بهترین سورپرایزهای صنعت ویدیوگیم در سال ۲۰۱۸

صنعت بازی پر از شگفتگی‎های غیرمنتظره است؛ بازی‎هایی که انتظارش را ندارید شاهکاری بی‎بدیل از آب در‎می‎آیند و استودیوهایی که فکرش را نمی‎کنید به ناگاه تعطیل می‎شوند.

اما ما اینجا نیامده‎ایم تا درباره اتفاقات ناخوشایند صحبت کنیم؛ سال ۲۰۱۸ سالی بود که برخی از بهترین‎ بازی‎های چند وقت اخیر عرضه شدند، سالی بود که بازی‎سازان مستقل شگفتی آفریدند و از همه مهم‎تر، سالی بود که بالاخره Red Dead Redemption 2 را تجربه کردیم، بعد از ۸ سال.

در این مقاله، نگاهی خواهیم انداخت به برخی از مهم ترین و هیجان انگیزترین اتفاقات صنعت گیم در سالی که گذشت؛ اتفاقاتی که بعضی‎شان باعث شدند به گیمر بودن‎مان افتخار کنیم و بعضی دیگر ما را برای یک سال بی‎نظیر دیگر آماده کنند. این هم از لیست بهترین سورپرایزهای صنعت گیم در سالی که گذشت:

زیرنویس فارسی در Darksiders 3

دارک‎سایدرز ۳ متاسفانه مثل دو نسخه قبلی بازی چندان دندان‎گیری نیست و تغییر تیم توسعه بازی، به وقوع اتفاقی که نباید منجر شده. منتقدان نمراتی متوسط به بازی دادند و مجموعاً آن را یکی از معمولی‎ترین بازی‎های ۲۰۱۸ دانستند. اما ما ایرانی‎ها دلایل بیشتری برای تجربه ماجراجویی‎های سومین سوار آخرالزمان داریم؛ چرا که دارک‎سایدرز ۳ اولین بازی ویدیویی خارجی با زیرنویس فارسی است. تمام بخش‎های بازی به زبان فارسی برگردان شده‎اند و دیگر لازم نیست نگران از دست دادن دیالوگ‎های مهم باشید. فقط ای کاش دارک‎سایدرز اولین و آخرین مثال از اهمیت دادن به فارسی‎زبانان نباشد و شرکت‎های بزرگ‎تر (یوبیسافت، راک‎استار، الکترونیک آرتز و غیره، روی صحبت‎مان با شماست) هم همین رویه را ادامه دهند.

Shadow of the Tomb Raider با پایان اشتباه عرضه شد!

بهترین سورپرایزهای صنعت گیم

از زمانی که ایریس در فاینال فانتزی ۷ جان به جان آفرین تسلیم کرد، طرفداران بازی‎های ویدیویی عاشق گمانه‎زنی در فضای مجازی و درباره شایعات مختلف بوده اند؛ شایعاتی مثل پایان‎های مخفی بازی‎ها که معمولاً به چشم درصد کمی از گیمرها می‎آیند. در اکثر موارد، این شایعات کاملاً بی سر و ته هستند؛ بنابراین وقتی متوجه شدیم که یکی از شایعات مربوط به پایان Shadow of the Tomb Raider واقعاً حقیقت داشته، به قوه تخیل گیمرها ایمان آوردیم.

در پایان‎بندی ابتدایی Shadow of the Tomb Raider، که متاسفانه بعد از آپدیت روز نخست جایش را به پایانی خسته‎کننده‎تر داد، لارا کرافت نامه‎ای از ناتلا، شخصیت منفی نخستین توم ریدر دریافت می‎کند که نشان می‎داد باید منتظر بازگشت او به ریبوت کریستال داینامیکس باشیم. اما سازندگان بازی بعداً اعلام کردند که این پایان به اشتباه در بازی قرار داشته و باید حذف می‎شده است.

«در جریان توسعه Shadow of the Tomb Raider، چندین صحنه برای نمایش پس از لیست سازندگان بررسی شد. متاسفانه یکی از گزینه‎های مورد بررسی قرار گرفته، اما نه گزینه‎ای که در نهایت انتخاب شد، به اشتباه در بازی قرار گرفت». اما طبیعی است که بسیاری از گیمرها آپدیت روز نخست را دریافت نکردند. در هر صورت حیف شد؛ شاید ناتلا می‎توانست ریبوت توم ریدر را از این رخوتی که به مرور گرفتارش شده نجات می‎داد.

بازی‎سازان اتحادیه‎ها را جدی گرفتند

برای مدت‎های طولانی بر هیچکس پوشیده نبوده که بازی‎سازی کاری بسیار دشوار است. توسعه‎دهندگان هم معمولاً مجبور به پشت سر گذاشتن ساعات کاری طاقت‎فرسا می‎شوند؛ و گاهی بعد از اتمام پروسه ساخت، از استودیو اخراج. امسال اما توسعه‎دهندگان شروع به همکاری بر سر چگونگی حل این معضلات کردند.

طی کنفرانس توسعه‎دهندگان (GDC) سال ۲۰۱۸، سازمانی به نام Game Workers دست به کار شد و بروشورهایی درباره اتحادیه‎ها به دست بازی‎سازان رساند. Game Workers در GDC 2018 پنلی درباره سازمان‎گرایی در صنعت بازی برگزار و مجموعاً اتحادیه‎ها را به موضوعی مهم در این رویداد صنعت بازی تبدیل کرد.

چند ماه بعد، دن هاوزر، هم‎موسس کمپانی راک‎استار طی یک مصاحبه گفت که برخی کارمندان تا ۱۰۰ ساعت در هفته روی Red Dead Redemption 2 کار می‎کنند و این مسئله در کنار انتشار جزییات بیشتر درباره محیط کاری راک‎استار، بار دیگر به گفتگوها درباره تشکیل اتحادیه‎های بازی‎سازی دامن زد. همین اواخر، شعبه انگلیس Game Workers به زیرشاخه‎ای از «اتحادیه کارگران مستقل بریتانیای کبیر» تبدیل شد؛ اما گفتگوها هنوز در آمریکا به نتیجه خاصی نرسیده. ولی چیزی که مشهود است، اینست که بازی‎سازان حالا بیشتر از هر زمان دیگر به حق و حقوق طبیعی خود اهمیت می‎دهند.

No Man’s Sky با هر بدبختی احیا شد و حالا بخش چندنفره دارد

وقتی نو منز اسکای عرضه شد، تصور گیمرها بر این بود که در صورت حضور همزمان در یک نقطه خاص از جهان عظیم بازی، قادر به مشاهده و برقراری ارتباط با یکدیگر خواهند بود. اما مشخص شد که استودیوی Hello Games مثل خیلی دیگر از مسائل صرفاً اطلاعات غیرواقعی در اختیار ما گذاشته؛ بنابراین جای تعجب ندارد که خون خریداران به جوش آمد.

در سال ۲۰۱۷، هلو گیمز شکلی بسیار ابتدایی از حالت چندنفره را به بازی خود آورد و می‎توانستید سایر بازیکنان حاضر در محیط را به شکل‎های گوی‎های درخشان نور ببینید. این گام‎ها گرچه رضایت نسبی کاربران را جلب کردند، اما کافی نبودند. با این همه کار هلو گیمز هنوز تمام نشده بود و آن‎ها شروع به نمایش قابلیت‎هایی کردند که بالاخره امسال در قالب یک به‎روزرسانی بزرگ -که NEXT نام گرفت- از راه رسیدند.

به این ترتیب، فوقع ما وقع. هم‎اکنون می‎توانید سایر بازیکنانی که در سیاره‎ مقصد شما حضور دارند را ببینید و حتی به آنها بپیوندید و شروع به گشت و گذار در کهکشان با یکدیگر کنید. البته جهان بازی به قدری بزرگ است که به ندرت بازیکنی دیگر را در آن مشاهده می‎کنید، اما وقتی چنین اتفاقی می‎افتد به همان اندازه که ممکن است تصویر کنید هیجان‎انگیز و جادویی خواهد بود.

فیلم Detective Pikachu واقعاً باحال به نظر می‎رسد

تا به امروز فیلم‎ها و سریال‎های زیادی براساس فرنچایز پوکمون ساخته شده؛ برخی واقعاً دیدنی، برخی مزخرف و برخی دیگر جایی در این بین. علاوه بر این تا امروز فیلم‎های زیادی براساس بازی‎های ویدیویی ساخته شده که اکثر آن‎ها فاجعه‎ای بیش نیستند و آدم متعجب می‎ماند که ناشر بازی‎ها چطور به چنین خزعبلاتی چراغ سبز نشان می‎دهند.

Detective Pikachu تازه‎ترین فیلم با محوریت دنیای پوکمون‎ها است که به صورت مستقیم براساس بازی Detective Pikachu ساخته می‎شود. تریلری که از این فیلم منتشر شد، نشان داد که گویا با فیلمی واقعاً خوب طرف هستیم. نه یک فیلم خوب براساس یک بازی‎ ویدیویی و نه یک فیلم خوب براساس پوکمون، صرفاً یک فیلم خوب، همین.

اگرچه استفاده از رایان رینولدز (بازیگر شخصیت Deadpool) در نقش پیکاچو مثل یک خبر اسف‎بار به نظر می‎رسید، با انتشار تریلر مشخص شد که اتفاقاً یکی از بهترین تصمیماتی بوده که تیم تولید Detective Pikachu اتخاذ کرده.

ریدلی بالاخره به Smash آمد

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که عناوین نینتندو را برای بچه‎ها می‎دانید، می‎توانید همین حالا از خیر این چند پاراگراف بگذرید و به سراغ مورد بعدی بروید. اما اگر کودک درونتان هنوز زنده است و از شاهکارهای نینتندو لذت می‎برید، باورتان نمی‎شود اگر بگوییم که ریدلی (یا Geoform 187) بالاخره به کاراکتری قابل بازی در سری Smash Bros تبدیل شده.

به عنوان یکی از آنتاگونیست‎های اصلی سری متروید، ریدلی قبلاً و از زمان نینتندو ۶۴ در بازی‎های Smash حضور یافته بود. در نخستین Super Smash Bros می‎توانستید او را در پس‎زمینه مشاهده کنید، در Super Smash Bros Melee یک تروفی قابل جمع‎آوری بود، در Super Smash Bros Brawl به عنوان باس ظاهر می‎شد و در Super Smash Bros Wii U هم یکی از چالش‎های محیطی بود.

اما حالا و حدوداً بعد از دو دهه رویاپردازی، این اتفاق بالاخره محقق شد. نینتندو از ریدلی در Super Smash Bros Ultimate رونمایی کرد و تجربه مبارزات با او واقعاً لذت‎بخش هم هست. ضمناً به لطف یک آب‎رفتگی حساب شده، ریدلی نه زیادی بزرگ است و نه زیادی کُند. ماساهیرو ساکورای، خالق Smash قبلاً نگران بود که ابعاد و وزن او دردسرساز شود.

تجربه انحصاری‎ها در روز نخست با ایکس باکس گیم پس

چه چیزی بهتر از اینکه ماهانه ۱۰ دلار بپردازید و به کالکشنی عظیم از بازی‎های نخستین ایکس باکس، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان دسترسی نامحدود داشته باشید؟ اگر این موضوع به اندازه کافی قانع‎تان نمی‏‎کند، نظرتان درباره اینکه با خرید گیم پس به جدیدترین عناوین انحصاری ایکس باکس وان، از همان روز نخست دسترسی داشته باشید چیست؟

این سرویس اشتراکی وقتی در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد ضعف‎های زیادی داشت، اما در ژانویه ۲۰۱۸ بود که همه‎چیز شکلی جذاب‎تر و مشتری‎پسندتر به خود گرفت. دسترسی آنی به بازی‎هایی مثل Sea of Thieves، فورتزا هورایزن ۴ و State of Decay 2 باعث شد که سرویس مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ هیجان‎انگیزتر از هر زمان دیگر باشد؛ فقط حیف که مایکروسافت هنوز تقاص گناهانش در سال ۲۰۱۳ را پس می‎دهد و به جز یک یا دو بازی، انحصاری‎های چندان درخور تحسینی ندارد.

فورت‎نایت به یک پدیده بین‏‎المللی تبدیل شد

فورت‎نایت بتل رویال که به عنوان یک انشعاب رایگان از بازی Fortnite: Save the World در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ عرضه شد، خیلی زود از زیر سایه ایده ابتدایی بازی و هم‏‎چنین منبع الهام اصلی‎اش، یعنی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان پابجی بیرون آمد.

اما زمانی که فورت‎نایت بتل رویال در دسترس عموم قرار گرفت، هیچ‎کس فکرش را هم نمی‏‎کرد که بازی در عرض یک سال به جایگاه کنونی‎اش برسد. تا ژانویه ۲۰۱۸ فورت‎نایت بیش از ۴۰ میلیون بازیکن در سراسر جهان داشت و این رقم هم‎اکنون که این مطلب نوشته می‎شود به ۱۵۰ میلیون نفر رسده است. در ماه مارس نینجا، استریمر معروف فورت‎نایت همراه با دریک، خواننده آمریکایی به استریم فورت‎نایت در توییچ پرداخت و توانست به آمار رکوردشکن ۶۰۰ هزار بیننده به صورت همزمان برسد.

حالا سلبریتی‎ها هم فورت‎نایت بازی می‎کنند، تاک شوها درباره‎اش حرف می‎زنند و رقص‎هایی که اپیک برای این بازی طراحی کرده در نقاط مختلف جهان اجرا می‎شوند. و اگر به کسی بگویید که از طریق نوشتن درباره بازی‎های ویدیویی روزگار را سپری می‏‎کنید، به احتمال فراوان نخستین سوالی که می‎پرسد اینست که «تا حالا فورت‎نایت بازی کردی؟»

سونی به کراس-پلی و تغییر نام کاربری در PSN رضایت داد

بیایید مهم‎ترین دستاوردی که فورت‎نایت بتل رویال به تحقق آن در سال ۲۰۱۸ کمک کرد را هیچوقت فراموش نکنیم. به لطف محبوبیت غیرقابل وصف این بازی، سونی بالاخره غرورش را کنار گذاشت و حاضر شد که کراس-پلی با پی سی و ایکس باکس وان را به واقعیت تبدیل کند. بعد از چند سال بهانه‎تراشی بی‎اساس درباره اینکه چرا پلی استیشن با پلتفرم‎های دیگر سازگار نیست، سونی بالاخره راهی برای پشتیبانی از کراس پلتفرم در تعداد معدودی از بازی‎های شخص ثالث «شناسایی» کرد. و همه چیز با ورژن بتای فورت‎نایت بتل رویال، محبوب‎ترین بازی کره خاکی آغاز شد. احتمالاً سونی در سپتامبر ۲۰۱۷ قادر به شناسایی این روش بود؛ یعنی زمانی که اپیک گیمز «به صورت اتفاقی» کراس-پلی با پلی استیشن ۴ را شخصاً به راه انداخت.

در مثالی دیگر از کارهایی که سونی باید سال‎ها پیش انجام می‎داد، این کمپانی در ماه اکتبر امسال اعلام کرد که کاربران پلی استیشن نتوورک به‎زودی می‎توانند نام کاربری خود را در این شبکه تغییر دهند. بنابراین اینطور نیست که رویاها به حقیقت تبدیل نشوند، فقط یه چند ده سالی باید صبر کنید.

بازار پی سی دیگر در چنگال‎های استیم نیست

گرچه پلتفرم توزیع بازی‎های دیجتال ۱۵ ساله شرکت والو هنوز آنقدر در خطر نیست که به این زودی‎ها از میدان نبرد خارج شود، اما در سال ۲۰۱۸ شاهد ظهور چندین کمپانی بودیم که بالاخره جرئت لازم را برای برای مقابله با این پلتفرم پیدا کرده اند. درحالی که سرویس‎های پیشین مثل Origin الکترونیک آرتز و بتل.نت بلیزارد به فروش‎ بازی‎هایشان در خارج از قلمرو استیم ادامه دادند، تازه‎واردانی مثل فروشگاه دیجیتالی دیسکورد هم از راه رسیدند که سهم بیشتر از فروش را به توسعه‎دهندگان پیشنهاد کردند.

اما بزرگ‎ترین رقیب استیم در ماه پایانی سال از راه رسید و اپیک گیمز، سازنده فورتنایت ضمن راه‎اندازی Epic Games Store، موفق به عقد چند قرارداد نشر انحصاری در پلتفرم خود شد. مشاهده اینکه برتری استیم برای بیش از یک دهه در حال به چالش کشیده است جذابیت خاص خود را دارد و این رقابت در نهایت هم به نفع مصرف‎کنندگان خواهد بود و هم به نفع توسعه‎دهندگان.

The post بهترین سورپرایزهای صنعت ویدیوگیم در سال ۲۰۱۸ appeared first on دیجیاتو.

سونی کار ساخت بازی های انحصاری پلی استیشن ۵ را آغاز کرده است

در شرایطی که آرام آرام به پایان نسل هشتم و آغاز نسل نهم کنسول های بازی نزدیک می‌شویم، به نظر می‌رسد شرکت سونی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با کنار زدن رقیب همیشگی خود، یعنی مایکروسافت یک شروع تمام عیار با کنسول پلی استیشن ۵ داشته باشد.

بر هیچ کس پوشیده نیست که سونی روند ساخت و توسعه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ را آغاز کرده است. با وجود این، متاسفانه اطلاعات رسمی چندانی در دسترس نیست و هر آنچه که در حال حاضر می‌دانیم، بر اساس شایعات و گزارش‌های غیر رسمی هستند. حال گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد سونی قدم دیگری را در راستای آغاز هر چه قوی تر نسل نهم برداشته است.

دنیل احمد، تحلیلگر شرکت نیکو پارتنرز، در بخشی از مصاحبه‌ی اخیرش با وبسایت ResetEra به صحبت درباره‌‌ی کنسول پلی استیشن ۵ پرداخت. او به نقل از یک اینسایدر موثق گفت استودیوهای فرست پارتی هم اکنون بخش عمده‌ای از تمرکز خود را روی ساخت عناوین انحصاری برای کنسول نسل نهمی‌ سونی قرار داده‌اند:

در حال حاضر، عمده تمرکز [استودیوهای فرست پارتی] سونی روی پلی استیشن ۵ قرار دارد. مقداری زود است که بخواهیم درباره‌ی نسل بعد حرف بزنیم اما فکر می‌کنم نخستین جزئیات رسمی احتمالاً در رویداد GDC منتشر می‌شوند.

پلی استیشن 5

احمد در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت سونی بازی‌های معرفی نشده‌ای از آی‌ پی‌های خود دارد که هم اکنون مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارد. او اضافه کرد این عناوین در ابتدا تنها برای کنسول پلی استیشن ۴ ساخته می‌شدند اما به احتمال بسیار به عناوینی بین نسلی تبدیل می‌شوند یا به صورت انحصاری تنها برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد.

احمد هیچ اشاره‌ای به عناوین خاص نکرد اما می‌توان حدس زد که منظور او بازی‌های رو به انتشار Ghost of Tsushima ،Death Stranding و The Last of Us: Part 2 بوده‌ است. جدای از این موضوع، با در نظر گرفتن عدم حضور سونی در رویداد E3 به نظر می‌رسد شایعات درست باشند و به احتمال قوی کنسول جدید این کمپانی در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

چندی پیش اطلاعات جدیدی از سخت افزار پلی استیشن ۵ به بیرون درز پیدا کرد. به نظر می‌رسد سونی برای این کنسول قصد دارد تا از چیپست ۷ نانو متری زن ۲ استفاده کند که عملکردی مشابه نسل سوم پردازنده‌های ریزن دارد. همچنین طبق شایعات، این کنسول ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

The post سونی کار ساخت بازی های انحصاری پلی استیشن ۵ را آغاز کرده است appeared first on دیجیاتو.

مایکروسافت می‌خواهد نتفلیکس دنیای بازی‌ها باشد

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه‌ای تازه اعلام کرده که دوست دارد این کمپانی نقش «نتفلیکس دنیای بازی‌ها» را ایفا کند.

طی جدیدترین نشست خبری مایکروسافت، نادلا اعلام کرد که آن‌ها با پروژهایی مثل Project xCloud قصد دارند پلتفرمی را توسعه دهند که مانند سرویس‌های استریم فیلم و سریال برای همه کاربران در دسترس باشد. او اعتقاد دارد مایکروسافت می‌تواند پلتفرمی را توسعه دهد که شرایط تجربه بازی‌ها برای تمام کاربران روی هر پلتفرمی را فراهم کند.

نادلا می‌گوید بخش گیم مایکروسافت مخاطبان خودش را چه روی پلتفرم پی سی و چه روی کنسول پیدا کرده است. البته او عقیده دارد بازار گیم روی پلتفرم پی سی وسعت بیشتری از کنسول‌ها داشته و مایکروسافت به اندازه کافی برای پشتیبانی از این بخش برنامه دارد.

نتفلیکس

البته موضوعات بالا به معنای بی اعتنا بدون مایکروسافت نسبت به نسل بعدی کنسول‌ها نیست. فیل اسپنسر مدیر بخش گیم ایکس باکس طی رویداد E3 سال گذشته در حال ساخت بودن ایکس باکس بعدی را تایید کرد. اخیرا و طی رویداد CES 2019 هم کمپانی AMD همکاری خود با مایکروسافت برای نسل بعدی کنسول‌ها را تایید کرده است.

طی سال‌های اخیر همواره مایکروسافت مانور ویژه‌ای روی سرویس‌های آبونمان محور داده است. برای مثال کاربران ایکس باکس وان می‌توانند با پرداخت مبلغی مشخص، به تمامی بازی‌های انحصاری این کنسول و تعداد زیادی از عناوین شناخته شده نسل هشتم دسترسی پیدا کنند.  در انتها باید منتظر ماند و دید که نادلا و مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای هموار کردن مسیر تجربه بازی‌ها برای تمام کاربران، آن هم بدون نیاز به سخت افزاری خاص دارند.

دیدگاه شما در رابطه با سرویس‌های استریم با ساختاری شبیه به نتفلیکس در دنیای بازی‌ها چیست؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

The post مایکروسافت می‌خواهد نتفلیکس دنیای بازی‌ها باشد appeared first on دیجیاتو.

مورتال کامبت ۱۱ رسما معرفی شد؛ خشن‌ترین بازی مبارزه‌ای تاریخ [تماشا کنید]

همان‌طور که پیش از این مشخص شده بود، سرانجام دقایقی پیش بازی مورتال کامبت ۱۱ رسما معرفی شد.

آنطور که از تریلر معرفی این بازی مشخص است، بخش مهمی از بازی به بررسی گذشته قهرمان‌های شناخته شده سری مورتال کامبت خواهد گذاشت. آن طور که انتظار می‌رفت هسته گیم‌پلی بازی نسبت به قسمت پیشین ثابت مانده و در این میان شاهد اضافه شدن برخی المان‌های جدید هم خواهید بود. برای مثال با خالی شدن میزان زیادی از سلامتی هر یک از مبارزان، حرکتی به نام Fatal Blow در دسترس کاربر رقیب قرار خواهد گرفت تا کار را یکسره کند. همچنین برخلاف گذشته نوار مبارزه شما به دو بخش هجومی و دفاعی تقسیم خواهد شد.

در حال حاضر حضور کاراکترهای زیر در قسمت جدید تایید شده است:

  • Sub Zero
  • Scorpion
  • Raiden
  • Skarlet
  • Baraka
  • Sonya
  • Geras

در این میان کاراکتر Geras اولین حضور خودش را در سری مورتال کامبت تجربه خواهد کرد. در ادامه شما را به تماشای تریلر معرفی این عنوان دعوت می‌کنیم. البته بهتر است قبل از تماشای تریلر معرفی مورتال کامبت ۱۱ بدانید که این ویدیو مملو از صحنه‌های خشن است:

طی مراسم معرفی بازی، سازندگان این عنوان اعلام کردند که شخصی سازی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مورتال کامبت جدید خواهد بود و شما می‌توانید در بخش‌های مختلفی کاراکتر مورد علاقه خود را آن‌ طور که خودتان می‌خواهید طراحی کنید. برای مثال در ویدیو زیر که مربوط به همین بخش است می‌توانید ایجاد تغییر در ماسک و زنجیر شخصیت اسکورپیون را مشاهده کنید:

در کل و با توجه به تریلرهای منتشر شده از بازی می‌توان گفت مورتال کامبت ۱۱ یکی از خشن‌ترین قسمت‌های این فرنچایز و تاریخ بازی‌های مبارزه‌ای خواهد بود. مبارزات بازی مانند همیشه خشن دنبال خواهند شد و پیاده سازی فنون‌های مرگبار بخشی مهم در این عنوان محسوب می‌شود که به لطف پیشرفت‌های گرافیکی بازی بهتر از همیشه به نمایش در خواهند آمد.

طی چند نسخه اخیر مورتال کامبت، داستان به بخش مهمی از این سری تبدیل شده و مورتال کامبت ۱۱ نیز جدای از این قضیه نیست. همزمان با معرفی بازی، بخش داستانی آن هم با یک ویدیو سینماتیک معرفی شد که آن را در ادامه باهم تماشا خواهیم کرد:

طی مراسم معرفی بازی، چند ویدیو از گیم‌پلی این عنوان به نمایش گذاشته شد که یکی از خشن‌ترین آن‌ها مبارزه بین سونیا و اسکارلت بود. این مبارزه به خوبی نشان می‌دهد که سازندگان مورتال کامبت در این قسمت به سطح جدیدی از خشونت چه در ضربات وارد شده توسط شخصیت ها و چه در ضربه پایانی فیتالتی رسیده‌اند. جالب است بدانید «روندا روزی» به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین مبارزان ورزش UFC وظیفه صداپیشگی شخصیت سونیا بلید را بر عهده دارد.

انتظار می‌ورد طی ساعات آتی اطلاعات تازه‌ای از این عنوان منتشر شود که در این صورت آن‌ها را سریعا با شما در اشتراک خواهیم گذاشت. مورتال کامبت ۱۱ در تاریخ ۳ اردیبهشت سال آینده برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد. در نهایت شما را به تماشای ویدیو معرفی شخصیت جدید این بازی یعنی Geras دعوت می‌کنیم:

The post مورتال کامبت ۱۱ رسما معرفی شد؛ خشن‌ترین بازی مبارزه‌ای تاریخ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

جدیدترین تریلر داستانی The Division 2 را اینجا ببینید [تماشا کنید]

همان‌طور که یوبیسافت پیش از این وعده داده بود، دقایقی پیش تریلر جدیدی از بازی The Division 2 منتشر شد.

این تریلر دلایل ایجاد هرج و مرج در پایتخت سیاسی آمریکا یعنی واشنگتن را بازگو می‌کند که بعد از دیگر شهر بزرگ این کشور یعنی نیویورک فرو پاشیده و حال وظیفه شما و سایر همگروهی‌هایتان باز گرداندن آرامش به شهر آن‌ هم در شرایط آغاز جنگ‌های داخلی است.

در The Division 2 گروه‌های متفاوتی وجود دارند که هر کدام از آن ها اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. مطابق انتظار، بعضی از گروه‌ها سعی در سو استفاده از شرایط جنگ داخلی را داشته و بعضی دیگر نیز برای بازگشت کشور به وضعیت عادی و برقرار شدن دموکراسی تلاش می‌کنند.

زمینه ساز تمام این اتفاقات، ویروسی است که در جریان واقعه جمعه‌سیاه شیوع پیدا کرد. این ویروس پس از مدتی تمام آمریکا را گرفتار خود کرد و حال، بازماندگان قصد دارند با همکاری یکدیگر همه چیز را از نو بسازند. در چنین شرایطی، فرماندهان نظامی و افراد بلند پایه‌ سیاسی به پناهگاه‌های زیرزمینی گریخته‌اند و مردم عادی در مقابله با تهدیدهای جدید تنها باقی مانده‌اند

بازی The Division 2 در تاریخ ۲۴ اسفند سال جاری برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد. جالب است بدانید که نسخه پی سی این عنوان از فروشگاه اپیک گیمز در دسترس خواهد بود. همچنین چندی پیش هم سیستم مورد نیاز برای اجرای این عنوان مشخص شد که از اینجا به آن دسترسی خواهید داشت.

The post جدیدترین تریلر داستانی The Division 2 را اینجا ببینید [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

فروشگاه آریو نماینده رسمی فروش بازی‌های کمپانی ۱C در ایران شد

فروشگاه دیجیتالی آریو قراردادی را با کمپانی ۱C امضا کرده که بر اساس آن تعداد زیادی از بازی‌های شناخته شده این شرکت به صورت قانونی در ایران منتشر شده‌اند.

در همین راستا، در حال حاضر می‌توانید بعضی از بازی‌های شناخته شده ۱C مانند بازیMen of War را با قیمت ارزان‌تری نسبت به مارکت‌های بین المللی مانند استیم از آریو خریداری کنید. لازم به ذکر است تا کنون هیچ‌کدام از بازی‌های این کمپانی به طور رسمی در ایران منتشر نشده‌اند و جدا از دردسرهای خرید از مارکت‌های خارجی، معادل ریالی قیمت بازی‌ها هم چندان برای کاربران ایرانی به ‌صرفه نیست.

آریو

لازم به ذکر است که کمپانی ۱C یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مستقل حوزه نرم‌افزار در روسیه به شمار می‌رود که بسیاری از بازی‌های ویدیویی تولید شده توسط آن از Men of War گرفته تا Necrovision مورد توجه منتقدان و کاربران این حوزه قرار گرفته‌اند.

اخیرا بازی‌های شناخته شده دیگری هم روی آریو منتشر شده‌اند که می‌توانید با سر زدن به بخش فروشگاه بازی این پلتفرم، اطلاعات جامع‌تری از آن‌ها کسب کنید.

The post فروشگاه آریو نماینده رسمی فروش بازی‌های کمپانی ۱C در ایران شد appeared first on دیجیاتو.

دموی قابل بازی رزیدنت اویل ۲ منتشر شد [دانلود کنید]

با اینکه دیگر چیزی به زمان عرضه Resident Evil 2 باقی نمانده اما کپکام همین چند ساعت پیش دمویی از بازی منتشر کرد که شما با تجربه آن می‌توانید بهتر حس و حال اتمسفر بازی را درک کنید و با مکانیک‌های گیم‌پلی این بازسازی جذاب بیشتر آشنا شوید.

این دموی وان شات با قرار دادن گیمر در نقش لئون کندی، ۳۰ دقیقه به او فرصت می‌دهد که در دنیای وحشت زده راکون سیتی یکی از ماموریت‌های بازی را به پایان برساند. البته در بازی اصلی شما مجبور به انتخاب لئون به عنوان کاراکتر اصلی خود نیستید و می‌توانید در کنار او با کلر ردفیلد، ایدا وانگ و چند کاراکتر دیگر هم به بازی بپردازید.

دموی رزیدنت اویل ۲

در کنار این‌ها دموی بازی، حاوی یک تریلر اختصاصی از رزیدنت اویل ۲ نیز هست که شما می‌توانید با دانلود و تجربه دمو، به تماشای این تریلر نیز بنشینید. ناگفته نماند که دموی بازی مورد انتظار رزیدنت اویل ۲ هم اکنون برای پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و استیم در دسترسی قرار گرفته و شما می‌توانید با کلیک روی لینک‌های فوق، آن را دانلود و تجربه کنید. ما هم در دیجیاتو به تجربه این دمو می‌نشینیم و در آینده‌ای نه چندان دور از ویژگی‌های مثبت و منفی آن برایتان خواهیم گفت.

رزیدنت اویل ۲ یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید و بسیاری از طرفداران سری می‌خواهند ببینند که سرانجام بازسازی یکی از به یاد ماندنی‌ترین آثار ژانر وحشت در نهایت چطور از آب در می‌آید. بازسازی رزیدنت اویل ۲ در پنجم بهمن برای پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی‌سی عرضه خواهد شد و باید ببینیم که این اثر می‌تواند شگفتی نسخه اصلی را تکرار کند یا نه.

The post دموی قابل بازی رزیدنت اویل ۲ منتشر شد [دانلود کنید] appeared first on دیجیاتو.

۱۵ دقیقه اکشن دیوانه‌وار در تریلر جدید Rage 2 [تماشا کنید]

ساعاتی پیش ویدیو جدیدی از گیم‌پلی بازی Rage 2 منتشر شد که ویژگی‌های متنوعی را از این عنوان به تصویر می‌کشد.

از این ویدیو ۱۵ دقیقه‌ای می‌توان فهمید مکان های  وسیعی در این عنوان برای اکتشاف وجود خواهند داشت که می توانید با وسائل نقلیه متنوعی که در بازی وجود دارند، بین این محیط ها جابجا شوید. در ضمن و مانند قسمت پیشین، گجت‌ها و سلاح‌های گوناگونی در Rage 2 قابل پیدا کردن هستند که استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌تواند تاثیر به‌سزایی روی گیم‌پلی بازی بگذارد. بعضی از سلاح‌ها قدرت تخریب پذیری بیشتری دارند و بعضی دیگر نیز باعث کاهش کارآمدی دشمنان در طی مبارزه می شوند.

وسایل نقلیه نسبت به گذشته تنوع بیشتری داشته و در بازی از کامیون های غول آسا گرفته تا خودروهای تک سرنشین را کنترل خواهیم کرد. برای رسیدن به کیفیت بالا در طراحی مبارزات و روان بودن کنترل خودروها، تیم سازنده بازی در استودیو Avalanche از تیم خوش‌نام id که سابقه ساخت بازی‌های شناخته شده‌ای مثل DOOM و قسمت اول Rage را در کارنامه دارد. همچنین دشمنان بازی در کلاس بندی های متفاوتی در نقاط مختلف نقشه حضور دارند و شما هم راه های زیادی برای از بین بردن آن ها خواهید داشت.

این بازی ۲۴ اردیبهشت سال آینده برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

The post ۱۵ دقیقه اکشن دیوانه‌وار در تریلر جدید Rage 2 [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

تریلر اسرار آمیز انحصاری جدید پلی استیشن ۴ با نام S.O.N را اینجا ببینید [تماشا کنید]

بازی S.O.N بدون شک اسرار‌ آمیزترین انحصاری پلی استیشن ۴ تا به اینجای کار بوده است. اخیرا ویدیو جدیدی از این عنوان منتشر شده که محیط عجیب و غریب بازی را به تصویر می‌کشد.

در این ویدیو، بار دیگر شاهد نمایش محیط‌هایی هستیم که به احتمال زیاد در نقش شخصیت اصلی بازی مجبور به حضور در آن‌ها خواهیم شد. نکته مشترک میان تمام این محیط‌ها، فضای عجیب و غریب و طراحی ترسناک آن‌ها است. همزمان با به تصویر کشیده شدن این تصاویر، صداهای ترسناک و کلمات نا مفهومی هم شنیده و دیده می‌شوند که احتمالا به افرادی که طی S.O.N با آن‌ها روبرو خواهیم شد اشاره می‌کنند.

به گفته سازندگان بازی در استودیو RedG، این عنوان داستان پدری را روایت می کند که پس از گم شدن دخترش، برای پیدا کردن او راهی جنگل های پنسیلوانیا که نام آن «جنوب هیچ کجا» (South of Nowhere) است، شده و طی جستجو خود با موارد عجیب و گاهاً ترسناکی روبرو می شود. می توان حدس زد که بخش زیادی از S.O.N روی حرکت در تاریکی جریان خواهد داشت و بنابراین احتمالا شاهد جامپ اسکرهای زیادی طی مراحل مختلف خواهیم بود.

پیش از این هم تریلر جالب دیگری از S.O.N منتشر شده بود که فضای برفی این بازی را نشان می‌داد. در ابتدا قرار بود S.O.N ماه گذشته به طور انحصاری برای پلی استیشن ۴ عرضه شود اما این عنوان در حال حاضر تا زمان نامشخصی تاخیر خورده است.

The post تریلر اسرار آمیز انحصاری جدید پلی استیشن ۴ با نام S.O.N را اینجا ببینید [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

توقف بعدی در ایتالیا؛ ۲۰۱۸ تمام نشده نسخه بعدی اساسینز کرید لو رفت

ساعاتی پیش تصاویری در سایت Reddit منتشر شد که خبر از در حال ساخت بودن نسخه جدید سری اساسینز کرید با نام بازی Assassin’s Creed Adder می‌داد.

همراه با این تصویر، اطلاعاتی از این عنوان معرفی نشده هم لو رفته است. برای مثال، به نظر می‌رسد Assassin’s Creed Adder در روم باستان جریان خواهد داشت و ما طی بازی کنترل شخصیتی به نام آیا را بر عهده خواهیم گرفت. همچنین احتمالا طی داستان بازی که در ۱۴ سال روایت می‌شود، شاهد برگشت بایک، شخصیت اصلی اساسینز کرید: اوریجینز به عنوان یکی از کاراکترهای جانبی هم باشیم.

جدا از بازگشت بایک، سیستم «برادری» که در Assassin’s Creed Brotherhood شاهد آن بودیم هم باز خواهد گشت. به این معنا که مانند اتزیو، می‌توان از سرتاسر روم اساسین‌هایی را استخدام کرد که هم اهداف خاصی را برای شما از بین برده و همچنین می‌توانند طی ماموریت‌های مختلف به شما کمک کرده و در صورت موفقیت، پیشرفت کنند.

بازی Assassin's Creed Adder

Assassin’s Creed: Brotherhood آخرین نسخه از سری اساسینز کرید بود که داستان آن در ایتالیا روایت می‌شد.

با توجه به موفقییت اساسینز کرید: ادیسه، چندان عجیب نیست که یوبیسافت از همین حالا برای عرضه نسخه بعدی از این فرنچایز برنامه داشته باشد. البته طی معرفی همین بازی در مراسم E3 2018، مدیرعامل این کمپانی اعلام کرد که طی سال ۲۰۱۹ نباید منتظر انتشار اساسینز کرید جدیدی باشیم. این موضوع به این معنا است که بازی Assassin’s Creed Adder به احتمال زیاد برای عرضه در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. در ضمن، گفته می‌شود دو استودیوی مونترال و کبک یوبیسافت با همکاری یکدیگر مشغول ساخت این بازی معرفی نشده هستند.

یوبیسافت هنوز واکنشی نسبت به این شایعات نشان نداده اما از آن‌جایی که تقریبا تمام نسخه‌های اخیر سری اساسینز کرید قبل از عرضه لو رفته‌اند، در حال ساخت Assassin’s Creed Adder چندان خبر دور از انتظاری نیست.

دوست دارید قسمت بعدی اساسینز کرید در کدامیک از دوره‌های تاریخی جریان داشته باشد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

The post توقف بعدی در ایتالیا؛ ۲۰۱۸ تمام نشده نسخه بعدی اساسینز کرید لو رفت appeared first on دیجیاتو.