تست سرعت وان پلاس ۶ و گلکسی اس ۹ پلاس؛ کدام پرچمدار پیروز می شود؟ [تماشا کنید]

گوشی هوشمند وان پلاس ۶ که هفته قبل معرفی شد روی کاغذ در رده قوی ترین پرچمداران فعلی به حساب می آید، اما آیا در عمل نیز می تواند پا به پای سایر رقبا پیش برود؟

کانال یوتیوب «Web Hacks» اخیراً جدیدترین گوشی وان پلاس را با گلگسی اس ۹ سامسونگ، آیفون ۱۰ و نیز پرچمدار پیشین خود، وان پلاس ۵T مقایسه کرده بود که در ادامه می توانید آن را ببینید:

به تازگی مقایسه تست سرعت جدیدی بین وان پلاس ۶ و گلکسی اس ۹ پلاس توسط کانال یوتیوب «PhoneBuff» انجام شده که البته حرفه ای تر از نمونه پیشین است.

همان گونه که مشاهده کردید آزمایش دوم به صورت خودکار و توسط یک ربات انجام شده و به این ترتیب بسیار دقیق تر به نظر می رسد. در این تست چندین اپلیکیشن در هر دو گوشی اجرا می شوند و با اجرای دوباره آنها آزمایش ادامه پیدا می کند. در نهایت زمان کلی هر یک اندازه گیری می شود.

در نهایت باید گفت که وان پلاس ۶ در حدود ۸ ثانیه نسبت به گلکسی اس ۹ سریعتر عمل می کند. به نظر می رسد یکی از دلایل این مسئله به رم مرتبط باشد. وان پلاس ۶ رمی ۸ گیگابایتی دارد، در حالی که گلکسی اس ۹ پلاس از رم ۶ گیگابایت و گلکسی اس ۹ از ۴ گیگابایت رم بهره می برد. در حالی که هر ۳ گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می برند.

همچنین باید اشاره کرد که وان پلاس ۶ از اندروید ۸٫۱ بهره می برد، در حالی که نسخه اندروید گلکسی اس جدید ۸٫۰ است.

The post تست سرعت وان پلاس ۶ و گلکسی اس ۹ پلاس؛ کدام پرچمدار پیروز می شود؟ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

اسپیگن ظاهر نسل اول آیفون و کامپیوتر iMac G3 را به آیفون ۱۰ می آورد [تماشا کنید]

کمپانی اسپیگن به مناسبت دهمین سال تأسیسش با معرفی قاب های جدیدی برای آیفون ۱۰، خاطرات کودکی بسیاری از علاقه مندان به اپل را زنده کرده است.

اسپیگن دو قاب برای آیفون ۱۰ معرفی کرده. مدل اول «Classic C1» است که ظاهری شبیه به کامپیوتر  iMac G3 دارد و دیگری ظاهری مشابه با نسل اول آیفون را به آیفون ۱۰ می دهد.

کامپیوتر iMac G3 در سال ۱۹۹۸ عرضه شد، یک نمایشگر از نوع CRT و ۱۴ اینچی داشت و از پردازنده PowerPC متعلق به IBM بهره می برد. این کامپیوتر در رنگ های متنوعی ارائه شد و در زمان خود طراحی جالب و متفاوتی داشت و به واسطه بدنه شفاف آن می توانستید بسیاری از اجزای داخلی آن را مشاهده کنید.

Classic C1 در ۵ رنگ عرضه می شود و بخش شفاف پشت آن به شکلی شبیه به قطعات داخلی آیفون ۱۰ طراحی شده. این قاب از پلاستیک ساخته شده و اندازه بزرگی دارد. به همین دلیل ممکن است در مقایسه با قاب های اصلی ارائه شده توسط اپل، از دید بسیاری از افراد چندان خوش دست به نظر نرسد. البته احتمالاً به خوبی از پس محافظت از گوشی گران قیمت آیفون ۱۰ بر خواهد آمد.

با این حال شاید بسیاری از ما خاطره ای با iMac G3 بیست ساله نداشته باشیم، در حالی که نسل اول آیفون را به یاد می آوریم. قاب دیگر به نام «Classic One» ظاهری شبیه به اولین آیفون را به آیفون ۱۰ می دهد؛ گوشی هوشمندی که در زمان معرفی توسط استیو جابز، سر ور صدای بسیاری به پا کرد و با اینکه بسیاری به موفقیت این گجت بدون صفحه کلید شک داشتند، در نهایت توانست استانداردهای طراحی گوشی های هوشمند را تغییر دهد.

Classic One مشابه با اولین نسل آیفون ظاهری با دو رنگ مشکی و نقره ای را به پشت آیفون ۱۰ می دهد.

برای مدتی محدود خریداران اولیه می توانند در سایت تأمین سرمایه اولیه ایندیگوگو اقدام به خرید هر یک از دو قاب با قیمت ۳۵ دلار (به جای ۸۰ دلار) کنند.

بنا بر اعلام اسپیگن ارسال قاب ها از ماه ژوئن سال جاری (خرداد تا تیر) به خریداران اولیه آغاز می شود.

The post اسپیگن ظاهر نسل اول آیفون و کامپیوتر iMac G3 را به آیفون ۱۰ می آورد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

در تبلیغ جدید اپل آیفون ۱۰ به یک استودیوی عکسبرداری حرفه‌ای تشبیه می‌شود [تماشا کنید]

به تازگی شرکت اپل تبلیغی برای آیفون ۱۰ ساخته و در آن گرانترین آیفون را به یک استودیوی عکسبرداری حرفه‌ای تشبیه کرده است که کاربران می‌توانند آن را همیشه در جیب خود به همراه داشته باشند.

در این تبلیغ یک دختر جوان در ایستگاه قطار نشان داده می‌شود که قصد دارد از خود سلفی بگیرد. ناگهان یک سری تجهیزات نوری که عکاسان در استودیوی عکسبرداری حرفه‌ای از آنها استفاده می‌کنند، یکی یکی پدیدار می‌شوند تا این دختر را در گرفتن سلفی بهتر یاری کنند.

تبلیغ جدید به سیستم «Portrait Lighting» یا «نورپردازی پرتره» اشاره دارد که در دوربین‌ گوشی‌ های آیفون ۱۰ و آیفون ۸ پلاس به کار رفته است. این قابلیت سه حالت مختلف نورپردازی را برای کاربر فراهم می کند که عبارتند از: «نور استودیو» برای روشن کردن چهره یا شی، «نور کانتور» برای تغییر هایلایت و سایه به منظور برجسته کردن ویژگی های چهره و «نور استیج» که فرد را در برابر یک پس زمینه مشکی قرار می دهد. این افکت را می توان پس از ثبت نیز اصلاح کرده یا به کلی حذف کرد.

گفتنی است این افکت ها فیلتر های ساده نیستند و با استفاده از سیستم دوربین دو گانه و پردازش تصویر بلادرنگ اعمال می شوند.

به نظر می‌ رسد اپل کمپین تبلیغاتی خاصی برای ویژگی‌ نورپردازی پرتره در نظر گرفته باشد چرا که تا به حال چندین ویدیو از این قابلیت منتشر شده است و بارها این قابلیت به رخ کاربران کشیده شده است. چندی پیش کمپانی کوپرتینویی در یک تیزر دیگر ادعا می‌کرد که تصاویر پرتره‌ای که با آیفون گرفته می‌شوند کیفیت بالاتری نسبت به دیگر پرتره‌ های دارند چرا که این گوشی‌ها با استفاده از ویژگی Portrait Lighting به خصوص خود می‌توانند، شرایطی شبیه به استودیو‌های عکاسی فراهم آورده و ‌به عکس‌ های گرفته شده، یک فاکتور منحصر به فرد و دراماتیک اضافه کنند.

The post در تبلیغ جدید اپل آیفون ۱۰ به یک استودیوی عکسبرداری حرفه‌ای تشبیه می‌شود [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

همه آیفون های آتی از بریدگی نمایشگر بهره خواهند برد؟

اپل با تعبیه بریدگی نمایشگر در آیفون ۱۰ موجب شد بسیاری از سازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی نیز به این نوع طراحی روی بیاورند. اپل بردیگی نمایشگر آیفون ۱۰ را یکی از پیشرفته ترین دستاوردهای تکنولوژی خوانده بود و اکنون خبر از طراحی این چنینی برای آیفون های آتی داده است.

بنا بر گزارش های پیشین انتظار می رود در سال جاری میلادی سه مدل آیفون معرفی شوند. به این ترتیب به نظر می رسد آیفون های آتی دارای طراحی نمایشگر تمام صفحه خواهند بود.

بر اساس یادداشتی که اپل در پرتال ویژه توسعه دهندگان ارسال کرده، اعلام نموده که تمامی اپ ها و نیز به روز رسانی های آنها که در اپ استور ارائه می شوند، از ابتدای ماه جولای (۱۰ تیر ماه) باید از نمایشگر سوپر رتینای آیفون ۱۰ پشتیبانی نمایند.

هنگامی که اپل به واژه «رتینا» اشاره می کند می توان اینگونه برداشت کرد که منظور بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۰ است. بر اساس گفته های اپل این گونه به نظر می رسد که پشتیبانی اپ ها از این نمایشگر به صورت اختیاری نیست و توسعه دهندگان مجبور به هماهنگ کردن اپ های خود با این نوع طراحی هستند.

به این ترتیب شاید پس از تاریخ اعلام شده، شاهد عدم تأیید شدن اپ هایی باشیم که با این طراحی هماهنگ نشده اند.

بنابراین می توان این گونه برداشت کرد که بریدگی نمایشگر به آیفون ۱۰ آمده تا بماند و به طور غیر رسمی تأیید شده که در آیفون های امسال نیز نمایشگر سوپر رتینا با بریدگی نمایشگر تعبیه خواهد شد.

البته در بین آیفون هایی که قرار است در آینده نزدیک شاهد رونمایی از آنها باشیم به نظر می رسد نسل دوم آیفون SE یکی استثنا به حساب آمده و همچنان با نمایشگر ساده (بدون بریدگی) معرفی شود.

 

تماشا کنید: انتشار ویدیویی منتسب به آیفون SE 2 با بدنه شیشه ای و حضور جک هدفون

The post همه آیفون های آتی از بریدگی نمایشگر بهره خواهند برد؟ appeared first on دیجیاتو.

آیفون ۱۰ پلاس ۲۰۱۸ احتمالاً هم اندازه آیفون ۸ و با نمایشگری بزرگتر خواهد بود

گزارش جدیدی که به واسطه وبسایت «Macotakara» منتشر شده مشخصات جدیدی از گوشی های هوشمند بعدی اپل از جمله اندازه آیفون ۱۰ پلاس را فاش می کند.

بر اساس گزارش های پیشین اپل قصد دارد در سال جاری میلادی سه گوشی جدید را معرفی نماید؛ مدل های جایگزینی برای آیفون ۱۰ فعلی که احتمالاً با نام های Xs و Xs Plus روانه بازار می شوند و از نمایشگرهای OLED در اندازه های ۵٫۸ و ۶٫۵ اینچی بهره می برند. در حالی که در کنار این دو قرار است یک نمونه ارزان قیمت تر بهره مند از نمایشگر LCD با اندازه ۶٫۱ اینچی (شاید با نام آیفون ۹) روانه بازار شود.

در این گزارش ادعا شده که اطلاعات از منبعی قابل اطمینان از تأمین کننده اپل به دست آمده. بر این اساس نسخه پلاسی که قرار است جایگزین آیفون ۱۰ فعلی شود، نمایشگری ۶٫۵ اینچی خواهد داشت و اندازه آن تقریباً در حد آیفون ۸ پلاس فعلی خواهد بود که از نمایشگری ۵٫۵ اینچی بهره می برد.

آیفون 2018

در سمت راست تصویر منتسب به نسخه بهره مند از نمایشگر OLED و ۶٫۵ اینچی در کنار آیفون ۸ پلاس. در سمت چپ تصویر متسب به مدل بهره مند از نمایشگر ۶٫۱ اینچی از نوع LCD در کنار آیفون ۱۰ فعلی با نمایشگر ۵٫۸ اینچی.

با این حال اعلام شده که مدل ۶٫۵ اینچی به میزان اندک ۰٫۲ ضخیم تر خواهد بود و به نظر می رسد این مسئله به علت قرارگیری دوربین های اصلی آن باشد. همچنین علیرغم گزارش های پیشین این بار اعلام شده مدل ارزان قیمت تر بهره مند از نمایشگر LCD در واقع نمایشگری ۶٫۰ اینچی (به جای ۶٫۱ اینچی) خواهد داشت و البته از فناوری تشخیص چهره Face ID نیز بهره خواهد برد.

در مورد نسخه ۵٫۸ اینچی نیز اعلام شده که اندازه ای در حد آیفون ۱۰ خواهد داشت و البته حسگر دوربین بزرگتری برای آن در نظر گرفته خواهد شد. به این ترتیب لنز آن نیز بزرگتر خواهد بود.

در نهایت وبسایت Macotakara ادعا کرده که فناوری Face ID در iOS 12 از تشخیص چهره در حالت افقی نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ قابلیتی که هنوز در نسخه فعلی iOS برای آیفون ۱۰ ارائه نشده است.

در هر حال باید گفت که فعلاً نمی توان هیچ یک از این اطلاعات را تأیید یا رد کرد.

The post آیفون ۱۰ پلاس ۲۰۱۸ احتمالاً هم اندازه آیفون ۸ و با نمایشگری بزرگتر خواهد بود appeared first on دیجیاتو.

مشکلات دوربین اصلی آیفون ۱۰، در برخی مدل ها Face ID را از کار می اندازد

هفته گذشته خبرهایی در رابطه با مشکل میکروفون آیفون ۷ منتشر شد و حالا سند دیگری درز کرده که از مشکل Face ID در برخی مدل های آیفون ۱۰ خبر می دهد.

باگ قبلی در آیفون های ۷ با iOS 11.3 یا نسخه های بعدی باعث می شد کلید اسپیکر مکالمه حین تماس صوتی یا تصویری غیر فعال شود و اپل از نمایندگی ها خواسته بود حتی موبایل های خارج از گارانتی را نیز تعمیر کنند.

هنوز یک هفته از ماجرا نگذشته که سند جدیدی از این کمپانی منتشر شده و در آن جزئیات مشکل سیستم شناسایی چهره آیفون ۱۰ و راه حل آن شرح داده شده است.

ظاهرا مشکل Face ID به دوربین اصلی موبایل ارتباط پیدا می کند چرا که اپل در گام اول به تکنسین ها توصیه کرده به منظور تشخیص امکان رفع مشکل با تعمیر دوربین اصلی، تست عیب یابی را اجرا کنند. اگر این مرحله جواب ندهد نمایندگی در صورت تمایل کاربر آیفون ۱۰ را با دستگاهی جدید تعویض خواهد کرد. Face IDاگرچه تعمیر دوربین اصلی برای رفع مشکل سیستم شناسایی چهره کمی عجیب به نظر می رسد اما پیش از این برخی کاربران آیفون ۱۰ در فروم های مختلف مدعی شده بودند که همزمان با ایجاد مشکل در دوربین اصلی، قابلیت Face ID نیز با مشکل مواجه می شود.

بر این اساس به جز ویژگی هایی نظیر تصویربرداری پانوراما، اسلوموشن و تایم لپس بقیه قابلیت ها غیرفعال شده و در صورت تلاش برای استفاده از سیستم شناسایی چهره پیام «Face ID در دسترس نیست، بعدا تلاش کنید» نمایش داده می شود.

از رابطه بین این دو بخش اطلاعات رسمی ارائه نشده اما کاربران در «ردیت» مدعی شده اند یکی از کارکنان Genius Bar وجود اتصال بین دوربین True Depth و لنز تله فوتو را تایید کرده است.

تماشا کنید: طرح مفهومی آیفون ۱۰ پلاس طلایی سال ۲۰۱۸ منتشر شد

The post مشکلات دوربین اصلی آیفون ۱۰، در برخی مدل ها Face ID را از کار می اندازد appeared first on دیجیاتو.

کاهش فروش آیفون ۱۰ و گلکسی اس ۹ در کره جنوبی؛ پرچمداران در ویترین مانده

به تازگی گزارشی از فروش آخرین پرچمداران سامسونگ و اپل در کره‌ی جنوبی منتشر شده که نشان می‌‌دهد، استقبال از این دو گوشی کمی پایین آمده است. پیش از این بارها گزارش شده بود که اپل مجبور شده به علت فروش کمتر از حد انتظار آیفون ۱۰، میزان سفارش و تولید پیشرفته‌ترین موبایلش را کاهش دهد. حال به نظر می‌رسد ساکنین کره‌جنوبی هم از پرچمداران گران نظیر آیفون ۹۹۹ دلاری استقبال مطلوبی نکرده‌اند. این مسئله موجب شده که فروش آیفون ۱۰ و گلکسی اس ۹ قدری پایین بیاید.

طبق آخرین گزارشات، اپل موفق شده که ۴۷۵ هزار گوشی آیفون ۱۰ را طی ۴ ماه گذشته در کره‌ جنوبی عرضه کند. البته این میزان عرضه تنها از طریق همکاری با اپراتور‌های شبکه‌ی موبایلی کره جنوبی صورت گرفته است. در این بازه، دسامبر (اواسط آذر تا اوایل دی) با ۱۶۳ هزار آیفون بیشترین حد فروش و فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند) با ۷۰ هزار گوشی کمترین میزان عرضه را به خود اختصاص داده‌اند.

عمده‌ی پرچمداران شرکت‌های رقیب همگی در بهمن ماه به بازار عرضه شدند و به همین دلیل است که فروش گران‌ترین آیفون در این ماه با مشکل روبرو شده است. همچنین میزان عرضه آیفون‌ها در این ۴ ماه، رکورد کمترین میزان عرضه‌ پرچمداران اپل در این کشور را به خود اختصاص داده است.

با این حال سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به اپل از خود نشان داده و موفق شده ۷۰۷ هزار گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس را به کمک اپراتور‌های شبکه‌ی موبایلی کره‌ جنوبی، در این کشور عرضه کند. باید توجه داشت که این پرچمداران یک محصول داخلی برای کشور یاد شده به حساب می‌آیند و انتظار بیشتری از فروش آنها می‌رود. متاسفانه میزان فروش این گوشی‌ها نیز در واقع بدترین رکورد سامسونگ در زمینه‌ی عرضه پرچمدارانش در کره جنوبی به حساب می‌آید چرا که سال گذشته این شرکت توانسته بود تنها طی دو ماه، یک میلیون گلکسی اس ۸ بفروشد.

با بررسی میزان فروش آیفون ۱۰ و گلکسی اس ۹ در کره جنوبی، متوجه می‌شویم که این مشکل تنها به یک برند خاص یا پرچمدار به خصوص مربوط نمی‌شود و به احتمال قوی علت دیگری دارد. کارشناسان باور دارند که بالا رفتن قیمت پرچمداران جدید و همچنین تفاوت کم آنها با موبایل‌های نسل قبلشان، موجب شده که کاربران کمتری، مدل‌های جدید را خریداری کنند.

 

تماشا کنید: تست مقاومت گلکسی اس ۹ ؛ بدنه‌ی آلومینیومی پیشرفته چقدر تاثیرگذار است؟

The post کاهش فروش آیفون ۱۰ و گلکسی اس ۹ در کره جنوبی؛ پرچمداران در ویترین مانده appeared first on دیجیاتو.

اپل احتمالا در سه ماهه فعلی تنها ۸ میلیون آیفون ۱۰ تولید می کند

وب سایت Fast Company در گزارشی مدعی شده که اپل  در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ و در واکنش به استقبال اندک از آیفون ۱۰ تنها ۸ میلیون دستگاه از آن را تولید خواهد کرد.

۸ میلیون دستگاه در مقایسه با ۲۱۶٫۸ میلیون آیفونی که اپل در سال مالی ۲۰۱۷ و ده ها میلیون دستگاهی که در سه ماهه قبلی به فروش رسانده، بسیار ناچیز به نظر می رسد. علاوه بر این کارشناسان این سایت عقیده دارند که کمپانی کوپرتینویی حتی ممکن است موجودی تلنبار شده این موبایل ۱۰۰۰ دلاری را یک جا به فروش برساند.

تیم کوک مدیرعامل این شرکت چند ماه قبل مدعی شده بود که فروش آیفون ۱۰ از پیش بینی ها فراتر رفته و پس از عرضه در ماه نوامبر به پرفروش ترین موبایل کوپرتینویی ها تبدیل شده اما برخی تحلیلگران از جمله «برنستاین تونی ساکوناگی» اخیراً از کاهش پیش بینی خود از فروش آیفون از  به ۳۸٫۸ میلیون واحد خبر داده اند. گفتنی است که به صورت میانگین تحلیلگران وال استریت فروش ۴۳ میلیون آیفون در این سه ماهه را پیش بینی کرده اند.پیش از این تامین کننده های متعددی از جمله سامسونگ از کم شدن سفارش های اپل برای قطعات اولیه موبایل آیفون X خبر داده بودند. گفته می شود این سفارش ها تا ۵۰ درصد کاهش یافته اند که نشان می دهد مشکل بزرگ تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. از آن زمان به بعد، موسسه های آماری و تحلیلی وال استریت دائماً از ناکامی های اپل خبر داده اند.

این مساله تنها به اپل محدود نمی شود و میزان فروش اسمارت فون در تمام بازار با روندی کند مواجه شده و حتی سامسونگ هم به عنوان تامین کننده پنل های اولد از کاهش تقاضا برای این قطعات خبر داده بود.

کاهش میزان عرضه آیفون تا ۸ میلیون دستگاه برای اپل به عنوان سودآورترین برند موبایل و دومین تولیدکننده بزرگ این صنعت، می تواند نشانه ای از پیش بینی نادرست این کمپانی از تمایل کاربران به خرید این موبایل هزار دلاری تلقی شود.

تماشا کنید: تست مقاومت آیفون ۱۰

The post اپل احتمالا در سه ماهه فعلی تنها ۸ میلیون آیفون ۱۰ تولید می کند appeared first on دیجیاتو.

آیفون ۱۰ عامل اصلی افزایش چشمگیر قیمت موبایل است

میانگین قیمت فروش موبایل های هوشمند در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ به شکل چشمگیری افزایش یافته است. علی رغم گزارش های متعددی که ادعای کاهش تقاضا برای این دیوایس ها را می کنند، گزارش تازه گروه آماری و آلمانی Gfk نشان می دهد میانگین قیمت فروش اسمارت فون ها در سراسر جهان افزایش یافته است.

بنابر این گزارش، میانگین قیمت فروش اسمارت فون ها در سراسر جهان حالا در حال نزدیک شدن به ۴۰۰ دلار است و طی سه ماهه نخست ۲۰۱۸ معادل ۳۷۴ بوده؛ یعنی رشدی ۲۱ درصدی نسبت به میانگین قیمت ۳۱۰ دلاری در سه ماهه نخست ۲۰۱۷٫ اگرچه این افزایش قیمت، تمام صنعت را به صورت کل تحت پوشش قرار می دهد اما باید اشاره کرد که بخش اعظمی از این افزایش به آیفون های اپل ارتباط دارد؛ یا به صورت خاص، آیفون ۱۰٫

آیفون 10

عرضه اسمارت فون پرچمدار اپل باعث شد میانگین قیمت فروش موبایل های آیفون به اندکی کمتر از ۸۰۰ دلار برسد. برای قیاس، میانگین قیمت موبایل های اندرویدی بیشتر به ۲۰۰ دلار نزدیک است. حتی سامسونگ هم که رقابتی تنگاتنگ با اپل در بازار موبایل های پریمیوم دارد موبایل هایش را با قیمت میانگین ۲۵۰ دلار می فروشد.

اهمیت افزایش میانگین قیمت -و رشد ۱۸ درصدی درآمد در سراسر جهان و رسیدن به ۱۲۹٫۸ میلیارد دلار- با درنظرگیری کاهش تقاضا برای اسمارت فون ها دوچندان می شود. تخمین زده می شود که در سه ماهه نخست ۲۰۱۸، تنها ۳۴۷ میلیون موبایل فروخته شده باشد که دو درصد از همین بازه زمانی طی سال گذشته میلادی کمتر است. بازارهایی مثل بریتانیا و اسپانیا به ترتیب کاهش ۱۱ و ۷ درصدی تقاضا را تجربه کردند و این رقم در آمریکای شمالی به ۵ درصد می رسد.

The post آیفون ۱۰ عامل اصلی افزایش چشمگیر قیمت موبایل است appeared first on دیجیاتو.

آیا چانه زنی اپل با سامسونگ منجر به تولید آیفون های ارزانتر می شود

کمپانی اپل در ماه های گذشته به دنبال پیدا کردن تامین کننده های دیگری برای پنل های اولد بود اما گزینه اصلی یعنی ال جی توان کافی برای تامین سفارشات را نداشت و حالا کمپانی کوپرتینویی راه های دیگری را برای رسیدن به اهداف خود در پیش گرفته است.

منابع مطلع در صنعت فناوری مدعی شده اند که اپل به دنبال چانه زنی با سامسونگ بر سر قیمت است چرا که سفارش های خود در سال جدید را به دو برابر افزایش می دهد.

بر اساس گزارش های قبلی اپل قصد دارد دو مدل آیفون با نمایشگرهای ۵٫۸ اینچی و ۶٫۵ اینچی با پنل اولد تولید کند که مستلزم خرید ۷۵ میلیون پنل است، علاوه بر این ۲۵ میلیون نمایشگر اولد دیگر برای آیفون ۱۰ نیاز دارد.آیفون 10بر اساس گزارش این منابع با توجه به حجم چشمگیر این سفارشات، اپل فشار زیادی را برای کاهش قیمت این پنل ها از ۱۱۰ دلار سال گذشته به ۱۰۰ دلار به سامسونگ وارد کرده است.

یک سوم هزینه تولید هر آیفون ۱۰ به نمایشگر اولد آن برمی گردد و بهای نسبتا زیاد این قطعات به افزایش قیمت این مدل و در نتیجه کاهش نسبی فروش آنها منجر شده، در نتیجه اگر اپل بتواند کره ای ها را به این تخفیف راضی کند، محصولات خود را با قیمت کمتری روانه بازار خواهد کرد.

از طرف دیگری سامسونگ با علم بر اینکه اپل چاره دیگری جز سفارش به این کمپانی ندارد ممکن است از ارائه تخفیف خودداری کند. هرچند تولید کننده های دیگری در چین حاضر به تامین پنل های اپل با قیمت کمتر هستند که موقعیت کمپانی کره ای به عنوان برترین ارائه کننده پنل های اولد را به خطر خواهد انداخت.

با فراگیر شدن پنل های اولد و ایجاد بازار رقابتی تر، احتمالا شاهد کاهش قیمت پرچمدارهای دیگر کمپانی ها نیز خواهیم بود که امروزه از ۱۰۰۰ دلار نیز فراتر رفته اند.

تماشا کنید: مقایسه تست سقوط گلکسی اس ۹ پلاس با آیفون ۱۰

 

The post آیا چانه زنی اپل با سامسونگ منجر به تولید آیفون های ارزانتر می شود appeared first on دیجیاتو.