ارتش آمریکا برای جلب نظر جوانان وارد حوزه ورزش‌های الکترونیک می‌شود

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا به بیرون درز کرده، یکی از اهداف جدید بخش بازاریابی ارتش آمریکا ورود به ورزش‌های الکترونیک خواهد بود.

البته این اولین باری نیست که ارتش ایالات متحده به بازار ویدیو گیم وارد شده و آن ها ۱۶ سال پیش اولین بازی ویدیویی خود را با نام Americas Army منتشر کرده بودند و حال قصد دارند پا را یک قدم فراتر گذاشته و وارد ورزش‌های الکترونیک شوند. بر این اساس آن‌ها یک تیم برای شرکت در مسابقات فورتنایت به عنوان یکی از پرطرفدارترین عناوین سال جاری خواهند داشت.

یکی از دلایل اصلی انجام این کار آشنایی بیشتر مردم با ارتش و علاقه‌مند کردن افراد جوانتر و به خصوص گیمرها به این ارگان خواهد بود. ارتش آمریکا می‌خواهد که مردم روی دیگر سربازان را دیده و با آن‌ها ارتباط بیشتری برقرار کنند. همچنین آن‌هایی که در این رشته فعالیت می‌کنند می‌توانند نسخه بتا برنامه تمرینی و اپ‌های ارتش را تست کنند.

ارتش آمریکا

مقامات ارتش سال گذشته اعلام کردند که این ارگان طی سال گذشته ۵۵۰۰ نفر کمتر از هدف خود نیروی جدید استخدام کرده و ورود به ورزش‌های الکترونیکی می‌تواند یک روش بازاریابی تازه برای علاقه‌مند کردن عده بیشتری به پیوستن به نیروی نظامی ایالات متحده باشد. جدا از این‌ها نیروی دریایی آمریکا هم قبل از این گفته بود که برای کنترل زیردریایی های خود از دسته ایکس باکس ۳۶۰ استفاده خواهد کرد زیرا باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

ورزش‌های الکترونیک یکی از داغ‌ترین موضوعات مرتبط با بازی‌های ویدیویی هستند. در حال حاضر نینجا به عنوان یکی از چهره‌های اصلی Esports محبوبیتی نزدیک به ستارگان بزرگ فوتبال و دیگر ورزش های پرطرفدار دارد.

محبوبیت این رشته به حدی رسیده که در بازی‌های آسیایی امسال شاهد حضور تعدادی از بازی‌های ویدیویی در قالب یک رشته ورزشی بودیم و کمیته بین المللی المپیک هم در حال بررسی صادر کردن اجازه ورود بازی‌های ویدیویی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان است.

The post ارتش آمریکا برای جلب نظر جوانان وارد حوزه ورزش‌های الکترونیک می‌شود appeared first on دیجیاتو.

۸ نکته که پیش از بازی کردن Fallout 76 باید بدانید

در تقریبا دو ماهی که تاکنون از آغاز پاییز گذشته است، عناوین بسیاری منتشر شده‌اند که از قابل توجه ترین آن‌ها می‌توان به شاهکار راکستار، یعنی Red Dead Redemption 2 و جدیدترین نسخه از سری بازی‌های کال او دیوتی اشاره کرد.

حالا هم فال اوت ۷۶ آمده و فرصتی شده تا در یکی دیگر از سری مطالب ۸ نکته، به نکاتی از این بازی اشاره کنیم که بهتر است قبل از اقدام به خرید، از آن‌ها مطلع باشید.

فال اوت 76

۱) این بازی پیش در آمدی بر تمامی نسخه‌‌های سری فال اوت است

هر چند فال اوت ۷۶ یک بازی چندنفره است اما سازندگان بازی در شرکت بتسدا ماموریت‌های داستانی را فراموش نکرده‌اند و در نتیجه می‌توان انتظار یک ماجراجویی تازه را در دنیای آخرالزمانی داشت. قبل از اینکه به توضیح فضای داستانی فال اوت ۷۶ بپردازیم، بهتر است نگاهی به تاریخچه‌ی داستانی سری فال اوت داشته باشیم. داستان از سال ۲۰۷۷ آغاز می‌شود؛ زمانی که اولین موشک هسته‌ای شلیک شد تا آغاز جنگی باشد که نتیجه‌ی آن نابودی زمین و تمدن چند هزار ساله‌ی انسان‌ها باشد. نسخه‌ی اول این سری در سال ۲۱۶۱، نسخه‌ی دوم در سال ۲۲۴۱، نسخه‌ی سوم ۲۲۷۷، نیووگاس در سال ۲۲۸۱ و نسخه‌ی چهارم نیز در سال ۲۲۸۷ جریان داشت.

در حالی که انتظار می‌رفت با توجه به روند شماره‌ گذاری‌ها نسخه‌ی جدید دنباله‌ای بر نسخه‌های پیشین باشد، بازی فال اوت ۷۶ پیش درآمدی برای تمامی‌ نسخه‌های این سری محسوب می‌شود. داستان از پناهگاه‌ ۷۶ آغاز می‌شود که احتمالاً نام آن برای برخی از طرفداران قدیمی این سری آشناست، زیرا اشاراتی به آن در نسخه‌های سوم و چهار شده بود. با این وجود، بازی فال اوت ۷۶ برای نخستین بار قرار است ما را به این پناهگاه ببرد که قرار بود درهای آن ۲۰ سال پس از پایان جنگ، یعنی در سال ۲۰۹۷ باز شود اما این اتفاق ۵ سال دیرتر رخ داد تا اتفاقات فال اوت ۷۶ در سال ۲۱۰۲ جریان داشته باشد. به محض اینکه کاربر از پناهگاه خارج شود، پیامی از طرف یک کاراکتر با نام سرپرست یا Overseer دریافت می‌کند که شامل دستور العمل‌هایی می‌شود؛ دستور العمل‌هایی که در واقع ماموریت‌های داستانی هستند.

فال اوت 76

۲) نقشه‌ی بازی بر اساس ویرجینیای غربی طراحی شده است

وقتی به پرونده‌ی کاری بتسدا نگاه می‌کنیم، یکی از موضوعاتی که توجه ما را به خودش جلب می‌کند، نقشه‌ها و محیط‌های گسترده‌ای است که این شرکت بازی سازی برای عناوین خود خلق می‌کند. برای اثبات این ادعا می‌توان به نسخه‌های سری بازی‌های فال اوت و The Elder Scrolls V: Skyrim اشاره کرد. خوشبختانه این ویژگی را در بازی فال اوت ۷۶ نیز شاهد خواهیم بود، زیرا طبق ادعای سازندگان، وسعت نقشه‌ی این بازی ۴ برابر نسخه‌ی پیشین این سری، یعنی فال اوت ۴ است.

در نسخه‌های پیشین این سری لوکشین‌های مختلفی را از جمله سواحل غربی آمریکا و لس آنجلس دیده بودیم و سازندگان تصمیم گرفتند برای خلق نقشه‌ی فال اوت ۷۶ از ویرجینیای غربی الگو برداری کنند که طبق گفته یکی از سازندگان، ایالتی ایده آل و مملو از شهرهای کوچک و مناطق مخفی و مرموز دولتی است. نقشه‌ی بازی که آپالاشیا نام دارد، شامل برخی از لوکشین‌های واقعی می‌شود که برای مثال می‌توان به the World Ski Resort ،Lewisburg ،the Mothman Museum و Bolton Greens اشاره کرد.

فال اوت 76

۳) تعداد کاربران در هر سرور زیاد نخواهد بود

مد بتل رویال را می‌توان یکی از عجیب ترین اتفاقات چند سال اخیر صنعت گیم نامید که تاثیر بسزایی روی تغییر ذائقه‌ی گیمرها داشته است. این تاثیر آنقدر فراگیر بوده است که ناشران سری بازی‌های کال او دیوتی و بتلفیلد تصمیم گرفتند تا این مد محبوب را در نسخه‌ی جدید از این دو سری قرار دهند. همه چیز اما از سال ۲۰۱۲ و با انتشار مد Hunger Games برای بازی ماینکرافت آغاز شد. پس از این اتفاق، مدی مشابه تحت عنوان DayZ برای بازی Arma II منتشر شد که بعدها به صورت مستقل در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

موج اصلی محبوبیت بتل رویال در میان گیمرهای سرتاسر جهان با انتشار بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا به اختصار PUBG به راه افتاد و با انتشار فورتنایت ادامه یافت. البته بازی فورتنایت در اوایل انتشار خود به دلیل الگو برداری‌های زیاد از PUBG مورد انتقاد قرار گرفت اما پس از مدتی و با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف این انتقادات فروکش کرد و اکنون آنقدر محبوب شده است که هر از چند گاهی اخبار عجیب و غریبی را پیرامون آن می‌شنویم. برای مثال، چندی پیش مشخص شد که برخی والدین برای کودکان خود مربی استخدام می‌کنند تا مهارت‌های فرزندانشان را در بازی فورتنایت بهبود دهند.

با در نظر گرفتن این اتفاقات، وقتی بازی فال اوت ۷۶ معرفی شد و سازندگان از آن به عنوان یک بازی آنلاین یاد کردند، بسیاری انتظار داشتند تا بازی نامبرده الگو برداری از سبک مد بتل رویال باشد اما با توجه به صحبت‌های سازندگان این‌طور نخواهد بود. تاد هاوارد در جریان رویداد E3 2018 اعلام کرد قرار نیست در دنیاهای مشترک بازی صدها یا هزاران کاربر را شاهد باشیم، بلکه در نهایت تنها چند دَه کاربر در یک سرور قرار می‌گیرند تا بدین ترتیب حس واقع گرایانه‌ تری از یک عنوان آخر الزمانی القا شود. هاوارد همچنین در ادامه‌ی صحبت‌های خود از حاضران خواست تا فال اوت ۷۶ را با یک بازی در سبک MMO یا بتل رویال اشتباه نگیرند!

فال اوت 76

۴) مبارزات بازیکن علیه بازیکن (PvP) بازی متفاوت از عناوین مشابه است

وقتی اسم مدهای چندنفره‌ی بازیکن علیه بازیکن به میان می‌آید، نخستین چیزی که به ذهن هر گیمری خطور می‌کند، یک نقشه با تعدادی کاربر حاضر در آن است که باید همدیگر را به هر روش ممکن بکشند. پس از معرفی شدن بازی فال اوت ۷۶ و تایید حضور تعداد مشخصی از کاربران در یک دنیای مشترک، نگرانی‌هایی نسبت به این موضوع در میان طرفداران قدیمی سری بازی‌های فال اوت به وجود آمد. سری بازی‌های فال اوت در سبک نقش آفرینی ساخته شده‌اند و در چنین عناوینی گشت و گذار آزادانه در محیط یکی از المان‌های مهم بازی است. با در نظر گرفتن این موضوع و اینکه تعداد دیگری از کاربران نیز به عنوان رقیب در نقشه حضور دارند، بسیاری از طرفداران را بر آن داشت که احتمالا دیگر خبری از گشت و گذارهای بی دردسر نخواهد بود، زیرا هر زمان که بخواهند به لوکیشن‌های مختلف بروند، احتمالاً مجبور به درگیری با دیگر کاربران خواهند شد.

خوشبختانه سازندگان فال اوت ۷۶ که از این مشکل باخبر بوده‌اند، راه حل‌هایی را برای آن در نظر گرفته‌اند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، اگر یک کاربر به کاربر دیگری حمله کند اما او از مبارزه سر باز بزند و تصمیم به فرار بگیرد، کاربر مهاجم می‌تواند او را بکشد اما پاداشی دریافت نخواهد کرد. همچنین این کاربران به «قاتلان تحت تعقیب» تبدیل خواهند شد و به صورت نقاط قرمز رنگ روی نقشه‌ی دیگر کاربران نمایش داده می‌شوند. پاداش کاربران جایزه بگیر از کَپ‌های (واحد پول داخل بازی) قاتلان کم خواهد شد. راه حل سازندگان به همین مورد ختم نمی‌شود. آن‌ها از این موضوع آگاه بوده‌اند که قرار دادن چنین قانونی شاید بتواند برخی از کاربران را از حمله به دیگران باز دارد اما بدون شک روی همه‌ی آن‌ها تاثیر گذار نخواهد بود. بنابراین، قابلیتی را در بازی قرار دادند که به واسطه‌ی آن یک کاربر می‌تواند خود را «صلح جو» معرفی کند. در این صورت، هیچ کاربری توانایی حمله به او را نخواهد داشت. همچنین در صورت فعال بودن این قابلیت، خود کاربر نیز توانایی حمله به دیگران را ندارد.

فال اوت 76

۵) سیستم جدیدی تحت عنوان «انتقام» به بازی اضافه شده است

یکی دیگر از نگرانی‌های طرفداران بازی فال اوت ۷۶، تقابل کاربران با لول پایین و کاربران با لول بالاتر بوده است. به‌ طور حتم، کاربری که مدت زمان بیشتری در بازی حضور داشته، سلاح‌ها، تجهیزات و قابلیت‌های بهتری را در مقایسه با یک تازه وارد در اختیار دارد که تقابل این دو را نا عادلانه می‌کند. بتسدا که از این موضوع با خبر بوده، بازی را به گونه‌ای طراحی کرده است که کاربران با لول بالاتر توانایی کشتن کاربران با لول پایین‌تر از ۵ را ندارند.

این تصمیم سازندگان تا حدودی مشکل رویایی کاربران با لول‌های مختلف را حل می‌کند اما زمانی که کاربر به سطح ۵ می‌رسد، پس از آن ممکن است با کاربران با لول بالاتر روبرو شود که در بسیاری از موارد شانس بسیار کمی برای پیروزی وجود دارد. با وجود این، باز هم جای هیچ گونه نگرانی نیست. در بازی مکانیک‌هایی قرار داده شده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از ضرر دیدن تا جای ممکن جلوگیری کنید. نخست اینکه جاهایی به خصوص در نقشه‌ی بازی قرار دارد که می‌توانید جانک‌های جمع آوری شده را در آن‌جا قرار دهید. دیگر کاربران تحت هیچ شرایطی به این مکان‌ها دسترسی نخواهند داشت. مورد دوم هم سیستم «انتقام» نام دارد. با اضافه شدن این سیستم، اگر بخواهید از یک کاربر به خاطر کشتن شما در گذشته انتقام بگیرید، پاداش دو برابر حالت عادی خواهد بود.

فال اوت 76

۶) سیستم VATS تغییراتی نسبت به گذشته داشته است

سری بازی‌های فال اوت ویژگی‌های بسیاری دارد که باعث محبوبیت آن در بین گیمرها شده است اما گان پلی هیچ کدام از نسخه‌های این سری هرگز نتوانستند نظر مثبت طرفداران بازی‌های تیراندازی را به خود جلب کند. البته در فال اوت ۳ شاهد معرفی یک مکانیک جدید تحت عنوان Vault-Tech Assisted Targeting System یا به اختصار VATS بودیم که با انتشار نسخه‌های جدید، شاهد بهبود تدریجی آن بوده‌ایم.

این سیستم با کند کردن زمان، به کاربر اجازه می‌داد تا نقطه‌های مختلف هدف را بررسی کرده و آن نقاطی را مورد هدف گلوله قرار دهند که بیشترین صدمه را دریافت می‌کنند. قرار دادن چنین مکانیکی در یک بازی نقش آفرینی تکنفره تصمیم بسیار درستی بود و همین مسئله نیز باعث محبوبیت آن شد. موضوعی که در حال حاضر اهمیت دارد، ذات آنلاین و چندنفره‌‌ی فال اوت ۷۶ است که چندان هماهنگی با سیستم VATS ندارد.

به همین دلیل، سازندگان تصمیم گرفتند تا تغییری را در VATS اعمال کنند که هماهنگی بیشتری میان این سیستم و درگیری‌های کاربر علیه کاربر به وجود بیاورد. با توجه به صحبت‌های سازندگان، VATS از این پس به صورت ریل تایم (Real Time) عمل می‌کند. این بدان معناست که با فعال شدن این سیستم، دیگر روند بازی آهسته نمی‌شود و با همان سرعت باید نقاط مختلف بدن دشمن‌تان را هدف بگیرید.

فال اوت 76

۷) موجودات جهش یافته‌های جدیدی در بازی وجود دارند

با در نظر گرفتن فضای داستانی سری فال اوت، همیشه از نسخه‌های مختلف این سری انتظار موجودات جهش یافته داشته‌ایم و این موضوع برای بازی فال اوت ۷۶ نیز صدق می‌کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، علاوه بر موجودات جهش یافته که پیش از این در نسخه‌های پیشین این سری دیده بودیم، موجودات جهش یافته‌ی جدیدی نیز در بازی حضور خواهند داشت. برای مثال، می‌توان به Grafton Monster ،Scorchbeast ،Orange-Eyed Bug و Mothman اشاره کرد که مورد آخر بر اساس افسانه‌های محلی ویرجینیای غربی طراحی شده است. نکته‌ای که باید توجه کرد، این است که تعداد موجودات جهش یافته‌ی جدید بیشتر از این موارد است و در اینجا به تعداد محدودی اشاره شده است.

فال اوت 76

۸) فال اوت ۷۶ چه زمانی و برای چه پلتفرم‌هایی عرضه می‌شود؟

اگر از زمان معرفی رسمی فال اوت ۷۶ تاکنون منتظر عرضه‌ی آن بوده‌اید، باید بگویم که روز‌ هجران به پایان رسید. این بازی از دیروز برای سه پلتفرم پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی عرضه شد.

The post 8 نکته که پیش از بازی کردن Fallout 76 باید بدانید appeared first on دیجیاتو.

ساختار حمایتی همگرا رونمایی شد؛ حمایت از بازی‌‌سازان شفاف می‌شود؟

امروز نشست خبری ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با نام همگرا برگزار شد. از قول این نهاد، همگرا مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی هستند که منتج به حمایت‌های مشخص از تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی ایرانی می‌شود.

حمایت از بازی‌سازان یکی از وظایف اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متوالی ویدیو گیم در کشور است. طی سال‌های اخیر این بنیاد ملی بازی‌ها با استفاده از روش‌های متعددی از بازی‌سازان حمایت کرده که قرار است همه آن‌ها تحت ساختار همگرا یک دست شوند.

طبق گفته‌های حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها حمایت‌های همگرا نه از یک محصول خاص بلکه مختص به تیم یا شرکت بازی‌سازی خواهد بود که اثر مثبت ساختارمند‌تری را روی آینده بازی‌سازی در داخل کشور خواهد گذاشت. جدا از مورد ذکر شده،‌ کمک به یک محصول خاص شک در مورد دخالت بنیاد ملی بازی‌ها در مورد آن عنوان را به وجود می‌آورد که به گفته کریمی با ساختار حمایت از تیم به جای حمایت از بازی در همگرا، این مشکل هم رفع خواهد شد.

تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی برای بهره‌مند شدن از حمایت‌های همگرا در المان‌هایی نظیر «شاخص کیفیت بازی»، «شاخص توانمندی تیم/شرکت»، «شاخص‌های فرهنگی بازی» و «شاخص‌های همکاری شبکه‌ای» سنجیده خواهند شد که هر کدام از آن‌ها به ترتیب ۴۹، ۳۰، ۱۰ و ۱۱ درصد ارزیابی در نتیجه نهایی تاثیر خواهند داشت.

همگرا

از این نکته‌ هم نباید غافل شد که بر اساس اعلام مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها، شرکت‌های بزرگ‌ هم حتی با وجود گردش مالی بالا نیز می‌توانند از همگرا استفاده کنند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. او برای مثال به دریافت حمایت از سمت سوپرسل به عنوان سازنده بازی‌هایی همچون Clash of Clans و Clash Royale حتی پس از موفقیت‌های بزرگش اشاره کرد.

با در نظر گرفتن این موارد، به گفته متین ایزدی، معاونت حمایت در بنیاد ملی بازی‌ها، ۷۴ تیم و ۳۴ شرکت در این ساختار حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آن‌ها ۳۳ تیم و ۲۳ شرکت از فیلتر دبیرخانه عبور کرده ‌اند.

چه تیم‌هایی که تا کنون مجاز به استفاده از حمایت‌های همگرا شده‌اند و چه آن‌هایی که در ادامه به این ساختار حمایتی اضافه خواهند شد، در چند سطح دسته‌بندی شده و بر اساس امتیازاتی که دریافت می‌کنند، میزان حمایت متفاوتی را دریافت خواهند نمود.

در کل، حمایت‌های همگرا شامل مواردی مثل «پرداخت درصد تشویقی به ازای فروش»، «تبلیغات، بازاریابی و توسعه بازار»، «تامین، آموزش و ارتقای نیروی انسانی»، «توسعه و تسریع فرایند رشد و ارتقا»، «تامین زیرساخت، تجهیزات، امکانات و محل استقرار»، «تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری» و «خدمات پشتیبانی، آزمون در تولید و نشر بازی» می‌شوند.

در حال حاضر و طبق اعلام بنیاد ملی بازی های رایانه‌‌ای این نهاد بودجه ۱ میلیارد تومانی برای همگرا در نظر گرفته که قصد افزایش آن به ۲ میلیارد تومان طی آینده‌ای نزدیک را دارد. یکی از منابع تامین هزینه‌های همگرا دریافت عوارض از بازی‌های خارجی محسوب می‌شود که ظاهرا شامل بازی‌های کنسولی نخواهد شد.

در نهایت برای دریافت جزییات بیشتر از ساختار همگرا و ثبت‌نام در آن‌ می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

The post ساختار حمایتی همگرا رونمایی شد؛ حمایت از بازی‌‌سازان شفاف می‌شود؟ appeared first on دیجیاتو.

نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۱۸ مشخص شدند

سرانجام نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۱۸ مراسم The Game Awards مشخص شدند که در بین آن‌ها نام‌های آشنایی مانند God of War و Red Dead Redemption 2 دیده می‌شوند.

یکی از شگفتی‌های جالب این لیست مربوط به حضور Assassin’s Creed Odyssey به عنوان کاندید بهترین بازی سال برمی‌گردد که نشان از ثمر بخش بودن تلاش‌های یوبیسافت برای نجات این فرنچایز محبوب است. در ضمن جدیدترین شاهکار راک‌استار یعنی Red Dead Redemption 2 هم با هشت نامزدی شانس اول دریافت جایزه بهترین بازی سال محسوب می‌شود.

بهترین بازی‌ سال

نامزدهای بهترین بازی های سال 2018 مشخص شدندAssassin’s Creed Odyssey
Celeste
God of War
Marvel’s Spider-Man
Monster Hunter: World
Red Dead Redemption 2

بهترین عنوان سال‌های گذشته که همچنان بازی می‌شود

Destiny 2: Forsaken
Fortnite
No Man’s Sky
Overwatch
Rainbow Six Siege

بهترین کارگردانی

A Way Out
Detroit: Become Human
God of War
Marvel’s Spider-Man
Red Dead Redemption 2

بهترین محیط

Detroit: Become Human
God of War
Life is Strange 2: Episode 1
Marvel’s Spider-Man
Red Dead Redemption 2

بهترین طراحی هنری

Assassin’s Creed Odyssey
God of War
Octopath Traveler
Red Dead Redemption 2
Return of the Obra Dinn

بهترین موسیقی

Celeste
God of War
Marvel’s Spider-Man
Ni no Kuni II
Octopath Traveler
Red Dead Redemption 2

بهترین طراحی صدا

Call of Duty: Black Ops IIII
Forza Horizon 4
God of War
Marvel’s Spider-Man
Red Dead Redemption 2

بهترین اجرا

برایان دچارت در نقش شخصیت کانر بازی Detroit: Become Human
کریستوفر جاج در نقش کریتوس بازی God of War
ملسیانتی ماهوت در نقش کاساندرا بازی Assassin’s Creed Odyssey
راجر کلارک در نقش آرتور مورگان بازی Red Dead Redemption 2
یوری لوونتال در نقش مردعنکبوتی بازی Sipder-Man

بازی تاثیرگذار

۱۱-۱۱ Memories Retold
Celeste
Florence
Life is Strange 2: Episode 1
The Missing: JJ Macfield and the Island of Memories

بهترین بازی مستقل

Celeste
Dead Cells
Into the Breach
Return of the Obra Dinn
The Messenger

بهترین بازی موبایل

Donut County
Florence
Fortnite
PUBG Mobile
Reigns: Game of Thrones

بهترین بازی واقعیت مجازی

Astro Bot Rescue Mission
Beat Saber
Firewall Zero Hour
Moss
Tetris Effect

بهترین بازی اکشن

Call of Duty: Black Ops IIII
Dead Cells
Destiny 2: Forsaken
Far Cry 5
Mega Man 11

بهترین بازی اکشن ماجراجویی

Assassin’s Creed Odyssey
God of War
Marvel’s Spider-Man
Red Dead Redemption 2
Shadow of the Tomb Raider

بهترین بازی نقش آفرینی

Dragon Quest XI
Monster Hunter: World
Ni no Kuni II
Octopath Traveler
Pillars of Eternity II: Deadfire

بهترین بازی مبارزه‌ای

BlazBlue: Cross Tag Battle
Dragon Ball FighterZ
Soulcalibur VI
Street Fighter V Arcade Edition

بهترین بازی خانوادگی

Mario Tennis Aces
Nintendo Labo
Overcooked 2
Starlink: Battle for Atlas
Super Mario Party

بهترین بازی استراتژی

The Banner Saga 3
Battleteach
Frostpunk
Into the Breach
Valkyria Chronicles 4

بهترین بازی ورزشی

FIFA 19
Forza Horizon 4
Mario Tennis Aces
NBA 2K19
Pro Evolution Soccer 2019

بهترین بازی چندنفره

Call of Duty: Black Ops IIII
Destiny 2: Forsaken
Fortnite
Monster Hunter: World
Sea of Thieves

بهترین بازی های سال ۲۰۱۸ از دید مراسم The Game Awards بامداد روز ۱۵ آذر به صورت رسمی معرفی خواهند شد. کدامیک از عناوین بالا را تجربه کرده‌اید. نظر خود در مورد بهترین بازی‌ های سال ۲۰۱۸ را با ما در میان بگذارید.

The post نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۱۸ مشخص شدند appeared first on دیجیاتو.

پشتیبانی از ماوس و کیبورد رسما به ایکس‌ باکس وان اضافه شد

پس از جنجال‌های فراوان، شرکت مایکروسافت اوایل مهر ماه بود که به صورت رسمی اعلام کرد پشتیبانی از ماوس و کیبورد بالاخره به کنسول ایکس باکس وان می‌آید. پشتیبانی کنسول‌های بازی از ماوس و کیبورد یک دهه‌ای می‌شود که به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است. حتی مایکروسافت چند سال قبل تلاش کرد تا پشتیبانی از ماوس و کیبورد را به نسخه‌ی ایکس باکس ۳۶۰ بازی Shadowrun اضافه کند که این اتفاق بازخوردهای متناقضی را از سوی طرفداران به همراه داشت.

شرکت مایکروسافت در جریان رویداد X018 که هم اکنون در مکزیک در حال برگزاری است، به صورت رسمی اعلام کرد پشتیبانی از ماوس و کیبورد از تاریخ ۲۳ آبان ماه به کنسول ایکس باکس وان می‌آید. مایکروسافت در ادامه‌‌ی کنفرانس خود اضافه کرد این قابلیت برای مدتی تنها در دسترس کاربران اینسایدر قرار می‌گیرد و پس از آن عموم کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین این قابلیت در حال حاضر تنها از تعداد بازی مشخصی پشتیبانی می‌کند که قابل توجه ترین آن‌ها، بازی فورتنایت است.

ایکس باکس وان

همچنین این نکته را باید اضافه کرد اگر بخواهید نسخه‌ی باکس باکس وان بازی فورتنایت را با ماوس و کیبورد تجربه کنید، تنها با کاربرانی به رقابت خواهید پرداخت که شرایط مشابه شما را داشته باشند. همچنین تعداد دیگری از بازی‌ها قرار است از اواخر ماه نوامبر از این قابلیت جدید ایکس باکس وان پشتیبانی کنند که از میان آن‌ها می‌توان به Vermintide 2 ،War Thunder ،Strange Brigade ،Bomber Crew و Deep Rock Galactic اشاره کرد.

با توجه به کنفرانس مایکروسافت، کنسول ایکس باکس وان از اکثر ماوس‌ها و کیبوردهای موجود در بازار پشتیبانی خواهد کرد و در این مورد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. با وجود این، این شرکت آمریکایی قصد دارد تا با همکاری شرکت ریزر کیبوردهایی را مخصوص کنسول نسل هشتمی خود طراحی کند که بازده‌ بهتری را برای کاربران به همراه داشته باشد.

در پایان، لازم به ذکر است که کیبوردهای مخصوص ایکس باکس وان در جریان رویداد CES 2018 معرفی خواهند شد.

The post پشتیبانی از ماوس و کیبورد رسما به ایکس‌ باکس وان اضافه شد appeared first on دیجیاتو.

مایکروسافت استودیو سازنده Fallout: New Vegas را خرید

مایکروسافت استودیو Obsidian که تجربه زیادی در ساخت بازی‌های موفقی همچون Fallout: New Vegas دارد را خرید تا امید طرفداران ایکس باکس به بازی‌های انحصاری بهتر بیشتر از گذشته شود. این استودیو علاوه بره نیو وگاس تجربه ساخت عناوین شناخته شده دیگری مانند Wasteland 2 و The Bard’s Tale را هم در کارنامه خود دارد.

علاوه بر Obsidian استودیو inXile Entertainment هم یکی دیگر از خریدهای جدید مایکروسافت محسوب می‌شود. جالب است بدانید که هر دو این استودیوها تجربه موفقی در ساخت عناوین نقش آفرینی داشته و به نظر می‌رسد مایکروسافت برنامه ویژه‌ای برای عرضه یک انحصاری با تمرکز روی این سبک را دارد.

مایکروسافت

به عقیده بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل اصلی فروش کمتر ایکس باکس وان نسبت به رقیب خودش یعنی پلی استیشن ۴ به نبود بازی‌های انحصاری درجه یک برمی‌گردد. فیل اسپنسر به عنوان مدیر برند ایکس باکس طی ماه‌های اخیر به این ضعف اعتراف کرد و قول رفع آن در آینده‌ای نزدیک را داده بود؛ اتفاقی که ظاهرا در حال رخ دادن است.

به طور کلی ۱۳ استودیو بازی ‌سازی در مالکیت بخش گیم مایکروسافت قرار داشته و در حال کار روی پروژه‌هایی برای این نسل و ایکس باکس بعدی که وجود آن را خود مایکروسافت هم تایید کرده است هستند.

The post مایکروسافت استودیو سازنده Fallout: New Vegas را خرید appeared first on دیجیاتو.

سینماتیک جدید Just Cause 4 منتشر شد؛ ریکو دیوانه [تماشا کنید]

یکی از جذاب‌ترین لحظات رویداد X018 بدون شک نمایش سینماتیک جدید بازی Just Cause 4  بود؛ ویدیویی که نشان می‌دهد با یکی از مفرح‌ترین بازی‌های سال طرف هستیم.

ویدیو جدید Just Cause 4 صحنه‌های جذابی را از محیط بازی، شخصیت اصلی آن یعنی ریکو رودریگز و مراحل مختلف نشان می‌دهد که در بعضی از موارد شباهت جالبی به دیگر ساخته‌های استودیو Avalanche یعنی Rage 2 و مد مکس دارند.

وظیفه دوباره ریکو در این قسمت مبارزه با یکی از بزرگترین ارتش های خصوصی دنیا یعنی The Blank Hand است. در این راه اتوموبیل های متنوع، تانک ها، جت های جنگی و قایق های پرسرعت جدیدی به Just Cause 4 اضافه شده‌اند و دست ما برای منفجر کردن هر آنچه که در محیط می‌بینیم و خلق صحنه‌های سینمایی عجیب و غریب بازتر از گذشته شده است.

همچنین یک سیستم تغییر آب و هوای هوشمند هم به بازی اضافه شده که باعث واقعی‌تر شدن حس و حال حضور در جزیره Solis در آمریکای جنوبی خواهد شد. همانطور که در تریلر بازی هم مشخص است، طی بخش‌های مختلف، با انواع وضعیت‌های آب و هوای از برف و بوران گرفته تا گردباد شن و ماسه روبرو خواهیم شد. بازی Just Cause 4 در تاریخ ۱۳ آذر برای پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر می‌شود.

The post سینماتیک جدید Just Cause 4 منتشر شد؛ ریکو دیوانه [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

پابجی را با ۱ دلار بازی کنید

یکی از هیجان ‌انگیزترین اخبار مربوط به مراسم X018 به اضافه شدن پابجی به سرویس Xbox Game Pass برمی‌گردد و حال شما می‌توانید این بازی را با هزینه کمتری نسبت به گذشته تجربه کنید.

این بازی از تاریخ ۲۱ آبان ماه در دسترس کاربران سرویس گیم پس قرار خواهد گرفت. در ضمن اگر شما تا کنون عضو این سرویس نبوده اید، با پرداخت تنها ۱ دلار به مدت یک ماه به تمام عناوین آن دسترسی پیدا خواهید کرد. پابجی تنها عنوان شناخته شده جدید سرویس Xbox Game Pass نیست و عناوین شاخص دیگری نیز برای کابران این سرویس در دسترس قرار گرفته‌اند.

تهیه سرویس گیم‌ پس در حالت عادی ماهیانه ۱۰ و سالیانه ۶۰ دلار هزینه دارد که امکان دسترسی شما به بیشتر از ۱۰۰ بازی گوناگون را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که هر ماهه عناوین جدیدی به فهرست این سرویس اضافه شده یا حذف می‌شوند.

این اخبار در حالی اعلام می‌شوند که چندی پیش مایکروسافت پابجی و جدیدترین نسخه از شبیه ساز فوتبال کونامی یعنی PES 2019 را برای کاربران ایکس باکس وان رایگان کرد. همچنین در حال حاضر شایعات زیادی در مورد عرضه این عنوان برای پلی استیشن ۴ وجود داشته و به گزارش برخی از منابع حتی تاریخ عرضه پابجی برای کنسول نسل هشتمی سونی مشخص شده است.

The post پابجی را با ۱ دلار بازی کنید appeared first on دیجیاتو.

فورتنایت بار دیگر رکورد تعداد کاربران همزمان را شکست

در اینکه فورتنایت این روز‌ها به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شده و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کنونی جهان است شکی وجود ندارد اما در حال حاضر هیچ معیاری برای سنجیدن میزان محبوبیت این بازی وجود ندارد. البته سازندگان بازی در استودیو اپیک گیمز چندی پیش اطلاعات جدیدی را از آن منتشر کردند که می‌توان از آن به عنوان سنجش میزان محبوبیت بازی استفاده کرد.

سونگ چول پارک، نماینده‌ی استودیو اپیک گیمز، در جریان کنفرانس انتشار رسمی فورتنایت در کره‌ی جنوبی اعلام کرد این بازی توانست به رکورد ۸٫۳ میلیون کاربر همزمان در سرتاسر جهان دست یابد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که این رقم نشانده‌ی تعداد کاربرانی نیست که این بازی را روی پلتفرم‌های مختلف نصب کرده‌اند، بلکه نشاندهنده‌ی تعداد کاربران است که به‌طور همزمان به تجربه‌ی این بازی پرداخته‌اند.

دفعه‌ی قبل که فورتنایت توانسته بود رکوردی در این زمینه ثبت کند، به بهمن سال گذشته بر می‌گردد که در آن زمان سرورهای بازی با مشکل مواجه شده بودند. این بازی در تاریخ ذکر شده توانسته بود به رکورد ۳٫۴ میلیون کاربر همزمان دست یابد.

فورتنایت

بسیاری از عناوینی که در بازارهای جهانی منتشر می‌شوند، حتی نمی‌توانند به چنین میزان کاربری دست پیدا کنند، بنابراین ثبت چنین رکوردی توسط فورتنایت یک اتفاق بزرگ برای سازندگان آن محسوب می‌شود. البته نباید فراموش کرد که این بازی به صورت رایگان در دسترس تمامی کاربران قرار دارد و همچنین تقریباً تمامی پلتفرم‌ها نسخه‌ای از بازی را دریافت کرده‌اند.

تاثیر گذاری فورتنایت روی مخاطبان خود به حدی بوده است که چند ماه گذشته خبرهای عجیبی با محوریت این بازی در فضای مجازی منتشر شده است. چندی پیش، وبسایت وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی ادعا کرد برخی والدین برای موفقیت‌ فرزندانشان در فورتنایت مربی استخدام می‌کنند. این‌طور که به نظر می‌رسد، دلیل اینکار از سوی خانواده‌ها جلوگیری از عدم تمسخر فرزندان‌شان توسط همکلاسی‌های باشد.

پیش از این نیز گزارشی مبنی بر اعتیاد شدید یک دختر ۹ ساله به فورتنایت در فضای مجازی منتشر شد. با توجه به این گزارش، اعتیاد این دختر به بازی به حدی بوده است که خواب و خوراک را از او گرفته بوده است و باعث شده بود تا از رفتن به دستشویی سر باز بزند. در پایان، توصیه می‌کنیم برای خواندن چالش‌های هفته‌ی پنجم و ششم از فصل جدید بازی به این لینک مراجعه کنید.

The post فورتنایت بار دیگر رکورد تعداد کاربران همزمان را شکست appeared first on دیجیاتو.

ریمستر وارکرفت ۳ معرفی شد [تماشا کنید]

دقایقی پیش و در جریان بلیزکان ۲۰۱۸ کمپانی بلیزارد به صورت غیر منتظره‌ای از ریمستر وارکرفت ۳ رونمایی کرد که با نام Warcraft III: Reforged شناخته خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این ریمستر شامل چه محتوایی می‌شود اما با توجه به سابقه خوب بلیزارد در ریمستر کردن عناوین شناخته شده‌اش باید منتظر یک بازسازی درست و درمان دیگر از سوی این کمپانی خوشنام باشیم.

وارکرفت یکی از شناخته شده‌ترین سری بازی‌های سبک استراتژی همزمان محسوب می‌شود که نسخه سوم آن در سال ۲۰۰۲ برای پی سی عرضه و در آن زمان با واکنش‌های کاملا مثبتی از سمت منتقدان و هوادران روبرو شد. موفقیت‌های وارکرفت باعث شد این بازی در همان ماه اول عرضه خود بیش از ۴.۵ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروش برود.

در این بازی کاربران باید منابعی را از سطح نقشه جمع‌آوری کرده، قهرمان خود را به سطوح بالا رسانده و در نهایت از حملات دشمن دفاع کنند. در وارکرفت ۳ شما می‌توانید قهرمان خود را از میان نژاد‌های انسان، ارک، الف و در نهایت نامیرا انتخاب کنید.

بخش داستانی وارکرفت ۳ شباهت زیادی به دیگر عنوان استراتژی بلیزارد یعنی استارکرفت دارد و با وجود آن که در بازی‌های استراتژی اکثرا با یک داستان پیش پا افتاده طرف هستیم، قصه این عنوان در آن زمان استانداردهای تازه‌ای را در حوزه روایت داستان در بازی‌های استراتژی تعریف کرد.

در حال حاضر اطلاعات خاصی در رابطه با ریمستر وارکرفت ۳ وجود ندارد اما می‌توان انتظار انتشار این عنوان در سال آینده میلادی را داشت. همزمان با معرفی این بازی مشخص شد که کاور ماه بعدی مجله گیم‌اینفورمر هم به Warcraft III: Reforged اختصاص دارد و بنابراین باید طی ماه‌ آینده منتظر انتشار اطلاعات تازه‌ای در رابطه با این بازی باشیم.

دیدگاه شما چیست؟ چه خواسته‌هایی از نسخه ریمستر وارکرفت ۳ دارید؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. پیش از این هم یک بسته الحاقی جدید برای دیگر بازی این فرنچایز یعنی دنیای وارکرفت منتشر شده بود.

The post ریمستر وارکرفت ۳ معرفی شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.