بابک پرویز و آمازون در آزمایشگاه «چالش بزرگ» با سرطان مبارزه می‌کنند

پس از شکست خوردن پروژه عینک گوگل، بابک پرویز یکی از خالقین و معمار اصلی ایرانی-آمریکایی این عینک از گوگل جدا شد و به آمازون پیوست. حالا پس از چند سال خبر رسیده که آمازون در مقر اصلی خود واقع در سیاتل آزمایشگاهی سری به نام چالش بزرگ راه‌اندازی کرده تا روی موضوعاتی نظیر درمان سرطان کار کنند. آزمایشگاه چالش بزرگ بسیار شبیه به آزمایشگاه Google X است که حالا با نام X شناخته می‌شود و زیرشاخه آلفابت است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آزمایشگاه چالش بزرگ در داخل شرکت با نام‌های Amazon X و ۱۴۹۲ شناخته می‌شود که هدف آن درمان سرطان و ایده‌های عجیب و رادیکال این چنینی است. از زمان تاسیس در سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۵۰ نفر به کارکنان آزمایشگاه اضافه شده‌اند.

بابک پرویز در پی درمان سرطان

تصویری از بابک پرویز

در حال حاضر اما تمرکز این مرکز روی تحقیقات پیرامون درمان سرطان و تکنولوژی‌های مرتبط پزشکی است. گفته شده که آمازون با مرکز پژوهش‌های سرطان فِرِد هاچینسون شهر سیاتل در حال همکاری است. همزمان، چالش بزرگ با تیم خدمات وب آمازون مشغول همکاری است تا داده‌های پزشکی به دست آمده را با استفاده از هوش مصنوعی دسته‌بندی و تحلیل کند.

آمازون برای این آزمایشگاه از نیروهای خودش استفاده کرده و آن‌هایی که در رقابت سالانه «بزرگ فکر کن» پیروز شده‌اند به مقامی جدید در مرکز آزمایشگاهی آمازون منصوب شده‌اند.

The post بابک پرویز و آمازون در آزمایشگاه «چالش بزرگ» با سرطان مبارزه می‌کنند appeared first on دیجیاتو.

سهم آمازون از بازار اسپیکرهای هوشمند نسبت به یک سال پیش نصف شده است

بنابر آمار تازه موسسه تحلیلی Strategy Analytics، طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۹٫۲ میلیون اسپیکر هوشمند به فروش رفته است. آمازون با عرضه ۴ میلیون دستگاه در سه ماهه ژانویه تا مارس کماکان بازیگر اصلی این بازار باقی مانده و ضمنا دو برابر دیوایس بیشتر نسبت به همین بازه در سال گذشته میلادی روانه بازار کرده است.

اما علی رغم این رشد، سایر تولیدکنندگان عملکرد بهتری داشته اند و سهم ۸۱٫۸ درصدی آمازون از بازار در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، حالا به ۴۳٫۶ درصد رسیده است. یگی از تولیدکنندگانی که عملکردی بهتر نسبت به آمازون در سه ماهه اخیر داشته، گوگل است. این کمپانی با عرضه ۲٫۴ میلیون دستگاه به جای ۳۰۰ هزار دستگاه عرضه شده در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۷، رشد شگفت انگیز ۷۰۹ درصدی را تجربه کرد.

در این بین، کمپانی چینی علی بابا (با سهم ۷٫۶ درصدی از بازار) ۷۰۰ هزار اسمارت فون عرضه کرد، اپل (با سهم ۶ درصدی) به عرضه ۶۰۰ هزار اسپیکر هوم پاد رضایت داد و شیائومی هم با ۲۰۰ هزار اسپیکر، پرونده سه ماهه نخست سال را بست؛ نکته مهمی که درباره این سه کمپانی وجود دارد آن است که هیچ کدام ۱ سال پیش اسپیکر هوشمندی برای عرضه نداشتند.

بعد از این ها، سایر تولیدکنندگان مسئولیت عرضه ۱٫۳ میلیون اسپیکر هوشمند باقی مانده را برعهده داشتند؛ این تولیدکنندگان به صورت کل ۱۳٫۸ درصد از بازار را مال خود کرده اند و بهبودی ۸۰۶ درصدی در عملکرد را پشت سر گذاشته اند. ناگفته نماند که طی سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۷، تنها ۲٫۴ میلیون اسپیکر هوشمند به بازار عرضه شد و مقایسه این رقم با آمار اخیر، خود گویای وضعیت بهتر بازار و استقبال بیشتر مخاطبان است.

The post سهم آمازون از بازار اسپیکرهای هوشمند نسبت به یک سال پیش نصف شده است appeared first on دیجیاتو.

اپل در سه ماهه اول ۲۰۱۸ درآمدی بیش از کل تاریخ آمازون داشت

اپل با ارزش بازار سرمایه ۹۴۳٫۴ میلیارد دلاری تنها با ۶ درصد رشد بیشتر به اولین شرکت ۱۰۰۰ میلیارد دلاری دنیا بدل خواهد شد.

بافِت سرمایه گذاری در اپل را به آمازون ترجیح می دهد

وارن بافِت، کارآفرین و سرمایه گذار مشهور آمریکایی و رئیس شرکت «برکشایر هاتاوِی» در هفته گذشته در این باره اعلام کرده بود که شرکتش دیگر روی سهام آمازون سرمایه گذاری نخواهد کرد در حالی که روی اپل سرمایه گذاری می کند.

بر اساس گزارش ها اپل در سال ۲۰۱۷ به سودی ۴۸٫۳۵ میلیارد دلاری دست یافته و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ نیز درآمد خالص ۱۳٫۸ میلیارد دلاری داشته. این در حالی است که درآمد آمازون از ابتدای تأسیسش تا کنون معادل ۹٫۶ میلیارد دلار بوده و در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی نیز سودی ۱٫۶ میلیارد دلاری کسب کرده است. به این ترتیب اپل بسیار سود ده تر از آمازون بوده است.

iPhone X

می توان گفت که سود خالص اپل در دوره سه ماه مورد بحث به میزان ۴۶ درصد بیش از کل سود حاصل شده توسط آمازون از ابتدای تأسیس در ۱۹۹۵ تا کنون بوده است. بر اساس تحلیلی از وال استریت، آمازون در بسیاری از بازارهای کلیدی هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و به نظر می رسد این مسئله موجب سود دهی پایین آمازون (در مقایسه با اپل) باشد.

یکی از دلایل موفقیت اپل در این دوره به درخواست ها برای آیفون ۱۰ مرتبط است. همزمان با انتشار گزارش درآمد اپل در روز اول ماه می (۱۱ اردیبهشت ماه)، تیم کوک به سرمایه گذارانِ نگران آرامش داد و اعلام کرد که آیفون ۱۰ پرفروش ترین آیفون از زمان عرضه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ بوده. پس از این، خبر تصاحب ۷۵ میلیون سهم اپل توسط وارن بافت در عرض سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

به این ترتیب باید گفت که اپل همچنان یکی از جذاب ترین شرکت ها از دید سرمایه گذاران به شمار می رود.

The post اپل در سه ماهه اول ۲۰۱۸ درآمدی بیش از کل تاریخ آمازون داشت appeared first on دیجیاتو.

ادغام دستیارهای دیجیتالی الکسا و کورتانا یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد

واقعیت این است که نمی‌توان کورتانا، دستیار هوشمند مایکروسافت را یک پروژه موفق نامید. مایکروسافت اواخر سال ۲۰۱۷، چاره‌ای برای محبوب‌تر کردن کورتانا اندیشیده بود و این راهکار، چیزی نبود جز ترکیب نسبی‌اش در دستیار هوشمندی به نام الکسا که شرکت آمازون توسعه داده است.

حالا کورتانا از طریق دستیار دیجیتالی آمازون قابل دسترس‌تر شده و مایکروسافت امروز در حاشیه کنفرانس بیلد ۲۰۱۸، نحوه کارکرد این دو دستیار دیجیتالی با هم را به نمایش کشید.

کارکرد این دو دستیار در نوع خود جالب است. کافیست به الکسا بگویید تا کورتانا را باز کند. پس از آن، می‌توانید درخواست‌ها و دستورات دنباله‌دار داشته باشید. برای مثال از آن بخواهید ایمیلی را برای یک شخص خاص ارسال کند؛ شخصی که احتمالاً الکسا به تنهایی به آن دسترسی ندارد و نمی‌تواند شناسایی‌اش کند.

از طرف مقابل، شما می‌توانید الکسا را در کورتانا در ویندوز ۱۰ بالا بیاورید و از استعدادهایش استفاده کنید. بر اساس آخرین گزارش‌ها، مایکروسافت و آمازون مشغول مراحل نهایی ترکیب دو دستیار هستند.

اما سوال مهم تر این است که چرا باید دو دستیار دیجیتالی اینطور با هم همکاری داشته باشند؟ مایکروسافت در دنیای موبایل اقبالی نداشته اما ویندوز ۱۰ حدود ۷۰۰ میلیون کاربر دارد. الکسا به این شکل می‌تواند روی ۷۰۰ میلیون کامپیوتر حضور داشته باشد. از آن طرف اسپیکرهای هوشمند آمازون به نام اکو که دستیار دیجیتالی الکسا را به همراه خود دارند، می‌توانند با کورتانا هماهنگ شوند تا کاربر در هر اتاق از خانه یا محل کار، به کورتانا هم دسترسی داشته باشد.

The post ادغام دستیارهای دیجیتالی الکسا و کورتانا یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد appeared first on دیجیاتو.

گزارش جدید عملکرد مالی آمازون؛ سودآوری فوق العاده علی رغم ضرر سنگین در خارج از آمریکا

گزارش مالی جدید کمپانی بزرگ آمازون خبر از عملکرد بسیار درخشان این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۱۸ دارد. اما ثبت درآمد ۵۱ میلیاردی و سود ۱.۶ میلیارد دلاری مانع از ضرر دهی این شرکت در آن سوی آب ها نشده است.

کمپانی تحت مالکیت جف بزوس ارقام عجیب و غریبی را در آخرین گزارش مالی خود تحویل سرمایه گذاران داده است. رشد ۴۳ درصدی درآمدها نسبت به سال قبل، آن برای کمپانی بزرگی چون آمازون رکوردی عالی به حساب می آید. اما وقتی نگاهی به عملکرد این خرده فروشی آنلاین در خارج از مرزهای آمریکا بیاندازید اوضاع تا حدود زیادی متفاوت خواهد بود.

علی رغم افزایش ۳۴ درصدی درآمدهای سه ماهه آمازون در آن سوی آبها، این شرکت باز هم متحمل ضرر سنگین ۶۲۲ میلیون دلاری شده است. به عبارت دیگر آمازون در رقابت با خرده فروشی های محلی در کشورهای دیگر، هنوز هم بیشتر از آن که درآمدزایی داشته باشد هزینه می کند.

گزارش عملکرد مالی آمازون

کسب و کارهای جدید آمازون در خانه از رونق بسیاری برخوردارند. سرویس نه چندان با سابقه «Whole Foods» سال ۲۰۱۸ را با ۳۰.۷۳ میلیارد دلار درآمد آغاز کرده و این حجم عظیم از پول تنها از آمریکای شمالی به دست آمده است. ضمن این که با در اختیار گرفتن برند Ring حالا آمازون حرف های زیادی در بازار رو به رشد اینترنت اشیا و خانه های هوشمند خواهد داشت.

با همه این ها وقتی افزایش حجم نقدینگی شرکت را مد نظر قرار می دهیم شاهد افتی نسبتاً قابل توجه هستیم. بله در بازه زمانی مورد بحث کمپانی تحت مدیریت جف بزوس توانسته ۷.۳ میلیارد دلار به حجم پول های خود اضافه کند، اما این رقم در مقایسه با ۱۰.۱ میالیارد دلاری که شرکت در سال گذشته میلادی روانه حساب های خود کرده بود یک عقب گرد محسوب می شود. افتی که می توان تقصیر آن را به طور کامل به گردن عملکرد ضعیف آمازون در اروپا و آسیا انداخت.

گزارش عملکرد مالی آمازون

اگر بخواهیم وضعیت فعلی بزرگترین خرده فروشی دنیا را در آن سوی آبها را تشریح کنیم باید بگوییم که آنها در حال توسعه هر چه بیشتر کسب و کار خود هستند، بدون این که سودی از این کار عایدشان شود. به نظر می رسد وجود رقبای بسیار قدرتمند محلی در کشورها عامل اصلی ۶ برابر شدن ضرر خالص آمازون در این مناطق شده است. روندی که به نظر نمی رسد به این زودی ها قابل تغییر باشد.

The post گزارش جدید عملکرد مالی آمازون؛ سودآوری فوق العاده علی رغم ضرر سنگین در خارج از آمریکا appeared first on دیجیاتو.

آمازون مشکل استراق سمع دستیار صوتی الکسا را برطرف کرد

دستیار صوتی آمازون الکسا شنونده بسیار خوبی است. کافیست یکی از عبارات «الکسا»، «اکو» یا «کامپیوتر» را به زبان بیاورید تا برای رسیدگی به درخواست ها و فرمان های شما آماده باشد. با این حال همین قابلیت مردم را نسبت به امنیت حریم شخصی شان نگران کرده است.

محققان موسسه امنیتی Chechmarx اخیراً راهی یافته اند که به الکسا اجازه می دهد به تمام مکالمات گوش سپرده و رونوشتی از آنها را همزمان با استراق سمع برای اشخاص ثالث ارسال کند.

این محققان قادر به ساخت «مهارتی» به ظاهر بی آزار برای الکسا بوده اند که که مدت به مراتب طولانی تری نسبت به سایر مهارت های این دستیار فعال باقی می ماند. یکی از محققین Checkmark می گوید این مهارت می تواند برای همیشه به ضبط به مکالمات ادامه دهد و «تا جایی که ما می دانیم، محدودیتی وجود ندارد. تا زمانی که به آن فرمان توقف ندهید، متوقف نمی شود.»

Checkmark می گوید که اوایل ماه آپریل، آمازون را از این آسیب پذیری امنیتی باخبر کرده و آمازون هم در بیانیه ای به وب سایت CNET، برطرف سازی این مشکل را تایید کرده است. یکی از سخنگویان آمازون می گوید: «اعتماد مصرف کنندگان برای ما مهم است و ما امنیت و حریم شخصی را جدی می گیریم. ما راهکارهایی برای شناسایی چنین رفتارهایی از سوی مهارت ها در نظر گرفته ایم.»

The post آمازون مشکل استراق سمع دستیار صوتی الکسا را برطرف کرد appeared first on دیجیاتو.

نام تسلا و آمازون در لیست خطرناک‌ترین محیط‌های کاری ایالات متحده

نام آمازون و تسلا معمولاً در لیست هایی به چشم می خورد که جای افتخار دارند؛ اما این بار نه. شورای ملی امنیت و سلامت شغلی آمریکا اخیراً با بررسی وضعیت کارخانه ها و انبارهای دو کمپانی، نام تسلا و آمازون را در لیست خطرناک ترین محیط های کاری ایالات متحده قرار داده است. در هر دو مورد، این کمپانی ها به خاطر گزارش های بیش از حد معمول آسیب دیدگی کارمندان، ریسک های غیرضروری و عدم تمایل به برطرف سازی نگرانی های کارگران در این لیست قرار گرفته اند.

شورای مورد اشاره می گوید که از سال ۲۰۱۳ تا به امروز، هفت کارگر جان خود را در انبارهای آمازون از دست داده اند و اینکه «تقاضای بی وقفه» برای رسیدگی به سفارش ها، به ایجاد شرایط کاری بسیار سخت منجر شده است. گفته می شود آمازون حتی مشغول بررسی دستبندهایی فراصوت است که کوچکترین کج‌ روی در برنامه کاری را رصد می کند. این موضوع با در نظرگیری اینکه آمازون توسط ثروتمندترین مرد جهان اداره می شود و به دنبال کاهش مالیات ها برای ساخت مقر جدیدش است نگران کننده تر می شود.

تسلا نیز به اندازه آمازون به دردسر افتاده است. گزارش شورای امنیت و سلامت شغلی نشان می دهد آسیب های جدی در کارخانه های تسلا تا ۳۱ درصد از سایر فعالان این حوزه در سال ۲۰۱۶ بیشتر بوده. اعضای شورا اشاره می کنند که ادعاهای مربوط به بهبود وضعیت کارمندان تسلا و کاهش نرخ صدمات به خاطر گزارش های غیردقیق بوده و نه به خاطر بهبود محیط کاری.

از دیگر کمپانی های حاضر در این لیست می توان به Lowe’s (به خاطر استفاده و فروش رنگ پاک کن های کشنده)، کمپانی مادر Applebee و IHOP (به خاطر شکایت های مداوم از آزارهای جنسی) و مزارعی که کارگران را به خاطر اعتراض به شرایط کاری غیرمنصفانه مجازات می کنند اشاره کرد.

در حال حاضر تسلا به این گزارش واکنش نشان داده و به چند بهبود در روند آموزش و پایش کارگران اشاره کرده و امید دارد که در نهایت قادر به ایجاد ایمن ترین شرایط کاری در جهان باشد. در این بین آمازون هنوز به موضوع واکنش نشان نداده اما این کمپانی هم سابقه ای طولانی در دفاع از وضعیت انبارهای خود دارد.

The post نام تسلا و آمازون در لیست خطرناک‌ترین محیط‌های کاری ایالات متحده appeared first on دیجیاتو.

آمازون در حال توسعه یک ربات خانگی است

کمپانی آمازون در حال توسعه رباتی خانگی است که از دید کامپیوتری برای ناوبری بهره برده و می توان آن را الکسای متحرک نامید.

این پروژه که در «Lab126»، مرکز تحقیق و توسعه آمازون در دست توسعه قرار دارد، با کد «Vesta» به معنی «خدای اجاق و خانه داری رومی ها» شناخته می شود.

هنوز اطلاعات خاص در مورد طراحی یا قابلیت های این ربات ارائه نشده اما برخی رسانه ها آن را نوعی الکسای متحرک می دانند که فرد را دنبال می کند تا امکان صحبت کردن با این اسپیکر در تمامی نقاط محیط برای کاربران مهیا باشد.

بر اساس گزارش ها نمونه اولیه این ربات با استفاده از دوربین و نرم افزارهای خاص از دید کامپیوتری بهره می برد و انتظار می رود که آمازون تا پایان سال جاری میلادی این ربات را در اختیار کارکنانش قرار داده و در اوایل سال آتی آن را به صورت عمومی عرضه کند.ربات آمازون بر اساس اطلاعات اندک فعلی نمی توان برآورد دقیقی از قابلیت های این ربات داشت، با این حال به احتمال قریب به یقین محصول جدید الکسا قرار نیست مجموعه ای از وظایف خانه داری را بر عهده بگیرد چرا که هنوز فناوری تجاری به چنین سطحی نرسیده هرچند کمپانی هایی از قبیل «بوستون داینامیکس» در حال کار روی آن هستند.

بنابراین ربات آمازون احتمالا دستیاری مجازی است که در یک ابزار بیرونی تعبیه شده است. در سال های اخیر شاهد توسعه ربات های زیادی از این دست بوده ایم که شامل «هاب» ال جی، «کوری» کمپانی Mayfield Robotics و «جیبو» Cynthia Breazeal است.

با این وجود الکسای متحرک می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد، برای مثال جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات محیطی در عملکرد بهتر آن نقش موثری ایفا می کند. مدیرعامل کمپانی iRobot، تولید کننده جاروبرقی های هوشمند «رومبا» نیز تاکید می کند که اگر ربات از نقشه خانه اطلاع داشته باشد، استفاده از دستوراتی از قبیل چراغ آشپزخانه را روشن کن، منطقی خواهد بود. از نظر وی ربات های خانگی در آینده اهمیت بیشتری پیدا کرده و نقش پر رنگ تری را در زندگی ما برعهده خواهند گرفت.

تماشا کنید: رباتی که برای آشپزی طراحی شده است

The post آمازون در حال توسعه یک ربات خانگی است appeared first on دیجیاتو.

شهروندان آمریکا کدام شرکت های حوزه تکنولوژی را برای جامعه مفید می دانند

اگر از شما در مورد «کمپانی های حوزه فناوری» سوال شود، احتمالاً اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند این است: «چطور این شرکت ها می خواهند به بهتر شدن جامعه کمک کنند؟»

برای یافتن این موضوع از کاربران بزرگسال آمریکایی نظر سنجی شده است.

این نظر سنجی که ۲۷۷۲ فرد بزرگسال در آن شرکت کرده اند، در روزهای ۱۹ و ۲۰ فروردین ماه سال جاری توسط موسسه «SurveyMonkey» و وبسایت «recode» انجام شده و نتایج جالب و غیر قابل پیشبینی را به دنبال داشته است.

بر این اساس ۲۰ درصد از شرکت کنندگان اعتقاد داشته اند که آمازون بیشترین تأثیر مثبت را بر اجتماع دارد. از نظر وبسایت cnet این موضوع احتمالاً به دلیل دیدگاه شهروندان معاصر آمریکا است؛ آنها تصور می کند که بهترین لطفی که یک کمپانی حوزه فناوری می تواند به جامعه انجام دهد، ارزان تر کردن و راحت تر کردن دسترسی به همه چیز است.

در این بین گوگل با کسب ۱۵ درصد از آرای شرکت کنندگان رتبه دوم را کسب کرده. همچنین حدود ۲۰ درصد از افراد هیچ گزینه ای را انتخاب نکرده اند و ۲ درصد نیز هیچ گونه پاسخی نداده اند.

نکته جالب تر اینکه فیسبوک در این آمار با کسب رتبه چهارم، پایین تر از اپل ایستاده. البته شاید یکی از دلایل اقبال کم این شبکه اجتماعی به مشکلاتی باز گردد که اخیرا مطرح شده بود و بر اساس آن اعلام شده بود که اطلاعات بسیاری از کاربران آن به خطر افتاده و از آنها برای تحلیل و پیشبینی نتایج انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده بهره گرفته شده؛ اتفاقی که پای بنیانگذار این کمپانی را به کنگره آمریکا باز کرد.

البته در پس این اتفاق تیم کوک نیز بر طبل حریم شخصی کاربران کوبید و اعلام کرد که هرگز اجازه نمی دهد اپل خود را در شرایطی که فیسبوک به آن دچار شده قرار دهد.

در نظر سنجی که چند روز قبل تر انجام شده بود، ۳۲ درصد از آمریکایی های شرکت کننده اعلام کرده بودند که فیسبوک روی جامعه اثر منفی می گذارد.

The post شهروندان آمریکا کدام شرکت های حوزه تکنولوژی را برای جامعه مفید می دانند appeared first on دیجیاتو.

ورود آمازون به بازار مرورگرهای اینترنتی

اگر چه این روزها کلکسیون مرورگرهای اینترنتی در گوگل‌پلی تقریبا هیچ کم و کسری ندارد، اما این موضوع نتوانسته جلوی ورود آمازون به این حوزه را بگیرد. غول تجارت الکترونیک آمریکایی ساعاتی پیش از انتشار یک مرورگر اندرویدی به نام “Internet” خبر داده؛ محصولی که با شعار مرورگری «سریع، سبک و شخصی» در حال حاضر فقط برای کاربران هندوستانی منتشر شده است.

مرورگر آمازون تنها ۳ مگابایت حجم دارد، و از نظر ظاهری می‌توان گفت که با اپلیکیشنی ابتدایی مواجه هستیم. در صفحه خانه این مرورگر فقط چند آیکن میان‌بر و تعدادی لینک به اخبار مهم روز به چشم می‌خورد و از منظر امکانات هم مرور مخفی (Incognito) وبسایت‌ها جزو قابلیت‌های آن به شمار می‌آید.

مرورگر آمازون اگر چه فعلا از دیوایس‌های شیائومی و وان‌پلاس پشتیبانی نمی‌کند، اما طبق تست‌های انجام شده با طیف گسترده‌ای از دیوایس‌های اندرویدی سازگاری دارد. با این حال سؤال اینجاست که هدف آمازون از ارائه این مرورگر، آن هم در شرایط حضور رقبایی مثل گوگل کروم و فایرفاکس چه بوده است؟

در پاسخ باید بگوییم که این اولین مرورگر آمازون برای پلتفرم اندروید نیست. اگر با تبلت‌های اندرویدی این شرکت موسوم به Fire آشنا باشید، حتما می‌دانید که این دیوایس‌ها مرورگر مخصوصی به نام Slik Browser دارند که توسط خود آمازون طراحی شده. اما بر خلاف Internet، به این مرورگر نمی‌توان از طریق اپ استور آمازون در هندوستان دسترسی داشت.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که انتشار این مرورگر، صرفا قدمی کوچک در راستای استراتژی بزرگ آمازون برای تصاحب بازار هندوستان است. چند ماه پیش، اسپیکر هوشمند Echo وارد بازار این کشور شد و به تبع آن دستیار هوشمند الکسا نیز برای برقراری ارتباط بهتر با کاربران هندی برای مردم این کشور بومی‌سازی گردید.

با توجه به این موضوع و فعال شدن سرویس حق اشتراک Prime برای کاربران هندوستانی، احتمالا هدف آمازون از ارائه این مرورگر ایجاد یکپارچگی بیشتر میان سرویس‌های جدید خود در بازار این کشور بوده تا با این کار طرفداران هندوستانی خود را از مرورگرهای گوگل کروم و سافاری به استفاده از مرورگر جدید خود سوق بدهد.

تا این لحظه مشخص نیست که آیا مرورگر آمازون صرفا محدود به هندوستان است یا اینکه شرکت مذکور آن را برای سایر کشورها هم منتشر خواهد کرد.

The post ورود آمازون به بازار مرورگرهای اینترنتی appeared first on دیجیاتو.