بزوس صندوقی خیریه با ارزش ۲ میلیارد دلار راه اندازی می کند

جف بزوس، مالک اصلی شرکت آمازون که حالا ثروتمند ترین فرد دنیاست، در تلاش است تا با سرمایه‌ای ۲ میلیارد دلاری در اقدامی خیراخواهانه شرکت کند. او و همسرش مک کنزی با استفاده از صندوق Day One تلاش می کنند تا شبکه‌ای از مدرسه هایی جدید، غیر انتفاعی و درجه‌ اول در مناطق محروم بسازند و همچنین به مراکز غیر انتفاعی که به خانواده‌ های بی خانمان کمک می کنند یاری برسانند.

سال گذشته جف بزوس در توییتر از فالوئر های خود پرسیده بود که بهترین راه برای شرکت در امری خیرخواهانه چیست و چند ماه پیش بود که او تصمیم گرفت تمرکز خود را روی دو حوزه قرار دهد.

بزوس

صندوق Day One Families به سازمان ها و گروه هایی که به تامین غذا و سرپناه برای خانواده های نیازمند می پردازند یاری می رساند. در حالی که Day One Academies تلاش می کند تا مجموعه‌ای از مدارسی با کیفیت و رایگان در مناطق محروم بسازد. جف بزوس در تلاش است تا سازمانی ایجاد کند که به طور مستقیم به یاری این مدارس بپردازد.

مالک آمازون که از او بابت حقوق پایین کارکنان آمازون انتقاد هایی می شود، با توجه به سرمایه‌ی ۱۶۰ میلیارد دلاری‌اش کمتر در امور خیرخواهانه شرکت داشته. هرچند این خانواده در بهمن ماه سال گذشته ۳۳ میلیون دلار به TheDream.US کمک نقدی کردند. این کمک باعث می شود که هزاران فرد تحت پوشش این سازمان بدون نگرانی از هزینه ها به ادامه‌ی تحصیل در کالج بپردازند.

The post بزوس صندوقی خیریه با ارزش ۲ میلیارد دلار راه اندازی می کند appeared first on دیجیاتو.

برنی سندرز به دنبال دریافت مالیات از آمازون به خاطر استخدام کارگران ارزان است

سناتور برنی سندرز و رو خانا، سیاستمدار جمهوری خواه ایالات متحده اخیراً از لایحه ای مشترک رونمایی کرده اند که به دنبال دریافت مالیات از کمپانی هایی مانند آمازون و والمارت در ازای خدماتی است که دولت به کارمندان آنها ارائه می دهد. لایحه «کارفرمایان بد را با حذف سوبسید متوقف کنید» که مخفف آن به شکل طنزآمیز «Stop BEZOS» در می آید، در ازای خدماتی که دولت به کارمندان شرکت های بزرگ ارائه می کند، مالیات ۱۰۰ درصدی را مطالبه می کند.

این لایحه در صورتی که به تصویب برسد، تنها کمپانی هایی را تحت تاثیر قرار می دهد که ۵۰۰ کارمند یا بیشتر دارند. اگر کارگران این کمپانی ها خدماتی از سوی دولت، مانند کوپن های غذا یا خدمات درمانی دریافت کرده باشند، مجموع هزینه های صورت گرفته به مالیات کمپانی افزوده می شود. گفتنی است در این لایحه هیچ تفاوتی میان کارمندان قائل نشده و کارگران تمام وقت، پاره وقت و نیز افرادی که به صورت قراردادی به استخدام شرکت ها در می آیند، همگی مشمول آن می شوند.

برنی سندرز برنامه های خود در قبال این لایحه را ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود. او حالا تاکید کرده که «موضوع صرفاً درباره آمازون و جف بزوس [مدیرعامل آمازون] نیست». اما همانطور که نام گذاری لایحه نشان می دهد، او طی چند وقت اخیر یکی از منتقدین آمازون و جف بزوس که هم اکنون به ثروتمندترین شخص جهان تبدیل شده بوده است. سندرز در مصاحبه با خبرگزاری TechCrunch می گوید: «پرداخت کنندگان مالیات نباید به کسی که ثروتی ۱۵۰ میلیارد دلاری دارد سوبسید بدهند، کسی که ثروتش در هر روز ۲۶۰ میلیون دلار افزایش می یابد».

آمازون در حال حاضر پاسخی به سخنان سندرز نداده اما پیش از این مدعی شده بود که او در حال ترسیم تصویری غلط از کمپانی است و از کارمندان خود با تجربیات مثبت خواست تا این تجربیات را با سناتور سندرز به اشتراک بگذارند. آمازون طی سال گذشته به صورت میانگین، حقوق سالانه ۲۸ هزار دلاری را به کارگران خود پرداخت که چندان با خط فقر یک خانواده ۴ نفره در ایالات متحده فاصله ندارد. برنی سندرز اضافه می کند که این رقم شامل حقوق های کمتری که به کارگران ارزان قیمت و موقتی پرداخت شده نیست. اما آمازون می گوید این رقم به کارگران تمام وقت و پاره وقت در سراسر جهان تعلق دارد و میانگین پرداختی کارگران آمریکا معادل ۳۴ هزار دلار بوده است.

The post برنی سندرز به دنبال دریافت مالیات از آمازون به خاطر استخدام کارگران ارزان است appeared first on دیجیاتو.

آمازون برای مدتی کوتاه ۱ تریلیون دلاری شد

آمازون امروز اندکی از مرز ارزش بازار یک تریلیون دلاری عبور کرد و بدین ترتیب، به دومین کمپانی مستقر در آمریکا تبدیل شد که چنین ارزشی می یابد. مدتی پیش و در ماه آگوست بود که اپل برخلاف پیش بینی تحلیلگران وال استریت به این نقطه عطف دست یافت و ۱۳ رقمی شد.

کمپانی آمازون در مبادلات امروز به ارزش ۲۰۵۰٫۵۰ دلار به ازای هر سهم دست یافت که تنها اندکی از ارزش مورد نیاز ۲۰۵۰٫۲۷ دلاری به ازای هر سهم برای تریلیون دلاری شدن بیشتر است.

البته ارزش سهام آمازون از آن زمان کاهش یافته و با توجه به ماهیت طبیعی مبادلات بورس، به نظر می رسد که آمازون فعلاً در این مرز باقی مانده و طی چند روز آتی چند باری به بازه ارزش میلیارد دلاری باز خواهد گشت.

در نهایت باید مجدداً افزود که آمازون دومین کمپانی ساکن در آمریکا و سومین کمپانی بین المللی است که به ارزش بازار یک تریلیون دلاری رسیده. پترو چاینا در سال ۲۰۰۷ و اپل در ماه آگوست اخیر به این هدف دست یافتند.

The post آمازون برای مدتی کوتاه ۱ تریلیون دلاری شد appeared first on دیجیاتو.

هزینه تامین امنیت بزرگان تکنولوژی؛ فیسبوک و آمازون در صدر

این روز ها بزرگان تکنولوژی به اشخاص بسیار مهم تبدیل شده‌‌اند. برای مثال جف بزروس اکنون ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن به شمار می‌رود و درگیری‌ های لفظی زیادی هم با رییس جمهور ایالات متحده یعنی دونالد ترامپ پیدا کرده است. از سوی دیگر مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک بار ها به کنگر‌ های مختلف سفر کرده تا درباره‌ اشتباهات اخیر کمپانی‌اش توضیحاتی ارائه بدهد. همانطور که می‌دانید شهرت دردسر هم می‌آفریند و به همین دلیل است که این افراد همواره باید تخت نظر باشند تا امنیت آنها تامین گردد.

امنیت

چندی پیش گزارش شده بود که فیسبوک ۱۰ میلیون دلار برای امنیت زاکربرگ هزینه می‌کند و این رقم نسبت به عدد مشابه سال گذشته که تنها ۷.۳ میلیون دلار بود، بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بررسی هزینه تامین امنیت بزرگان تکنولوژی نشان می دهد که قسمت بزرگی از درآمد این شرکت‌ ها صرف تامین امنیت مدیران ارشدشان می‌شود.

«مارک زاکربرگ» مدیر عامل فیسبوک

امنیت

در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۸.۹ میلیون صرف تامین امنیت میلیاردر بنیانگذار فیسبوک شده است که این رقم نسبت به مبلغ مشابه در سال میلادی گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است. البته باید درنظر داشت که تنها ۷.۳ میلیون دلار صرف مامورین امنیتی زاکربرگ شده و ۱.۵ میلیون دلار دیگر هزینه‌ی تمام شده برای استفاده هواپیمای شخصی بوده است.

شریل سندبرگ مدیر عملیاتی فیسبوک

امنیت

شریل سندبرگ یک معاون معمولی به حساب نمی‌آید چرا که تا به حال دو کتاب نوشته و همواره سمینار‌ هایی در باره مسائل مختلف نظیر نقش زنان در کسب‌و‌کار را برگزار می‌کند.سال گذشته فیسبوک تقریباً ۲.۷ میلیون دلار بای حفظ امنیت او هزینه کرده که تقریباً از دو برابر رقم مشابه در سال ۲۰۱۵ کمی بیشتر است.

جف بزوس مدیر عامل آمازون

امنیت

بنیانگذار آمازون در حال حاضر نه تنها ثروتمندترین فرد کره‌ی زمین است، بلکه به ادعای نشریه‌ی بلومبرگ ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن به شمار می‌رود , ارزش دارایی کلی‌اش بیش از ۱۵۰ میلیارد تخمین زده می‌شود. با این حال نسبت به دو مدیر ارشد فیسبوک هزینه‌ی کمتری را خرج امنیت خود می‌کند.

شرکت آمازون از سال ۲۰۱۰ به بعد سالانه ۱.۶ میلیون دلار را صرف هزینه ی تامین امنیت مدیرعاملش می‌کند. این در حالی است که در سال ۲۰۰۹ این رقم به ۱.۷ میلیون دلار رسید بود اما پیش از آن همواره در حدود ۱.۲ میلیون دلار برای امنیت جف بزوس خرج شده است.

لری الیسون رییس هیئت مدیره اوراکل

امنیت

با اینکه موسس کمپانی اوراکل در سال ۲۰۱۴ سمت مدیرعاملی را کنار گذاشت و عنوان رییس هیئت مدیره را برگزید اما از آن زمان به بعد هزینه ‌های امنیتی او تغییری نکرده است. اوراکل هم سالانه ۱.۵ میلیون از بودجه خود را صرف تامین امنیت الیسون می‌کند.

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل

امنیت

اگرچه هر کدام از بنیانگذاران گوگل یعنی لری پیج و سرگی برین که ارزش دارایی آنها ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، سالانه یک میلیون دلار به عنوان حقوق دریافت می‌کنند اما این شرکت هزینه‌ امنیتی خاصی برایشان در نظر نگرفته. با این وجود کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت هر سال ۶۸۳.۵ هزار دلار برای تامین امنیت ساندار پیچای هزینه می‌کند.

تیم کوک مدیر عامل اپل

امنیت

همانطور که می‌دانید ماه گذشته کمپانی اپل به اولین شرکت تبدیل شد که ارزش کلی سهامش رقم یک تریلیون دلار را می‌شکند. به همین دلیل تیم کوک قرار است به علت وفاداری و عملکرد مطلوبش ۱۲۰ میلیون دلار تحت هنوان پاداش دریافت کند. علاوه بر این کمپانی کوپرتینویی سالانه ۳۱۷.۳ هزار دلار برای تامین امنیت او کنار می‌گذارد.

پاول جاکوبز رییس هیئت مدیره کوالکام

امنیت

کوالکام  از شرکت‌ های تولیدات نیمه هادی معروف به شمار می‌رود و چندی پیش هم موفق نشد که بزرگترین قرارداد خود را با مبلغ ۴۷ میلیارد دلار به سرانجام برساند. با این وجود این کمپانی که درگیری حقوقی دیرینه‌ای هم با اپل دارد، سال قبل ۲۹۱.۸ میلیون دلار صرف تامین امنیت پاول جاکوبز رییس هیئت مدیره‌‌اش کرده است.

جینی رومتی مدیر عامل IBM

امنیت

این کمپانی که به خاطر ساخت ابررایانه هایی با توان شکست اساتید بزرگ شطرنج شناخته می شود، سال گذشته ۱۷۷.۵ هزار دلار برای تامین امنیتی مدیر عامل خود هزینه می‌کند. به ادعای این کمپانی مبلغ یاد شده صرف سفر‌هایی با هواپیمای شخصی، پرسنل امنیتی، چک آپ سالانه و دیگر هزینه‌های اضافی شده است.

The post هزینه تامین امنیت بزرگان تکنولوژی؛ فیسبوک و آمازون در صدر appeared first on دیجیاتو.

ادغام دو دستیار دیجیتالی الکسا و کورتانا از امروز آغاز شد

مایکروسافت و آمازون طی هفته جاری، مشغول ادغام دستیارهای دیجیتالی خود با یکدیگر هستند. به تازگی نسخه پیش نمایشی از این ادغام در اختیار کاربران کورتانا و الکسا قرار گرفته و از این پس می توان از هر دستیار، برای فراخواندن دستیار دیگر و دسترسی به اپلیکیشن ها و سرویس های اضافه استفاده کرد. ادغام کورتانا و الکسا برای نخستین بار طی سال گذشته میلادی اعلام شد و مایکروسافت در کنفرانس Build 2018 هم آن را به نمایش در آورد؛ اما حالا نوبت به عرضه عمومی و دریافت فیدبک از سوی کاربران رسیده.

ادغام دو دستیار دیجیتالی مورد اشاره، هم اکنون در حالتی بسیار ابتدایی صورت گرفته و باید در پروسه ای نه چندان کاربر پسند، هر دستیار را احضار کنید. عبارت «الکسا، کورتانا را باز کن – Alexa, Open Cortana»، دستیار مایکروسافت را روی دیوایس های اکو فرا می خواند و با گفتن عبارت «هی کورتانا، الکسا را باز کن – Hey Cortana, Open Alexa» می توانید همین کار را روی پی سی های مبتنی بر ویندوز ۱۰ یا اسپیکر اینووک Harman Kardon انجام دهید.

گفتنی است که هم الکسا و هم کورتانا، در نقش یک مهارت روی پلتفرم دیگری ظاهر می شوند و به همین خاطر، می توانید برای دسترسی به قابلیت های ویندوز یا آفیس روی دیوایس های اکو، کورتانا را فر بخوانید یا بالعکس، به مهارت ها و قابلیت های هوشمند خانگی الکسا روی پی سی دسترسی داشته باشید.

اگرچه ادغام صورت گرفته، آنطور که باید و شاید روان نیست اما آمازون و مایکروسافت به دنبال بهبود آن در آینده هستند. به گفته سخنگوی مایکروسافت «هدف نهایی، داشتن دو دستیار ادغام شده است که قادر به انجام فعالیت های مرتبط به ابعاد گوناگون زندگی روزمره هستند». قابلیت هایی مانند استریم موسیقی یا تنظیم آلارم هنوز از راه نرسیده اند، اما مایکروسافت می گوید که به مرور زمان، مهارت ها و قابلیت های بیشتری اضافه خواهد شد. در صورتی که مایل به تجربه ادغام دو دستیار دیجیتالی هستید، می توانید دو عبارت کلیدی را روی پی سی های مبتنی بر ویندوز ۱۰ یا دیوایس های اکو به کار ببرید.

The post ادغام دو دستیار دیجیتالی الکسا و کورتانا از امروز آغاز شد appeared first on دیجیاتو.

بابک پرویز و آمازون در آزمایشگاه «چالش بزرگ» با سرطان مبارزه می‌کنند

پس از شکست خوردن پروژه عینک گوگل، بابک پرویز یکی از خالقین و معمار اصلی ایرانی-آمریکایی این عینک از گوگل جدا شد و به آمازون پیوست. حالا پس از چند سال خبر رسیده که آمازون در مقر اصلی خود واقع در سیاتل آزمایشگاهی سری به نام چالش بزرگ راه‌اندازی کرده تا روی موضوعاتی نظیر درمان سرطان کار کنند. آزمایشگاه چالش بزرگ بسیار شبیه به آزمایشگاه Google X است که حالا با نام X شناخته می‌شود و زیرشاخه آلفابت است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آزمایشگاه چالش بزرگ در داخل شرکت با نام‌های Amazon X و ۱۴۹۲ شناخته می‌شود که هدف آن درمان سرطان و ایده‌های عجیب و رادیکال این چنینی است. از زمان تاسیس در سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۵۰ نفر به کارکنان آزمایشگاه اضافه شده‌اند.

بابک پرویز در پی درمان سرطان

تصویری از بابک پرویز

در حال حاضر اما تمرکز این مرکز روی تحقیقات پیرامون درمان سرطان و تکنولوژی‌های مرتبط پزشکی است. گفته شده که آمازون با مرکز پژوهش‌های سرطان فِرِد هاچینسون شهر سیاتل در حال همکاری است. همزمان، چالش بزرگ با تیم خدمات وب آمازون مشغول همکاری است تا داده‌های پزشکی به دست آمده را با استفاده از هوش مصنوعی دسته‌بندی و تحلیل کند.

آمازون برای این آزمایشگاه از نیروهای خودش استفاده کرده و آن‌هایی که در رقابت سالانه «بزرگ فکر کن» پیروز شده‌اند به مقامی جدید در مرکز آزمایشگاهی آمازون منصوب شده‌اند.

The post بابک پرویز و آمازون در آزمایشگاه «چالش بزرگ» با سرطان مبارزه می‌کنند appeared first on دیجیاتو.

سهم آمازون از بازار اسپیکرهای هوشمند نسبت به یک سال پیش نصف شده است

بنابر آمار تازه موسسه تحلیلی Strategy Analytics، طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۹٫۲ میلیون اسپیکر هوشمند به فروش رفته است. آمازون با عرضه ۴ میلیون دستگاه در سه ماهه ژانویه تا مارس کماکان بازیگر اصلی این بازار باقی مانده و ضمنا دو برابر دیوایس بیشتر نسبت به همین بازه در سال گذشته میلادی روانه بازار کرده است.

اما علی رغم این رشد، سایر تولیدکنندگان عملکرد بهتری داشته اند و سهم ۸۱٫۸ درصدی آمازون از بازار در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، حالا به ۴۳٫۶ درصد رسیده است. یگی از تولیدکنندگانی که عملکردی بهتر نسبت به آمازون در سه ماهه اخیر داشته، گوگل است. این کمپانی با عرضه ۲٫۴ میلیون دستگاه به جای ۳۰۰ هزار دستگاه عرضه شده در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۷، رشد شگفت انگیز ۷۰۹ درصدی را تجربه کرد.

در این بین، کمپانی چینی علی بابا (با سهم ۷٫۶ درصدی از بازار) ۷۰۰ هزار اسمارت فون عرضه کرد، اپل (با سهم ۶ درصدی) به عرضه ۶۰۰ هزار اسپیکر هوم پاد رضایت داد و شیائومی هم با ۲۰۰ هزار اسپیکر، پرونده سه ماهه نخست سال را بست؛ نکته مهمی که درباره این سه کمپانی وجود دارد آن است که هیچ کدام ۱ سال پیش اسپیکر هوشمندی برای عرضه نداشتند.

بعد از این ها، سایر تولیدکنندگان مسئولیت عرضه ۱٫۳ میلیون اسپیکر هوشمند باقی مانده را برعهده داشتند؛ این تولیدکنندگان به صورت کل ۱۳٫۸ درصد از بازار را مال خود کرده اند و بهبودی ۸۰۶ درصدی در عملکرد را پشت سر گذاشته اند. ناگفته نماند که طی سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۷، تنها ۲٫۴ میلیون اسپیکر هوشمند به بازار عرضه شد و مقایسه این رقم با آمار اخیر، خود گویای وضعیت بهتر بازار و استقبال بیشتر مخاطبان است.

The post سهم آمازون از بازار اسپیکرهای هوشمند نسبت به یک سال پیش نصف شده است appeared first on دیجیاتو.

اپل در سه ماهه اول ۲۰۱۸ درآمدی بیش از کل تاریخ آمازون داشت

اپل با ارزش بازار سرمایه ۹۴۳٫۴ میلیارد دلاری تنها با ۶ درصد رشد بیشتر به اولین شرکت ۱۰۰۰ میلیارد دلاری دنیا بدل خواهد شد.

بافِت سرمایه گذاری در اپل را به آمازون ترجیح می دهد

وارن بافِت، کارآفرین و سرمایه گذار مشهور آمریکایی و رئیس شرکت «برکشایر هاتاوِی» در هفته گذشته در این باره اعلام کرده بود که شرکتش دیگر روی سهام آمازون سرمایه گذاری نخواهد کرد در حالی که روی اپل سرمایه گذاری می کند.

بر اساس گزارش ها اپل در سال ۲۰۱۷ به سودی ۴۸٫۳۵ میلیارد دلاری دست یافته و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ نیز درآمد خالص ۱۳٫۸ میلیارد دلاری داشته. این در حالی است که درآمد آمازون از ابتدای تأسیسش تا کنون معادل ۹٫۶ میلیارد دلار بوده و در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی نیز سودی ۱٫۶ میلیارد دلاری کسب کرده است. به این ترتیب اپل بسیار سود ده تر از آمازون بوده است.

iPhone X

می توان گفت که سود خالص اپل در دوره سه ماه مورد بحث به میزان ۴۶ درصد بیش از کل سود حاصل شده توسط آمازون از ابتدای تأسیس در ۱۹۹۵ تا کنون بوده است. بر اساس تحلیلی از وال استریت، آمازون در بسیاری از بازارهای کلیدی هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و به نظر می رسد این مسئله موجب سود دهی پایین آمازون (در مقایسه با اپل) باشد.

یکی از دلایل موفقیت اپل در این دوره به درخواست ها برای آیفون ۱۰ مرتبط است. همزمان با انتشار گزارش درآمد اپل در روز اول ماه می (۱۱ اردیبهشت ماه)، تیم کوک به سرمایه گذارانِ نگران آرامش داد و اعلام کرد که آیفون ۱۰ پرفروش ترین آیفون از زمان عرضه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ بوده. پس از این، خبر تصاحب ۷۵ میلیون سهم اپل توسط وارن بافت در عرض سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

به این ترتیب باید گفت که اپل همچنان یکی از جذاب ترین شرکت ها از دید سرمایه گذاران به شمار می رود.

The post اپل در سه ماهه اول ۲۰۱۸ درآمدی بیش از کل تاریخ آمازون داشت appeared first on دیجیاتو.

ادغام دستیارهای دیجیتالی الکسا و کورتانا یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد

واقعیت این است که نمی‌توان کورتانا، دستیار هوشمند مایکروسافت را یک پروژه موفق نامید. مایکروسافت اواخر سال ۲۰۱۷، چاره‌ای برای محبوب‌تر کردن کورتانا اندیشیده بود و این راهکار، چیزی نبود جز ترکیب نسبی‌اش در دستیار هوشمندی به نام الکسا که شرکت آمازون توسعه داده است.

حالا کورتانا از طریق دستیار دیجیتالی آمازون قابل دسترس‌تر شده و مایکروسافت امروز در حاشیه کنفرانس بیلد ۲۰۱۸، نحوه کارکرد این دو دستیار دیجیتالی با هم را به نمایش کشید.

کارکرد این دو دستیار در نوع خود جالب است. کافیست به الکسا بگویید تا کورتانا را باز کند. پس از آن، می‌توانید درخواست‌ها و دستورات دنباله‌دار داشته باشید. برای مثال از آن بخواهید ایمیلی را برای یک شخص خاص ارسال کند؛ شخصی که احتمالاً الکسا به تنهایی به آن دسترسی ندارد و نمی‌تواند شناسایی‌اش کند.

از طرف مقابل، شما می‌توانید الکسا را در کورتانا در ویندوز ۱۰ بالا بیاورید و از استعدادهایش استفاده کنید. بر اساس آخرین گزارش‌ها، مایکروسافت و آمازون مشغول مراحل نهایی ترکیب دو دستیار هستند.

اما سوال مهم تر این است که چرا باید دو دستیار دیجیتالی اینطور با هم همکاری داشته باشند؟ مایکروسافت در دنیای موبایل اقبالی نداشته اما ویندوز ۱۰ حدود ۷۰۰ میلیون کاربر دارد. الکسا به این شکل می‌تواند روی ۷۰۰ میلیون کامپیوتر حضور داشته باشد. از آن طرف اسپیکرهای هوشمند آمازون به نام اکو که دستیار دیجیتالی الکسا را به همراه خود دارند، می‌توانند با کورتانا هماهنگ شوند تا کاربر در هر اتاق از خانه یا محل کار، به کورتانا هم دسترسی داشته باشد.

The post ادغام دستیارهای دیجیتالی الکسا و کورتانا یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد appeared first on دیجیاتو.

گزارش جدید عملکرد مالی آمازون؛ سودآوری فوق العاده علی رغم ضرر سنگین در خارج از آمریکا

گزارش مالی جدید کمپانی بزرگ آمازون خبر از عملکرد بسیار درخشان این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۱۸ دارد. اما ثبت درآمد ۵۱ میلیاردی و سود ۱.۶ میلیارد دلاری مانع از ضرر دهی این شرکت در آن سوی آب ها نشده است.

کمپانی تحت مالکیت جف بزوس ارقام عجیب و غریبی را در آخرین گزارش مالی خود تحویل سرمایه گذاران داده است. رشد ۴۳ درصدی درآمدها نسبت به سال قبل، آن برای کمپانی بزرگی چون آمازون رکوردی عالی به حساب می آید. اما وقتی نگاهی به عملکرد این خرده فروشی آنلاین در خارج از مرزهای آمریکا بیاندازید اوضاع تا حدود زیادی متفاوت خواهد بود.

علی رغم افزایش ۳۴ درصدی درآمدهای سه ماهه آمازون در آن سوی آبها، این شرکت باز هم متحمل ضرر سنگین ۶۲۲ میلیون دلاری شده است. به عبارت دیگر آمازون در رقابت با خرده فروشی های محلی در کشورهای دیگر، هنوز هم بیشتر از آن که درآمدزایی داشته باشد هزینه می کند.

گزارش عملکرد مالی آمازون

کسب و کارهای جدید آمازون در خانه از رونق بسیاری برخوردارند. سرویس نه چندان با سابقه «Whole Foods» سال ۲۰۱۸ را با ۳۰.۷۳ میلیارد دلار درآمد آغاز کرده و این حجم عظیم از پول تنها از آمریکای شمالی به دست آمده است. ضمن این که با در اختیار گرفتن برند Ring حالا آمازون حرف های زیادی در بازار رو به رشد اینترنت اشیا و خانه های هوشمند خواهد داشت.

با همه این ها وقتی افزایش حجم نقدینگی شرکت را مد نظر قرار می دهیم شاهد افتی نسبتاً قابل توجه هستیم. بله در بازه زمانی مورد بحث کمپانی تحت مدیریت جف بزوس توانسته ۷.۳ میلیارد دلار به حجم پول های خود اضافه کند، اما این رقم در مقایسه با ۱۰.۱ میالیارد دلاری که شرکت در سال گذشته میلادی روانه حساب های خود کرده بود یک عقب گرد محسوب می شود. افتی که می توان تقصیر آن را به طور کامل به گردن عملکرد ضعیف آمازون در اروپا و آسیا انداخت.

گزارش عملکرد مالی آمازون

اگر بخواهیم وضعیت فعلی بزرگترین خرده فروشی دنیا را در آن سوی آبها را تشریح کنیم باید بگوییم که آنها در حال توسعه هر چه بیشتر کسب و کار خود هستند، بدون این که سودی از این کار عایدشان شود. به نظر می رسد وجود رقبای بسیار قدرتمند محلی در کشورها عامل اصلی ۶ برابر شدن ضرر خالص آمازون در این مناطق شده است. روندی که به نظر نمی رسد به این زودی ها قابل تغییر باشد.

The post گزارش جدید عملکرد مالی آمازون؛ سودآوری فوق العاده علی رغم ضرر سنگین در خارج از آمریکا appeared first on دیجیاتو.