قابلیت پاسخ مخفی در چت های گروهی به نسخه iOS واتس اپ اضافه شد

دو ماه پیش اخباری مبنی بر تست قابلیتی جدید در پیام‌رسان واتس اپ منتشر شد. قابلیت یادشده به شما اجازه می‌داد که در یک چت گروهی، به یکی از اعضای گروه پاسخ خصوصی بفرستید.

تا آن زمان، به نظر می‌رسید که این قابلیت در انحصار کاربران اندروید قرار دارد. با این وجود، گزارشات جدید حاکی از آنند که کاربران آیفون هم در آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن این ویژگی را دریافت کرده‌اند.

طبق توضیحاتی که در فهرست تغییرات اپلیکیشن آمده، واتس اپ حالا به کاربران iOS اجازه می‌دهد که در پاسخ به پیام‌های ارسالی کاربران در یک گروه، پاسخ خصوصی بفرستند. برای این کار کافیست در هر چت گروهی انگشت‌تان را روی یک پیام نگه داشته و سپس از بخش More گزینه Reply Privately را انتخاب کنید.

واتس اپ

اما قابلیت جدید بعدی، به کاربران آیفون اجازه می‌دهد که از مزایای ویژگی ۳D Touch آیفون خود بهره بیشتری ببرند. از این پس در تب Status، می‌توانید از ۳D Touch برای تماشای پیش‌نمایش استتوس مخاطبین دفترچه تلفن خود استفاده نمایید.

اما در نهایت واتس اپ هنگامی که مشغول ویرایش عکس یا ویدیو هستید، به شما اجازه می‌دهد که با فشردن آیکن صورتک راحت‌تر از همیشه استیکرها را روی صفحه بیاورید. تمامی قابلیت‌هایی که گفتیم، در آخرین نسخه واتس اپ برای iOS عرضه شده‌اند.

نسخه ۲٫۱۹٫۱۱ این اپلیکیشن پیام‌رسان را می‌توانید همین حالا با مراجعه به اپ استور دانلود کنید.

The post قابلیت پاسخ مخفی در چت های گروهی به نسخه iOS واتس اپ اضافه شد appeared first on دیجیاتو.

مدیا پلیر VLC از مرز سه میلیارد دانلود عبور کرد

مدیا پلیر محبوب VLC به تازگی از مرز سه میلیارد دانلود در سراسر دنیا عبور کرده است. این آمار فوق‌العاده در حالی بدست آمده که مجموع دانلود این نرم‌افزار در سال ۲۰۱۲، روی تمام پلتفرم‌ها به یک میلیارد دانلود هم نمی‌رسید.

وی ال سی در سال ۱۹۹۶ توسط گروهی از دانشجویان دانشکده Ecole Centrale پاریس توسعه پیدا کرد. تیم سازنده وی ال سی در آن زمان به دنبال راهی ساده‌ برای استریم ویدیو در این مرکز آموزشی می‌گشتند، که نتیجه کار به سرعت به مدیا پلیر رایگانی مبدل شد که امروز همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ال سی پلیر طی ۲۳ سالی که از عمرش گذشته، همیشه ابزار کارآمدی بوده که امکان پخش فرمت‌های ویدیویی غیر قابل پشتیبانی توسط مدیاپلیرهای دیگر را برای کاربران فراهم کرده است. وی ال سی طی این سال‌ها تقریبا برای تمام پلتفرم‌ها منتشر شده و جالب است بدانید که شرکت مادر آن، یعنی VideoLan همچنان یک مؤسسه غیرانتفاعی است که امور خود را با مبالغ اهدایی مردمی اداره می‌کند.

مدیا پلیر VLC

همزمان با اعلام دستیابی به سه میلیارد دانلود، مسئولین وی ال سی در مصاحبه با وبسایت VentureBeat از قابلیت‌های آینده این مدیاپلیر خبر داده‌اند. طی ماه‌های آتی قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از AirPlay به نسخه اندروید این نرم‌افزار اضافه می‌شود. در این صورت کاربران اندروید می‌توانند فایل‌های ویدیویی خود را مستقیما از گوشی روی اپل TV استریم کنند.

همچنین قرار است که به زودی پشتیبانی از ویدیوهای واقعیت مجازی هم به این مدیا پلیر محبوب اضافه شود. اعضای تیم توسعه وی ال سی برای این کار اقدام به مهندسی معکوس هدست‌های VR پرطرفدار در بازار کرده‌اند تا توسعه‌دهندگان برای پخش محتوای VR نیازی به استفاده از SDK‌های متفرقه نداشته باشند.

مضاف بر این، قابلیت‌هایی نظیر تئاتر مجازی و صدای استریو طی ماه‌های آینده به اپلیکیشن اضافه می‌شوند. وی ال سی حتی برنامه دارد که این مدیاپلیر را برای پلتفرم‌های بیشتری مثل پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوییچ و دیوایس‌های Roku نیز توسعه بدهد.

آخرین نسخه وی ال سی پلیر که اخیرا پشتیبانی از فرمت نوظهور AV1 به آن اضافه شده را می‌توانید همین حالا از وبسایت VideoLan دانلود کنید.

The post مدیا پلیر VLC از مرز سه میلیارد دانلود عبور کرد appeared first on دیجیاتو.

آیتونز و پشتیبانی از AirPlay 2 به تلویزیون‌ های هوشمند سامسونگ می‌ آید

سامسونگ ساعاتی پیش اعلام کرده که از این پس تمامی تلویزیون‌های تولید شده در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این شرکت می‌توانند به آرشیو عظیم فیلم‌ها و سریال‌های سرویس آیتونز اپل دسترسی داشته باشند.

به لطف این همکاری، شما می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های آیتونز را مستقیما از طریق تلویزیون خریداری کرده یا حتی آن‌ها را کرایه کنید. تمامی این محتواها از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی برای اسمارت تی وی‌های سامسونگ در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. همچنین اعلام شده که تلویزیون‌های شرکت کره‌ای پشتیبانی از AirPlay2 برای استریم استاندارد وای فای را هم به قابلیت‌های خود اضافه خواهند کرد.

دو اپلیکیشن iTunes Movies و TV Shows قرار است برای ۱۰۰ کشور منتشر شده و در تمامی اسمارت تی وی های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سامسونگ قابل اجرا باشند. با این حساب، این نخستین باری است که اپل خارج از محیط ویندوز، به دیوایس‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد که به آرشیو ویدیویی‌اش دسترسی پیدا کنند. همچنین شایعات حاکی از آنند که شرکت کوپرتینویی این روزها روی یک سرویس استریم ویدیوی اختصاصی برای ارائه در صد کشور دنیا نیز مشغول کار است.

گفته شده که سرویس استریمینگ اپل بیش از هر چیز، روی رقابت با نت‌فلیکس متمرکز خواهد بود و احتمالا بتوانید با پرداخت حق اشتراک ماهیانه به تمامی محتوای آن بدون محدودیت دسترسی پیدا کنید. حتی عده‌ای می‌گویند که اپل مثل نت‌فلیکس، برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی اریجینال هم نقشه‌هایی در سر می‌پروراند.

اما در مورد پشتیبانی از AirPlay 2 گفته شده که تلویزیون‌های سامسونگ در ۱۹۰ کشور دنیا قادر به استفاده از آن برای استریم مستقیم محتواهایی مثل ویدیو، موزیک، پادکست و عکس از طریق دیوایس‌های اپل خواهند بود. همچنین در تلویزیون‌های سال ۲۰۱۹ غول کره‌ای باید انتظار پشتیبانی از دستیار هوشمند گوگل اسیستنت را نیز داشته باشیم.

The post آیتونز و پشتیبانی از AirPlay 2 به تلویزیون‌ های هوشمند سامسونگ می‌ آید appeared first on دیجیاتو.

آشنایی با Year of Colour؛ اپلیکیشنی که رنگ پست‌های اینستاگرام شما را رصد می‌کند

اگر اشتراک‌گذاری ۹ پست برتر اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ برایتان کافی نبود، امروز پیشنهاد دیگری برایتان داریم. به لطف یک اپلیکیشن تحت وب، حالا می‌توانید بدانید که طی سال گذشته در پست‌های اینستاگرامی‌تان چه رنگ‌هایی برجسته‌تر بوده‌اند.

این اپلیکیشن که Year of Colour نام دارد، تمامی پست‌های اینستاگرام شما در طول یک بازه مشخص را رصد کرده و در قالب کپسولی از زمان و به شکل نقطه‌های رنگی به نمایش در می‌آورد.

ماجرای ساخت این اپلیکیشن به نوبه خود جالب و خواندنی است. استف لواندوفسکی، صاحب یک استارتاپ استودیو در لندن این اپلیکیشن را در اوقات فراغت خود و با الهام از همسرش، امیلی کوئینتون توسعه داده. کوئینتون شرکتی به نام Makelight را رهبری می‌کند که یکی از اهداف اصلی آن، پر رنگ‌تر کردن حضور مشتریان در اینستاگرام و به تبعش افزایش تعداد فالوئر آن‌هاست.

Year of Colour

رنگ‌های پرطرفدارترین پست‌ها در مرکز دایره جمع شده‌اند.

لواندوفسکی با توجه به اهداف شرکت، این ایده‌ به ذهنش خطور کرده که ابزاری برای به تصویر کشیدن دیتاهای لازم می‌تواند در بهبود کسب و کار  Makelight مؤثر باشد. بنابراین با Year of Colour روشی طراحی کرده که افراد بتوانند ظاهر خود در اینترنت را از دریچه طیف رنگ‌هایی که در عکس‌های اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارند، مشاهده کنند.

برای استفاده از Year of Colour لازم است که با حساب اینستاگرام خود وارد شوید. اپلیکیشن به دلیل مسائل امنیتی فقط برای حساب اینستاگرام شما کار می‌کند، بنابراین نمی‌توانید رنگ‌های مورد علاقه سایر حساب‌های اینستاگرام را در آن ببینید. بعد از این مرحله، اپلیکیشن ۱۰۰ عکس محبوب شما در اینستاگرام را پایش کرده و رنگ‌های غالب هر کدام را به شکل جمعیتی از نقطه‌ها به نمایش در می‌آورد.

Year of Colour

امکان پرینت و اشتراک‌گذاری مستقیم در اینستاگرام هم وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر پر لایک ترین عکس شما از یک غروب نارنجی رنگ خورشید بوده، Year of Colour پالتی از رنگ با یک نقطه نارنجی بسیار بزرگ برایتان به نمایش می‌گذارد. همچنین تعدادی اسلایدر جالب هم در منوی اپلیکیشن وجود دارد تا بتوانید نحوه نمایش رنگ‌ها را تغییر بدهید. به عنوان مثال، تراکم نقاط رنگی را بر اساس محبوبیت محدود کنید یا فقط روشن‌ترین نقطه‌ها را به مرکز تصویر بیاورید.

اما بهترین قابلیت این اپ، پایش تغییرات رنگی تصاویر شما در طول سال است. کافیست دکمه Playtrough را بزنید تا ببینید که رنگ‌ تصاویر شما از ژانویه تا دسامبر سال جاری چه تغییراتی داشته است. به گفته لواندوفسکی، نقاطی که می‌بینید فقط نمایانگر تم رنگی عکس‌های شما نیستند، بلکه خاطراتی هستند از مقابل چشمان‌تان عبور می‌کنند و رنگ‌ها به آن‌ها معنا می‌دهند.

برای شروع استفاده از این اپلیکیشن خلاقانه و جذاب، می‌توانید به این آدرس اینترنتی مراجعه کنید.

The post آشنایی با Year of Colour؛ اپلیکیشنی که رنگ پست‌های اینستاگرام شما را رصد می‌کند appeared first on دیجیاتو.

ویندوز ۱۰ سرانجام از ویندوز ۷ محبوب تر شد

مایکروسافت سال ۲۰۱۸ را با عنوان ارزشمندترین شرکت عمومی به پایان رساند. در کنار این موضوع به یک موفقیت دیگر در حوزه ویندوز هم دست یافت. بالاخره ویندوز ۱۰ موفق شد محبوب ترین سیستم عامل در جهان شود و در این زمینه ویندوز ۷ را کنار بزند.

ویندوز ۱۰ تا ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ سهمی ۳۹٫۲۲ درصدی از بازار سیستم عامل های دسکتاپ داشته. ویندوز ۷ که مدت ها بر ویندوز ۱۰ غلبه داشت در دسامبر ۳۶٫۹ درصد از این سهم را به خود تخصیص داده است.

جالب اینکه برای سال ها ویندوز ۷ در صدر قرار داشت و این در حالی است که سیستم عامل قدیمی مایکروسافت سال ها قبل از ویندوز ۱۰ معرفی شده بود. مایکروسافت قصد داشت در عرض ۳ سال تعداد سیستم هایی که ویندوز ۱۰ را اجرا می کنند به یک میلیارد برساند. اما اندکی بعد از این برنامه ریزی، زمان بندی تغییر کرد و با تأخیر مواجه شد؛ چرا که مشخص شد ویندوز فون، سیستم عامل گوشی های هوشمند مایکروسافت نمی تواند به دستیابی به این تعداد کمکی بکند.

ویندوز 10

ویندوز ۱۰ اکنون در ۷۰۰ میلیون دستگاه از جمله کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، گوشی ها و حتی کنسول ایکس باکس وان اجرا می شود. با اینکه مایکروسافت تلاش کرد با گزینه هایی از جمله به روز رسانی رایگان برخی از نسخه های قدیمی تر ویندوز، کاربران ویندوز ۱۰ را افزایش دهد اما برای مدت ها بسیاری از کاربران همچنان به استفاده از نسخه قدیمی تر ویندوز ۷ اصرار داشتند.

دستیابی به این نقطه عطف (غلبه ویندوز ۱۰ بر ۷) برای مایکروسافت موضوع مهمی به حساب می آید؛ چرا که اکنون در حدود یک سال تا پایان پشتیبانی اضافه ویندوز ۷ در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ فاصله داریم.

مایکروسافت اما همچنان باید کسب و کارها را متقاعد کند که به جای اینکه به آپدیت های امنیتی که تا یک سال دیگر برای ویندوز ۷ ارائه می شوند اکتفا کنند، ویندوز های قدیمی خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند.  پیش از این هم کمپانی ساکن ردموند با چالش مشابهی برای انتقال از ویندوز XP به ۷ از سوی کسب و کارها مواجه شده و حتی به این موضوع پرداخته بود که استفاده از ویندوز XP برای کسب و کارها می تواند تا ۵ برابر هزینه بیشتری نسبت به ویندوز ۷ داشته باشد.

 

تماشا کنید: پیش‌بینی مایکروسافت برای سال ۲۰۱۹ در ۱۰ سال قبل

The post ویندوز ۱۰ سرانجام از ویندوز ۷ محبوب تر شد appeared first on دیجیاتو.

اپلیکیشن گوگل Duo به حالت نور کم و تماس گروهی مجهز می‌شود

در حال حاضر اپلیکیشن Face Time اپل از تماس ویدیویی ۳۲ نفره پشتیبانی می‌کند و با توجه به اطلاعات لو رفته، به نظر می‌رسد که گوگل هم می‌خواهد همین کار را البته در مقیاسی کوچک‌تر برای Google Duo انجام دهد. به تازگی اسکرین شات‌هایی از برنامه به دست آمده که با استناد به آن‌ها، Google Duo در آینده دو ویژگی مهم خواهد داشت: پشتیبانی از نور کم (حالت Low-Light) و تماس همزمان هفت نفر.

با استفاده از حالت نور کم (Low-Light Mode) کاربرانی که هنگام تماس تصویری در یک موقعیت کم نور هستند، می‌توانند این گزینه را فعال کرده و با نمایی مشخص‌تر با طرف مقابل صحبت کنند. برای فعال سازی این گزینه، ظاهرا وقتی که نور محیط مناسب نباشد پیامی در صفحه به نمایش درمی‌آید و از کاربر خواسته می‌شود تا در صورت تمایل «حالت نور پایین» را فعال کند.

تماس تصویری Google Duo

همچنین می‌توان کاری کرد تا هر بار که در شرایطی مشابه بودید، این ویژگی خود به خود فعال بشود؛ دیگری نیازی به تنظیم دستی نیست. اما در ارتباط با تماس همزمان هفت نفره، آنطور که از اسکرین شات‌ها برداشت می‌شود برای این کار کاربر باید در ابتدا گروهی را درست کند. در نهایت نیز همزمان با تمام اعضا تماس گرفته می‌شود.

همچنین قابلیت ساخت چند گروه نیز وجود دارد ولی نکته اینجاست که نمی‌توان کسی را بعد از آنکه گفت‌وگوی تصویری آغاز شد، به تماس اضافه کرد. البته فعلا هر دو ویژگی حالت نور پایین و تماس گروهی تا مرز حداکثر هفت نفر در مرحله آزمایشی به سر می‌برند و بنابراین ممکن است تا هنگام عرضه نهایی شاهد تفاوت‌هایی هم باشیم.

Google Duo اولین بار در سال ۲۰۱۶ برای تلفن‌های هوشمند انتشار یافت و در همین مدت کوتاه، این ساخته گوگل با بیش از یک میلیارد دانلود توانست جایگاه خودش را به عنوان یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین اپ‌های تماس تصویری به کاربران ثابت کند.

The post اپلیکیشن گوگل Duo به حالت نور کم و تماس گروهی مجهز می‌شود appeared first on دیجیاتو.

آغاز به کار قابلیت Q&A برای پرسش و پاسخ زنده در لایو‌های اینستاگرام

در حالی که چیزی به پایان سال ۲۰۱۸ باقی نمانده، به نظر می‌رسد که اینستاگرام از همین حالا برای ارائه قابلیت‌های تازه در سال نوی میلادی آماده می‌شود. جمع محدودی از کاربران به تازگی در لایو استریم‌های اینستاگرام گزینه‌ جدیدی به نام Q&A (پرسش و پاسخ) مشاهده کرده‌اند.

این تگ بنفش رنگ که در گوشه بالا و سمت راست تصویر می‌بینید، ظاهرا امکانی فراهم می‌کند که مخاطبین شما در لایو بتوانند از شما سؤال بپرسند. این سؤالات به شکل استیکر در لایو نمایان می‌شوند تا بتوانید نسبت به هر کدام واکنش نشان بدهید و به سراغ استیکرهای بعدی بروید.

قابلیت Q&A اینستاگرام

از شواهد و قرائن پیداست که این قابلیت به طور آزمایشی راه‌اندازی شده چرا که فقط عده محدودی از کاربران اپلیکیشن قادر به تجربه آن بوده‌اند. بنابراین تا این لحظه که مشغول خواندن خبر هستید، جزئیات زیادی در مورد نحوه عملکرد آن در دسترس نیست و اینستاگرام نیز تا الان واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

با این وجود، یکی از کاربران توییتر ضمن انتشار توییتی در مورد قابلیت Q&A ادعا کرده که این ویژگی تا پایان همین هفته به طور رسمی منتشر خواهد شد. در هر صورت فعلا همه چیز در حد حدس و گمان است. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که روند انتشار این قابلیت جذاب برای اینستاگرام چگونه پیش خواهد رفت.

به محض انتشار جزئیات بیشتر در مورد این ویژگی خبر را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

The post آغاز به کار قابلیت Q&A برای پرسش و پاسخ زنده در لایو‌های اینستاگرام appeared first on دیجیاتو.

قابلیت جدید گوگل می خواهد تلفظ صحیح کلمات را آموزش دهد

از مدت ها قبل اگر به دنبال معنای یک واژه در گوگل می گشتید علامت بلندگوی کوچکی به شما نشان داده  می شد و می توانستید نحوه تلفظ آن را بشنوید. اکنون ظاهراً گوگل قابلیت جدیدی را به این بخش موتور جستجوی خود افزوده که تلفظ کلمات را برای افراد راحت تر می کند.

به گزارش وبسایت اندروید پلیس این قابلیت هنوز در دسترس همگان قرار نگرفته و احتمالاً به زودی به کاربران بیشتری ارائه می شود. برای استفاده از این قابلیت باید عباراتی از قبیل: «how to pronounce» و پس از آن کلمه مورد نظر خود را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید تا تلفظ کلمه به شکل متنی و ساده نشان داده شود.

قابلیت تلفظ گوگل که ظاهراً فعلاً برای زبان انگلیسی فعال است تلفظ با لهجه های بریتیش و امریکن را نمایش می دهد. علاوه بر گزینه ای برای پخش صوتی تلفظ که از گذشته هم وجود داشته، کاربران می توانند با انتخاب گزینه جدید دیگری سرعت تلفظ را کند تر کنند.

به عنوان نمونه تلفظ واژه onomatopoeia (به معنی صداواژه) به صورت o-nuh-ma-tuh-pee-uh نشان داده می شود؛ واژه ای که حقیقتاً تلفظ پیچیده ای دارد و نمایش متنی تلفظش می تواند مفید باشد.

قابلیت تلفظ گوگل علاوه بر کمک به درک نحوه بیان کردن کلمات می تواند در محیط هایی که تمایلی ندارید صدای بلند تلفظ به گوش همه برسد کاربرد داشته باشد. وبسایت ورج با گوگل تماس گرفته تا درباره این امکان و در دسترس قرار گرفتن همه کاربران سوال کند البته هنوز پاسخی دریافت نشده است.

 

تماشا کنید: چرا استفاده از تنها دو حلقه لاستیک زمستانی می تواند خطرناک باشد؟

The post قابلیت جدید گوگل می خواهد تلفظ صحیح کلمات را آموزش دهد appeared first on دیجیاتو.

ارسال پیام صوتی در اینستاگرام ممکن شد

از مدت‌ها قبل خبرهایی مبنی بر ارائه قابلیت پیام صوتی در اینستاگرام به گوش می رسید و حالا این ویژگی عملا از راه رسیده است.

اینستاگرام با انتشار یک توییت از فراهم شدن امکان ارسال پیام صوتی برای کاربران این اپلیکیشن خبر داد. با استفاده از این ویژگی کاربران می توانند به جای فرستادن متن در دایرکت، پیام های خود را به صورت صوتی ارسال کنند.

این دسته از پیام ها باید حداکثر یک دقیقه طول داشته باشند و می توان آنها را به صورت خصوصی یا در گروه های چت ارسال کرد. این ویژگی به آخرین نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده اما ارائه آن برای تمامی دستگاه های سازگار مدتی طول خواهد کشبد. پیام صوتی در اینستاگرامدر نظر داشته باشید که نمی توان فایل صوتی را از این طریق ارسال کرد. برای فرستادن پیام خود به صورت صوتی کافی است کلید میکروفون را نگه داشته و پیغام خود را ضبط کنید، با برداشتن انگشت از روی کلید پیام به صورت خودکار ارسال خواهد شد. در صورتی که از ارسال پیام منصرف شده اید، کافی است انگشت خود را به سمت آیکون سطل اشغال در سمت چپ بکشید.

اینستاگرام کار خود را به عنوان اپلیکیشن به اشتراک گذاری تصویر شروع کرد و میلیون ها کاربر را نیز به همین خاطر جذب کرد با این حال از مدت ها قبل و با فراهم کرد امکان به اشتراک گذاری ویدیو، خرید، استوری، اضافه شدن لیست دوستان نزدیک و غیره سعی کرده از این چارچوب شود.

امکان ارسال پیام صوتی نیز تلاشی در همین راستا است که در اپ های پیام رسانی نظیر واتس اپ و تلگرام با استقبال کاربران مواجه شده اما لزوما قرار نیست کاربران واکنش مشابهی را به این ویژگی در اینستاگرام نشان دهند، کما اینکه برخی افراد با انتقاد از این رویکرد آن را غیرضروری و نامطلوب خوانده اند.

The post ارسال پیام صوتی در اینستاگرام ممکن شد appeared first on دیجیاتو.

محدودیت ۲۸۰ کاراکتری، کاربران توییتر را مودب تر کرده است

سال گذشته توییتر محدودیت کلمات به کار رفته در پست‌هایش را افزایش داد و کاربران می توانستند توییت های متشکل از ۲۸۰ کاراکتر پست کنند. حال فراهم شدن امکان انتشار توییت‌های طولانی تر موجب شده که کاربران مودب‌تر از قبل سخن بگویند و دیالوگ‌های بیشتری بین آنها برقرار گردد.

بر اساس تحقیقات یک ساله انجام شده، این شبکه اجتماعی اعلام کرده که کاربرانش نسبت به قبل توییت‌های مودبانه‌تری پست می‌کنند چرا که طی سال گذشته تعداد بکار رفتن کلمه لطفاً ‌(Please) و متشکرم (Thank you) به ترتیب ۵۴ و ۲۲ برابر بیشتر شده است.

از سوی دیگر افزایش محدودیت تعداد کاراکتر‌ موجود در پست‌های مختلف موجب شده دیگر کاربران مجبور نباشند سراغ گزینه‌های کوتاهتری نظیر gr8، b4 و sry بروند و بدون نگرانی کلمات کامل را بکار ببرند.

علاوه بر این، کاربران توییتر با پست‌هایشان بیشتر دیالوگ بر قرار می‌کنند و مکالمه‌ های بیشتری میان آنها ایجاد می‌شود. برای مثال استفاده از علامت سوال یعنی ؟ در توییتر ۳۰ درصد بیشتر از قبل شده و کاربران بیشتری به این سوالات پاسخ می‌گویند.

با این وجود هنوز، بیشتر توییت‌های موجود به رقم محدود کننده‌ی هود یعنی ۲۸۰ کاراکتر نمی‌رسند و تنها ۱۲ درصد توییت کاربران بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر دارند. این در حالی است فقط یک درصد توییت‌ها به رقم محدودیت ۲۸۰ کاراکتری می‌رسند.

سال گذشته کاربران به افزایش تعداد کاراکتر‌های توییتر روی خوشی نشان ندادند و اغلب بازخوردها به نظر منفی بوده است. برخی باور دارند که این اقدام، نشانه ای دیگر از بی میلی توییتر برای تقابل با موضوعات بزرگتر است. به جای ساخت ابزارهای بهتر برای گزارش کردن تعرض‌های آنلاین یا سریعتر حذف کردن محتوای توهین آمیز، این شرکت قابلیتی را ارائه می دهد که عمده کاربران درخواستی برای آن نداشته اند.

این گفته توسط کاربران زیادی دوباره توییت شده و هنوز کاربران بر خلاف مسئولین این شبکه اجتماعی باور دارند که روزانه محتوای توهین آمیز زیادی منتشر می‌شود و کلمات مودبانه بکار رفته در این شبکه نمی‌تواند معیار مطلوبی برای مودب تر شدن کاربران به شمار رود.

The post محدودیت ۲۸۰ کاراکتری، کاربران توییتر را مودب تر کرده است appeared first on دیجیاتو.