ده تکنولوژی برتر جهان خودرو در سال ۲۰۱۸؛ تلفیق ناب خلاقیت و مهندسی

امروزه اتومبیل چیزی فراتر از موتور، گیربکس، کابین و تایرها محسوب می شود. اگر نگاهی دقیق تر داشته باشیم، خواهیم دید این وسیله نقلیه به برخی از آخرین تکنولوژی ها و فناوری ها مجهز شده و اینک بسیار هوشمندتر، بهینه تر و امن تر از قبل شده است.

یکی از دلایل اصلی راهیابی تکنولوژی های جدید به خودروها به رقابت شدید و تلاش های مستمر خودروسازان در سبقت گیری از همدیگر مربوط می شود. این مساله سبب شده صنعت خودروسازی همواره پویا باقی مانده و به دنبال دستیابی به فناوری های نوین باشد.

Mercedes-Benz-190E-2-3-16-BMW-M3-front-three-quarters

مثل سال های قبل، امسال نیز خودروسازان نوآوری های زیادی انجام داده اند. در این نوشتار قصد داریم به ۱۰ مورد از بهترین نوآوری های موجود نگاهی گذرا داشته باشیم.اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

درب عقب چندمنظوره (MultiPro Tailgate) متعلق به GMC Sierra

مهندسین GMC برای استفاده راحت تر از قسمت بار پیکاپ سیرا، درب مخصوصی طراحی کرده اند. این درب از قسمت های تاشوی مختلفی تشکیل شده که در شرایط مختلف می توان از آنها برای ثابت کردن اشیا بلند، دسترسی آسان تر به لوازم و یا به عنوان یک پله استفاده کرد.

2019-GMC-Sierra-Denali-011

به گفته GMC سال ها زمان برای توسعه و تست این درب صرف شده که در تاریخ این کمپانی بی سابقه است. نکته جالب توجه اینکه با دیدن ساختاری ساده از خود خواهید پرسید چرا چنین ایده ای تا بحال به عمل تبدیل نشده بود.

در ویدیوی زیر می توانید نحوه عملکرد درب پیکاپ GMC سیرا را مشاهده فرمایید. گفتنی است این در تریم های دِنالی و AT4 بصورت استاندارد نصب می شود.

سیستم هشدار وجود سرنشین در صندلی عقب هیوندای

گاها پیش آمده که به دلیل حواس پرتی رانندگان، کودکان یا حیوانات خانگی در صندلی عقب جا مانده و با بالا رفتن دما و نامساعد شدن شرایط داخل کابین، متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار این چنینی، چندین شرکت سیستم های یادآوری را برای اشاره به وجود سرنشین در صندلی عقب توسعه داده اند. این سیستم با پخش هشدارهای صوتی به راننده اخطار می دهند که صندلی عقب را چک کنند.

سیستمی که هیوندای برای این منظور طراحی کرده پیشرفته تر بوده و حتی در صورت نادیده گرفتن راننده و ترک خودرو، تا ۲۴ ساعت داخل کابین را کنترل می کند. در صورت تشخیص حرکت و وجود احتمالی فرد یا حیوان خانگی در کابین، این سیستم از طریق اپلیکیشن Blue Link اعلانی فرستاده و به مالک خودرو نیز ایمیل ارسال می کند. به صدا در آوردن بوق راهکار دیگری است که سیستم هیوندای برای مطلع کردن راننده یا دیگر افراد حاضر در محوطه به کار می گیرد.

Hyundai Santa Fe Rear Occupant Alert

سطح بالای تشخیص و ایمنی سیستم هیوندای باعث تمایز آن از بقیه می شود و مسلما می تواند نقشی بسزا در نجات جان کودکان و حیوانات خانگی داشته باشد.

سیستم خروج امن هیوندای سانتافه

سیستم خروج امن هیوندای باعث حضور مجدد این شرکت در مطلب حاضر شده است. این سیستم با کنترل اطراف خودرو، از باز شدن درها هنگام نزدیک شدن یک وسیله نقلیه دیگر جلوگیری نموده و با نمایش اخطار در پشت فرمان و پخش هشدار صوتی راننده را از وجود خطر احتمالی مطلع می کند.

برای این کار سیستم مذکور از سیستم کنترل نقاط کور خودرو کمک می گیرد. بد نیست اشاره کنیم در صورت خاموش بودن خودرو نیز عملکرد این سیستم حفظ می شود. آئودی نیز سامانه مشابهی را بر روی محصولات خود دارد، اما هیوندای با قیمتی پایین تر آن را در دسترس عموم مردم قرار داده است.

گشتاور برقی (eTorque) جیپ و رم

گروه فیات کرایسلر سیستم کمکی eTorque را بر روی برخی از محصولات خود – به ویژه برند جیپ و رم – ارایه می کند. این سیستم در واقع یک سیستم هیبرید نرم بوده و به روشی هوشمندانه عملکرد و کارایی خودرو را بهبود می بخشد.

در خودروهای مجهز به eTorque خبری از دینام نیست، زیرا ژنراتور ۴۸ ولتی جایگزین آن شده است. این ژنراتور هنگام فعال بودن سیستم start-stop، خاموش و روشن شدن موتور را مدیریت کرده و در همکاری با آن ساختاری هیبریدی را تشکیل می دهد.

2019-Ram-1500-eTorque-Motor-Generator

به لطف سیستم eTorque قدرت و گشتاور پیشرانه ارتقا پیدا کرده و عملکرد خودرو نیز روان تر می شود. برای مثال در رم ۱۵۰۰ با موتور V8، سیستم eTorque برابر با ۱۷۶ نیوتن متر به گشتاور موتور اضافه می کند که رقم قابل توجهی است.

در کنار فیات کرایسلر، خودروسازان دیگری مثل مرسدس بنز، فولکس واگن و آئودی نیز در حال اضافه کردن سیستم هیبرید نرم با وظایفی مشابه به محصولات خود هستند.

سیستم تعلیق فعال آئودی A8

نسل اخیر پرچمدار آئودی از انبوهی از تکنولوژی های پیشرفته بهره می برد. سیستم تعلیق فعال یکی از این موارد است که A8 را در عین راحت بودن به یک سدان اسپرت تبدیل می کند.

در کنار تغییر خصوصیات و رفتارهای دینامیکی، سیستم تعلیق فعال این خودرو می تواند در ارتقای ایمنی و جلوگیری از وارد شدن صدمات بیشتر به سرنشینان نیز بسیار موثر واقع شود.

در صورت تشخیص برخورد حتمی یک خودروی دیگر با قسمت های جانبی A8 با سرعتی بیش از ۲۵ کیلومتر، سیستم تعلیق پیشرفته این سدان تشریفاتی در عرض نیم ثانیه ارتفاع سمت متناظر را تا ۸۰ میلی متر بالا می برد. با این کار اثر ضربه به زیر درها و قسمت مقاوم تر شاسی انتقال یافته و از احتمال وارد شدن صدمات شدیدتر به سرنشینان کاسته می شود.

با تماشای ویدیوی زیر می توانید از قابلیت های سیستم تعلیق فعال آئودی بهتر و بیشتر اطلاع پیدا کنید.

سیستم شارژ بی سیم ب ام و

امروزه بسیاری از لوازم الکترونیکی به قابلیت شارژ بی سیم مجهز هستند. با برقی شدن اتومبیل ها، انتظار می رود این فناوری بزودی به صنعت خودرو نیز راه پیدا کند.

کمپانی آلمانی ب ام و، پا پیش گذاشته و به منظور استفاده بهینه از فناوری شارژ بی سیم در حال انجام تحقیق و توسعه است. این خودروساز با سابقه پدهایی را طراحی کرده که می تواند با پارک کردن وسیله نقلیه برقی بر روی آن، باتری را شارژ کرد.

bmw-wireless-charging

اگر چه این پدها یک طرح تحقیقاتی به شمار می روند، اما پیاده سازی آنها در آینده نزدیک بسیار محتمل به نظر می رسد. کاربرد راحت و تناسب با زندگی شهری مدرن از مزایای این پدها هستند.

موتور توربوی نیسان و اینفینیتی با نسبت تراکم متغیر

تکنولوژی ابداعی ژاپنی ها در تغییر نسبت تراکم را می توان یکی از بزرگ ترین پیشرفت های موتورهای درون سوز تلقی کرد. موتورهای مجهز به این تکنولوژی که با نام VC-Turbo شناخته می شود، در کراس اوور اینفینیتی QX50 و سدان نیسان آلتیما به کار گرفته شده اند.

در موتورهای VC-Turbo، نسبت تراکم برای دستیابی به مصرف سوخت بهتر یا استخراج قدرت بیشتر از سیلندرها تغییر پیدا می کند. این تغییر کاملا خودکار و هوشمندانه بوده و بدون دخالت مستقیم راننده صورت می پذیرد.

با بکارگیری این موتورها، خودرو در آن واحد به یک اتومبیل کم مصرف و یا مدلی قدرتمند تبدیل می شود. مکانیسم تغییر تراکم موتورهای VC-Turbo را می توانید در ویدیوی زیر تماشا فرمایید.

سیستم DriverFocus سوبارو فورستر

افزایش تمرکز، دقت به مسیر پیش رو و کاهش سوانح جاده ای از اهداف اصلی توسعه سیستم های نیمه خودران هستند. کمپانی ژاپنی سوبارو با توسعه تکنولوژی جدید درایور فوکوس (DriverFocus) گوی سبقت را از رقبا ربوده و در تحقق اهداف یاد شده موفق تر عمل کرده است.

با تکنولوژی درایور فوکوس که در کراس اوور فورستر موجود است، فاکتورهایی مثل تمرکز راننده و حرکات فرمان از طریق سیستم تشخیص چهره اینفرارد و سنسورهای الکترونیکی کنترل می شوند. چنانچه خواب آلودگی یا عدم تمرکز راننده تشخیص داده شود، این تکنولوژی با پخش هشدارهای صوتی و تصویری به فرد حاضر در پشت فرمان اخطار می دهد.

Subaru-DriverFocus

در صورت تشخیص احتمال تصادف و برخورد، سیستم EyeSight نیز وارد عمل شده و از طریق ترمزگیری خودکار، خودرو را متوقف می کند.

نکته دیگر اینکه به دلیل قابلیت تشخیص چهره توسط تکنولوژی درایور فوکوس، امکان فعال شدن خودکار برخی تنظیمات بر اساس سلایق فردی که پشت فرمان می نشیند، وجود دارد. به گفته سوبارو تکنولوژی مورد بحث قادر است تا ۵ نفر را تشخیص داده و تنظیمات مربوط به آنها را در خود ذخیره کند؛ به عبارتی تمام اعضای یک خانواده می توانند از این تکنولوژی استفاده کنند.

سیستم سوپرکروز کادیلاک

سوپرکروز را می توان پیشرفته ترین سیستم نیمه خودران سطح ۲ بر روی کره خاکی دانست. این سیستم که بر روی سدان پرچمدار CT6 دیده می شود، با تکیه بر دوربین ها و نقشه های بارگذاری شده، به رانندگان اجازه می دهد در اتوبان ها دست های خود را از روی فرمان بردارند. این در حالی است که سیستم های مشابهی نظیر اتوپایلوت به رانندگان توصیه می کنند که دست های خود را همواره بر روی فرمان حفظ کنند.

2018-Cadillac-Super-Cruise-Hands-Free

علاوه بر این، سوپرکروز در صورت لزوم توانایی توقف کامل خودرو و یا تغییر مسیر را نیز دارد. برای کنترل وضعیت تمرکز راننده یک دوربین در داخل کابین تعبیه شده که مدام وی را در نظر می گیرد. چنانچه هوشیاری راننده محرز نشود، خودرو به طور خودکار در حاشیه اتوبان متوقف شده و با مراکز امداد تماس برقرار می کند.

سیستم سوپرکروز ارزشی در حدود ۵۰۰۰ دلار داشته و فقط برای سدان فول سایز CT6 قابل انتخاب است. این تکنولوژی از سال ۲۰۲۰ به دیگر مدل های جنرال موتورز راه خواهد یافت.

سیستم اینفوتینمنت MBUX مرسدس بنز

کمپانی مرسدس بنز امسال برای سیستم اطلاع رسانی-سرگرمی (Infotainment) اختصاصی خود یک آپدیت بزرگ ارایه کرده و آن را MBUX نامگذاری کرد.

سیستم مورد بحث اشتوتگارتی ها از دو نمایشگر عظیم تشکیل یافته که یکی از آنها به عنوان نشان دهنده دیجیتال پشت فرمان عمل می کند. نمایشگر موجود در قسمت میانی داشبورد لمسی بوده و بدون دخالت دیگر دکمه ها قابل کنترل است.

mbux

سیستم MBUX مثل اپل سیری و آمازون الکسا به فرمان های صوتی نیز واکنش نشان داده و تنظیمات را کنترل می کند. برای این کار کافیست راننده عبارت “Hey Mercedes ” را بر زبان آورده و پس از آن فرمان خود را صادر نماید. به خاطر اتصال به اینترنت، MBUX توانایی پاسخ دادن به سوالاتی در رابطه با وضعیت جوی در روزهای آینده را دارد.

مثل سیستم های خانگی و تلفن های همراه هوشمند، MBUX نیز مدام در حال یادگیری بوده و با استفاده بیشتر، کاربردی تر می شود. نکته مثبت اینکه اشتوتگارتی ها مدل ارزان تر و در دسترس تری مثل A کلاس را نیز به این سیستم مجهز کرده اند.

The post ده تکنولوژی برتر جهان خودرو در سال ۲۰۱۸؛ تلفیق ناب خلاقیت و مهندسی appeared first on دیجیاتو.

صفر تا صد در دو ثانیه؛ کانسپت آئودی PB18 e-tron با عملکردی ویژه معرفی شد

کمپانی آلمانی آئودی امسال برای نخستین بار در فستیوال خودرویی پبل بیچ شرکت کرده و با یک کانسپت جذاب نظر بینندگان را به سمت خود جلب نموده است. این خودروی مفهومی PB18 نام داشته و به خانواده e-tron تعلق دارد.

audi-pb-18-e-tron

جدیدترین کانسپت ارباب حلقه ها را می توان ترکیبی از یک اتومبیل مسابقه ای، هاچ بک تند و تیز و حتی یک موتور اسپرت توصیف کرد. برخلاف اکثر کانسپت های امروزی، آئودی PB18 e-tron فاقد فناوری خودران بوده و بر روی هدایت خودرو توسط راننده تاکید ویژه شده است. به همین خاطر در طول مراحل توسعه طراحان داخلی با اسم مستعار ” Level Zero” از آن یاد می کرده اند.

audi-pb-18-e-tron (11)

از نمای روبرو، آئودی PB18 e-tron همانند یک کوپه اسپرت دیده می شود. شاید هم با توجه به فاکتورهایی مثل جلوپنجره بزرگ شش ضلعی و ورودی های هوای جانبی برخی این خودروی مفهومی را R8 آینده بنامند.

audi-pb-18-e-tron (37)

اما با حرکت به طرفین و دیدن نمای جانبی و قسمت انتهایی نظرمان عوض خواهد شد، چرا که سقف تقریبا تا روی سپر امتداد یافته و ساختاری مثل اتاق خودروهای هاچ بک دارد. مشاهده PB18 e-tron از نمای عقب و دیدن در سوم کار را یکسره نموده و بسیاری این کانسپت را یک هاچ بک تلقی خواهند کرد. در این نما شیب زیبای شیشه عقب، چراغ های سرتاسری LED، باله عظیم فعال، فرور رفتگی عمیق بالای سپر و دیفیوزر زیر آن چشمان بیننده را به سمت خود فرا می خوانند.

audi-pb-18-e-tron (34)

در داخل کابین PB18 e-tron ساختاری تغییر پذیر دارد؛ به این حالت که چینش اجزای داخلی خودرو برای حمل یک یا دو سرنشین عوض می شود. این ویژگی هم تا حدودی موتور سیکلت ها را در ذهن تداعی می کند.

audi-pb-18-e-tron (17)

وقتی که فقط راننده در داخل مفهومی جدید ژرمن ها حضور داشته باشد، صندلی وی به قسمت میانی کابین منتقل می شود. نکته جالب اینکه در این حالت شیشه جلو با سیستم واقعیت افزوده یکپارچه شده و اطلاعات را درباره مسیر پیش رو در اختیار راننده می گذارد.

audi-pb-18-e-tron (17)

با اضافه شدن سرنشین دوم، صندلی راننده و اجزای لازم به سمتی حرکت می کنند تا فضای کافی برای نشستن وی فراهم شود.

از آنجایی که بدنه PB18 e-tron همانند خودروهای هاچبک طراحی شده، در داخل کابین فضای نسبتا زیادی برای حمل لوازم مورد نیاز وجود دارد. این کانسپت ۴۷۰ لیتر فضای بار ارایه می کند که در مقایسه با هاچبکی مثل فولکس واگن گلف تنها ۲۲ لیتر کمتر است.

audi-pb-18-e-tron (6)

همانطور که از پسوند e-tron می توان حدس زد، نیروبخش PB18 یک پیشرانه الکتریکی است. این پیشرانه از دو موتور برقی بر روی محور عقب و یک موتور برقی بر روی محور جلو تشکیل یافته و در حالت استاندارد ۶۷۱ اسب بخار قدرت دارد.

audi-pb-18-e-tron (39)

آئودی برای پیشرانه PB18 e-tron حالتی تعریف کرده که خروجی آن به طور موقت افزایش می یابد. در این حالت قدرت خودرو به ۷۶۴ اسب بخار و گشتاورش به ۸۳۰ نیوتن متر ارتقا پیدا می کند. با تکیه بر این پیشرانه توانمند، مفهومی جدید ارباب حلقه ها برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به زمانی کمی بیش تر از ۲ ثانیه نیاز دارد که در نوع خود یک رکورد خارق العاده به شمار می رود.

audi-pb-18-e-tron1

آئودی معتقد است باتری ۹۵ کیلووات ساعتی PB18 e-tron مطابق با استاندارد WLTP انرژی لازم برای پیمایش مسافت ۵۰۰ کیلومتری را تامین می کند. این باتری به طور بی سیم نیز شارژ شده و در صورت بهره گیری از سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی در عرض تنها ۱۵ دقیقه بطور کامل شارژ می شود.

audi-pb-18-e-tron (13)

به منظور بهبود کارایی سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز در PB18 e-tron کار گذاشته شده و دیسک های سنتی فقط وقتی نیاز به ترمزگیری شدید باشد، وارد عمل می شوند.

کانسپت الکتریکی ژرمن ها از لحاظ هندلینگ هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو و عقب به ترتیب از ترکیب push-rods (میله های فشار دهنده) و pull rods (میله های کشنده) بهره برده و به کمک فنرهای مغناطیسی نیز مجهز شده است. باله و دیفیوزر عقب هم نقشی کلیدی در ایجاد نیروی رو به پایین و پایداری خودرو ایفا می کنند.

audi-pb-18-e-tron (32)

آئودی PB18 e-tron علی رغم تمام جذابیت هایی که دارد، یک مدل مفهومی است و بعید است که خود یا قابلیت های پیشرفته اش به این زودی ها راهی خیابان شوند.

بد نیست اشاره کنیم اولین عضو خیابانی خانواده e-tron مدلی شاسی بلند است که در آینده نزدیک به طور رسمی معرفی و تولید خواهد شد.

The post صفر تا صد در دو ثانیه؛ کانسپت آئودی PB18 e-tron با عملکردی ویژه معرفی شد appeared first on دیجیاتو.

مهندسی حجم؛ آشنایی با سریع ترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر جهان

در عصر کنونی بسیاری از خودروسازان به خاطر دلایلی مثل راندمان بالا، کاهش وزن کلی و بهینه تر شده میزان مصرف سوخت به استفاده از موتورهای کم حجم چهار سیلندر آورده اند. این دسته از موتورها گرچه به لطف فناوری توربوشارژ از لحاظ قدرت در وضعیت مطلوبی قرار دارند، اما در مقایسه با نمونه های ۶ و ۸ سیلندر ساکت بوده و خبری از غرش های مهیب در آنها نیست.

2016 Chevrolet Camaro engines

خوب یا بد به هر ترتیب موتورهای ۴ سیلندر اکنون می توانند قدرتی برابر با موتورهای ۶ سیلندر چند سال پیش تولید کنند. در حال حاضر این موتورها بر روی انواع خودروهای بزرگ و حتی عضلانی دیده می شوند. ب ام و سری ۷، فورد موستانگ (با تلفظ صحیح تر ماستنگ) و شورولت کامارو برخی از معروف ترین مدل هایی هستند که خریداران می توانند آنها را با موتورهای ۴ سیلندر سفارش دهند.

2016FordMustangConvertibleCDC

با این پیش زمینه در مطلب حاضر قصد داریم به ۶ اتومبیل سریع چهار سیلندر که در بازار ایالات متحده قابل خرید هستند، نگاهی گذرا داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

مرسدس AMG CLA45

در زیر کاپوت این اشتوتگارتی کوچک یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر قرار دارد. این موتور توربوشارژ که عنوان قوی ترین ۴ سیلندر تولید انبوه کنونی را به یدک می کشد، قادر است ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

نیروی تولیدی توسط موتور AMG CLA45 از طریق یک گیربکس دو کلاچه خودکار به تمامی چرخ ها ارسال می شود. با چنین مشخصاتی سدان کوچک ژرمن ها می تواند در عرض تنها ۴٫۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

Mercedes AMG CLA45

با توجه به توانایی های فنی در خور توجه، هر راننده ای که پشت فرمان مرسدس AMG CLA45 بنشیند، خواهد توانست طعم سرعت و شتاب بالا را به راحتی هر چه تمام تجربه کند. برای اثبات قابلیت های بالای موتور این خودرو همین بس که AMG CLA45 توانایی به چالش کشیدن آئودی RS3 با موتور ۲٫۵ لیتری ۵ سیلندر و ب ام و M2 با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر را دارد.

Mercedes-CLA-45-AMG-vs-BMW-M2-8

آلفارومئو ۴C

شرایط این روزهای آلفارومئو را می توان به رنسانس تشبیه کرد. این خودروساز ایتالیایی جانی تازه گرفته و با ارایه مدل هایی مثل جیولیا و استلویو توانسته به عرصه رقابت بازگردد.

اتومبیل دو نفره ۴C دیگر مدلی است که توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده؛ آلفارومئو با تولید این خودرو افرادی را که به لذت رانندگی بیش از هر چیزی اهمیت می دهند، نشانه گرفته است.

Alfa 4C

نیروی ۴C توسط یک موتور ۱٫۷۵ لیتری چهار سیلندر تامین می شود. این موتور توربو در پشت کابین نصب شده و می تواند ۲۳۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اگر چه در ابتدا این میزان خروجی برای رانندگی هیجان انگیز کافی بنظر نمی رسد، اما باید گفت که به لطف وزن حدودا یک تنی، نسبت قدرت به وزن ایده آل بوده و این خودرو برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل همانند AMG CLA45 به ۴٫۱ ثانیه زمان نیاز دارد.

2016-alfa-romeo-4c-coupe

با وچود لذت و هیجان بالای رانندگی، آلفارومئو ۴C چندان هم بی ایراد نیست. نبود سیستم های کمکی برای فرمان، ارتفاع بسیار پایین و سیستم تعلیق کاملا خشک استفاده از این خودرو را در امور روزمره تقریبا غیرممکن می کنند.

مرسدس AMG GLA45

این کراس اوور کوچک از پلتفرم و قوی محرکه مشترکی با AMG CLA45 بهره می برد. بنابراین نیروبخش AMG GLA45 نیز همان موتور ۲ لیتری ۳۷۵ اسب بخاری است.

2018-mercedes-amg-gla45-first-drive

علی رغم شباعت های فنی، به دلیل تفاوت هایی که این دو اشتوتگارتی به لحاظ ارتفاع و سیستم تعلیق با همدیگر دارند، مدل قد بلندتر یعنی AMG GLA45 کمی کندتر بوده و زمان لازم برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل ۴٫۳ ثانیه طول می کشد.

پورشه ۷۱۸ باکستر S

وقتی پورشه تصمیم گرفت در نسل اخیر باکستر از موتور ۴ سیلندر بجای نمونه ۶ سیلندر استفاده کند، با انتقادهای زیادی روبرو شد. منتقدان عقیده داشتند شاسی فوق العاده این خودرو در صورت بکارگیری موتوری حجیم تر بهتر می توانست قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

Porsche 718 Boxster S

با این حال موتور ۲٫۵ لیتری توربوشارژ پورشه دست کمی از نمونه های ۶ سیلندر ندارد. این موتور ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشته و چرخ های عقب را به حرکت در میاورد.

با تکیه بر نیروگاه کوچک اما قدرتمند، ۷۱۸ باکستر S شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در ۴٫۴ ثانیه محقق می کند. با وجود عملکرد فنی قابل تحسین صدای این خودرو جذاب نبوده و ساکت و کم هیجان احساس می شود.

فولکس واگن گلف R

هاچبک داغ و پرطرفدار فولکس واگن یعنی گلف R پای این خودروساز بزرگ آلمانی را به لیست حاضر باز کرده است. در زیر کاپوت این هاچبک با سابقه یک موتور ۲ لیتری توربو قرار دارد. این موتور ۲۹۲ اسب بخار قدرت داشته و با به حرکت درآوردن هر چهار چرخ، در ۴٫۵ ثانیه سرعت خودرو را به ۶۰ مایل در ساعت می رساند. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که وظیفه انتقال نیرو بر عهده گیربکس دو کلاچه DSG گذاشته شود.

Volkswagen Golf R

در مقایسه با فورد فوکوس RS که رقیب مستقیم گلف R به حساب می آید، هاچبک آلمانی سواری نرم تری داشته و از لحاظ عملکرد کلی نیز از وضعیت بهتری برخوردار است. البته وقتی صحبت از رقم پرداختی باشد، قضیه کمی متفاوت خواهد شد.

آئودی S3 سدان / آئودی TT S

آئودی S3 سدان و TT S از پلتفرم مشترکی بهره برده و خصوصیات فنی بسیار مشابهی دارند. به همین جهت جایگاه پنجم در این رتبه بندی بطور مشترک به دو محصول از آئودی می رسد.

نیروبخش هر دو مدل همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندری است که در زیر کاپوت گلف R دیده می شود. علاوه بر این گیربکس نیز یکسان بوده و ۲۹۲ اسب بخار تولید شده توسط موتور به هر چهار چرخ انتقال می یابد.

2018-audi-tt-rs.-rs-3-1

علی رغم بهره گیری از قوای محرکه مشترک، مدل های مزین به نشان ارباب حلقه ها حدود ۰٫۱ ثانیه نسبت به گلف R کندتر هستند. با این حساب S3 سدان و TT S شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در زمان ۴٫۶ ثانیه ثبت می کنند. البته از آنجایی که این دو خودرو به نشان آئودی مزین شده اند، کابین لوکس تری داشته و از کیفیت سواری بهتری برخوردار هستند.

همانطور که مشاهده می کنید کاهش تعداد سیلندر لزوما به معنای افت عملکرد نیست. البته نکته مهم اینکه ارقام حاضر در این مطلب بر اساس کاتالوگ های رسمی تنظیم شده اند و ممکن است نتایج در شرایط واقعی کمی متفاوت باشد. مساله دیگر اینکه اکثر موتورهای کم حجم پر بازده در زیر کاپوت خودروهای آلمانی دیده می شوند. بنابراین به نظر می رسد ژرمن ها در زمینه استخراج اسب بخارهای بیشتر تخصص بهتری نسبت به خودروسازان سایر کشورها دارند.

The post مهندسی حجم؛ آشنایی با سریع ترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر جهان appeared first on دیجیاتو.

آئودی همانند مرسدس بنز و ب ام و در نمایشگاه خودروی دیترویت شرکت نمی کند

مرسدس بنز اولین خودروساز آلمانی بود که اعلام کرد در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ شرکت نمی کند. اندکی بعد مشخص شد ب ام و نیز همانند رقیب دیرینه خود تصمیم مشابهی گرفته و در این نمایشگاه معتبر بین المللی حضور نخواهد داشت. حال خبر می رسد که آئودی نیز به مرسدس بنز و ب ام و پیوسته و برنامه ای برای شرکت در دیترویت ۲۰۱۹ ندارد.

naias

با توجه به بی میلی این برندهای مطرح آلمانی، شاید شاهد یک نمایشگاه خودروی بسیار خلوت در ژانویه آینده باشیم. اگر چه این اتفاق اصلا خوشایند نبوده و برخی احتمالا دست های پشت پرده را عامل اصلی بدانند، اما در واقع تعداد بالای نمایشگاه های برگزار شده در ماه ژانویه دلیل این موضوع اعلام شده است.

نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) یکی از مهمترین نمایشگاه هایی است که هر ساله در ماه ژانویه و درست پیش از دیترویت توجه خیل عظیمی از افراد علاقه مند به دنیای تکنولوژی را به خود جلب می کند. این نمایشگاه در سال های اخیر به لحاظ محبوبیت و اهمیت رشد چشمگیری داشته است.

از آنجایی که فناوری ها و تجهیزات الکترونیکی در صنعت خودرو بسیار فراگیر شده اند، شرکت های خودروساز گاه تصمیم می گیرند جدیدترین دستاوردهای خود را در CES معرفی کنند. در این صورت شرکت در نمایشگاه دیترویت که تنها چند روز با CES فاصله دارد، دیگر چندان توجیه پذیر به نظر نمی رسد.

Mercedes-Benz CES 2018

بر اساس شنیده ها ظاهرا دست اندرکاران نمایشگاه دیترویت قصد دارند تاریخ برگزاری آن را تغییر دهند. اما نکته مساله ساز اینکه در طول سال چند رویداد خودرویی دیگر هم در ایالات متحده و هم در سایر نقاط جهان جریان پیدا می کنند و تداخل با آنها می تواند باز هم مشکلاتی را بوجود بیاورد.

نمایشگاه دیترویت در سال ۲۰۱۹ بین ۱۲ الی ۲۷ ژانویه برگزار خواهد شد. خوشبختانه آنطور که آئودی، ب ام و و مرسدس بنز اعلام کرده اند، این سه خودروساز معروف آلمانی در سال ۲۰۲۰ به دیترویت بازگشته و آخرین مفهومی های خود را در آن معرفی خواهند کرد.

Audi h tron naias 2016

با برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای خودرویی متعدد با فواصل زمانی نزدیک در طول سال، جای هیچ تعجبی ندارد که برخی خودروسازان نسبت به حضور در برخی از آنها رغبتی نداشته باشند.

 

The post آئودی همانند مرسدس بنز و ب ام و در نمایشگاه خودروی دیترویت شرکت نمی کند appeared first on دیجیاتو.

آئودی برای فروش ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی پاک در سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرد

بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی قصد دارند به تدریج اتومبیل های برقی را جایگزین نمونه های بنزینی و دیزلی رایج کنند. به همین خاطر همه آنها استراتژی هایی را تدوین نموده و هدف هایی را در این راستا تعیین کرده اند.

آئوئی یکی از این خودروسازان است که برنامه ای جامع با جزئیات نسبتا دقیق تدارک دیده است. در جلسه مجمع عمومی سالانه آئودی، هیئت مدیره این شرکت از استراتژی Audi.Vorsprung.2025 پرده برداری نمود. بر اساس این استراتژی ارایه مدل های برقی شده در هر کلاس در دستور کار قرار گرفته و در سال های پیش رو شاهد عرضه انواع مدل های سبز از سوی آئودی خواهیم بود.

Audi reveals plan to sell ‘800,000 electrified cars in 2025

اسناد این اشتراتژی که چهارشنبه گذشته جزئیاتی از آن رسانه ای شد، از برنامه ریزی ارباب حلقه ها برای تولید و فروش ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی شده در سال ۲۰۲۵ خبر می دهند. ذکر این نکته ضروریست که عبارت “برقی شده” می تواند دربرگیرنده مدل های هیبریدی نیز باشد.

آنگونه که اعلام شده تا سال ۲۰۲۵ آئودی ۲۰ مدل برقی طراحی و تولید خواهد کرد. شاسی بلند e-tron که اواخر امسال از نسخه نهایی آن رونمایی خواهد شد، به عنوان پیش قراول این مدل ها محسوب می شود. بعد از آن هم نسخه خیابانی کانسپت e-tron Sportback برای وارد شدن به خطوط تولید چراغ سبز دریافت خواهد کرد.

مدل e-tron GT و یک مدل الکتریکی در کلاس خودروهای کامپکت دیگر گزینه های سبزی هستند که ارباب حلقه ها برای تولید در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده است. همانطور که پیشتر نیز به اطلاعتان رسانده ایم، آئودی در توسعه مدل های برقی با دیگر عضو خانواده فولکس واگن یعنی پورشه همکاری خواهد کرد. تولید e-tron GT بر روی پلتفرم Mission E یکی از نتایج این همکاری شمار می رود.

Audi-E-Tron-GT-prototype-sketch

به منظور پشتیبانی بهتر از اتومبیل های برقی و ایجاد زیرساخت های لازم، آئودی اعلام کرده که در حال کار بر روی ایستگاه های شارژ اختصاصی است. آقای روپرت استادلر رئیس هیئت مدیره آئودی درباره استراتژی جدید این شرکت گفته:

هدف ما انقلاب در عرصه حمل و نقل است. ما می خواهیم در زمینه حمل و نقل الکتریکی در میان برندهای رده بالا سردمدار باشیم. تناسب با کاربردهای روزمره همه افراد، استانداردهای واقعی، کیفیت بالا و لذت بالای رانندگی برخی از فاکتورهای ما برای مشتریان هستند. با تکیه بر برتری های فنی که در اختیار داریم، ما حمل و نقل الکتریکی را وارد مرحله ای تازه خواهیم کرد.

 

The post آئودی برای فروش ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی پاک در سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرد appeared first on دیجیاتو.

آلایندگی بیش از حد؛ دلیل توقف فروش آئودی SQ5 در اروپا

شاید پیش از این نام تست WLTP به گوشتان رسیده باشد. این تست که برای سنجش مصرف سوخت و انتشار CO2 از اتومبیل های سواری و همچنین انتشار آلاینده های آنها صورت میگرد سالانه کمپانی های خودروسازی زیادی را به چالش کشیده و خودروهای معیوب آن ها را به دام می اندازد.

بعد از مدل بنزینی بی ام و سری ۷، M3 و مرسدس آ ام گ V12 که مقررات سخت انتشار گازهای گلخانه ای فروش آن ها را با توقف موقت موجه کرد در تازه ترین اخبار جدیدترین قربانی این تست آئودی SQ5 معرفی شده است که سبب شده است آئودی موقتا مجبور شود فروش این خودرو را در اروپا متوقف کند.

خودروساز آلمانی ادعا می کند که این توقف تولید به دلیل در دسترس نبودن تمامی قطعات SQ5 برای تولید نمونه های کامل رخ داده است، اما مجله خودرویی Autocar، با نقل قول از منابع نزدیک به آئودی، می گوید که استانداردهای جدید انتشار گازهای گلخانه ای، این کمپانی را محبور به توقف فروش آئودی SQ5 در اروپا کرده است.

طرفداران این خودرو در قاره سبز اگر تمایل به داشتن یک نمونه از آن را دارند باید به نمایندگی های فروش مراجعه کرده و در صورت وجود موجودی در انبار این نمایندگی ها یکی از آن ها را خریداری کنند.

گفته می شود نمایندگی آئودی در بریتانیا تمامی قطعات SQ5 مدل ۲۰۱۸ را راهی بازار کرده و تنها تعداد محدودی از این مدل در انبار مرکزی آئودی باقی مانده است.

به این ترتیب مشتریانی از انگلستان که به دنبال سفارش دادن این وسیله نقلیه هستند می توانند با مرکز محلی آئودی تماس گرفته و از موجودی انبار مطلع شوند.

SQ5 تقریبا اسپرت ترین شاسی بلند خط تولید فعلی آئودی محسوب می شود. قوای محرکه این خودرو شامل یک موتور شش سیلندر توربوشارژ ۳ لیتری بوده که می تواند ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند گشتاور تولید کند.

این قدرت تولید شده توسط یک سیستم Quattro و یک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک به تمامی چهار چرخ خودرو منتقل می شود. با کمک حداکثر قدرت تولیدی موتور، خودرو می تواند در ۵٫۱ ثانیه از سرعت ۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو به صورت الکتریکی محدود شده و به عدد ۲۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

طبق اخبار شنیده شده، آئودی برای مطالعه بر روی WLTP، تطبیق SQ5 با استاندارد های جدید مخصوص انتشار گازهای گلخانه و اعمال تغییرات برای تهیه یک نسخه کامل خودرو به زمان بیشتری احتیاج دارد. گفته می شود این خودرو مجددا از اوایل ماه سپتامبر سال میلادی جاری وارد چرخه تولید خواهد شد.

از تجهیزاتی که در درون این شاسی بلند به چشم می خورد می توان به سانروف پانوراما، کیسه های هوای مخصوص جلو (مخصوص مسافر و راننده)، سر، قفسه سینه و پرده ای، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، ترمز (EBD)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (ASR)، ترمز الکترومکانیکی، سیستم ضدسرقت، سیستم تشخیص ترافیک INRIX XD، سیستم کمک پارک، سنسور باران، آئودی Care، ناوبری MMI، کنترل آب و هوای سه نقطه و … اشاره کرد.

The post آلایندگی بیش از حد؛ دلیل توقف فروش آئودی SQ5 در اروپا appeared first on دیجیاتو.

مقایسه کیا استینگر با آئودی S5 و ب ام و ۴۳۰i گرن کوپه؛ تک شاخ کره ای در مقابل شوالیه های آلمانی

امروز اگرچه خودروهای کراس‌اوور سلیقه بسیاری از مشتریان را به سمت خود جلب نموده‌اند اما سازندگان خودروهای سدان نیز بیکار ننشسته و با تغییر شکل ظاهری محصولات خود به فرم کوپه، سعی در جبران مافات دارند، اما اینکه چقدر موفق باشند سوالی است که جوابش در آینده مشخص خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم تا سه خودروی سدان کوپه مانند را با هم مقایسه نماییم که دو تای از آنها جزو محصولات برندهای بسیار معتبر و قدیمی هستند و دیگری تازه قدم در راه بزرگان نهاده است. آئودی S5 اسپرتبک، ب ام و ۴۳۰ گرن کوپه و کیا استنیگر، سه ماهی‌ای هستند که امروز در تور تحقیقاتی ما گرفتار شده‌ و قصد مقایسه عملکرد آنها را داریم. پس لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هرسه خودرو مدل ۲۰۱۸ بوده و به پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۲ لیتر و توان خروجی حدود ۲۵۰ اسب بخار، مجهز شده‌اند. سامانه چهار چرخ محرک در هر سه خودرو موجود بوده و سه خودروی مورد نظر از گیربکس اتوماتیک حداقل ۷ سرعته استفاده می‌نمایند.

جایگاه دوم(مشترک): کیا استینگر

کیا استینگر با توجه به قدوقامت عضلانی که از آن برخوردار شده، در حکم جنگجوی دلاور گروه محسوب می شود. استینگر با برخورداری از فاصله بین محوری ۲٫۹۱ متری بزرگترین شرکت کننده در این رقابت محسوب می شود، به طوری که فاصله بین محورهای جلو و عقب این خودرو در حدود ۹٫۶۵ سانت بیشتر از ب ام و ۴۳۰ و ۸٫۱۲ سانت طویل‌تر از آئودی است.

طول کلی خودرو و عرض آن نیز بیشتر از دو رقیب دیگر بوده و به طور شگفت انگیزی حدود ۳٫۱۷ کیلوگرم سبکتر از ب ام و است. البته نسبت به آئودی در حدود ۵۷٫۶ کیلوگرم سنگین‌تر است.

به طور کلی، سیستم تعلیق کیا استینگر مشابه ب ام و ۴۳۰i بوده و از کمک‌فنرهای استرات در جلو و تعلیق چنداتصالی دربخش عقب بهره می‌برد. سیستم فرمان چرخ دنده-پینیونی مجهز به سامانه کمکی برقی، نسبت به فرمان ب ام و دقیق‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر عمل می‌نماید.

اما به دلیل عملکرد نسبتاً ضعیف لاستیک‌های بریجیستون چهارفصل، در عبور برق آسا از مسیرهای منحنی شکل، خودرو سریعا دچار کم‌فرمانی خواهد شد که اثر خود را در عبور مارپیچ از موانع نشان می دهد، به طوری که استینگر   تست عبور از موانع به صورت مارپیچ را با سرعت ۷۰٫۶ کیلومتربرساعت به پایان رساند که در قیاس با دو خودروی دیگر، در حدود ۱٫۶ کیلومتربرساعت کمتر از آئودی بوده اما ۰٫۵ واحد بیش از ۴۳۰i است.

علی‌رغم سواری آسایش بخش با این خودرو، صدای برخاسته از تایرها هنگام حرکت در بزرگراه می‌تواند موجب آزار سرنشینان شود.

توان خروجی پیشرانه استینگر معادل ۲۵۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز برابر ۳۵۲٫۵ نیوتن متر است که در بازه ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰rpm در دسترس خواهد بود. البته گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز به مبدل گشتاور چندان سریع عمل نمی‌کند.

استفاده از پدل شیفتر در پنج دنده نخست کاملا خوشایند بوده و حس شیرینی را در ذهن پدید می‌آورد اما سه دنده بالایی یک چنین حسی را القا نمی‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ این خودرو هم معادل ۶٫۱ ثانیه بوده که نشان از ضعف در گیربکس خودرو دارد.

داخل کابین کیا استینگر به دلیل وجود ادواتی نظیر اهرم تعویض دنده T شکل و دریچه‌های تهویه سه‌گانه دایره‌ای، شباهت بسیاری با فورد موستانگ مدل ۱۹۶۹ دارد. دید عقب از داخل کابین تا حدی محدود شده و صندلی های جلو نسبت به دو خودروی دیگر، از خاصیت دربرگیرندگی کمتری برخوردار گشته است. صندلی های عقب بسیار راحت بوده و فضای ردیف دوم کاملا راحت و جادار ارزیابی می‌شود.

حجم فضای صندوق بار استینگر بیشتر از سایرین بوده اما درب صندوق به صورت برقی بسته نمی‌شود. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی از صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی بهره‌مند شده که عملکرد آن اگرچه کاملا رضایت‌بخش نیست اما بهتر از آن چیزی است که در ب ام و شاهدش هستیم.

به طور کلی کیا با استینگر قدم در راه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ نهاده است. تزیینات خارجی بدنه آن اندکی بیش از حد نیاز بوده و داخل کابین نیز کمی زمخت احساس می‌شود. به طور کلی استینگر مقداری از حریفان قدر آلمانی خود عقب‌تر احساس می‌شود.

البته زمانی که قیمت ۳۷ هزار دلاری این خودرو را با بهای دو حریف دیگر مقایسه می‌نماییم، متوجه مزیت اصلی آن خواهیم شد. کیا استینگر مورد بررسی در حدود ۱۴,۰۵۰ دلار نسبت به آئودی و ۱۶,۸۸۵ دلار در قیاس با ب ام و، از بهای کمتری برخوردار شده است؛ یعنی چیزی در حدود بیش از ۲۵ درصد قیمت کمتر با سطح عملکرد بسیار نزدیک به دو اتومبیل دیگر، به طوری که مشترکا به همراه ۴۳۰i بر روی سکوی دوم قرار گرفته‌اند.

جایگاه دوم(مشترک) : ب ام و ۴۳۰i Xdrive گرن کوپه ۲۰۱۸

این خودرو همچنان پرقدرت ظاهر شده، سوئیچ‌ها و دکمه‌های داخلی آن بسیار دقیق عمل نموده و اگزوز آن کماکان می غرّد. او در عین حال یک محصول بی نظیر و آشنا از ب ام و است که مایه تسلی خاطر انسان می‌شود. طراحی کابین این خودرو نسبت به سایرین تفاوت داشته اما کاملاً شبیه به سایر محصولات ب ام و است.

متاسفانه فرمان‌پذیری این خودرو در بعضی مواقع بگونه‌ای دستپاچه و ناصحیح به نظر می رسد. طول این خودرو در مقایسه با آئودی، ۹٫۱۴ سانتی‌متر کوتاه‌تر بوده و وزن آن معادل ۱۷۴۷ کیلوگرم است. در ضمن پیشرانه چهارسیلندر آن نیز از سری ۳ وام گرفته شده است.

توان خروجی این پیشرانه برابر با ۲۴۸ اسب بخار بوده که ۴ واحد کمتر از آئودی و هفت واحد نیز کمتر از کیا استینگر است. گشتاور حاصل از آن هم معادل ۳۵۰ نیوتن‌متر است که در بازه ۱۴۵۰ تا ۴۸۰۰rpm در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

با توجه به بازه گسترده گشتاور این خودرو ، اگر راننده در هنگام عبور از یک پیچ دنده اشتباه را انتخاب کند نیروی کافی برای خروج از پیچ را در اختیار خواهد داشت. درحالت تعویض دستی از طریق پدل شیفتر، دنده‌های گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به سرعت قابل تعویض هستند و در حالت اتوماتیک نیز به نرمی این امر صورت خواهد پذیرفت.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو معادل ۵٫۷ ثانیه بوده و نتایج حاصل از آزمون یک چهارم مایل نیز برابر ۱۴٫۳ ثانیه با سرعت ۱۵۸ کیلومتربرساعت است. به نظر ما این مجموعه از پیشرانه و گیربکس بایستی در یک خودروی سبکتر به کار گرفته شوند تا بهترین نتیجه را از آنها شاهد باشیم. همچنین ظاهر خودرو با توجه به دماغه دراز، ارتفاع بیشتر  وفرم درب صندوق عقب، بیشتر شبیه به یک سدان است تا یک کوپه.

در نهایت این طور به نظر می‌رسد که اگر وزن خودرو اندکی کاهش یافته و عملکرد غربیلک فرمان ارتقا داده شود، جایی برای انتقاد از ب ام و ۴۳۰ گرن کوپه باقی نخواهد ماند.

جایگاه اول: آئودی A5اسپرتبک ۲۰۱۸

در این میان، آئودی بیشترین گشتاور را تولید نموده، بزرگترین ترمزها را در اختیار دارد، کمترین وزن را داشته و پهن‌ترین لاستیک‌ها را بر تن رینگ‌های خود نموده است. بنابراین هیچ جای تعجب نیست که سریع‌ترین باشد و بیشترین چسبندگی را با مقدار ۰٫۹۳ جی در پیست مخصوص از خود نشان دهد، کمترین فاصله ترمز را داشته باشد و  مصرف سوخت آن نیز از همه کمتر باشد.

تنها نکته‌ای که موجب کاستی در عملکرد این خودرو می‌شود، استفاده از لاستیک‌های تابستانی به جای انواع چهار فصل است که موجب پایین آمدن کارایی خودرو می‌شود. این خودرو به نسبت دو مدل دیگر از چهره بشاش‌تری برخوردار بوده و نسبت به ب ام و دارای طول بیشتر و نیز ارتفاع کمتری است.

در داخل کابین نیز با محیطی گرم و صمیمانه مواجه هستیم که فضای سر در ردیف عقب مورد مصالحه قرار گرفته و کم است. بنابراین افراد قد بلند بهتر است در صندلی‌های عقب ننشینند.

با نشستن در صندلی های ردیف جلو می‌توانید از کاکپیت مجازی مجهز به صفحه کیلومترشمار دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان که نقشه ها و تصاویر دریافتی از نرم افزار گوگل ارث را به زیبایی هر چه تمام‌تر، به نمایش می‌گذارد، لذت ببرید.

همچنین صفحه نمایشگر مرکزی هفت اینچی نیز در میانه بالایی داشبورد قرار گرفته و از طریق یک موس چرخان به همراه تاچ‌پد قابل کنترل است. اپل کارپلی و اندرویداتو هم به صورت استاندارد در این سیستم گنجانده شده‌اند. به نظر ما اگر از یک صفحه نمایشگر لمسی بزرگتر و مدرن‌تر استفاده شود، نتیجه کار بیشتر مورد قبول واقع خواهد شد.

اتصال الکترونیکی در این خودرو ضعیف عمل می‌نماید. غربیلک فرمان وظیفه خود را به درستی انجام داده و از دقت بسیار خوبی برخوردار است. در عبور از پیچ نوعی حس چابکی و و اعتماد به نفس در این خودرو مشاهده خواهد شد که در دو اتومبیل دیگر چنین حسی قابل درک نبوده است.

گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه در بهبود عملکرد پیشرانه تاثیر بسزایی دارد. تعویض دنده‌ها بوسیله پدل شیفتر بدون وقفه صورت گرفته و گیربکس به طور مداوم، میزان فشار بر پدال گاز را به منظور انجام به موقع دنده معکوس در حالت اتوماتیک، رصد می‌نماید.

جعبه دنده زمینه را برای در دسترس قرار گرفتن کلیه گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متری حاصل از پیشرانه، در بازه ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰rpm فراهم نموده است. عملکرد گیربکس نه تنها موجب بهبود عملکرد خودرو در عبور از پیچ شده بلکه در کل، جنبه هیجان و سرگرمی خودرو را نیز ارتقا بخشیده است.

با وجود آنکه پیشرانه دو لیتری توربوشارژ آئودی A5 با توان خروجی ۲۵۲ اسب بخار، در بسیاری دیگر از محصولات شرکت فولکس واگن به کار گرفته شده است، می توان گفت که هماهنگی کاملی بین این پیشرانه و پلت فرم آئودی وجود دارد و بهترین عملکرد را در این خودرو از خود به نمایش گذاشته است.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو، ضمن برخورداری از بهترین نسبت وزن به توان خروجی، معادل ۵٫۱ ثانیه است.

همچنین نتایج حاصل از آزمون یک چهارم مایل آئودی A5 نیز برابر ۱۳٫۷ ثانیه و با سرعت ۱۶۱٫۶ کیلومتر بر ساعت بوده است. تنها نکته منفی که در رابطه با پیشرانه این خودرو می‌توان بیان نمود، به بلوک آهنی آن مربوط می‌شود که در قیاس با انواع آلومینیومی وزن بیشتری داشته و سنگینی بخش جلویی خودرو را افزایش داده است. با این وجود آئودی A5 اسپرتبک بسیار سریع، چابک و سرزنده بوده و بهترین کوپه چهاردرب سایز کامپکت-میانه موجود در بازار است.

The post مقایسه کیا استینگر با آئودی S5 و ب ام و ۴۳۰i گرن کوپه؛ تک شاخ کره ای در مقابل شوالیه های آلمانی appeared first on دیجیاتو.

از PS4 تا پیست؛ کانسپت آئودی e-tron Vision Gran Turismo معرفی شد

در حاشیه مسابقات فرمول E در ۱۴ آوریل یک اتفاق مهم برای آئودی خواهد افتاد، چرا که این کمپانی در نظر دارد از کانسپتی زیبا و جذاب به نام e-tron Vision Gran Turismo رونمایی کند.

Audi-e-tron_Vision_Gran_Turismo_Concept-2018

این مفهومی فوق العاده هیجان انگیز در اصل با همکاری سونی و استدیوی Polyphony Digital برای بازی اتومبیل رانی گرن توریسمو خلق شده و تا به امروز خبری از آن در دنیای حقیقی نبود. اما پس از هفت ماه تلاش مستمر، حال مهندسین آئودی موفق شده اند نسخه واقعی این خودرو را توسعه داده و بزودی مدل مفهومی آن را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

Audi-e-tron_Vision_Gran_Turismo_Concept-2018

آئودی e-tron ویژن گرن توریسمو به لحاظ خطوط بدنه و رنگ آمیزی شباهت هایی را با مدل معروف ۹۰ quattro IMSA GTO دارد. این خودرو ستاره مسابقات اتومبیل رانی IMSA GTO در سال ۱۹۸۹ بود و در آن فصل توانست ۷ بار زودتر از تمامی رقبا از خط پایان عبور کند

.1989-audi-90-imsa-gto

برای تامین نیروی e-tron ویژن گرن توریسمو، آئودی ۳ موتور الکتریکی در نظر گرفته است. این موتورها در مجموع ۸۱۵ اسب بخار قدرت داشته و طبق رسم آئودی هر چهار چرخ را به حرکت در می آورند.

Audi-e-tron_Vision_Gran_Turismo_Concept-2018

با تکیه بر این پیشرانه توانمند و وزن پایین ۱,۴۵۰ کیلوگرمی، جدیدترین مفهومی ارباب حلقه ها قادر است در عرض تنها ۲٫۵ ثانیه از حالت سکون سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

Audi-e-tron_Vision_Gran_Turismo_Concept-2018

آنطور که در اطلاعیه رسمی آمده، e-tron ویژن گرن توریسمو در مسابقات فرمول E و رویدادهای مشابه توسط راحل فری (Rahel Frey) راننده DTM یا دیندو کاپلو (Dindo Capello) قهرمان لمانز رانده خواهد شد. همچنین این کانسپت گیرا به عنوان تجسمی از محصولات آینده آئودی در گردهمایی ها و نمایشگاه های خودرویی حضور پیدا خواهد کرد.

Audi-e-tron_Vision_Gran_Turismo_Concept-2018

آقای پیتر مارتنز مدیر بخش توسعه فنی آئودی در این باره گفته:

حمل و نقل الکتریکی به شتاب زیادی در حال اهمیت پیدا کردن است. به همین خاطر آئودی نخستین خودروساز آلمانی بود که در سال ۲۰۱۷ با حمایت کارخانه اصلی وارد رقابت های فرمول E شد.

در بخش توسعه موتور اسپرت، ما همواره در حال افزایش تجربه مان در زمینه حمل و نقل الکتریکی هستیم و مدام تجارب ارزشمندی را برای مدیریت شرایط دشوار کسب می کنیم.

The post از PS4 تا پیست؛ کانسپت آئودی e-tron Vision Gran Turismo معرفی شد appeared first on دیجیاتو.