آئودی AI:TRAIL Quattro معرفی شد؛ برداشتی فضایی از خودروهای آفرود آینده

چند روز پیش آئودی با انتشار یک تصویر مبهم، از معرفی کانسپتی جدید در آینده نزدیک خبر داده بود. حال با افتتاح نمایشگاه خودروی فرانکفورت، زمان موعود فرا رسیده و این کانسپت با نام AI:TRAIL Quattro معرفی شده است. مفهومی …

The post آئودی AI:TRAIL Quattro معرفی شد؛ برداشتی فضایی از خودروهای آفرود آینده appeared first on دیجیاتو.

مسابقه درگ تویوتا سوپرا با آلپین A110، آئودی TT RS و پورشه کیمن GTS [تماشا کنید]

پس از مقایسه عملکرد تویوتا سوپرا و ب ام و Z4 در مسابقه درگ، مت واتسون و دیگر دوستان وی در Carwow، این بار کوپه جدید ژاپنی ها را در مسابقه درگ در برابر چند رقیب اروپایی دیگر قرار داده …

The post مسابقه درگ تویوتا سوپرا با آلپین A110، آئودی TT RS و پورشه کیمن GTS [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

چراغ اختصاصی شما؛ نوآوری جدید آئودی برای اختصاصی سازی Q4 e-tron

کمپانی آلمانی آئودی برنامه های جامعی برای تولید مدل های برقی تدوین کرده و در نظر دارد در مدت زمانی نسبتا کوتاه، اعضای جدیدی را به خانواده e-tron اضافه کند. Q4 e-tron یکی از این اعضا به شمار می رود …

The post چراغ اختصاصی شما؛ نوآوری جدید آئودی برای اختصاصی سازی Q4 e-tron appeared first on دیجیاتو.

وقتی ژرمن ها به خط می شوند؛ بی ام و ۳۳۰i در برابر آئودی A4 45 و مرسدس بنز C300

سالیان سال است که سگمنت سدان های کامپکت پریمیوم در اختیار خودروسازان آلمانی است و از میان سه شرکت برتر ژرمن ها نیز معمولا بی ام و با سری سه صدر نشین میدان تلقی می شود. با این حال آئودی …

The post وقتی ژرمن ها به خط می شوند؛ بی ام و ۳۳۰i در برابر آئودی A4 45 و مرسدس بنز C300 appeared first on دیجیاتو.

اولین تجربه رانندگی با آئودی ای-ترون GT مدل ۲۰۲۰؛ لذت راندن یک سدان برقی جذاب

چند روز پس از معرفی آئودی ای ترون GT در جریان نمایشگاه خودرو کالیفرنیا، آئودی این امکان را برای خبرنگاران آمریکایی به وجود آورد تا نسخه اولین این خودرو را مدت ها پیش از عرضه رسمی در خیابان های لس آنجلس برانند. خبرنگاران نیز بسیار مشتاق بودند تا ببینند که کوپه چهار درب مهیج و فوق العاده زیبا، چه ویژگی‌هایی را از خود به نمایش خواهد گذاشت. چرا که این سری از خودروها می تواند اولین تلاش خودروسازان اروپایی برای تاخت و تاز در دنیای خودروهای برقی تلقی شود.

آنچه در ادامه می خوانید، خلاصه ای از تست و بررسی این خودرو زیبا و سریع توسط مجله آمریکایی موتورترند است.

آئودی ای-ترون GT

شتاب‌گیری آن در عین سکوت بسیار چابک است؛ تنها یک صدای ناله مانند از پیشرانه به گوش می‌رسد که همزمان با افزایش سرعت، شدت آن نیز بیشتر می‌شود. نویز ناشی از تماس لاستیک‌های فاق کوتاه ۲۲ اینچی با سطح زمین و درگیری آنها با فنرهای سفت سیستم تعلیق نیز در این میان به گوش می‌رسد.

آئودی ای-ترون GT

این خودرو یک کانسپت دست ساز است که البته با یک اتومبیل دست ساز رویایی و تمام عیار فاصله دارد. ای-ترون طراحی شده تا صرفا توجهات را در زیر نورپردازی‌های جذاب نمایشگاه‌های بزرگ خودرو به سمت خود جلب نماید.

آئودی ای-ترون GT

اساسا این کانسپت زیبا، نمونه پیش‌تولیدی از مدل آتی آئودی به نام ای-ترون GT است. البته احتمالا با تعویض چرخ‌های ۲۲ اینچی با نمونه ۲۱اینچی، اضافه شدن دستگیره به درب‌ها، آینه دید عقب بزرگتر و حذف لوگوهای درخشان E-Tron از نمای جلو و عقب خودرو، این کانسپت زیبا تبدیل به نسخه نهایی خواهد شد که شما می‌توانید آن را در سال ۲۰۲۰ از بازار تهیه نمایید.

آئودی ای-ترون GT

آئودی ای-ترون GT برمبنای پلتفرم J1 BEV پورشه تولید شده و زیر ساختار خود را از مدل آتی پورشه یعنی مدل تایکان اقتباس نموده است. به لطف موتورهای الکتریکی تعبیه شده در بخش جلو و عقب خودرو، سامانه چهار چرخ محرک به لیست امکانات ای-ترون GT ملحق شده و توان خروجی‌ای معادل ۵۹۰ اسب بخار را برای آن به ارمغان آورده است.

آئودی ای-ترون GT

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت آئودی ای-ترون GT معادل ۳٫۵ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز تا ۲۴۰ کیلومتربر ساعت می‌رسد.

به مدد جای‌گیری مناسب مجموعه باتری ۹۵ کیلووات ساعتی، میزان مناسبی از فضای پای برای سرنشینان عقب فراهم شده است. این امر موجب شده تا مرکز ثقل خودرو نیز در نقطه پایین‌تری قرار بگیرد.

آئودی ای-ترون GT

رنج حرکتی آئودی ای-ترون GT با یک مرتبه شارژ کامل، معادل ۴۰۲ کیلومتر خواهد بود و طبق ادعای سازنده، سیستم شارژ سریع ۸۰۰ ولتی قادر است تا تنها ظرف مدت ۲۰ دقیقه باتری را به طور کامل شارژ نماید. به جز شیشه جلو و نمایشگر HD داخل کابین که با پورشه تایکان مشترک خواهد بود، بقیه اجزای قابل رویت در این خودرو، مختص آئودی طراحی شده است.

آئودی ای-ترون GT

آقای «Marc Lichte» مدیر طراحی این پروژه بیان می دارد که تاکنون هیچ یک از پروژه هایش به اندازه آئودی ای-ترون GT او را به وجد نیاورده است.

او ای-ترون GT را گل سرسبد پروژه‌های پرشمار خود می‌داند و عنوان می‌دارد که در تولید نمونه اولیه با مشکلات فراوانی روبرو بوده‌اند که هرکدام را به نحوی مرتفع ساخته‌اند؛ به عنوان مثال، تنها ظریف‌کاری ساخت بخش عقبی خودرو حدود ۹ ماه به طول انجامیده است.

آئودی ای-ترون GT

سقف آئودی ای-ترون GT کوتاه‌تر ساخته شده تا نمای پهن و عریض شانه‌های آن بیشتر به رخ کشانده شود و احتمال دارد در نسخه نهایی شاهد سقف بلندتری باشیم. طراحی فضای داخلی محصولات مختلف آئودی همواره مایه شهرت و اعتبار این خودروساز بوده و ای-ترون GT نیز از این بابت شما را ناامید نخواهد کرد.

آئودی ای-ترون GT

در نسخه نهایی از فرمانی متفاوت به همراه دکمه‌های واقعی (و نه لمسی) استفاده خواهد شد. دستگیره‌های لمسی نیز جای خود را به دستگیره‌هایی با مکانیزم معمول خواهند داد. صفحه نمایشگر hd مربوط به پنل کیلومتر شمار (کاکپیت مجازی آئودی) که در امثال پورشه و بنتلی کانتیننتال جی تی حضور دارد، در اینجا نیز دست نخورده باقی خواهد ماند.

آئودی ای-ترون GT

زبان طراحی تمیز، قدرتمند و نوآورانه در به‌کارگیری متریال، نقطه قوت طراحی داخلی آئودی ای-ترون GT است. چرم بکار رفته در کابین از نوع مصنوعی بوده، پارچه صندلی‌ها از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده و کفپوش‌ها نیز از جنس نایلون تورهای ماهیگیری قدیمی هستند.

آئودی ای-ترون GT

به نظر آقای Lichte این موارد کاملا با روح یک خودروی BEV دوستدار محیط زیست سازگار است. کابین آئودی ای-ترون GT مصداق بارز فضای داخلی لوکس و مدرن بوده و تلفیقی گیرا و بسیار جذاب از استایلی مدرن با تکنولوژی را به نمایش گذاشته است.

آئودی ای-ترون GT

حین رانندگی متوجه می‌شوید که ای-ترون GT حسی شبیه به خودروهای اسپرت دو درب را به شما انتقال می‌دهد؛ نزدیک به سطح جاده بوده، خودرو در ارتفاعی پایین قرار دارد و ادوات کابین به خوبی شما را در بر گرفته‌اند.

اما باید بدانید که ای-ترون یک سدان گرن توریزموی چهار درب است که کابین آن فضای کافی برای چهار سرنشین بزرگسال را در اختیار می‌گذارد.

آئودی ای-ترون GT

ردیف عقب از نظر فضای پا و زانوها محدودیت خاصی ندارد. فضای سر نیز با توجه به جای‌گیری مناسب سقف شیشه‌ای، کافی به نظر می‌رسد.

متاسفانه به دلیل استفاده از چرخ های بزرگ ۲۲ اینچی و سیستم تعلیق سفت، کیفیت سواری این نمونه اولیه چندان راحت، آرامش‌بخش و مایه خرسندی نبود؛ به ویژه از ناحیه اکسل عقب تکان‌های ناخواسته وارد کابین می‌شد. غربیلک فرمان نیز بسیار سبک عمل می‌کند.

آئودی ای-ترون GT

البته تمامی این مشکلات پس از کالیبره سازی مجدد سیستم تعلیق و نیز نرم افزارها و سخت افزارهای مرتبط با پیشرانه، قابل حل خواهند بود.

آئودی ای-ترون GT

در نسخه نهایی طبق قولی که مسئولان آئودی داده‌اند، با سواری نرم و ساکت‌تری مواجه خواهیم بود و نکته‌ای که باید بدانید این است که قدرت پیشرانه ای-ترون GT در نسخه نهایی اندکی نسبت به پورشه تایکان تقلیل خواهد یافت.

آئودی ای-ترون GT

به هر حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم که اصلاحات نهایی چگونه می‌تواند آئودی ای-ترون GT را به یک کوپه چهاردرب همه فن حریف تبدیل نماید.

The post اولین تجربه رانندگی با آئودی ای-ترون GT مدل ۲۰۲۰؛ لذت راندن یک سدان برقی جذاب appeared first on دیجیاتو.

بررسی آئودی ای-ترون؛ قدرت نمایی سنگین فولکس برای تسلا

روزهای یکه تازه تسلا در بازار خودروهای برقی در حال به پایان رسیدن است. حالا غول های بزرگ صنعت خودروسازی به خصوص اهالی سرزمین ژرمن ها برنامه گسترده ای برای عرضه خودروهای برقی دارند و می خواهند در انقلاب گذر از خودروهای درون سوز و برقی شدن حمل و نقل آینده، جایگاه خود را در بازار حفظ نمایند. ظاهرا گروه فولکس واگن که پیش از این درگیر رسوایی دیزل گیت شده بود، زودتر از سایرین به استقبال این تحول رفته است و عرضه نسلی تازه از محصولات فولکس واگن، آئودی و پورشه به صورت تمام الکتریکی شاهدی برای این مدعاست. آئودی ای-ترون بر روی یک پلتفرم الکتریکی جدید ساخت آئودی، مجهز به پک باتری موسوم به BEV، تکوین و توسعه یافته است. آنچه در ادامه می خوانید خلاصه تست و بررسی این کراس اوور پاک سرزمین آلمان در کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

پلتفرم ای-ترون در حال حاضر از یک مجموعه باتری به ظرفیت ۹۵ کیلو وات ساعت که در قسمت کف خودرو بین چرخ‌ها جاسازی شده، بهره می‌برد.

در این خودرو از دو موتور الکتریکی در قسمت عقب و جلوی خودرو استفاده شده تا کلیه چرخ‌ها به صورت محرک باشند و خودرو از قابلیت سامانه چهارچرخ محرک بهره‌مند گردد.

وزن آئودی ای-ترون نیز تقریبا به صورت ۵۰/۵۰ بین دو نیمه خودرو توزیع شده است. موتور الکتریکی عقبی به صورت هم محور با میله محرک (درایو شفت) بوده اما پیشرانه جلویی جلو به منظور جای دادن مجموعه سیستم فرمان جدید که از خودروهایی مثل A6 و A8 وام گرفته شده، به سمت بالا و عقب متمایل گشته است.

موتور عقبی قادر است تا نیرویی معادل ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۳۱۳ نیوتن متری را تولید نماید و این درحالیست که نمونه جلویی از توان خروجی معادل ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۷ نیوتن متری برخوردار است.

این نحوه توزیع قدرت نشان از تمایلات اسپرت‌گرایانه به همراه توزیع نیروی بیشتر در چرخ های عقب دارد. آئودی ادعا می‌کند که این سیستم به طور ترکیبی قادر است تا توانی معادل ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متری را در اختیار راننده قرار دهد.

همچنین در یک حالت تقویت شده به نام بوست، توان خروجی تا ۴۰۲ اسب بخار و ۶۶۳ نیوتن متر قابل افزایش خواهد بود.

چنین نیرویی برای شتاب‌گیری ۵٫۵ ثانیه‌ای این خودروی ۲۴۹۰ کیلوگرمی (۷۰۰ کیلوگرم وزن پک باتری) از حالت سکون تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، کافی به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت آئودی ای-ترون به صورت الکتریکی در رقم ۲۰۰ کیلومتربرساعت محدود شده است.

با وجود فقدان استفاده از پیشرانه‌های حجیم احتراق داخلی، تیم طراحی Marc lichte نمایی اسپرت و عضلانی را برای آئودی ای-ترون پدید آورده است.

از نظر ابعادی در میان محصولات آئودی، ای-ترون تقریبا به مدل Q7 نزدیک است. طول کلی آن در حدود ۱۶٫۷ سانتی‌متر کوتاه‌تر است اما فاصله محوری خودرو به اندازه ۶٫۶ سانتیمتر بیشتر است. ارتفاع ای-ترون نیز ۱۲٫۴ واحد کوتاه‌تر از Q7 است.

فضای داخلی ای-ترون با سبک طراحی زاویه‌دار، به طور واضح به اندازه امثال A8 و Q8 لوکس به نظر نمی‌رسد اما با بهره‌گیری از سه صفحه نمایشگر HD شامل پنل کیلومتر شمار پشت فرمان موسوم به کاکپیت مجازی و دو نمایشگر دیگر مربوط به سامانه اطلاعات سرگرمی و کنترل‌های HVAC، از نظر تکنولوژی هیچ کمبودی در کابین این خودرو مشاهده نمی‌شود.

در قسمت جلوی کنسول میانی چیزی شبیه به یک کنسول کوچک چرمی مشاهده می‌شود که در انتهای کناری آن یک قطعه نقره‌ای تعبیه شده است. این قطعه نقره‌ای رنگ چیزی جز شیفتر دنده نیست که حالات مختلفی همچون: دنده عقب، درایو، وضعیت اسپرت و بوست را می‌توان به وسیله آن انتخاب نمود.

یک سیستم ترمز الکتروهیدرولیکی جدید و نوآورانه در ای-ترون به کار گرفته شده که بخشی از انرژی حاصل از آن در باتری ذخیره می شود و می‌توان گفت که یکی از نقاط قوت قابل توجه در این محصول آئودی، عملکرد فوق‌العاده این سیستم الکتروهیدرولیک جدید است که بی‌نظیر جلوه می‌کند.

نحوه رانندگی با ای-ترون به گونه‌ای است که شما احساس نمی‌کنید در یک خودروی برقی بی‌روح نشسته‌اید، بلکه همه چیز آن (به جز فقدان صدای پیشرانه احتراقی) بسیار شبیه به سایر محصولات آئودی است و این حسی بسیار لذت بخش خواهد بود.

آئودی ای-ترون شتاب آنی را برای حرکت بی‌دردسر در بزرگراه‌ به شما ارزانی می‌دارد و از سوی دیگر نیازی به فشردن همیشگی پدال گاز برای حفظ سرعت نخواهد بود. همچنین ورود با این خودرو به پیچ‌های جاده‌های باریک به طرز بهتری صورت خواهد پذیرفت.

همچنین شما با دو وضعیت low و high regen مواجه هستید که در حالت دوم میتوانید از قابلیت رانندگی با یک پدال، همانند تسلا و جگوار i-pace بهره‌مند شوید. رانندگی با یک پدال حالتی است که در خودروهای BEV، راننده را از به کارگیری پدال ترمز هیدرولیک معاف می‌نماید.

با وجود سیستم تعلیق بادی، قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد. ارتفاع سواری استاندارد آئودی ای-ترون معادل ۶٫۸ اینچ است که در سرعت های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، به طور خودکار یک اینچ از ارتفاع آن کاسته می‌شود.

در حالت آفرود نیز ارتفاع سواری به ۸٫۲ اینچ افزایش خواهد یافت. در این وضعیت، زوایای حمله و فرار به ترتیب معادل ۱۸٫۲ و ۲۴٫۴ درجه خواهد بود. در ابتدا آئودی ای-ترون تنها در قالب دو نسخه پریمیوم پلاس به قیمت ۷۵,۷۹۵ دلار و پرستیژ با بهای ۸۲,۷۹۵ دلار عرضه خواهد شد.

این دو نسخه به طور استاندارد به رینگ های ۲۰ اینچی مجهز خواهند بود. ما هر دو نسخه را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که از نظر راحتی سواری و میزان سر و صدای ورودی به کابین، تفاوت زیادی میان آنها مشاهده نمی‌شود. در سفری که با این خودرو داشتیم، ای-ترون شتاب و دقت پاسخگویی به اندازه برخی از شاسی‌بلندهای پرفورمنس به نمایش گذاشت.

شاسی به خوبی در سر جای خود قرار داشت و میزان بادی رول در پیچ‌ها بسیار اندک بود. پایین آمدن از تپه‌ها و سرازیری‌ها نیز به بهترین وجه صورت می‌پذیرفت.

رنج حرکتی این خودروی برقی چیزی در حدود ۳۳۷ تا ۳۶۲ کیلومتر با هر بار شارژ کامل است که آن را پشت سر جگوار i-pace با ۳۷۶ و تسلا مدل ایکس با ۳۸۳ کیلومتر قرار می‌دهد.

البته ای-ترون از نظر قابلیت رانندگی روزانه، سر و صدای پیشرانه و البته کیفیت ساخت، خودروی بهتری نسبت به هر دو رقیبش محسوب می‌شود.

آئودی ای-ترون

در پایان باید خاطر نشان شویم که آئودی ای-ترون خودرویی بسیار ساکت، سریع، شیک و کاربردی است که از مهندسی خلاقانه و ظاهری ممتاز برخوردار است و خودروهای BEV را یک گام دیگر به فراگیر شدن کامل نزدیک کرده است.

The post بررسی آئودی ای-ترون؛ قدرت نمایی سنگین فولکس برای تسلا appeared first on دیجیاتو.

ده تکنولوژی برتر جهان خودرو در سال ۲۰۱۸؛ تلفیق ناب خلاقیت و مهندسی

امروزه اتومبیل چیزی فراتر از موتور، گیربکس، کابین و تایرها محسوب می شود. اگر نگاهی دقیق تر داشته باشیم، خواهیم دید این وسیله نقلیه به برخی از آخرین تکنولوژی ها و فناوری ها مجهز شده و اینک بسیار هوشمندتر، بهینه تر و امن تر از قبل شده است.

یکی از دلایل اصلی راهیابی تکنولوژی های جدید به خودروها به رقابت شدید و تلاش های مستمر خودروسازان در سبقت گیری از همدیگر مربوط می شود. این مساله سبب شده صنعت خودروسازی همواره پویا باقی مانده و به دنبال دستیابی به فناوری های نوین باشد.

Mercedes-Benz-190E-2-3-16-BMW-M3-front-three-quarters

مثل سال های قبل، امسال نیز خودروسازان نوآوری های زیادی انجام داده اند. در این نوشتار قصد داریم به ۱۰ مورد از بهترین نوآوری های موجود نگاهی گذرا داشته باشیم.اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

درب عقب چندمنظوره (MultiPro Tailgate) متعلق به GMC Sierra

مهندسین GMC برای استفاده راحت تر از قسمت بار پیکاپ سیرا، درب مخصوصی طراحی کرده اند. این درب از قسمت های تاشوی مختلفی تشکیل شده که در شرایط مختلف می توان از آنها برای ثابت کردن اشیا بلند، دسترسی آسان تر به لوازم و یا به عنوان یک پله استفاده کرد.

2019-GMC-Sierra-Denali-011

به گفته GMC سال ها زمان برای توسعه و تست این درب صرف شده که در تاریخ این کمپانی بی سابقه است. نکته جالب توجه اینکه با دیدن ساختاری ساده از خود خواهید پرسید چرا چنین ایده ای تا بحال به عمل تبدیل نشده بود.

در ویدیوی زیر می توانید نحوه عملکرد درب پیکاپ GMC سیرا را مشاهده فرمایید. گفتنی است این در تریم های دِنالی و AT4 بصورت استاندارد نصب می شود.

سیستم هشدار وجود سرنشین در صندلی عقب هیوندای

گاها پیش آمده که به دلیل حواس پرتی رانندگان، کودکان یا حیوانات خانگی در صندلی عقب جا مانده و با بالا رفتن دما و نامساعد شدن شرایط داخل کابین، متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار این چنینی، چندین شرکت سیستم های یادآوری را برای اشاره به وجود سرنشین در صندلی عقب توسعه داده اند. این سیستم با پخش هشدارهای صوتی به راننده اخطار می دهند که صندلی عقب را چک کنند.

سیستمی که هیوندای برای این منظور طراحی کرده پیشرفته تر بوده و حتی در صورت نادیده گرفتن راننده و ترک خودرو، تا ۲۴ ساعت داخل کابین را کنترل می کند. در صورت تشخیص حرکت و وجود احتمالی فرد یا حیوان خانگی در کابین، این سیستم از طریق اپلیکیشن Blue Link اعلانی فرستاده و به مالک خودرو نیز ایمیل ارسال می کند. به صدا در آوردن بوق راهکار دیگری است که سیستم هیوندای برای مطلع کردن راننده یا دیگر افراد حاضر در محوطه به کار می گیرد.

Hyundai Santa Fe Rear Occupant Alert

سطح بالای تشخیص و ایمنی سیستم هیوندای باعث تمایز آن از بقیه می شود و مسلما می تواند نقشی بسزا در نجات جان کودکان و حیوانات خانگی داشته باشد.

سیستم خروج امن هیوندای سانتافه

سیستم خروج امن هیوندای باعث حضور مجدد این شرکت در مطلب حاضر شده است. این سیستم با کنترل اطراف خودرو، از باز شدن درها هنگام نزدیک شدن یک وسیله نقلیه دیگر جلوگیری نموده و با نمایش اخطار در پشت فرمان و پخش هشدار صوتی راننده را از وجود خطر احتمالی مطلع می کند.

برای این کار سیستم مذکور از سیستم کنترل نقاط کور خودرو کمک می گیرد. بد نیست اشاره کنیم در صورت خاموش بودن خودرو نیز عملکرد این سیستم حفظ می شود. آئودی نیز سامانه مشابهی را بر روی محصولات خود دارد، اما هیوندای با قیمتی پایین تر آن را در دسترس عموم مردم قرار داده است.

گشتاور برقی (eTorque) جیپ و رم

گروه فیات کرایسلر سیستم کمکی eTorque را بر روی برخی از محصولات خود – به ویژه برند جیپ و رم – ارایه می کند. این سیستم در واقع یک سیستم هیبرید نرم بوده و به روشی هوشمندانه عملکرد و کارایی خودرو را بهبود می بخشد.

در خودروهای مجهز به eTorque خبری از دینام نیست، زیرا ژنراتور ۴۸ ولتی جایگزین آن شده است. این ژنراتور هنگام فعال بودن سیستم start-stop، خاموش و روشن شدن موتور را مدیریت کرده و در همکاری با آن ساختاری هیبریدی را تشکیل می دهد.

2019-Ram-1500-eTorque-Motor-Generator

به لطف سیستم eTorque قدرت و گشتاور پیشرانه ارتقا پیدا کرده و عملکرد خودرو نیز روان تر می شود. برای مثال در رم ۱۵۰۰ با موتور V8، سیستم eTorque برابر با ۱۷۶ نیوتن متر به گشتاور موتور اضافه می کند که رقم قابل توجهی است.

در کنار فیات کرایسلر، خودروسازان دیگری مثل مرسدس بنز، فولکس واگن و آئودی نیز در حال اضافه کردن سیستم هیبرید نرم با وظایفی مشابه به محصولات خود هستند.

سیستم تعلیق فعال آئودی A8

نسل اخیر پرچمدار آئودی از انبوهی از تکنولوژی های پیشرفته بهره می برد. سیستم تعلیق فعال یکی از این موارد است که A8 را در عین راحت بودن به یک سدان اسپرت تبدیل می کند.

در کنار تغییر خصوصیات و رفتارهای دینامیکی، سیستم تعلیق فعال این خودرو می تواند در ارتقای ایمنی و جلوگیری از وارد شدن صدمات بیشتر به سرنشینان نیز بسیار موثر واقع شود.

در صورت تشخیص برخورد حتمی یک خودروی دیگر با قسمت های جانبی A8 با سرعتی بیش از ۲۵ کیلومتر، سیستم تعلیق پیشرفته این سدان تشریفاتی در عرض نیم ثانیه ارتفاع سمت متناظر را تا ۸۰ میلی متر بالا می برد. با این کار اثر ضربه به زیر درها و قسمت مقاوم تر شاسی انتقال یافته و از احتمال وارد شدن صدمات شدیدتر به سرنشینان کاسته می شود.

با تماشای ویدیوی زیر می توانید از قابلیت های سیستم تعلیق فعال آئودی بهتر و بیشتر اطلاع پیدا کنید.

سیستم شارژ بی سیم ب ام و

امروزه بسیاری از لوازم الکترونیکی به قابلیت شارژ بی سیم مجهز هستند. با برقی شدن اتومبیل ها، انتظار می رود این فناوری بزودی به صنعت خودرو نیز راه پیدا کند.

کمپانی آلمانی ب ام و، پا پیش گذاشته و به منظور استفاده بهینه از فناوری شارژ بی سیم در حال انجام تحقیق و توسعه است. این خودروساز با سابقه پدهایی را طراحی کرده که می تواند با پارک کردن وسیله نقلیه برقی بر روی آن، باتری را شارژ کرد.

bmw-wireless-charging

اگر چه این پدها یک طرح تحقیقاتی به شمار می روند، اما پیاده سازی آنها در آینده نزدیک بسیار محتمل به نظر می رسد. کاربرد راحت و تناسب با زندگی شهری مدرن از مزایای این پدها هستند.

موتور توربوی نیسان و اینفینیتی با نسبت تراکم متغیر

تکنولوژی ابداعی ژاپنی ها در تغییر نسبت تراکم را می توان یکی از بزرگ ترین پیشرفت های موتورهای درون سوز تلقی کرد. موتورهای مجهز به این تکنولوژی که با نام VC-Turbo شناخته می شود، در کراس اوور اینفینیتی QX50 و سدان نیسان آلتیما به کار گرفته شده اند.

در موتورهای VC-Turbo، نسبت تراکم برای دستیابی به مصرف سوخت بهتر یا استخراج قدرت بیشتر از سیلندرها تغییر پیدا می کند. این تغییر کاملا خودکار و هوشمندانه بوده و بدون دخالت مستقیم راننده صورت می پذیرد.

با بکارگیری این موتورها، خودرو در آن واحد به یک اتومبیل کم مصرف و یا مدلی قدرتمند تبدیل می شود. مکانیسم تغییر تراکم موتورهای VC-Turbo را می توانید در ویدیوی زیر تماشا فرمایید.

سیستم DriverFocus سوبارو فورستر

افزایش تمرکز، دقت به مسیر پیش رو و کاهش سوانح جاده ای از اهداف اصلی توسعه سیستم های نیمه خودران هستند. کمپانی ژاپنی سوبارو با توسعه تکنولوژی جدید درایور فوکوس (DriverFocus) گوی سبقت را از رقبا ربوده و در تحقق اهداف یاد شده موفق تر عمل کرده است.

با تکنولوژی درایور فوکوس که در کراس اوور فورستر موجود است، فاکتورهایی مثل تمرکز راننده و حرکات فرمان از طریق سیستم تشخیص چهره اینفرارد و سنسورهای الکترونیکی کنترل می شوند. چنانچه خواب آلودگی یا عدم تمرکز راننده تشخیص داده شود، این تکنولوژی با پخش هشدارهای صوتی و تصویری به فرد حاضر در پشت فرمان اخطار می دهد.

Subaru-DriverFocus

در صورت تشخیص احتمال تصادف و برخورد، سیستم EyeSight نیز وارد عمل شده و از طریق ترمزگیری خودکار، خودرو را متوقف می کند.

نکته دیگر اینکه به دلیل قابلیت تشخیص چهره توسط تکنولوژی درایور فوکوس، امکان فعال شدن خودکار برخی تنظیمات بر اساس سلایق فردی که پشت فرمان می نشیند، وجود دارد. به گفته سوبارو تکنولوژی مورد بحث قادر است تا ۵ نفر را تشخیص داده و تنظیمات مربوط به آنها را در خود ذخیره کند؛ به عبارتی تمام اعضای یک خانواده می توانند از این تکنولوژی استفاده کنند.

سیستم سوپرکروز کادیلاک

سوپرکروز را می توان پیشرفته ترین سیستم نیمه خودران سطح ۲ بر روی کره خاکی دانست. این سیستم که بر روی سدان پرچمدار CT6 دیده می شود، با تکیه بر دوربین ها و نقشه های بارگذاری شده، به رانندگان اجازه می دهد در اتوبان ها دست های خود را از روی فرمان بردارند. این در حالی است که سیستم های مشابهی نظیر اتوپایلوت به رانندگان توصیه می کنند که دست های خود را همواره بر روی فرمان حفظ کنند.

2018-Cadillac-Super-Cruise-Hands-Free

علاوه بر این، سوپرکروز در صورت لزوم توانایی توقف کامل خودرو و یا تغییر مسیر را نیز دارد. برای کنترل وضعیت تمرکز راننده یک دوربین در داخل کابین تعبیه شده که مدام وی را در نظر می گیرد. چنانچه هوشیاری راننده محرز نشود، خودرو به طور خودکار در حاشیه اتوبان متوقف شده و با مراکز امداد تماس برقرار می کند.

سیستم سوپرکروز ارزشی در حدود ۵۰۰۰ دلار داشته و فقط برای سدان فول سایز CT6 قابل انتخاب است. این تکنولوژی از سال ۲۰۲۰ به دیگر مدل های جنرال موتورز راه خواهد یافت.

سیستم اینفوتینمنت MBUX مرسدس بنز

کمپانی مرسدس بنز امسال برای سیستم اطلاع رسانی-سرگرمی (Infotainment) اختصاصی خود یک آپدیت بزرگ ارایه کرده و آن را MBUX نامگذاری کرد.

سیستم مورد بحث اشتوتگارتی ها از دو نمایشگر عظیم تشکیل یافته که یکی از آنها به عنوان نشان دهنده دیجیتال پشت فرمان عمل می کند. نمایشگر موجود در قسمت میانی داشبورد لمسی بوده و بدون دخالت دیگر دکمه ها قابل کنترل است.

mbux

سیستم MBUX مثل اپل سیری و آمازون الکسا به فرمان های صوتی نیز واکنش نشان داده و تنظیمات را کنترل می کند. برای این کار کافیست راننده عبارت “Hey Mercedes ” را بر زبان آورده و پس از آن فرمان خود را صادر نماید. به خاطر اتصال به اینترنت، MBUX توانایی پاسخ دادن به سوالاتی در رابطه با وضعیت جوی در روزهای آینده را دارد.

مثل سیستم های خانگی و تلفن های همراه هوشمند، MBUX نیز مدام در حال یادگیری بوده و با استفاده بیشتر، کاربردی تر می شود. نکته مثبت اینکه اشتوتگارتی ها مدل ارزان تر و در دسترس تری مثل A کلاس را نیز به این سیستم مجهز کرده اند.

The post ده تکنولوژی برتر جهان خودرو در سال ۲۰۱۸؛ تلفیق ناب خلاقیت و مهندسی appeared first on دیجیاتو.

صفر تا صد در دو ثانیه؛ کانسپت آئودی PB18 e-tron با عملکردی ویژه معرفی شد

کمپانی آلمانی آئودی امسال برای نخستین بار در فستیوال خودرویی پبل بیچ شرکت کرده و با یک کانسپت جذاب نظر بینندگان را به سمت خود جلب نموده است. این خودروی مفهومی PB18 نام داشته و به خانواده e-tron تعلق دارد.

audi-pb-18-e-tron

جدیدترین کانسپت ارباب حلقه ها را می توان ترکیبی از یک اتومبیل مسابقه ای، هاچ بک تند و تیز و حتی یک موتور اسپرت توصیف کرد. برخلاف اکثر کانسپت های امروزی، آئودی PB18 e-tron فاقد فناوری خودران بوده و بر روی هدایت خودرو توسط راننده تاکید ویژه شده است. به همین خاطر در طول مراحل توسعه طراحان داخلی با اسم مستعار ” Level Zero” از آن یاد می کرده اند.

audi-pb-18-e-tron (11)

از نمای روبرو، آئودی PB18 e-tron همانند یک کوپه اسپرت دیده می شود. شاید هم با توجه به فاکتورهایی مثل جلوپنجره بزرگ شش ضلعی و ورودی های هوای جانبی برخی این خودروی مفهومی را R8 آینده بنامند.

audi-pb-18-e-tron (37)

اما با حرکت به طرفین و دیدن نمای جانبی و قسمت انتهایی نظرمان عوض خواهد شد، چرا که سقف تقریبا تا روی سپر امتداد یافته و ساختاری مثل اتاق خودروهای هاچ بک دارد. مشاهده PB18 e-tron از نمای عقب و دیدن در سوم کار را یکسره نموده و بسیاری این کانسپت را یک هاچ بک تلقی خواهند کرد. در این نما شیب زیبای شیشه عقب، چراغ های سرتاسری LED، باله عظیم فعال، فرور رفتگی عمیق بالای سپر و دیفیوزر زیر آن چشمان بیننده را به سمت خود فرا می خوانند.

audi-pb-18-e-tron (34)

در داخل کابین PB18 e-tron ساختاری تغییر پذیر دارد؛ به این حالت که چینش اجزای داخلی خودرو برای حمل یک یا دو سرنشین عوض می شود. این ویژگی هم تا حدودی موتور سیکلت ها را در ذهن تداعی می کند.

audi-pb-18-e-tron (17)

وقتی که فقط راننده در داخل مفهومی جدید ژرمن ها حضور داشته باشد، صندلی وی به قسمت میانی کابین منتقل می شود. نکته جالب اینکه در این حالت شیشه جلو با سیستم واقعیت افزوده یکپارچه شده و اطلاعات را درباره مسیر پیش رو در اختیار راننده می گذارد.

audi-pb-18-e-tron (17)

با اضافه شدن سرنشین دوم، صندلی راننده و اجزای لازم به سمتی حرکت می کنند تا فضای کافی برای نشستن وی فراهم شود.

از آنجایی که بدنه PB18 e-tron همانند خودروهای هاچبک طراحی شده، در داخل کابین فضای نسبتا زیادی برای حمل لوازم مورد نیاز وجود دارد. این کانسپت ۴۷۰ لیتر فضای بار ارایه می کند که در مقایسه با هاچبکی مثل فولکس واگن گلف تنها ۲۲ لیتر کمتر است.

audi-pb-18-e-tron (6)

همانطور که از پسوند e-tron می توان حدس زد، نیروبخش PB18 یک پیشرانه الکتریکی است. این پیشرانه از دو موتور برقی بر روی محور عقب و یک موتور برقی بر روی محور جلو تشکیل یافته و در حالت استاندارد ۶۷۱ اسب بخار قدرت دارد.

audi-pb-18-e-tron (39)

آئودی برای پیشرانه PB18 e-tron حالتی تعریف کرده که خروجی آن به طور موقت افزایش می یابد. در این حالت قدرت خودرو به ۷۶۴ اسب بخار و گشتاورش به ۸۳۰ نیوتن متر ارتقا پیدا می کند. با تکیه بر این پیشرانه توانمند، مفهومی جدید ارباب حلقه ها برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به زمانی کمی بیش تر از ۲ ثانیه نیاز دارد که در نوع خود یک رکورد خارق العاده به شمار می رود.

audi-pb-18-e-tron1

آئودی معتقد است باتری ۹۵ کیلووات ساعتی PB18 e-tron مطابق با استاندارد WLTP انرژی لازم برای پیمایش مسافت ۵۰۰ کیلومتری را تامین می کند. این باتری به طور بی سیم نیز شارژ شده و در صورت بهره گیری از سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی در عرض تنها ۱۵ دقیقه بطور کامل شارژ می شود.

audi-pb-18-e-tron (13)

به منظور بهبود کارایی سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز در PB18 e-tron کار گذاشته شده و دیسک های سنتی فقط وقتی نیاز به ترمزگیری شدید باشد، وارد عمل می شوند.

کانسپت الکتریکی ژرمن ها از لحاظ هندلینگ هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو و عقب به ترتیب از ترکیب push-rods (میله های فشار دهنده) و pull rods (میله های کشنده) بهره برده و به کمک فنرهای مغناطیسی نیز مجهز شده است. باله و دیفیوزر عقب هم نقشی کلیدی در ایجاد نیروی رو به پایین و پایداری خودرو ایفا می کنند.

audi-pb-18-e-tron (32)

آئودی PB18 e-tron علی رغم تمام جذابیت هایی که دارد، یک مدل مفهومی است و بعید است که خود یا قابلیت های پیشرفته اش به این زودی ها راهی خیابان شوند.

بد نیست اشاره کنیم اولین عضو خیابانی خانواده e-tron مدلی شاسی بلند است که در آینده نزدیک به طور رسمی معرفی و تولید خواهد شد.

The post صفر تا صد در دو ثانیه؛ کانسپت آئودی PB18 e-tron با عملکردی ویژه معرفی شد appeared first on دیجیاتو.

مهندسی حجم؛ آشنایی با سریع ترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر جهان

در عصر کنونی بسیاری از خودروسازان به خاطر دلایلی مثل راندمان بالا، کاهش وزن کلی و بهینه تر شده میزان مصرف سوخت به استفاده از موتورهای کم حجم چهار سیلندر آورده اند. این دسته از موتورها گرچه به لطف فناوری توربوشارژ از لحاظ قدرت در وضعیت مطلوبی قرار دارند، اما در مقایسه با نمونه های ۶ و ۸ سیلندر ساکت بوده و خبری از غرش های مهیب در آنها نیست.

2016 Chevrolet Camaro engines

خوب یا بد به هر ترتیب موتورهای ۴ سیلندر اکنون می توانند قدرتی برابر با موتورهای ۶ سیلندر چند سال پیش تولید کنند. در حال حاضر این موتورها بر روی انواع خودروهای بزرگ و حتی عضلانی دیده می شوند. ب ام و سری ۷، فورد موستانگ (با تلفظ صحیح تر ماستنگ) و شورولت کامارو برخی از معروف ترین مدل هایی هستند که خریداران می توانند آنها را با موتورهای ۴ سیلندر سفارش دهند.

2016FordMustangConvertibleCDC

با این پیش زمینه در مطلب حاضر قصد داریم به ۶ اتومبیل سریع چهار سیلندر که در بازار ایالات متحده قابل خرید هستند، نگاهی گذرا داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

مرسدس AMG CLA45

در زیر کاپوت این اشتوتگارتی کوچک یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر قرار دارد. این موتور توربوشارژ که عنوان قوی ترین ۴ سیلندر تولید انبوه کنونی را به یدک می کشد، قادر است ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

نیروی تولیدی توسط موتور AMG CLA45 از طریق یک گیربکس دو کلاچه خودکار به تمامی چرخ ها ارسال می شود. با چنین مشخصاتی سدان کوچک ژرمن ها می تواند در عرض تنها ۴٫۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

Mercedes AMG CLA45

با توجه به توانایی های فنی در خور توجه، هر راننده ای که پشت فرمان مرسدس AMG CLA45 بنشیند، خواهد توانست طعم سرعت و شتاب بالا را به راحتی هر چه تمام تجربه کند. برای اثبات قابلیت های بالای موتور این خودرو همین بس که AMG CLA45 توانایی به چالش کشیدن آئودی RS3 با موتور ۲٫۵ لیتری ۵ سیلندر و ب ام و M2 با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر را دارد.

Mercedes-CLA-45-AMG-vs-BMW-M2-8

آلفارومئو ۴C

شرایط این روزهای آلفارومئو را می توان به رنسانس تشبیه کرد. این خودروساز ایتالیایی جانی تازه گرفته و با ارایه مدل هایی مثل جیولیا و استلویو توانسته به عرصه رقابت بازگردد.

اتومبیل دو نفره ۴C دیگر مدلی است که توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده؛ آلفارومئو با تولید این خودرو افرادی را که به لذت رانندگی بیش از هر چیزی اهمیت می دهند، نشانه گرفته است.

Alfa 4C

نیروی ۴C توسط یک موتور ۱٫۷۵ لیتری چهار سیلندر تامین می شود. این موتور توربو در پشت کابین نصب شده و می تواند ۲۳۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اگر چه در ابتدا این میزان خروجی برای رانندگی هیجان انگیز کافی بنظر نمی رسد، اما باید گفت که به لطف وزن حدودا یک تنی، نسبت قدرت به وزن ایده آل بوده و این خودرو برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل همانند AMG CLA45 به ۴٫۱ ثانیه زمان نیاز دارد.

2016-alfa-romeo-4c-coupe

با وچود لذت و هیجان بالای رانندگی، آلفارومئو ۴C چندان هم بی ایراد نیست. نبود سیستم های کمکی برای فرمان، ارتفاع بسیار پایین و سیستم تعلیق کاملا خشک استفاده از این خودرو را در امور روزمره تقریبا غیرممکن می کنند.

مرسدس AMG GLA45

این کراس اوور کوچک از پلتفرم و قوی محرکه مشترکی با AMG CLA45 بهره می برد. بنابراین نیروبخش AMG GLA45 نیز همان موتور ۲ لیتری ۳۷۵ اسب بخاری است.

2018-mercedes-amg-gla45-first-drive

علی رغم شباعت های فنی، به دلیل تفاوت هایی که این دو اشتوتگارتی به لحاظ ارتفاع و سیستم تعلیق با همدیگر دارند، مدل قد بلندتر یعنی AMG GLA45 کمی کندتر بوده و زمان لازم برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل ۴٫۳ ثانیه طول می کشد.

پورشه ۷۱۸ باکستر S

وقتی پورشه تصمیم گرفت در نسل اخیر باکستر از موتور ۴ سیلندر بجای نمونه ۶ سیلندر استفاده کند، با انتقادهای زیادی روبرو شد. منتقدان عقیده داشتند شاسی فوق العاده این خودرو در صورت بکارگیری موتوری حجیم تر بهتر می توانست قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

Porsche 718 Boxster S

با این حال موتور ۲٫۵ لیتری توربوشارژ پورشه دست کمی از نمونه های ۶ سیلندر ندارد. این موتور ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشته و چرخ های عقب را به حرکت در میاورد.

با تکیه بر نیروگاه کوچک اما قدرتمند، ۷۱۸ باکستر S شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در ۴٫۴ ثانیه محقق می کند. با وجود عملکرد فنی قابل تحسین صدای این خودرو جذاب نبوده و ساکت و کم هیجان احساس می شود.

فولکس واگن گلف R

هاچبک داغ و پرطرفدار فولکس واگن یعنی گلف R پای این خودروساز بزرگ آلمانی را به لیست حاضر باز کرده است. در زیر کاپوت این هاچبک با سابقه یک موتور ۲ لیتری توربو قرار دارد. این موتور ۲۹۲ اسب بخار قدرت داشته و با به حرکت درآوردن هر چهار چرخ، در ۴٫۵ ثانیه سرعت خودرو را به ۶۰ مایل در ساعت می رساند. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که وظیفه انتقال نیرو بر عهده گیربکس دو کلاچه DSG گذاشته شود.

Volkswagen Golf R

در مقایسه با فورد فوکوس RS که رقیب مستقیم گلف R به حساب می آید، هاچبک آلمانی سواری نرم تری داشته و از لحاظ عملکرد کلی نیز از وضعیت بهتری برخوردار است. البته وقتی صحبت از رقم پرداختی باشد، قضیه کمی متفاوت خواهد شد.

آئودی S3 سدان / آئودی TT S

آئودی S3 سدان و TT S از پلتفرم مشترکی بهره برده و خصوصیات فنی بسیار مشابهی دارند. به همین جهت جایگاه پنجم در این رتبه بندی بطور مشترک به دو محصول از آئودی می رسد.

نیروبخش هر دو مدل همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندری است که در زیر کاپوت گلف R دیده می شود. علاوه بر این گیربکس نیز یکسان بوده و ۲۹۲ اسب بخار تولید شده توسط موتور به هر چهار چرخ انتقال می یابد.

2018-audi-tt-rs.-rs-3-1

علی رغم بهره گیری از قوای محرکه مشترک، مدل های مزین به نشان ارباب حلقه ها حدود ۰٫۱ ثانیه نسبت به گلف R کندتر هستند. با این حساب S3 سدان و TT S شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در زمان ۴٫۶ ثانیه ثبت می کنند. البته از آنجایی که این دو خودرو به نشان آئودی مزین شده اند، کابین لوکس تری داشته و از کیفیت سواری بهتری برخوردار هستند.

همانطور که مشاهده می کنید کاهش تعداد سیلندر لزوما به معنای افت عملکرد نیست. البته نکته مهم اینکه ارقام حاضر در این مطلب بر اساس کاتالوگ های رسمی تنظیم شده اند و ممکن است نتایج در شرایط واقعی کمی متفاوت باشد. مساله دیگر اینکه اکثر موتورهای کم حجم پر بازده در زیر کاپوت خودروهای آلمانی دیده می شوند. بنابراین به نظر می رسد ژرمن ها در زمینه استخراج اسب بخارهای بیشتر تخصص بهتری نسبت به خودروسازان سایر کشورها دارند.

The post مهندسی حجم؛ آشنایی با سریع ترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر جهان appeared first on دیجیاتو.

آئودی همانند مرسدس بنز و ب ام و در نمایشگاه خودروی دیترویت شرکت نمی کند

مرسدس بنز اولین خودروساز آلمانی بود که اعلام کرد در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ شرکت نمی کند. اندکی بعد مشخص شد ب ام و نیز همانند رقیب دیرینه خود تصمیم مشابهی گرفته و در این نمایشگاه معتبر بین المللی حضور نخواهد داشت. حال خبر می رسد که آئودی نیز به مرسدس بنز و ب ام و پیوسته و برنامه ای برای شرکت در دیترویت ۲۰۱۹ ندارد.

naias

با توجه به بی میلی این برندهای مطرح آلمانی، شاید شاهد یک نمایشگاه خودروی بسیار خلوت در ژانویه آینده باشیم. اگر چه این اتفاق اصلا خوشایند نبوده و برخی احتمالا دست های پشت پرده را عامل اصلی بدانند، اما در واقع تعداد بالای نمایشگاه های برگزار شده در ماه ژانویه دلیل این موضوع اعلام شده است.

نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) یکی از مهمترین نمایشگاه هایی است که هر ساله در ماه ژانویه و درست پیش از دیترویت توجه خیل عظیمی از افراد علاقه مند به دنیای تکنولوژی را به خود جلب می کند. این نمایشگاه در سال های اخیر به لحاظ محبوبیت و اهمیت رشد چشمگیری داشته است.

از آنجایی که فناوری ها و تجهیزات الکترونیکی در صنعت خودرو بسیار فراگیر شده اند، شرکت های خودروساز گاه تصمیم می گیرند جدیدترین دستاوردهای خود را در CES معرفی کنند. در این صورت شرکت در نمایشگاه دیترویت که تنها چند روز با CES فاصله دارد، دیگر چندان توجیه پذیر به نظر نمی رسد.

Mercedes-Benz CES 2018

بر اساس شنیده ها ظاهرا دست اندرکاران نمایشگاه دیترویت قصد دارند تاریخ برگزاری آن را تغییر دهند. اما نکته مساله ساز اینکه در طول سال چند رویداد خودرویی دیگر هم در ایالات متحده و هم در سایر نقاط جهان جریان پیدا می کنند و تداخل با آنها می تواند باز هم مشکلاتی را بوجود بیاورد.

نمایشگاه دیترویت در سال ۲۰۱۹ بین ۱۲ الی ۲۷ ژانویه برگزار خواهد شد. خوشبختانه آنطور که آئودی، ب ام و و مرسدس بنز اعلام کرده اند، این سه خودروساز معروف آلمانی در سال ۲۰۲۰ به دیترویت بازگشته و آخرین مفهومی های خود را در آن معرفی خواهند کرد.

Audi h tron naias 2016

با برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای خودرویی متعدد با فواصل زمانی نزدیک در طول سال، جای هیچ تعجبی ندارد که برخی خودروسازان نسبت به حضور در برخی از آنها رغبتی نداشته باشند.

 

The post آئودی همانند مرسدس بنز و ب ام و در نمایشگاه خودروی دیترویت شرکت نمی کند appeared first on دیجیاتو.