطعه سازان ایرانی دو محصول دیگر نیز در سبد محصولات سایپا قرار گیرد.
در جریان این بازدید محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه توسعه سبد محصولات گروه سایپا در سال جاری گفت: تامین نیاز مشتریان ایرانی در بخش ها و رده های مختلف بازار در دستور کار قرار دارد و در این مسیر باتوجه به وجود قابلیت های مناسب در محصولات چانگان و سطح کیفی مطلوب محصولات این شرکت، امکان توسعه فعالیت های مشترک میان دو طرف براساس پیش شرط داخلی سازی قطعات این خودروها وجود دارد.وی افزود: باتوجه به برنامه مشترک دو طرف برای توسعه همکاری ها، به زودی دو مدل خودروی دیگر را در ایران تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.
کشور چین بیش از ۱۵۰ کارخانه خودروسازی فعال دارد و سالانه حدود ۲۵ میلیون خودرو در این کشور تولید می شود و شرکت چانگان به عنوان دومین تولید کننده خودرو در چین به شمار می رود.
کارخانه اصلی تولید خودروهای شرکت چانگان بیش از ۵۰۰ هکتار وسعت دارد و ۲۶ سایت تولیدی، قطعات مورد نیاز چانگان را در سراسر چین تولید می کنند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه هیاتی از مدیران ارشد و متخصصان این گروه از مرکز طراحی، تست ایمنی و کارکردی قطعات، مرکز تست موتور و پرس شاپ و قطعه سازی های شرکت چانگان بازدید و در دیدار با مدیران این شرکت راه های گسترش همکاری را مورد بررسی قرار دادند.در ۱۰ مارس ۲۰۱۴ چانگان موتور و سایپا بر سر تولید دو خودرو جدید در ایران و ارسال قطعات با هم قرارداد بستند. یکی از این خودروها که سایپا آن را عرضه می کند چانگان cs35 است و دیگری چانگان eado است .چانگان cs35 با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی و گیربکس اتومات رتبه خوبی را در شرکت سایپا به دست آورده است همچنین می توان از امکانات چانگان CS35 به سانروف اتومات، کروز کنترل،سنسور و … اشاره کرد
چانگان به عنوان یکی از شرکای آسیایی گروه خودروسازی سایپا در زمینه تولید خودرو محسوب شده و در حال حاضر خودروی CS35 این شرکت در گروه سایپا تولید می شود که باتوجه به استقبال مناسب مشتریان در بازار خودروی ایران و سطح بالای کیفی آن، سایپا قصد دارد دو محصول دیگر از این شریک تجاری را در بازار داخلی تولید و عرضه کند.

این در حالیست که خریداران سری اولیه و وارداتی چانگان ایدو این روزها در پی عدم مونتاژ داخل این محصول با کمبود قطعات یدکی و افت قیمت خودرو خود در بازار دست دوم دست و پنجه نرم می کنند و علی الظاهر مدل های آینده چانگان از سری کراس اوور های بزرگتر این خودرو ساز، نظیر چانگان CS75 و CS95 خواهد بود.

The post احتمال عرضه دو مدل جدید چانگان توسط سایپا appeared first on دیجیاتو.

قیمت و شرایط فروش محصولات ۲۰۱۸ برند پریمیوم DS- بهار ۹۷

شرکت آرین موتور تابان نماینده رسمی DS Automobiles فرانسه در ایران، شرایط فروش ویژه بهاری محصولات ۲۰۱۸ خود را اعلام کرد.
طبق این شرایط، سه محصول این برند پریمیوم یعنی DS 3 ، DS 5 و DS 6 با قیمت های ۱۹۹ ، ۳۲۹ و ۳۴۶ میلیون تومان به بازار عرضه می شوند که در صورت خرید نقدی تا ۱۰٫۵ میلیون تومان تخفیف ویژه به مشتریان تعلق خواهد گرفت.
همچنین شرکت آرین موتور به منظور رفاه حال متقاضیان خرید سه محصول فوق، تا سقف ۱۱۵ میلیون تومان تسهیلات ویژه با بازپرداخت ۱۲ ماهه بدون سود و ۲۴ ماهه با سود ۱۶ درصدی در نظر گرفته است. لازم به ذکر است تحویل خودرو های ذکر شده بصورت فوری خواهد بود.
جدید ترین خودرو شاسی بلند DS یعنی DS 7 Crossback نیز توسط این شرکت وارد بازار ایران می شود.
در خصوص این مدل ها باید اشاره کرد که DS 3 یک خودروی هاچ بک کوچک و اسپرت است که به موتور ١٢٠٠ سی سی مجهز به توربو شارژر با توان خروجی ١١٠ اسب بخار و گشتاور ٢٠۵ نیوتن متر مجهز شده است.
از جمله تجهیزات این خودرو مى توان به کروز کنترل، محدود کننده سرعت، نمایشگر باد تایرها، TPMS ایربگ، سیستم ترمز شهری فعال، دوربین و سنسور دنده عقب، سنسور جلو، رینگ های ١٧ اینچی، سیستم کنترل کیفیت هوا داخلی به همراه سیستم تصفیه هوا دارای یونایزر ، دوربین دید عقب به همراه سنسور های پارک جلو و عقب ، سیستم حالت اسپرت ، مانیتورینگ فشار باد تایر ها ، کامپیوتر مدیریت سفر، روکش صندلی چرمی با طرح بند ساعت، سیستم صوتی HiFi و پدال های آلومینیومی اشاره کرد.محصول دیگر دی اس خودروی کراس اوور DS 6 است. دی اس ۶ داراى موتور ۱۶۰۰ سی سی مجهز به توربو شارژ با قدرت ۱۶۵ اسب بخار است که ٢۴٠ نیوتون متر گشتاور تولید مى کند حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت و همچنین شتاب ۰ تا ۱۰۰ در حدود ۹٫۵ ثانیه است.
از امکانات دی اس ۶ می توان به کروز کنترل محدود کننده سرعت، سیستم هشدار نقاط کور، ترمز دستی الکترونیک، کنترل چسبندگی به جاده، نورپردازی همراه پس از خاموش کردن خودرو، ماساژور صندلی جلو، سیستم تصفیه هوا، مانیتور لمسی ۷ اینچی، آینه های جانبی تاشو با تنظیم و گرم کن الکتریکی، دارای چراغ راهنمای LED، لوله های اگزوز دوگانه طرح کروم ، شیشه های قسمت عقب خودرو دودی، نوارهای جانبی کروم ،رینگ های ۱۸ اینچی و… اشاره کرد.خودروی دی اس ۵ نیز یک هاچ بک بزرگ و لوکس است که دارای همان موتور ۱٫۶ لیتری ۱۶۵ اسب بخاری است و از نظر موتور و گیربکس تفاوتی با دی اس ۶ ندارد.از امکانات این مدل نیز باید به ترمز دستی الکتریکی، هشدار دهنده نقاط کور، ماساژور و گرم کن صندلی، حافظه صندلی، هد آپ دیسپلی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت ،نور بدرقه، مونروف، سیستم کنترل پایداری و … اشاره کرد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبسایت رسمی DS ایران مراجعه نمایند.

The post قیمت و شرایط فروش محصولات ۲۰۱۸ برند پریمیوم DS- بهار ۹۷ appeared first on دیجیاتو.