ساختار حمایتی همگرا رونمایی شد؛ حمایت از بازی‌‌سازان شفاف می‌شود؟

امروز نشست خبری ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با نام همگرا برگزار شد. از قول این نهاد، همگرا مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی هستند که منتج به حمایت‌های مشخص از تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی ایرانی می‌شود.

حمایت از بازی‌سازان یکی از وظایف اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متوالی ویدیو گیم در کشور است. طی سال‌های اخیر این بنیاد ملی بازی‌ها با استفاده از روش‌های متعددی از بازی‌سازان حمایت کرده که قرار است همه آن‌ها تحت ساختار همگرا یک دست شوند.

طبق گفته‌های حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها حمایت‌های همگرا نه از یک محصول خاص بلکه مختص به تیم یا شرکت بازی‌سازی خواهد بود که اثر مثبت ساختارمند‌تری را روی آینده بازی‌سازی در داخل کشور خواهد گذاشت. جدا از مورد ذکر شده،‌ کمک به یک محصول خاص شک در مورد دخالت بنیاد ملی بازی‌ها در مورد آن عنوان را به وجود می‌آورد که به گفته کریمی با ساختار حمایت از تیم به جای حمایت از بازی در همگرا، این مشکل هم رفع خواهد شد.

تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی برای بهره‌مند شدن از حمایت‌های همگرا در المان‌هایی نظیر «شاخص کیفیت بازی»، «شاخص توانمندی تیم/شرکت»، «شاخص‌های فرهنگی بازی» و «شاخص‌های همکاری شبکه‌ای» سنجیده خواهند شد که هر کدام از آن‌ها به ترتیب ۴۹، ۳۰، ۱۰ و ۱۱ درصد ارزیابی در نتیجه نهایی تاثیر خواهند داشت.

همگرا

از این نکته‌ هم نباید غافل شد که بر اساس اعلام مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها، شرکت‌های بزرگ‌ هم حتی با وجود گردش مالی بالا نیز می‌توانند از همگرا استفاده کنند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. او برای مثال به دریافت حمایت از سمت سوپرسل به عنوان سازنده بازی‌هایی همچون Clash of Clans و Clash Royale حتی پس از موفقیت‌های بزرگش اشاره کرد.

با در نظر گرفتن این موارد، به گفته متین ایزدی، معاونت حمایت در بنیاد ملی بازی‌ها، ۷۴ تیم و ۳۴ شرکت در این ساختار حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آن‌ها ۳۳ تیم و ۲۳ شرکت از فیلتر دبیرخانه عبور کرده ‌اند.

چه تیم‌هایی که تا کنون مجاز به استفاده از حمایت‌های همگرا شده‌اند و چه آن‌هایی که در ادامه به این ساختار حمایتی اضافه خواهند شد، در چند سطح دسته‌بندی شده و بر اساس امتیازاتی که دریافت می‌کنند، میزان حمایت متفاوتی را دریافت خواهند نمود.

در کل، حمایت‌های همگرا شامل مواردی مثل «پرداخت درصد تشویقی به ازای فروش»، «تبلیغات، بازاریابی و توسعه بازار»، «تامین، آموزش و ارتقای نیروی انسانی»، «توسعه و تسریع فرایند رشد و ارتقا»، «تامین زیرساخت، تجهیزات، امکانات و محل استقرار»، «تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری» و «خدمات پشتیبانی، آزمون در تولید و نشر بازی» می‌شوند.

در حال حاضر و طبق اعلام بنیاد ملی بازی های رایانه‌‌ای این نهاد بودجه ۱ میلیارد تومانی برای همگرا در نظر گرفته که قصد افزایش آن به ۲ میلیارد تومان طی آینده‌ای نزدیک را دارد. یکی از منابع تامین هزینه‌های همگرا دریافت عوارض از بازی‌های خارجی محسوب می‌شود که ظاهرا شامل بازی‌های کنسولی نخواهد شد.

در نهایت برای دریافت جزییات بیشتر از ساختار همگرا و ثبت‌نام در آن‌ می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

The post ساختار حمایتی همگرا رونمایی شد؛ حمایت از بازی‌‌سازان شفاف می‌شود؟ appeared first on دیجیاتو.

نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۱۸ مشخص شدند

سرانجام نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۱۸ مراسم The Game Awards مشخص شدند که در بین آن‌ها نام‌های آشنایی مانند God of War و Red Dead Redemption 2 دیده می‌شوند.

یکی از شگفتی‌های جالب این لیست مربوط به حضور Assassin’s Creed Odyssey به عنوان کاندید بهترین بازی سال برمی‌گردد که نشان از ثمر بخش بودن تلاش‌های یوبیسافت برای نجات این فرنچایز محبوب است. در ضمن جدیدترین شاهکار راک‌استار یعنی Red Dead Redemption 2 هم با هشت نامزدی شانس اول دریافت جایزه بهترین بازی سال محسوب می‌شود.

بهترین بازی‌ سال

نامزدهای بهترین بازی های سال 2018 مشخص شدندAssassin’s Creed Odyssey
Celeste
God of War
Marvel’s Spider-Man
Monster Hunter: World
Red Dead Redemption 2

بهترین عنوان سال‌های گذشته که همچنان بازی می‌شود

Destiny 2: Forsaken
Fortnite
No Man’s Sky
Overwatch
Rainbow Six Siege

بهترین کارگردانی

A Way Out
Detroit: Become Human
God of War
Marvel’s Spider-Man
Red Dead Redemption 2

بهترین محیط

Detroit: Become Human
God of War
Life is Strange 2: Episode 1
Marvel’s Spider-Man
Red Dead Redemption 2

بهترین طراحی هنری

Assassin’s Creed Odyssey
God of War
Octopath Traveler
Red Dead Redemption 2
Return of the Obra Dinn

بهترین موسیقی

Celeste
God of War
Marvel’s Spider-Man
Ni no Kuni II
Octopath Traveler
Red Dead Redemption 2

بهترین طراحی صدا

Call of Duty: Black Ops IIII
Forza Horizon 4
God of War
Marvel’s Spider-Man
Red Dead Redemption 2

بهترین اجرا

برایان دچارت در نقش شخصیت کانر بازی Detroit: Become Human
کریستوفر جاج در نقش کریتوس بازی God of War
ملسیانتی ماهوت در نقش کاساندرا بازی Assassin’s Creed Odyssey
راجر کلارک در نقش آرتور مورگان بازی Red Dead Redemption 2
یوری لوونتال در نقش مردعنکبوتی بازی Sipder-Man

بازی تاثیرگذار

۱۱-۱۱ Memories Retold
Celeste
Florence
Life is Strange 2: Episode 1
The Missing: JJ Macfield and the Island of Memories

بهترین بازی مستقل

Celeste
Dead Cells
Into the Breach
Return of the Obra Dinn
The Messenger

بهترین بازی موبایل

Donut County
Florence
Fortnite
PUBG Mobile
Reigns: Game of Thrones

بهترین بازی واقعیت مجازی

Astro Bot Rescue Mission
Beat Saber
Firewall Zero Hour
Moss
Tetris Effect

بهترین بازی اکشن

Call of Duty: Black Ops IIII
Dead Cells
Destiny 2: Forsaken
Far Cry 5
Mega Man 11

بهترین بازی اکشن ماجراجویی

Assassin’s Creed Odyssey
God of War
Marvel’s Spider-Man
Red Dead Redemption 2
Shadow of the Tomb Raider

بهترین بازی نقش آفرینی

Dragon Quest XI
Monster Hunter: World
Ni no Kuni II
Octopath Traveler
Pillars of Eternity II: Deadfire

بهترین بازی مبارزه‌ای

BlazBlue: Cross Tag Battle
Dragon Ball FighterZ
Soulcalibur VI
Street Fighter V Arcade Edition

بهترین بازی خانوادگی

Mario Tennis Aces
Nintendo Labo
Overcooked 2
Starlink: Battle for Atlas
Super Mario Party

بهترین بازی استراتژی

The Banner Saga 3
Battleteach
Frostpunk
Into the Breach
Valkyria Chronicles 4

بهترین بازی ورزشی

FIFA 19
Forza Horizon 4
Mario Tennis Aces
NBA 2K19
Pro Evolution Soccer 2019

بهترین بازی چندنفره

Call of Duty: Black Ops IIII
Destiny 2: Forsaken
Fortnite
Monster Hunter: World
Sea of Thieves

بهترین بازی های سال ۲۰۱۸ از دید مراسم The Game Awards بامداد روز ۱۵ آذر به صورت رسمی معرفی خواهند شد. کدامیک از عناوین بالا را تجربه کرده‌اید. نظر خود در مورد بهترین بازی‌ های سال ۲۰۱۸ را با ما در میان بگذارید.

The post نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۱۸ مشخص شدند appeared first on دیجیاتو.

پشتیبانی از ماوس و کیبورد رسما به ایکس‌ باکس وان اضافه شد

پس از جنجال‌های فراوان، شرکت مایکروسافت اوایل مهر ماه بود که به صورت رسمی اعلام کرد پشتیبانی از ماوس و کیبورد بالاخره به کنسول ایکس باکس وان می‌آید. پشتیبانی کنسول‌های بازی از ماوس و کیبورد یک دهه‌ای می‌شود که به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است. حتی مایکروسافت چند سال قبل تلاش کرد تا پشتیبانی از ماوس و کیبورد را به نسخه‌ی ایکس باکس ۳۶۰ بازی Shadowrun اضافه کند که این اتفاق بازخوردهای متناقضی را از سوی طرفداران به همراه داشت.

شرکت مایکروسافت در جریان رویداد X018 که هم اکنون در مکزیک در حال برگزاری است، به صورت رسمی اعلام کرد پشتیبانی از ماوس و کیبورد از تاریخ ۲۳ آبان ماه به کنسول ایکس باکس وان می‌آید. مایکروسافت در ادامه‌‌ی کنفرانس خود اضافه کرد این قابلیت برای مدتی تنها در دسترس کاربران اینسایدر قرار می‌گیرد و پس از آن عموم کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین این قابلیت در حال حاضر تنها از تعداد بازی مشخصی پشتیبانی می‌کند که قابل توجه ترین آن‌ها، بازی فورتنایت است.

ایکس باکس وان

همچنین این نکته را باید اضافه کرد اگر بخواهید نسخه‌ی باکس باکس وان بازی فورتنایت را با ماوس و کیبورد تجربه کنید، تنها با کاربرانی به رقابت خواهید پرداخت که شرایط مشابه شما را داشته باشند. همچنین تعداد دیگری از بازی‌ها قرار است از اواخر ماه نوامبر از این قابلیت جدید ایکس باکس وان پشتیبانی کنند که از میان آن‌ها می‌توان به Vermintide 2 ،War Thunder ،Strange Brigade ،Bomber Crew و Deep Rock Galactic اشاره کرد.

با توجه به کنفرانس مایکروسافت، کنسول ایکس باکس وان از اکثر ماوس‌ها و کیبوردهای موجود در بازار پشتیبانی خواهد کرد و در این مورد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. با وجود این، این شرکت آمریکایی قصد دارد تا با همکاری شرکت ریزر کیبوردهایی را مخصوص کنسول نسل هشتمی خود طراحی کند که بازده‌ بهتری را برای کاربران به همراه داشته باشد.

در پایان، لازم به ذکر است که کیبوردهای مخصوص ایکس باکس وان در جریان رویداد CES 2018 معرفی خواهند شد.

The post پشتیبانی از ماوس و کیبورد رسما به ایکس‌ باکس وان اضافه شد appeared first on دیجیاتو.

مایکروسافت استودیو سازنده Fallout: New Vegas را خرید

مایکروسافت استودیو Obsidian که تجربه زیادی در ساخت بازی‌های موفقی همچون Fallout: New Vegas دارد را خرید تا امید طرفداران ایکس باکس به بازی‌های انحصاری بهتر بیشتر از گذشته شود. این استودیو علاوه بره نیو وگاس تجربه ساخت عناوین شناخته شده دیگری مانند Wasteland 2 و The Bard’s Tale را هم در کارنامه خود دارد.

علاوه بر Obsidian استودیو inXile Entertainment هم یکی دیگر از خریدهای جدید مایکروسافت محسوب می‌شود. جالب است بدانید که هر دو این استودیوها تجربه موفقی در ساخت عناوین نقش آفرینی داشته و به نظر می‌رسد مایکروسافت برنامه ویژه‌ای برای عرضه یک انحصاری با تمرکز روی این سبک را دارد.

مایکروسافت

به عقیده بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل اصلی فروش کمتر ایکس باکس وان نسبت به رقیب خودش یعنی پلی استیشن ۴ به نبود بازی‌های انحصاری درجه یک برمی‌گردد. فیل اسپنسر به عنوان مدیر برند ایکس باکس طی ماه‌های اخیر به این ضعف اعتراف کرد و قول رفع آن در آینده‌ای نزدیک را داده بود؛ اتفاقی که ظاهرا در حال رخ دادن است.

به طور کلی ۱۳ استودیو بازی ‌سازی در مالکیت بخش گیم مایکروسافت قرار داشته و در حال کار روی پروژه‌هایی برای این نسل و ایکس باکس بعدی که وجود آن را خود مایکروسافت هم تایید کرده است هستند.

The post مایکروسافت استودیو سازنده Fallout: New Vegas را خرید appeared first on دیجیاتو.

سینماتیک جدید Just Cause 4 منتشر شد؛ ریکو دیوانه [تماشا کنید]

یکی از جذاب‌ترین لحظات رویداد X018 بدون شک نمایش سینماتیک جدید بازی Just Cause 4  بود؛ ویدیویی که نشان می‌دهد با یکی از مفرح‌ترین بازی‌های سال طرف هستیم.

ویدیو جدید Just Cause 4 صحنه‌های جذابی را از محیط بازی، شخصیت اصلی آن یعنی ریکو رودریگز و مراحل مختلف نشان می‌دهد که در بعضی از موارد شباهت جالبی به دیگر ساخته‌های استودیو Avalanche یعنی Rage 2 و مد مکس دارند.

وظیفه دوباره ریکو در این قسمت مبارزه با یکی از بزرگترین ارتش های خصوصی دنیا یعنی The Blank Hand است. در این راه اتوموبیل های متنوع، تانک ها، جت های جنگی و قایق های پرسرعت جدیدی به Just Cause 4 اضافه شده‌اند و دست ما برای منفجر کردن هر آنچه که در محیط می‌بینیم و خلق صحنه‌های سینمایی عجیب و غریب بازتر از گذشته شده است.

همچنین یک سیستم تغییر آب و هوای هوشمند هم به بازی اضافه شده که باعث واقعی‌تر شدن حس و حال حضور در جزیره Solis در آمریکای جنوبی خواهد شد. همانطور که در تریلر بازی هم مشخص است، طی بخش‌های مختلف، با انواع وضعیت‌های آب و هوای از برف و بوران گرفته تا گردباد شن و ماسه روبرو خواهیم شد. بازی Just Cause 4 در تاریخ ۱۳ آذر برای پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر می‌شود.

The post سینماتیک جدید Just Cause 4 منتشر شد؛ ریکو دیوانه [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

پابجی را با ۱ دلار بازی کنید

یکی از هیجان ‌انگیزترین اخبار مربوط به مراسم X018 به اضافه شدن پابجی به سرویس Xbox Game Pass برمی‌گردد و حال شما می‌توانید این بازی را با هزینه کمتری نسبت به گذشته تجربه کنید.

این بازی از تاریخ ۲۱ آبان ماه در دسترس کاربران سرویس گیم پس قرار خواهد گرفت. در ضمن اگر شما تا کنون عضو این سرویس نبوده اید، با پرداخت تنها ۱ دلار به مدت یک ماه به تمام عناوین آن دسترسی پیدا خواهید کرد. پابجی تنها عنوان شناخته شده جدید سرویس Xbox Game Pass نیست و عناوین شاخص دیگری نیز برای کابران این سرویس در دسترس قرار گرفته‌اند.

تهیه سرویس گیم‌ پس در حالت عادی ماهیانه ۱۰ و سالیانه ۶۰ دلار هزینه دارد که امکان دسترسی شما به بیشتر از ۱۰۰ بازی گوناگون را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که هر ماهه عناوین جدیدی به فهرست این سرویس اضافه شده یا حذف می‌شوند.

این اخبار در حالی اعلام می‌شوند که چندی پیش مایکروسافت پابجی و جدیدترین نسخه از شبیه ساز فوتبال کونامی یعنی PES 2019 را برای کاربران ایکس باکس وان رایگان کرد. همچنین در حال حاضر شایعات زیادی در مورد عرضه این عنوان برای پلی استیشن ۴ وجود داشته و به گزارش برخی از منابع حتی تاریخ عرضه پابجی برای کنسول نسل هشتمی سونی مشخص شده است.

The post پابجی را با ۱ دلار بازی کنید appeared first on دیجیاتو.

فورتنایت بار دیگر رکورد تعداد کاربران همزمان را شکست

در اینکه فورتنایت این روز‌ها به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شده و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کنونی جهان است شکی وجود ندارد اما در حال حاضر هیچ معیاری برای سنجیدن میزان محبوبیت این بازی وجود ندارد. البته سازندگان بازی در استودیو اپیک گیمز چندی پیش اطلاعات جدیدی را از آن منتشر کردند که می‌توان از آن به عنوان سنجش میزان محبوبیت بازی استفاده کرد.

سونگ چول پارک، نماینده‌ی استودیو اپیک گیمز، در جریان کنفرانس انتشار رسمی فورتنایت در کره‌ی جنوبی اعلام کرد این بازی توانست به رکورد ۸٫۳ میلیون کاربر همزمان در سرتاسر جهان دست یابد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که این رقم نشانده‌ی تعداد کاربرانی نیست که این بازی را روی پلتفرم‌های مختلف نصب کرده‌اند، بلکه نشاندهنده‌ی تعداد کاربران است که به‌طور همزمان به تجربه‌ی این بازی پرداخته‌اند.

دفعه‌ی قبل که فورتنایت توانسته بود رکوردی در این زمینه ثبت کند، به بهمن سال گذشته بر می‌گردد که در آن زمان سرورهای بازی با مشکل مواجه شده بودند. این بازی در تاریخ ذکر شده توانسته بود به رکورد ۳٫۴ میلیون کاربر همزمان دست یابد.

فورتنایت

بسیاری از عناوینی که در بازارهای جهانی منتشر می‌شوند، حتی نمی‌توانند به چنین میزان کاربری دست پیدا کنند، بنابراین ثبت چنین رکوردی توسط فورتنایت یک اتفاق بزرگ برای سازندگان آن محسوب می‌شود. البته نباید فراموش کرد که این بازی به صورت رایگان در دسترس تمامی کاربران قرار دارد و همچنین تقریباً تمامی پلتفرم‌ها نسخه‌ای از بازی را دریافت کرده‌اند.

تاثیر گذاری فورتنایت روی مخاطبان خود به حدی بوده است که چند ماه گذشته خبرهای عجیبی با محوریت این بازی در فضای مجازی منتشر شده است. چندی پیش، وبسایت وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی ادعا کرد برخی والدین برای موفقیت‌ فرزندانشان در فورتنایت مربی استخدام می‌کنند. این‌طور که به نظر می‌رسد، دلیل اینکار از سوی خانواده‌ها جلوگیری از عدم تمسخر فرزندان‌شان توسط همکلاسی‌های باشد.

پیش از این نیز گزارشی مبنی بر اعتیاد شدید یک دختر ۹ ساله به فورتنایت در فضای مجازی منتشر شد. با توجه به این گزارش، اعتیاد این دختر به بازی به حدی بوده است که خواب و خوراک را از او گرفته بوده است و باعث شده بود تا از رفتن به دستشویی سر باز بزند. در پایان، توصیه می‌کنیم برای خواندن چالش‌های هفته‌ی پنجم و ششم از فصل جدید بازی به این لینک مراجعه کنید.

The post فورتنایت بار دیگر رکورد تعداد کاربران همزمان را شکست appeared first on دیجیاتو.

ریمستر وارکرفت ۳ معرفی شد [تماشا کنید]

دقایقی پیش و در جریان بلیزکان ۲۰۱۸ کمپانی بلیزارد به صورت غیر منتظره‌ای از ریمستر وارکرفت ۳ رونمایی کرد که با نام Warcraft III: Reforged شناخته خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این ریمستر شامل چه محتوایی می‌شود اما با توجه به سابقه خوب بلیزارد در ریمستر کردن عناوین شناخته شده‌اش باید منتظر یک بازسازی درست و درمان دیگر از سوی این کمپانی خوشنام باشیم.

وارکرفت یکی از شناخته شده‌ترین سری بازی‌های سبک استراتژی همزمان محسوب می‌شود که نسخه سوم آن در سال ۲۰۰۲ برای پی سی عرضه و در آن زمان با واکنش‌های کاملا مثبتی از سمت منتقدان و هوادران روبرو شد. موفقیت‌های وارکرفت باعث شد این بازی در همان ماه اول عرضه خود بیش از ۴.۵ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروش برود.

در این بازی کاربران باید منابعی را از سطح نقشه جمع‌آوری کرده، قهرمان خود را به سطوح بالا رسانده و در نهایت از حملات دشمن دفاع کنند. در وارکرفت ۳ شما می‌توانید قهرمان خود را از میان نژاد‌های انسان، ارک، الف و در نهایت نامیرا انتخاب کنید.

بخش داستانی وارکرفت ۳ شباهت زیادی به دیگر عنوان استراتژی بلیزارد یعنی استارکرفت دارد و با وجود آن که در بازی‌های استراتژی اکثرا با یک داستان پیش پا افتاده طرف هستیم، قصه این عنوان در آن زمان استانداردهای تازه‌ای را در حوزه روایت داستان در بازی‌های استراتژی تعریف کرد.

در حال حاضر اطلاعات خاصی در رابطه با ریمستر وارکرفت ۳ وجود ندارد اما می‌توان انتظار انتشار این عنوان در سال آینده میلادی را داشت. همزمان با معرفی این بازی مشخص شد که کاور ماه بعدی مجله گیم‌اینفورمر هم به Warcraft III: Reforged اختصاص دارد و بنابراین باید طی ماه‌ آینده منتظر انتشار اطلاعات تازه‌ای در رابطه با این بازی باشیم.

دیدگاه شما چیست؟ چه خواسته‌هایی از نسخه ریمستر وارکرفت ۳ دارید؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. پیش از این هم یک بسته الحاقی جدید برای دیگر بازی این فرنچایز یعنی دنیای وارکرفت منتشر شده بود.

The post ریمستر وارکرفت ۳ معرفی شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

سوییچ با رسیدن به ۲۲ میلیون کاربر از گیم‌کیوب هم پیشی گرفت

کنسول نینتندو سوییچ همچنان به عملکرد خوب خود در بازارهای جهانی ادامه می‌دهد و بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، فروش این کنسول از مرز ۲۲ میلیون واحد هم عبور کرده است.

با مطالعه گزارش مالی جدیدی که از سمت نینتندو منتشر شده مشخص می‌شود که این کنسول ماژولار طی ۶ ماه گذشته بیشتر از ۵ میلیون واحد فروش رفته که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هم یک پیشرفت محسوب می‌شود. رسیدن به فروش ۲۲ میلیونی حاکی از این است که سوییچ در عمر کوتاه خود ۲ برابر کنسول قبلی نینتندو یعنی Wii U فروش رفته و حتی از کنسول محبوب گیم‌کیوب هم پیشی گرفته‌ است.

این وضعیت خوب در مورد بخش فروش نرم‌افزاری هم صادق است و تا کنون ۴۲ میلیون نسخه از بازی‌های این کنسول فروش رفته‌اند که نشان می‌دهد هر کدام از صاحبان سوییچ به طور متوسط ۲ بازی برای کنسول‌شان خریداری کرده‌اند.

سوییچ

در کل سه بازی سوییچ بیشتر از ۱۰ میلیون نسخه فروش رفته‌اند. آخرین نسخه از سری افسانه زلدا یعنی Breath of The Wild نزدیک به ۱۰.۳ میلیون نسخه در بازارهای جهانی فروخته شده و عناوینی همچون Super Mario Odyssey و ماریو کارت ۸ هم بیشتر از ۱۱ میلیون عدد فروش داشته‌اند.

انتظار می‌رود با نزدیک شدن به سال نو میلادی و انتشار عناوینی همچون Pokemon: Let’s Go, Pikachu فروش سوییچ به زودی از ۲۳ میلیون واحد هم سبقت بگیرد.

نینتندو سوییچ همچنان به عملکرد بسیار خوب خود در مناطق مخلتف ادامه می‌دهد. طبق گزارش ماه آگوست NPD، این کنسول برای دومین ماه پیاپی توانست جایگاه پرفروش‌ترین سخت افزار در ایالات متحده را کسب کند و مدل ۳۲ گیگابایتی نینتندو سوییچ با جوی‌ کان‌های آبی و قرمز نیز تا به این تاریخ پرفروش‌ترین مدل از یک کنسول در سال ۲۰۱۸ بوده؛ البته هنوز هم پلی استیشن ۴ پر فروش‌ترین کنسول سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود، مقامی که به احتمال زیاد تا انتها حفظ خواهد شد.

The post سوییچ با رسیدن به ۲۲ میلیون کاربر از گیم‌کیوب هم پیشی گرفت appeared first on دیجیاتو.

فروش پلی استیشن ۴ از ۸۶٫۱ میلیون واحد گذشت

سونی اعلام کرد که فروش کنسول نسل هشتمی محبوبش یعنی پلی استیشن ۴ از ۸۶٫۹ میلیون واحد فراتر رفته است.

در گزارش تازه سونی از سه ماه دوم سال مالی جاری به این موضوع اشاره شده که پلی استیشن ۴ در این مدت کوتاه بیش از ۳.۹ میلیون واحد فروش رفته که البته ۳۰۰ هزار نسخه کمتر از زمان مشابه در سال گذشته محسوب می‌شود.

به طور کلی این کنسول در سال مالی جاری که از آپریل ۲۰۱۸ آغاز شده بیش از ۱۷.۵ میلیون واحد فروش رفته است. از آن جهت که در حال نزدیک شدن به انتهای نسل هشتم و پایان عمر کنسول‌های جاری هستیم،‌ کاهش فروش پلی استیشن ۴ به عنوان موفق‌ترین کنسول این نسل چندان دور از انتظار نیست.

اوضاع پلی استیشن در ضمینه‌های دیگر هم مساعد است و سرویس پلی استیشن پلاس هم‌اکنون ۳۴.۳ میلیون مشترک دارد که ۶.۲ میلیون نفر بیشتر از سال مالی گذشته محسوب می‌شود. فروش نرم‌افزاری پلی استیشن هم به ۷۵.۱ میلیون واحد در سه ماهه مالی دوم رسیده که ۵.۴ میلیون واحد بیشتر از سال ملی گذشته محسوب می‌شود.

پلی استیشن 4

البته ۲۸ درصد از این فروش به صورت دیجیتالی بودند که پیشرفتی یک درصدی نسبت به سهم فروش دیجیتالی بازی‌ها در سال مالی گذشته محسوب می‌شود.

پلی استیشن ۴ از نظر انحصاری‌های موفق نیز دوران خوبی را پشت سرمی‌گذرد. در سال جاری، عناوین شناخته شده‌ای مانند God of War، اسپایدرمن و Detroit: Become a Human برای این کنسول عرضه شدند که همه آن‌ها عملکرد موفقی را از نظر جذب مخاطب و نظر منتقدان به جای گذاشتند. این نکته را هم نباید فروش کرد که هنوز هم انحصاری‌های دیگری مانند The Last of Us: Part 2 و Death Stranding در صف انتشار قرار دارند.

موفقیت‌های پلی استیشن ۴ باعث شده که سونی از همین حالا ساخت پلی استیشن بعدی را تایید کند. پیش‌بینی می‌شود که کنسول بعدی این کمپانی اواخر سال آینده میلادی به صورت جهانی عرضه شود.

The post فروش پلی استیشن ۴ از ۸۶٫۱ میلیون واحد گذشت appeared first on دیجیاتو.