همه چیز درباره Ultimate Team؛ محبوب ترین بخش فیفا چگونه شکل گرفت؟

“همه می دانند تقریباً Career Mode چیست اما توضیح دادن آلتیمیت تیم در یک عبارت واقعاً محال است” «مارسل کوهن» خالق آلتیمیت تیم.

مدتی است که از عرضه نسخه جدید سری بازی فیفا گذشته و حالا فرصت مناسبی است تا به پرطرفدارترین بخش عنوان فوتبالی الکترونیک آرتز یعنی Ultimate Team بپردازیم.

ضمن مروری بر تاریخچه و معرفی جامعی از آلتیمیت تیم، مسیر جدیدی در دیجیاتو را آغاز می کنیم که در آن می توانید آشنایی بیشتری با بخش مورد بحث پیدا کرده و ترفندها و نکاتی برای بهتر بازی کردن و در نهایت بازیکنِ بهتری شدن فرا بگیرید. اگر از طرفداران فعلی FUT هستید این مجموعه مطالب را به هیچ وجه از دست ندهید و اگر هم آشنایی چندانی با آن ندارید و البته از تجربه آنلاین گیمینگ لذت می برید با دیجیاتو همراهی کنید، شاید شما هم به جمع علاقه مندانِ این مود پیوستید.

همانطور که احتمالاً می دانید تاکنون ۹ نسخه از دنیای Ultimate Team را تجربه کرده ایم؛ اما ریشه آن به دورانی بر می گردد که در جریان فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ الکترونیک آرتز آخرین ماه های انحصار نام و تصاویر تجاری لیگ قهرمانان اروپا یا UEFA Champions League را پشت سر می گذاشت؛ و در این حین ایده جدیدی به ذهن توسعه دهندگان خطور کرد تا بلکه بتوانند یکنواختی و سردی بازی فوتبالی شان را تا حدی درمان کنند.

به این ترتیب بخش جدیدی از طریق یک DLC، به صورت آزمایشی، در انحصار کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و تنها به مود لیگ قهرمانان اروپای فیفا ۰۶ اضافه شد که آن را Ultimate Team نامیدند؛ اما دلایلی از جمله انتشار دیرهنگام و جولان آن روزهای کونامی و بازی PES باعث شد تا این مود جدید هرگز دیده نشود و حتی نتواند رنگ انتشار غیرآزمایشی را به خود ببیند.

اما این ایده در ذهن خالقانش باقی ماند تا اینکه الکترونیک آرتز دل را به دریا زد و نسخه ای کامل تر و صیقلی تر از آن را بعد از گذشت ۳ سال برای فیفا ۰۹ منتشر کرد؛ ولی این بار خبری از انحصار کنسولی، نسخه آزمایشی و محصور به یک مود خاص نبود، از طرفی لیگ قهرمانان اروپا هم به بازی فوتبالی کونامی مهاجرت کرده بود.

آلتیمیت تیم بخشی کاملاً تازه بود که از کنار هم قرار گرفتن برترین المان های بخش های محبوب فیفا شکل گرفته بود و حرفی نو برای گفتن داشت.

آلتیمیت تیم نوزدهم مارس ۲۰۰۹، در حالی که چیزی تا پایان فصول فوتبالی باقی نمانده بود به صورت یک DLC با قیمت ۱۰ دلار عرضه شد، و این بار به شدت مورد توجه هواداران فیفا ۰۹ قرار گرفت تا جایی که توانست از آن زمان به بعد بیش از ۱ میلیون مخاطب به جمع بازیکنان اضافه کرده و در نهایت به فروش بیشتر بازی کمک نماید.

FUT 09 فرصت کمی برای خودنمایی داشت و از طرفی به شدت با مشکلات متعددی مثل سرورهای ضعیف، قطعی و کرش های مکرر همراه بود، اما با این حال مسیر جدیدی پیش روی الکترونیک آرتز قرار داد تا دوباره نام عنوان فیفا بر سر زبان ها بیافتد و به مرور به پرطرفدارترین مود تاریخ گیم های فوتبالی تبدیل شود.

چرا که آلتیمیت تیم بخشی کاملاً تازه بود که از کنار هم قرار گرفتن برترین المان های تمام بخش های محبوب مانند کریر مود و Be A Pro شکل گرفته بود و با اضافه شدن فاکتورهایی خلاقانه و جذاب حرفی نو برای گفتن داشت.

ماهیت کلی آلتیمیت تیم از ابتدا همان چیزی بود که حالا هست؛ ساختن تیم از صفر، کمیستری (Chemistry)، پک های طلایی، نقره ای و برنز، کارت های مختلف بازیکنان، کارت های آمادگی بدن (Fitness)، قراردادها، تمرینات شخصی و تیمی، استادیوم ها، سکه ها و پرداخت های درون برنامه ای، همه بنیان مود پرطرفدار فیفا را شکل داده اند که فقط تاکنون قسمت ها و روش های بازی کردن مختلفی به آن اضافه گردیده است. در FUT 09 خبری از تورنمنت ها و چالش های آنلاین نبود و مودهای آن تنها به روش هایی مختلف از آفلاین بازی کردن محدود می شد.

ماهیت کلی آلتیمیت تیم از ابتدا همان چیزی بود که حالا هست؛ ساختن تیم دلخواه، کمیستری، پک ها و کارت های مختلف، تمرینات و پرداخت های درون برنامه ای؛

دومین نسخه از آلتیمیت تیم کمتر از یک سال بعد در دسامبر سال عرضه فیفا ۱۰ باز هم به صورت یک DLC منتشر شد اما این بار با تفاوت هایی تاثیرگذار که طبق انتظار به درآمدزایی و جذب مخاطب بیشتر بازی کمک کرد.

FUT 10 در فاصله نزدیکتری از عرضه خودِ بازی و با ۵۰ درصد کاهش قیمت یعنی ۵ دلار و فقط برای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۴ عرضه شد؛ از جمله ویژگی های جدید این نسخه می توان به اضافه شدن تورنمنت آفلاین، پک های ویژه (Premium)، ظهور کارت های روی فرم (In Form که در ابتدا در قالب کارت های تیم هفته TOTW در دسترس قرار گرفتند) و نامحدود شدن ظرفیت نگه داری کارت های بازیکنان و سایر موارد اشاره کرد.

اما مهم ترین افزونه ای که با فیفا ۱۰ همراه شده بود، راه اندازی سامانه تحت وب مدیریت آلتیمیت تیم با عنوان FUT Web App بود که مزایای بسیاری در اختیار کاربران قرار داد؛ در واقع به کمک آن بازیکنان می توانستند در زمان هایی که دور از کنسول خود هستند تیم شان را مدیریت کنند که تاثیر به سزایی در درگیر کنندگی بیشتر بازی برای مخاطبان و در نتیجه فروش بیشتر آن داشت.

بزرگترین و البته هوشمندانه ترین اتفاقی که برای آلتیمیت تیم رخ داد زمانی بود که الکترونیک آرتز تصمیم گرفت نسخه سوم را به صورت کاملاً رایگان و همینطور با فاصله بسیار کمتری از تاریخ عرضه برای فیفا ۱۱ منتشر کند. این بار هم بازیکنان می بایست یک DLC را در نوامبر همان سال دانلود می کردند، اما مجانی شدن آن باعث شد FUT 11 حدود ۳ برابر بیشتر از نسخه های قبلی مخاطب داشته باشد. امری که به شدت از لحاظ محبوبیت و به خصوص درآمدزایی مفید بود و پک های خیلی بیشتری از طریق پرداخت های درون برنامه ای خریداری شد.

مجانی شدن آلتیمیت تیم در فیفا ۱۱ باعث شد مخاطبین این بخش ۳ برابر شوند.

به علاوه مراحل انتشار TOTW نظم گرفت و به مرور کارت های جدید بازیکنانی که طی نیم فصل و موارد دیگر به باشگاه دیگری منتقل شده بودند نیز در دسترس قرار گرفتند تا بازی بیش از پیش درگیر کننده باشد و کاربران سعی کنند خود را با دنیای واقعی فوتبال همگام سازند و دیدگاهی به روز تر داشته باشند.

در FUT 11 بالاخره پای تجربه گیمینگ آنلاین به آلتیمیت تیم باز شد؛ انجام مسابقات دوستانه Head to Head با تیم هایی که توسط خود بازیکنان پرورش داده شده بودند از دیدگاه بازیکنان بسیار خوشایند به نظر رسید و از طرفی چالش هایی که هر مسابقه برای طرفین در نظر می گرفت مجموعاً موفقیت بیشتری را نصیب بازی کرد و همچنین نوید گسترش مودهای آنلاین در آینده را می داد.

برای فیفا ۱۲ الکترونیک آرتز سرانجام خواسته طرفداران را عملی کرد و آلتیمیت تیم را به صورت بخشی جایگذاری شده درون بازی اصلی روانه بازار کرد؛ به این ترتیب دیگر نیازی به دانلود حجمی اضافی برای در اختیار گرفتن یک DLC آن هم بعد از گذشت مدتی از زمان عرضه نبود.

به علاوه برای اولین بار FUT از انحصار کنسولی EA Sports در آمد و برای PC هم منتشر شد تا بتواند تعداد کاربران فعال این مود محبوب که کم کم جای پای ثابتی در بازی فیفا برای خودش تصاحب کرده بود را به بیش از ۶ میلیون نفر برساند.

به مرور زمان تیم سازنده متوجه شدند که کاربران آلتیمیت تیم بازیکنان عادی نیستند؛ آنها سعی می کنند دانش و شور خود در دنیای فوتبال را به درون بازی منتقل کنند.

بدیهی است که هر توسعه دهنده ای تلاش دارد تا به نحوی بازیکنانش را به محصولاتش معتاد کند؛ با شناختی هم که از الکترونیک آرتز داریم تردیدی نیست که هر بخش و هر امکاناتی که در بازی های فیفا معرفی می شود، این هدف را نشانه گرفته است، چراکه به درآمدزایی بیشتر برای کمپانی سازنده منجر می گردد.

به مرور زمان تیم سازنده متوجه شدند که کاربران آلتیمیت تیم بازیکنان عادی نیستند؛ آنها سعی می کنند دانش و شور خود در دنیای فوتبال را به درون بازی منتقل کنند و از آن به شکلی متفاوت لذت ببرند. در نتیجه این بار کارت های In Form بسیار متعددی طی رویدادهای مختلف در دسترس قرار گرفتند که بستر درگیرکننده تری را پیش روی هواداران قرار می داد.

در فیفا ۱۲ کارت های بهترین تیم سال میلادی (TOTY) و بهترین تیم فصل فوتبالی (TOTS) و همینطور کارت های نارنجی رنگ بهترین بازیکنان هر مسابقه حساس لیگ های معتبر اروپایی (MOTM) منتشر شدند و علاوه بر آن کاربران می توانستند به صورت همزمان در چند تورنمنت آفلاین مشارکت داشته باشند که مجموعاً رضایت آنها را در پی داشت.

در حالی که این نسخه از بازی حرکت رو به جلو و مساعدی داشت، برخی اشتباهاتی که پیرامون عرضه FUT برای فیفا ۱۳ رخ داد، تلاطمی در این بازی ایجاد کرد که با خوش شانسی و به لطف اضافه شدن یک یا دو بخش جدید جبران شد، وگرنه آلتیمیت تیم ۱۳ با شکست مواجه می شد.

بدیهی است هر توسعه دهنده ای تلاش دارد تا به نحوی بازیکنانش را به محصولاتش معتاد کند، الکترونیک آرتز هم دقیقاً این هدف را نشانه گرفته است.

الکترونیک آرتز برای جلب نظر هواداران روزافزون این مود تصمیم گرفت سامانه FUT Web App را چند روز زودتر از موعد انتشار رسمی فیفا ۱۳ راه اندازی کند تا بازیکنان بتوانند قبل از تجربه آن پک های اولیه را باز کرده و تیم شان را آماده رقابت کنند. اما این مسئله باعث نفوذ امنیتی شگفت انگیزی شد که میلیاردها سکه مجانی را به حساب متقلبین واریز کرد و به طور کلی بازار نقل و انتقالات کارت ها را تحت تاثیر قرار داد.

اما در سوی مقابل معرفی مود Seasons (با ۵ دیویژن) برای آلتیمیت تیم (که خارج از این بخش بازیکنان پروپاقرص خودش را داشت) باعث فراموش کردن مشکلات بازار کارت شد؛ چرا که این اتفاق هم نظر اغلب قریب به یقین هواداران Seasons را به خود جلب کرد و هم برای اولین بار رقابتی کاملاً آنلاین و طبیعتاً چالش برانگیزتری را ارائه می نمود.

به سبب کل کل های پیرامون رقابت های آنلاین، فروش پک های بازیکنان به شدت افزایش پیدا کرد و تعداد کاربران فعال FUT 13 با رشد چشم گیری به عدد ۱۱ میلیون نفر رسید. به علاوه ساخت اپلیکیشن مدیریت تیم FUT Companion برای iOS و اندروید نیز کمک شایانی به استقبال از بازی کرد.

فیفا ۱۴ همزمان با عرضه کنسول های نسل هشتم منتشر شد و یکی از ویژگی های بارز و جدید آن طی توافقی با مایکروسافت، تنها در اختیار کاربران کنسول ایکس باکس وان قرار گرفت؛ الکترونیک آرتز با ترفند جدیدی برای جذب مخاطب این بار از کارت های افسانه ای بازیکنان سابق تاریخ فوتبال (مثل رونالدینیو، پله، مارادونا و…) با نام Legends رونمایی کرد.

فیفا ۱۴ با ترفند جدیدی برای جذب مخاطب از کارت های افسانه ای بازیکنان سابق تاریخ فوتبال با نام Legends رونمایی کرد.

ولی در مجموع FUT 14 کمترین نرخ تفاوت و پیشرفت را نسبت به نسخه قبلی خود داشت و تغییرات قابل ذکر آن تنها به معرفی کارت های مصرفی Chemistry Styles و ۱۰ دیویژن شدن Seasons محدود می شود. منتها همین موضوع به اندازه ای کافی بود که تعداد کاربران فعال آلتیمیت تیم در آن سال از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کند.

از فیفا ۱۵ می توان به عنوان یکی از نقاط افول آلتیمیت تیم یاد کرد که با رخنه های امنیتی متعدد، جولان متقلبین و غیر فعال شدن سامانه های Web App و Companion پیش از نیم فصل رقابت ها همراه بود.

در پی این قضیه و به هم ریختن وضعیت بازار نقل و انتقالات کارت ها، الکترونیک آرتز تصمیم گرفت برای خرید و فروش هر کارت به تناسب کیفیت و نوع آن محدودیت قیمتی تعیین کند؛ به این شکل که مثلاً کارت های TOTW با نمره بیش از ۹۰ را نمی شد بیشتر از ۵ میلیون سکه فروخت و در سوی مقابل کارت های برنزی هم بیشتر از ۱۰ هزار سکه ارزش پیدا نمی کردند. وضعیتی که در حال حاضر با نسخه پیشرفته آن مواجه هستیم و بعداً مفصل به آن خواهیم پرداخت.

منتها اعمال این محدودیت ها باعث شد برخی از کارت های باکیفیت و پرطرفدار عملاً در بازار نایاب شوند و در واقع دردی از بازار آشفته و ناعادلانه ترنسفر مارکت دوا نگردد. کسانی که تیم های خوبی بسته بودند هر روز پر و بال بیشتری پیدا می کردند و در سوی مقابل بازیکنان تازه وارد معمولاً چیز خاصی نصیبشان نمی شد.

بخش FUT Draft ابتدا بسیار مورد استقبال قرار گرفت، اما با گذشت زمان از جذابیتش کاسته شد، چراکه بعد از مدتی تکراری به نظر می رسید.

با این حال در FUT 15 بیشترین تعداد مجموعه کارت های TOTW در دسترس قرار گرفتند و کارت های بنفش رنگ Heroes و صورتی FUTTIES بعد از اتمام فصل فوتبالی روانه مارکت شدند که تلاشی نسبتاً ناموفق برای زنده نگه داشتن شور و حال آلتیمیت تیم در ماه های آخر منتهی به انتشار نسخه بعدی بود.

تغییر بازی های آنلاین دوستانه به حالت Seasons های دونفره ۱۰ امتیازی که در واقع مسابقات را چالش برانگیزتر از گذشته می کرد یکی از معدود تحولات مثبت FUT 15 بود؛ به علاوه بازیکنان بستری با عنوان Concept Squad در اختیار گرفتند که به لطف آن دیگر نیازی به Builder های غیررسمی اینترنت نبود و می توان با استفاده از آن ترکیب رویایی خود را شکل داد و به مرور زمان به سمتش حرکت کرد.

آلتیمیت تیم حاضر در فیفا ۱۶ تقریباً هیچ چیز نویی برای ارائه کردن نداشت؛ به جز بخش FUT Draft تنها ظاهر کارت ها و انیمیشن باز کردن پک ها زیباتر شدند و مجموعاً از نظر ظاهری دستی به سر و روی این بخش کشیده شد. از طرفی اثربخشی کارت های Chemistry Styles کم کم برای کاربران از بین رفت تا جایی که تا پایان فصل ۲۰۱۶ این کارت ها به همان اندازه ای اهمیت داشتند که انتخاب کاپیتان برای تیم داشت.

بخش جدید FUT Draft در واقع مسابقاتی ۴ قسمتی (به صورت آفلاین یا آنلاین) هستند که در آن بازیکن نمی تواند از تیم خودش استفاده کند و می بایست از بین مجموعه کارت هایی که به صورت کاملاً تصادفی برای هر پست در یک ترکیب ارائه می شوند، بهترین تیم را بسته و با حداکثر نرخ کمیستری ممکن پای به رقابت ها بگذارد. این مود در ابتدا بسیار مورد استقبال قرار گرفت، اما در گذشت زمان از جذابیتش کاسته شد، چراکه بعد از مدتی تکراری به نظر می رسید.

فیفا ۱۷ ناگهان خیزش بزرگی را برای تاریخ آلتیمیت تیم رقم زد؛ چراکه بخش محبوب FUT Champions راه اندازی شد.

بر خلاف نسخه قبلی، فیفا ۱۷ ناگهان خیزش بزرگی را برای تاریخ آلتیمیت تیم رقم زد. شاید در مرحله اول تصور کنید اضافه شدن بخش داستانی The Jourmey مهم ترین المان جدید این بازی به شمار رود، اما بهتر است بدانید مورد توجه ترین قسمت تازه فیفا ۱۷ در دل مود آلتیمیت تیم نهفته بوده است.

الکترونیک آرتز در راستای حرکت هوشمندانه تر جهت تبدیل شدن عنوان فیفا به یک بازی eSport، بخش تازه ای تحت نام FUT Champions را در نسخه یاد شده معرفی کرد که به شکلی شگرف و بسیار فراتر از انتظار مورد استقبال قرار گرفت، تا جایی که تا پایان فصل فوتبالی تعداد کاربران فعال این مود به ۴۲ میلیون نفر رسید.

این بخش جدید آنلاین گیمینگ در فیفا را به مرحله ای جدید برد و ضمن ارائه جایزه های بزرگ و به درد بخور برای تقریباً تمامی کاربرانی که در FUT Champions مشارکت می کنند، برندگان نهایی را نیز به صورت کاملاً رایگان وارد مسابقات جهانی فیفا موسوم به FIWC می کند.

علاوه بر این ها مدل های متنوعی از کارت های In Form جدید مثل Ultimate Scream که طی بازه های زمانی مشخصی ارتقا پیدا می کردند و بعد از آن دوباره به حالت عادی باز می گشتند، کارت های فوق قدرتمند بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انگلیس (POTM) و بهترین بازیکن سال (POTY)، و همینطور کارت های Ones to Watch که به نوعی تنها کارت داینامیک بازی است و با ارائه هر In Form بازیکن ارتقا می یابد و چند نسخه دیگر در این سال معرفی شدند.

اصلی ترین دلیل موفقیت بی بدیل FUT 18، پشتیبانی مداوم، برگزاری رویدادهای متعدد، ارائه چالش های روزانه و هفتگی درگیر کننده و انتشار کارت های بی شمار بود

یکی دیگر از بخش هایی که به FUT 17 اضافه شد چالش های ساخت ترکیب یا Squad Building Challenges بودند؛ در این بخش که شرح کامل و ترفندهای آن را به زودی در دیجیاتو خواهید خواند، بازیکن با چک لیستی از چالش ها برای ساخت یک ترکیب با کمیستری و نمره مشخص یا هرگونه درخواست دیگری روبرو می شود که در صورت انجام آنها می تواند پک ویژه ای یا یک بازیکن قدرتمند را از آن خود کند.

در نهایت می رسیم به آخرین نسخه ای از آلتیمیت تیم که آن را تقریباً پشت سر گذاشته ایم و کم کم خودمان را برای فضایی نو و تازه آماده می کنیم. فیفا ۱۸ در کنار پیشرفت های قابل توجه گرافیکی و تا حدودی گیم پلی، تفاوت بسیار زیادی در مود محبوب FUT اعمال نکرد، اما با این حال توانست به موفق ترین نسخه تاریخ آلتیمیت تیم تبدیل شود.

اصلی ترین دلیل این اتفاق مهم، پشتیبانی مداوم، برگزاری رویدادهای متعدد، ارائه چالش های روزانه و هفتگی درگیر کننده، انتشار کارت های بی شمار (به جرئت می توان گفت فیفا ۱۸ از حیث ارائه کارت های In Form بازیکنان رکوردشکنی کرد) و البته بخش آفلاین جذابی به نام Squad Battles بود.

در این بخش جدید کاربران در مقابل تیم هایی متشکل از ترکیب هایی که توسط خود هواداران فیفا در جامعه EA Community ساخته شده بودند قرار می گیرند که درجه سختی آن نیز به صورت مجزا قابل تعیین است؛ مکانیزم ارائه جوایز آن نیز به صورت دیویژن هایی داینامیک بوده که از برنز رده ۳ شروع شده و تا نفرات اول تا سوم ادامه دارد.

اگر از هواداران این مود محبوب نبوده باشید، احتمالاً طی مطالعه مقاله فوق دچار کمی سردرگمی شدید؛ در مطالب آتی به معرفی کامل و جامع آلتیمیت تیم خواهیم پرداخت تا ضمن تقویت اطلاعات بازیکنان سابق، بستری مناسب برای آغازی هوشمندانه تر برای بازیکنان جدیدی که می خواهند از FUT 19 به جمع کاربران آلتیمیت تیم بپیوندند فراهم سازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

The post همه چیز درباره Ultimate Team؛ محبوب ترین بخش فیفا چگونه شکل گرفت؟ appeared first on دیجیاتو.

تاریخچه‌ی مختصر صحنه آهسته؛ از کلیسایی در اتریش تا جیب شما

صحنه ی حرکت گلوله به سمت قهرمان داستان را تصور کنید. یا صحنه ی انفجار پشت سر یکی از شخصیت های اصلی فیلم. احتمالاً شما هم مثل من، همه ی اینها را در ذهن خود به شکل صحنه آهسته تصویر می کنید. این تکنیک جذاب تقریباً به اندازه ی خود سینما قدمت دارد و تاکنون به کارگردان های متعدد امکان داده سکانس هایی با نهایت تعلیق و جذابیت را در ذهن بینندگان ثبت کنند.

اما باید بدانید که حتی قرن ها پیش از اختراع دوربین هم، مردم با تکنیک صحنه آهسته آشنا بوده اند. سبک «Noh» یا «نو» یکی از قدیمی ترین شکل های اجرای تئاتر است که از قرن ۱۴ میلادی تا امروز همچنان اجرا می شود. در این سبک بازیگران به شکل آهسته حرکات خود را اجرا می کنند و حتی موسیقی زمینه هم برای هماهنگی بیشتر ضرباهنگ کندی دارد.

اولین مورد استفاده از تکنیک صحنه آهسته برای پخش فیلم در قرن ۱۹ اتفاق افتاد، یعنی درست چند سال پس از ابداع سینما توسط برادران لومیر. این تکنیک در سال ۱۹۰۴ ابداع شد اما نه به دست یک کارگردان، بلکه توسط یک کشیش و فیزیکدان اتریشی به نام آگوست موسگر.

دستگاه موسگر با نرخ ۳۲ فریم در هر ثانیه فیلمبرداری می کرد و قادر بود آن را به شکل صحنه آهسته پخش کند. این دستگاه نسبت به زمان خود بسیار پیچیده به حساب می آمد و از یک طبله با سیستم آینه ای برای ضبط و پخش تصویر استفاده می کرد.

دستگاه کشیش اتریشی با استفاده از آینه های چرخنده تکنیک صحنه آهسته را ایجاد می کرد

موسگر عملکرد بسیار پیچیده در دستگاه خود را به شکل کامل در یک پتنت توضیح داده است،  اما به طور کاملاً خلاصه، نور از بالا در نقطه n وارد می شد و با استفاده از مکانیزم های چرخشی، روی فیلمی که در نقطه e قرار دارد ثبت می شد. یک لنز هم در نقطه b قرار داشت که با استفاده از آن می توانستید تصویر صحنه آهسته را تماشا کنید.

اینکه تکرار یک صحنه را با سرعت آهسته تری تماشا کنی در آن زمان به خودی خود کاملاً شگفت آور بود. اما حالا ۲۰۰ سال از اختراع آن دستگاه گذشته و تکنیک ضبط ویدیوهای صحنه آهسته هم پیشرفت زیادی داشته است.

امروز بیشتر ما فیلم ماتریکس را با صحنه آهسته های جذابش به یاد داریم. برای ضبط این سکانس ها چند ده دوربین در اطراف بازیگر چیده شد که به ترتیب، صدها عکس با سرعت زیاد ثبت می کردند. بعد از پشت سر هم قرار دادن این عکسها یک صحنه آهسته نفسگیر در اختیار خواهیم داشت.

یا فیلم ضد ایرانی ۳۰۰ که با صحنه ی پرتاب سرباز هخامنشی سر و صدای زیادی به راه انداخت و ده ها مثال دیگر. در ویدیوی بعدی تعدادی از اسلوموشن های مشهور تاریخ سینما را می بینیم. تصور کنید اگر تکنیک صحنه آهسته را از این سکانس ها حذف کنیم، نتیجه چقدر معمولی می شود.

امروز یک دوربین سینمایی ساخت شرکت ARRI یا RED به راحتی می تواند تا ۳۰۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند، در حالی که نرخ پخش در سینما ۳۰ فریم است و چشم انسان هم با این مقدار تطابق دارد. اما اگر بخواهیم حرکت بسیار سریع در یک مسابقه ورزشی را ثبت کنیم چطور؟ در این صورت به یک دوربین ورزشی ۱۰۰ هزار دلاری ساخت Fastcam و Photron نیاز داریم که در هر ثانیه ۲۰ هزار فریم ثبت می کنند تا بتوانید آنچه اتفاق افتاد را مو به مو در صحنه آهسته به تماشاچیان نمایش دهید.

حتی اینجا هم آخر کار نیست. فکر می کنید بیشترین تعداد فریمی که یک دوربین می تواند در ثانیه ثبت کند چقدر است؟ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ فریم در هر ثانیه که اگر بخواهید بخوانیدش، ۱۰ تریلیون تلفظ می شود.

هدف بعدی دانشمندان ساخت دوربینی است که یک کوادریلیون (ده به توان ۱۵) فریم در ثانیه ثبت می کند

انگار در سالهای اخیر دانشگاه های جهان برای ساخت سریع ترین دوربین جهان مسابقه گذاشته اند. سال ۲۰۱۱ دانشگاه MIT اعلام کرد دوربینی ساخته که می تواند در هر ثانیه ۱ تریلیون فریم ثبت کند. سال ۲۰۱۷ دانشگاه لاند از دوربین FRAME با قابلیت ثبت ۵ تریلیون فریم پرده برداشت و حالا در سال ۲۰۱۸ این رقم توسط دانشگاه شهر کبک به ۱۰ تریلیون افزایش یافته است.

دوربین ۱۰ تریلیون فریمی این شکلی است

برای درک این مقدار سریع ترین چیزی که می شناسید را تصور کنید. مثلاً نور که با سرعت ۳۰۰ میلیون متر در هر ثانیه حرکت می کند. اگر شما دوربینی با قابلیت ثبت ۱۰ تریلیون فریم در هر ثانیه داشته باشید، به راحتی می توانید از حرکت نور ویدیوی صحنه آهسته تهیه کنید.

طبعاً اگر بخواهید از حرکت نور صحنه آهسته داشته باشید، باید میلیون ها دلار خرج کنید. اما خوشبختانه بعضی از گوشی های پرچمدار امروزی هم می توانند ویدیوهای جذابی خلق کنند. چندتایی از پرچمداران یکی دو سال اخیر به قابلیت ضبط ویدیوهای صحنه آهسته مجهز شده اند و تا نزدیک هزار فریم در هر ثانیه ثبت می کنند، یعنی بیش از ۳۰ برابر نرخ مورد نیاز برای پخش یک فیلم معمولی.

اینکه سنسور کوچک دوربین یک گوشی موبایل قادر باشد این تعداد فریم ثبت کند، واقعاً ویژگی قابل توجهی است. سامسونگ با انتشار بیانیه ای به طور کامل توضیح داده که برای امکان پذیر کردن چنین قابلیتی، چه تغییراتی در سنسور دوربین موبایل های خود ایجاد کرده است.

به طور معمول، سنسور دوربین گوشی های موبایل از ۲ لایه تشکیل شده است، یک لایه مدارات الکترونیکی و یک حسگر تصویر از نوع CMOS که روی آن قرار دارد.

اما سامسونگ برای اینکه حسگر جدیدش قادر باشد صحنه آهسته تولید کند، یک لایه سوم هم به مجموعه قبلی اضافه کرده است. در این لایه ی جدید، دو حافظه LPDDR4 با ظرفیت دو گیگابیت (۲۵۶ مگابایت) قرار دارند. حالا دستگاه می تواند از اتفاقی که ظرف ۰/۴ ثانیه رخ می دهد، یک ویدیوی صحنه آهسته ۱۲ ثانیه ای ایجاد کند.

برای درک بهتر موضوع، ویدیوی پایین را تماشا کنید. برای ساخت این ویدیو با گوشی گلکسی نوت ۹ (بررسی دیجیاتو) از دوربینی فیلم گرفتیم که با سرعت یک صدم ثانیه شاتر می زد.

  • ویدیوی ضبط شده با نرخ ۳۰ فریم: این ویدیو کاملاً معمولی است و با آنچه در حالت عادی توقع داریم، فرقی ندارد.
  • ویدیوی ضبط شده با نرخ ۶۰ فریم: آپارات این ویدیو را با همان نرخ ۳۰ فریم پخش می کند، اما وقتی ویدیو را با صفحه نمایش ۶۰ هرتزی خود نوت ۹ تماشا می کنید، کمی روان تر به نظر می رسد، چون در هر ثانیه به جای یک فریم، دو فریم نمایش داده می شوند.
  • ویدیوی ضبط شده با نرخ ۲۴۰ فریم: این ویدیو با نرخ ۲۴۰ فریم در هر ثانیه ضبط شده و با نرخ ۳۰ فریم پخش می شود، در نتیجه آهسته و طولانی تر به نظر می رسد.
  • ویدیوی ضبط شده با نرخ ۹۶۰ فریم: اوج هنر پرچمداران جدید در این قسمت است. یک پرچمدار به روز مثل گلکسی نوت ۹ می تواند جزئیات حرکات شاتری که تنها یک صدم ثانیه باز بوده است را مو به مو به شما نمایش دهد. اینجا دیگر از صحنه آهسته فراتر رفتیم و تولید کنندگان موبایل این قابلیت را فیلمبرداری «فوق آهسته» نام گذاشته اند.

البته سامسونگ تنها گزینه نیست. اگر میخواهید روی برندهای دیگر سرمایه گذاری کنید، پرچمداران سونی تنها انتخاب موجود در بازار هستند که ویدیوی فوق آهسته را با رزولوشن Full HD ضبط می کنند، اما بخش موبایل سونی در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و به سختی می تواند گوشی های خود را به فروش برساند.

گزینه ی بعدی پرچمداران هواوی هستند، اما همانطور که در بررسی پی ۲۰ پرو هم مشاهده می کنید، به نظر می رسد کیفیت ویدیوهای فوق آهسته که با این گوشی ضبط شده اند، کمی از پرچمداران سامسونگ پایین تر است.

در هر حال این راهی است که به تازگی در دنیای موبایل آغاز شده و انتظار می رود هر سال بهتر از قبل شود. گوشی های موبایل قبلاً هم گجت هایی مثل دوربین های کامپکت یا پخش کننده های موسیقی را از صحنه ی روزگار محو کردند و حالا به نظر می رسد قصد دارند امکانات یک دوربین بزرگ و پیشرفته گران قیمت را هم به جیب شما انتقال دهند.

The post تاریخچه‌ی مختصر صحنه آهسته؛ از کلیسایی در اتریش تا جیب شما appeared first on دیجیاتو.

روزیاتو: ۱۰ فیلم شاخصی که به خوبی طبیعت و ذهنیت زنانه را به نمایش می گذارند

«اینجا دنیای مردان است». جیمز براون، خواننده سرشناس آمریکایی راست می گفت. گاهی اوقات ذهنیت و منطق مردان در لایه بیرونی هر ساختار، هنجار یا الگویی به نمایش در می آید. ورای این سطح بیرونی اما یک دنیای زنانه نیز وجود دارد. نخیر، یک زن پویا را نمی توان پشت هر مرد موفقی یافت. یک زن، در هر دو جنبه خشن و احساساتی خود را می توان همه جا یافت. او مادر شماست، دخترتان، معشوقتان یا حتی خودتان. شاید شخصیت این زن که خود شمایید یا در اطراف شماست پیچیده باشد یا دمدمی مزاج اما او همان حامل قوی و صبور زندگی است.

در روزیاتو بخوانید

The post روزیاتو: ۱۰ فیلم شاخصی که به خوبی طبیعت و ذهنیت زنانه را به نمایش می گذارند appeared first on دیجیاتو.

رسوایی کارلوس گون؛ آشوب در هولدینگ رنو، نیسان، میتسوبیشی

بر اساس خبری که توسط رویترز منتشر شده با وجود آنکه کارلوس گون مدیرعامل رنو در ژاپن در زندان بسر می برد اما تا مشخص شدن تحقیقات تکمیلی، همچنان سمت خود در این شرکت را حفظ خواهد کرد.

این اقدام برخلاف سیاست های کلان دو شرکت بزرگ ژاپنی نیسان و میتسوبیشی است که تصمیم گرفتند تا کارلوس گون را اخراج کنند. در صورتی که این سه متحد یعنی رنو، نیسان و میتسوبیشی به توافق نرسند آینده چندان روشنی را نمی توان برای اتحاد آن ها متصور بود.

کارلوس گون

در حال حاضر تیری بلور به عنوان معاون مدیرعامل در شرکت رنو فعالیت می کند که سابقه بسیار طولانی پیش از آمدن به رنو در شرکت هایی همچون میشلن و Faurecia دارد و تا مشخص شدن وضعیت به او قدرتی مشابه با کارلوس گون برای هدایت رنو  داده شده است. همچنین فیلیپه لاگیت در هیئت مدیره رنو نقش کارلوس گون را بر عهده خواهد گرفت. لاگیت مدیرعامل JP Morgan بوده و همچنین پست رئیس موسسه ” des Hautes Etudes Scientifiques” نیز در اختیار اوست.

در حال حاضر ۴۰ درصد سهام شرکت نیسان برای رنو و ۱۵ درصد سهام شرکت رنو نیز برای نیسان است. دولت فرانسه نیز ۱۵ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد.

گون از سال ۱۹۹۶ در شرکت رنو مشغول به کار است و از سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیرعامل این شرکت شناخته می شود.

کارلوس گون به استفاده از اموال شخصی شرکت در راستای منافع شخصی خود همچون خرید خانه های گران قیمت در ریو، بیروت، پاریس و آمستردام متهم شده است و گفته می شود هزینه سفرهای گران قیمت خانوادگی او نیز از منابع شرکت پرداخت شده است.

طبق اعلام گزارشات غیر رسمی امکان دارد که آقای گون به بیش از ۱۰ سال زندان و جریمه ۷۰ هزار پوندی محکوم شود.

The post رسوایی کارلوس گون؛ آشوب در هولدینگ رنو، نیسان، میتسوبیشی appeared first on دیجیاتو.

بررسی بازی Little Dragon Cafe؛ اژدها به مزرعه می‌رود

یوشیرو وادا در صنعت بازیسازی فرد شناخته شده‌ای است و او را به نام خالق سری بازی Harvest Moon می‌شناسند، فردی که در گفته‌هایش همیشه تاکید بر این داشته که بازی‌‌های مبتنی بر نبرد و مبارزه و معما و… را دوست دارد و به آنها احترام می‌گذارد ولی معتقد است که در بازی‌ها باید بیشتر به مسائل انسانی و روح و روان آدمها توجه شود. وادا و نوع نگاه جدید و آرامش بخشش به بازی‌های ویدیویی، سبب خلق برند Harvest Moon و یا همان Story Of Seasons شد و قدرت تخیل او امروز به بازی Little Dragon Cafe رسیده است.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

آخرین ساخته یوشیرو وادا به تازگی عرضه شده و از این حیث مهم است که او حدود ۷ سال گذشته شرکتی که در آنها سالها مشغول به کار بود را ترک کرد و در حقیقت با برند Harvest Moon خداحافظی نمود. او در این سال‌ها بیشتر نقش‌های مدیریتی و پشت پرده بازی‌ها را داشت و به جز تهیه کنندگی در برخی عناوین (مثل بازی Little King Story که برای Wii عرضه شد) فعالیت دیگری نداشت. بازی Little Dragon Cafe اما آخرین دست پرورده اوست و به گفته خودش، ایده‌ای بوده که بعد از چندین سال در سر پرورندان حالا به نتیجه رسیده و باید دید که این ثمر چقدر موفقیت آمیز بوده است.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

بازی Little Dragon Cafe ترکیبیست از همان ذهنیت آرامش پذیر وادا با جهان فانتزی که رگه‌هایی از آن را در بازی‌های Harvest Moon‌ نیز به ما نشان می‌داد. در یک جمله بازی جدید وادا را می‌توان هاروست مونی دانست که در یک جهان خیالی-فانتزی می‌گذرد و بیشتر از آنکه روی مبحث کشاورزی تمرکز داشته باشد، به مقوله آشپزی می‌پردازد.

شما در بازی بعد از انتخاب جنسیت خود از بین یک خواهر و برادر دوقلو، وارد بازی شده و در دقایق ابتدایی با خانواده و جزیره‌ای که در آن ساکن هستید و البته کافه‌ای که مادرتان راه انداخته و شما در طبقه بالای آن زندگی می‌کنید، آشنا می‌شوید. بعد از گذشت چند دقیقه از بازی اما مادر به بیماری سرسختی دچار می‌شود که به نظر لاعلاج می‌رسد تا اینکه مردی جادوگر از ناکجاآباد پیدایش می‌شود و به برادر و خواهر نگران رازی را می‌گوید.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

جادوگر تخم اژدهایی را برای آنها ظاهر می‌کند و می‌گوید که با بزرگ کردن این اژدها و نگهداری درست از او، می‌توان به خوب شدن مادر امیدوار بود. او به بچه‌ها تاکید می‌کند که باید میراث مادرشان یعنی همان کافه را زنده نگه‌دارند و در حین راه‌اندازی این کافه، هوای اژدها کوچولو را نیز داشته باشند.بازی در اینجا وارد مقوله جدیدی می‌شود و شما را وارد دنیای خودش می‌کند؛ دنیایی که در آن هم مدیریت کافه را برعهده‌ دارید و هم وظیفه نگه‌داری اژدها و گشت و گذار در جزیره‌ای که در آن ساکن هستید به منظور تهیه مواد غذایی آشپزی‌تان.

بازی Little Dragon Cafe بیشتر از عناوینی چون Harvest Moon روی داستانی که روایت می‌کند تمرکز دارد و یک بازی قصه‌محور است تا یک عنوان شبیه سازی مزرعه داری. بازی بعد از اینکه مدیریت کافه و دیگر کارها را به گیمر می‌سپارد، داستان اصلی خود را روایت می‌کند که در آن در هر چپتر با یک کاراکتر جدید آشنا خواهید شد؛ کاراکترهای عجیب و غریبی که به کافه شما پناه می‌آورند تا از چیزی که در زندگی‌شان هست فرار کنند. دامنه این مشتریان از جادوگری که دیگر قدرت جادوگری ندارد تا پسری که از خانه پدرش فرار کرده در بر می‌گیرد و آشنایی با آنها در هر چپتر، داستان را جذاب‌تر می‌کند.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

اصل بازی در اینجا خلاصه می‌شود که با ورود این شخصیت‌ها و گفتن رازهایشان به شما، گیمر به تدریج متوجه یک غذای خاص در زندگی آن فرد می‌شود که او عاشقانه آن را دوست دارد ولی مدتهاست که طعمش را حس نکرده. همین موضوع باعث می‌شود که شما بعد از به دست آوردن فرمول آن غذای مورد نظر، به همراه اژدهایتان وارد جزیره بشوید و به دنبال مواد اولیه تدارک تهیه غذا بگردید.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

اژدهای شما در ابتدا یک اژدهای کوچک و بامزه است که می‌تواند به سوراخ سمبه‌های خاصی دسترسی پیدا کند و در برخی مواقع به دادتان برسد، اما نکته جالب ماجرا اینجاست که اژدهای شما با پیشروی در بازی بزرگ و بزرگتر می‌شود و هربار گنده‌تر شدن او، باعث تغییراتی جزیی در روند گیم‌پلی بازی می‌شود.

مثلا وقتی با اژدهای کوچک خود در جزیره می‌چرخید، نمی‌توانید تخته سنگ‌های عظیم سد راه خود را جابجا کنید اما با کمی بزرگ شدن این جانور بامزه، می‌توانید با جابجایی سنگ‌ها به نقاط جدید و بیشتری از جزیره دست پیدا کنید و یا با بزرگتر دباره اژدها حتی می‌توانید روی او سواری کنید و با پرواز کردن به جزایر کناری‌تان هم سرک بکشید. البته بزرگ شدن اژدها هم مکافات خودش را دارد و شما باید غذاهای خاصی به او بدهید (و حواستان هم باشد که اژدها معمولا به رنگ غذایی که به او می‌دهید در می‌آید). جدا از اینکه پیدا کردن دستور تهیه این غذاها چندان راحت نیست، به شما مژده باید بدهم که باید برای هر بار غذا پختن برای آقا یا خانوم اژدها، مینی گیم آشپزی را رد کنید.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

بازی در بخش آشپزی دارای یک مینی‌گیم شبه QTE مانند و در قالب بازی‌های ریتمیک هست که در آن با پخش آهنگی و درست فشردن دکمه‌ها در زمان صحیح، می‌توانید غذا پختنتان را به مرحله نهایی برسانید. آشپزی کردن در اوایل بازی قطعا از نکات جالب توجه آن محسوب می‌شود اما زمانی که می‌فهمید باید برای تک تک بشقاب‌های اژدهایتان، هر بار این مینی گیم تکراری (با همان موسیقی تکراری) را طی کنید، احتمالا کفرتان در خواهد آمد و از دست بازی عاصی می‌شوید. متاسفانه بخش آشپزی بازی که جزو عناصر مهم در آن هم هست، خیلی زود خسته‌ کننده و تکراری می‌شود و بازیساز لااقل می‌توانست با گنجاندن چند ده قطعه موسیقی، کمی از این مکافات بکاهد.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

روند بازی در حین گشت و گذار نیز همانطور که گفته شد با بزرگ شدن اژدهایتان کمی تا قسمتی تغییر پیدا خواهد کرد و اوج این تغییرات در زمان پرواز کردن با شخص اژدهایتان خواهد بود که در آخرهای بازی به دست می‌آید. شما می‌توانید بعد از تمام کردن بازی (که چیزی حدود ۲۰ الی ۳۰ ساعت زمان می‌طلبد) با اژدهایتان در جزیره‌های گوناگون بچرخید و زندگی را ادامه دهید، هرچند خبری از ماموریت‌هایی جانبی که در بازی‌های جهان باز شاهدش هستیم در اینجا نیست. حتی خبری از به اصطلاح Post-Contentهایی که اغلب بازی‌های ژاپنی نقش آفرینی در خود دارند نیست.

در چرخیدن بین محیط بزرگ بازی، ممکن است گاهی با هشداری مبنی بر اینکه خدمه کافه گیر کرده‌اند مواجه شوید و در این حالت با انتخاب دکمه سریع بازگشت به کافه، باید به رستوران و مشتریان خود برسید. گیم‌پلی‌های بازی آنطور که نوشته شد و روی کاغذ آمدند دچار تنوع هستند و از کافه‌گردی تا آشپزی و سیاحت و حتی اژدها سواری و… تشکیل می‌شوند اما مجموع تمام این گیم‌پلی‌ها در نهایت خروجی چندان قوی و به درد بخوری ندارد و بازی از تکراری شدن رنج می‌برد. نقاط ضعف در بخش کشاورزی و عدم پرداخت درست به بخش آشپزی (که جایگزین کشاورزی شده) از جمله مواردیست که وادا به آن درست فکر نکرده و در پیاده سازی آن خراب کرده است.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

از آنسو فقدان یک سری المان‌ها در بازی نیز حس می‌شود. بازی Harvest Moon در زمان عرضه خود روی کنسول پلی‌استیشن یک محتواهای بسیاری داشت که با هر بار بازی کردن می‌شد به برخی از آنها رسید و همین مساله باعث ارزش تکرار بالای بازی می‌شد. بازی Little Dragon Cafe اما با وجود اینکه چندین سال بعد از آن عرضه شده شامل آن تعداد محتوا نیست و به عنوان مثال نکاتی مثل بزرگ شدن شخصیت‌ها و ازدواج کاراکترها و…از سیستم بازی کاملا حذف شده است. المان‌هایی هم که بابت حذف این موارد به بازی اضافه شده کم نیستند اما همگی ناقص از آب در آمده‌اند و تکاملی که باید داشته باشند را ندارند.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

جدا از تکراری شدن باید به باگ‌های ریز و درشت هم اشاره کرد که البته احتمالا در آپدیت‌های بعدی حل خواهند شد ولی بازی ایراد دیگری هم دارد و آن در نحوه کنترل شخصیت‌ها نهفته است، اژدها سواری و پریدن با این موجود بالدار در برخی مواقع طاقت فرساست و دادن یک سری فرامین ساده به کاراکترتان نیز صبر ایوب می‌خواهد. در این حالت تنها وجود داستان نسبتا غنی و کاراکترهای دوست داشتنی و پخته شده در بازیست که گیمر را مجاب به ادامه آن می‌کند و بس.

بازی Little Dragon Cafe از گرافیک جالبی بهره‌مند است و در آن رگه‌هایی از طراحی‌های بی‌نظیر وادا در زمان ساخت هاروست مون به چشم می‌خورد. کاراکترها دوست داشتنی خلق شده‌اند و محیط دو و نیم بعدی پیرامون اطراف با طراحی‌های سه بعدی کاراکترها و ترکیب رنگ آمیزی شاد و سرحال بازی باعث به وجود آمدن فضایی کاملا فانتزی شده که حس و حال عجیبی دارد. من نسخه نینتندو سوییچ بازی را تجربه کردم اما بررسی‌هایم نشان داد که نسخه پلی‌استیشن ۴ و پی‌سی که بازی را شصت فریم در ثانیه اجرا می‌کنند از گرافیک بهتری برخوردار هستند و انیمیشن‌ها نیز در آنها نرم و روان‌تر اجرا می‌شود.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

موسیقی بازی نیز دقیقا چیزی شبیه به نواهای پخش شده در سری بازی‌های قبلی Harvest Moon هست و همانند گرافیک شاد آن، روح و طراوت از نت‌هایش به گوش می‌رسد. بازی برای هر منطقه و نقطه‌ای موسیقی خودش را دارد و جالب اینجاست که از ساعت ۶ شب به بعد، موسیقی قطع شده و جای خود را به صداهای شبانه از جمله ندای جیرجیرک‌ها و صدای جغد و… می‌دهد. دیالوگ‌ها هم صداگذاری نشده‌اند و تنها اصواتی که در بازی شنیده می‌شود محدود به برخی حرکات بوده که تعریف چندانی ندارد.

بررسی بازی Little Dragon Cafe

در نهایت باید گفت که بازی Little Dragon Cafe می‌تواند مثل یک دوش آب گرم باشد برای کسانی که در روزهای شلوغ و پر سر و صدای شهرهای مدرن امروزی زندگی می‌کنند و هنگام بازی کردن قصد دارند تا به یک تجربه آرامش بخش پناه ببرند و نه هیاهوی بازی‌های اکشن رایج. کافه اژدها کوچولو فرسنگ‌ها با چیزی که می‌شد باشد و تبدیل به یک شاهکار به یاد ماندنی همانند نسخه‌های اولیه هاروست مون شود فاصله دارد ولی در هر حال می‌تواند تا حدی جواب پس دهد و با چشم پوشی از ایرادات ریز و درشتش، گیمر را در دنیای فانتزی با کاراکترهای به یاد ماندنی‌تر از کلیت بازی غرق کند.


  • داستان غنی بازی نسبت به بازی‌های هم سبک
  • نوآوری و خلق ایده‌های ناب
  • طولانی بودن بازی
  • موسیقی شاد
  • آرامش بخش!
  • کنترل بد و روی اعصاب
  • تکراری شدن بازی بعد از چند ساعت
  • مشکلات دوربین بازی
  • انیمیشن‌های ضعیف کاراکترها
  • مینی گیم‌های ضعیف

The post بررسی بازی Little Dragon Cafe؛ اژدها به مزرعه می‌رود appeared first on دیجیاتو.

عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، اگر چه پرویز ۱۵ سال از من بزرگ تر بود، ولی من که تحت تأثیر چرب زبانی های او قرار گرفته بودم و زندگی رویایی را در ذهنم تصور می کردم در برابر مخالفت های خانواده ام ایستادم و گفتم من فقط با «پرویز» ازدواج می کنم.

تجاوز دو پسر به یک دختر جوان به خاطر مرام در رفاقت!!

پدرم هر چه سعی کرد به بهانه ازدواج خواهر بزرگ ترم مرا از این تصمیم منصرف کند، فایده ای نداشت. خواهرم هم وقتی اصرار مرا دید با پدرم صحبت کرد که اجازه بدهد اول من ازدواج کنم اما پدرم باز هم مخالفت کرد.

او می گفت: جوانی که در خیابان با تو آشنا شده و در خیابان هم از تو خواستگاری کرده است، در همان خیابان هم رهایت می کند! او نقاب عاشقی به چهره دارد چرا که هیچ کس در محلی که او به عنوان محل سکونتش معرفی کرده است او را نمی شناسد.

من به حرف های این جوان مشکوکم، حداقل بگذار واقعیت زندگی اش را بدانیم بعد با هم ازدواج کنید! اما من هم کور بودم و هم کر شده بودم. هیچ چیز جز پرویز را نمی دیدم و با گستاخی مقابل خانواده ام ایستاده بودم تا این که پدرم ناچار شد با ازدواج ما موافقت کند، ولی پرویز به بهانه این که باید پدر و مادرش را از شهرستان به مشهد بیاورد مرا به عقد موقت خود درآورد تا شرایط ازدواجمان فراهم شود و مجلس عروسی باشکوهی برگزار کنیم.

آن شب با وجود آن که مجلس عقد کنان رسمی برگزار نشده بود، اما همه فامیل و نزدیکانم کادوهای گرانقیمت مانند سکه و طلا به من دادند. من که دیگر خودم را زن پرویز می دانستم خودم را در اختیار او گذاشتم و …

فردای آن روز پرویز از من خواست تا طلاها را برای رهن یک منزل بفروشم تا بتوانیم مقدمات ازدواجمان را فراهم کنیم.

او برای این منظور چند میلیون تومان هم از پدرم قرض کرد که وقتی پدر و مادرش به شهر ما آمدند پول پدرم را بازگرداند. آن روز پرویز برای یافتن منزلی که در شأن من و خانواده ام باشد از منزل بیرون رفت و دیگر بازنگشت. ما که نگران شده بودیم به هر جایی سر زدیم ولی اثری از او نیافتیم تا این که گم شدن او را به پلیس گزارش کردیم و روز بعد از کلانتری تماس گرفتند که «پرویز» در زندان است.

باورم نمی شد. هراسان خودم را به کلانتری رساندم و آن جا بود که فهمیدم پرویز با نام مستعار «فرزاد» از یک خانواده دیگر نیز با همین شیوه کلاهبرداری کرده است که با اعلام شکایت آن ها، مأموران انتظامی او را در حال فروش طلاهای بدون فاکتور دستگیر کرده اند. زمانی فهمیدم بیچاره شدم که مأموران انتظامی گفتند او ۱۰ فقره سابقه جعل و کلاهبرداری دارد و ۱۳ سال از عمرش را در زندان سپری کرده است. ولی هنگامی به خودم آمدم که به گفته پدرم دیگر در خیابان رها شده بودم…/رکنا

این خبر عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

آموزش کالیبره کردن باتری آیفون در ۶ قدم

عمر ضعیف باتری یکی از مشکلاتی به شمار می‌رود که عموما با آن دست به گریبان هستیم. مهم نیست کاربر آیفون باشید یا گوشی‌های اندرویدی، اگر مدت زیادی از تلفن‌های هوشمندتان استفاده کنید، خیلی بعید است که بتوانید آن را برای یک روز کامل در اختیار داشته باشید. اما شاید جالب باشد بدانید که کالیبره کردن باتری آیفون می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی عمر باتری تلفن‌های هوشمند اپل داشته باشد.

در این مطلب به معرفی مزیت‌های این روش خواهیم پرداخت و سپس با ارائه‌ی ۶ گام ساده، نحوه‌ی بهره‌مند شدن از آن در آیفون‌ها را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چرا باید باتری آیفون را کالیبره کنید؟

کالیبره کردن باتری آیفون (که همچنین از آن با عنوان راه اندازی مجدد باتری هم یاد می‌شود) به طرز شگفت انگیزی در بهبود عمر باتری تاثیر می‌گذارد. متاسفانه هنوز افراد زیادی از مزیت‌های آن با خبر نیستند و همچنین فقط تعداد اندکی از کاربران آیفون قدم‌های لازم برای بهره‌مندی از این ویژگی را طی می‌کنند.

بدون کالیبره کردن باتری، ممکن است درصد‌های اشتباه مشاهده کنید، زودتر شارژ گوشی‌تان را از دست بدهید و به طور کلی عمر باتری کمتری را از گوشی خود شاهد باشید. اگر آیفون شما به طور ناگهانی خاموش شود و درصد مشاهده شده به ناگاه به صفر برسد، کالیبره کردن نکردن باتری یکی از اصلی‌ترین دلایل آن می‌تواند محسوب شود.

کالیبره کردن باتری آیفون

فاکتورهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند باعث شوند تا یک باتری به نادرستی کالیبره شود. به روزرسانی‌ها، اجرای اپلیکیشن‌ها در پس زمینه، ویژگی‌های جدید و حتی استفاده‌های روزانه می‌توانند نمونه‌ای از فاکتور‌ها لقب بگیرند.

حتی اگر هیچ اثری از مشکلات یاد شده در گوشی مشاهده نکنید، کالیبره کردن گوشی می‌تواند به شما در زمینه‌ی بهبود عملکرد باتری کمک کند و مطمئن شوید همه‌ی یون‌های باتری به درستی در جریان قرار گرفته‌اند.

عموما توصیه می‌شود که یک بار در ماه، باتری تلفن‌های همراه خود را کالیبره کنید. هرچه بتوانید این کار را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری به انجام برسانید نتیجه‌ی مطلوب‌تری خواهید گرفت.

آماده سازی برای کالیبره کردن باتری آیفون

پیش از آنکه پروسه‌ی کالیبره کردن را آغاز نمایید، چند گام وجود دارد که باید برای آماده سازی گوشی انجام دهید. بیشتر این موارد حول غیر فعال کردن ویژگی‌ها و سرویس‌های در حال اجرا در پس زمینه است چرا که بهتر است تا جایی که امکان دارد در حین کالیبره کردن باتری پروسه‌های کمتری در حال اجرا باشند. بعد از راه اندازی مجدد باتری می‌توانید همه‌ی این ۴ ویژگی‌ را مجددا فعال نمایید.

غیر فعال کردن سرویس مکان یاب

کالیبره کردن باتری آیفون

برای غیر فعال کردن این سرویس در آیفون کافیست مراحل زیر را طی کنید:

۱. تنظیمات را باز نمایید.

۲. به پایین اسکرول کرده و سپس Privacy را بزنید.

۳. گزینه‌ی Location Services را انتخاب کنید.

۴. از این بخش Location Services را غیر فعال نمایید.

غیر فعال کردن Background Refresh

کالیبره کردن باتری آیفون

یکی دیگر از سرویس‌هایی که باید غیر فعال کنید Background Refresh نام دارد. برای غیر فعال کردن آن مراحل زیر را طی نمایید:

۱. تنظیمات را اجرا کنید.

۲. روی گزینه‌ی General بزنید.

۳. گزینه‌ی Background App Refresh را انتخاب نمایید.

۴. یک بار دیگر روی Background App Refresh بزنید و در نهایت Off را انتخاب کنید.

پایین آوردن روشنایی نمایشگر

کالیبره کردن باتری آیفون

برای پایین آوردن روشنایی نمایشگر کافیست مراحل ساده‌ی زیر را طی کنید:

۱. تنظیمات را اجرا نمایید.

۲. به پایین اسکرول کنید و گزینه‌ی Display and Brightness را بزنید.

۳. اسلایدر مشاهده شده را به سمت چپ بکشید تا روشنایی را به حداقل برسانید.

غیر فعال نمودن به‌روزرسانی‌های خودکار

کالیبره کردن باتری آیفون

در نهایت، برای غیر فعال کردن به روزرسانی‌های خودکار مراحل زیر را طی کنید:

۱. به تنظیمات بروید.

۲. به پایین اسکرول کنید و سپس گزینه‌ی iTunes and App Store را انتخاب نمایید.

۳. حالا گزینه‌ی Updates را غیر فعال کنید.

بهتر است در همین حین مطمئن شوید که حالت Low-power در آیفون را فعال نکرده باشید. برای این کار به Settings < Battery بروید.

نحوه‌ی کالیبره کردن باتری آیفون

حالا می‌توانید فرایند کالیبره کردن باتری آیفون را پیش بگیرید. البته به یاد داشته باشید که این کار کمی نیازمند زمان و صبوری خواهد بود. شما باید برای انجام این کار مدت زمان خالی شدن باتری و پر شدن آن را تحمل کنید.

خوشبختانه برای کالیبره کردن باتری آیفون نیازی به اپلیکیشن و ابزار دیگری ندارید و به راحتی می‌توانید همه‌ی کار‌های مربوط به راه‌اندازی مجدد باتری را به راحتی انجام دهید.

گام اول: باتری را خالی کنید

برای شروع باید حتما باتری آیفون را خالی نمایید. برای این کار می‌توانید به صورت معمول از گوشی استفاده کنید و اگر می‌خواهید این پروسه با سرعت بیشتری انجام شود با آن بازی کنید یا یک ویدیوی طولانی مدت در یوتوب در آن پخش کنید که البته صدای آن تا انتها زیاد باشد. به این شکل سرعت خالی شدن باتری آیفون سریع‌تر خواهد شد.

گام دوم: حدود ۳ ساعت صبر کنید

شاید متوجه شده باشید که آیفون وقتی هنوز درصد کمی از شارژش باقی مانده‌ باشد به طور خودکار خاموش می‌شود. برای انجام پروسه‌ی کالیبره کردن باتری نیاز است که آخرین انرژی‌های باقی مانده در باتری آیفون هم خالی شود. بهترین روش برای این کار صبر کردن است. با صبری حدود ۳ ساعته می‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید. البته پیشنهاد ما این است که یک شب کامل، وقتی که خواب هستید گوشی را رها کنید تا آخرین انرژی‌های باقی مانده در آن هم از بین برود.

گام سوم: گوشی را شارژ کنید

حالا وقت آن رسیده که باتری را شارژ کنید. برای آن که این کار به بهترین شکل انجام شود، سه نکته‌ی مهم زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای شارژ گوشی از اتصال کابل به کامپیوتر استفاده نکنید. کابل را به آداپتور و آداپتور را به برق مستقیم متصل نمایید.
  • سعی کنید از شارژر رسمی اپل استفاده نمایید. حداقل مطمئن شوید که از کابل‌های اصلی لایتنینگ استفاده می‌کنید نه کابل‌های ارزان قیمت و بی کیفیت.
  • شارژ را برای چند ساعت پس از اعلام پر شدن کامل باتری ادامه دهید. باید مطمئن شوید که تا آخرین حد ممکن باتری پر شده است تا بتوانید پروسه‌ی کالیبره کردن را به خوبی پیش ببرید.

گام چهارم: باتری را خالی کنید

حال باید همه‌ی پروسه‌ی انجام شده را بار دیگر طی کنید و نسبت به خالی کردن باتری اقدام نمایید.

گام پنجم: باز هم ۳ ساعت صبر کنید

شاید فکر کنید شوخی می‌کنیم. اما این کار را انجام دهید و مجددا سه ساعت دیگر منتظر بمانید تا آخرین انرژی‌های موجود در باتری آیفون هم از آن خارج شود. هرچه قدر بیشتر صبر کنید نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت.

گام ششم: باتری را شارژ کنید

برای پایان دادن به این روش نیاز دارید تا دستگاه را مجددا شارژ نمایید. از همان روش‌هایی که در بالا گفته شد استفاده کنید و چند ساعت بعد از پر شدن شارژ دستگاه باز هم اجازه دهید تا آیفون بیشتر شارژ شود.

در نهایت، همه‌ی سرویس‌ها و کاربرد‌های غیر فعال شده را فعال نمایید. سرویس مکان یاب، بکگراند ریفریش، به‌روزرسانی‌های خودکار و تنظیم روشنایی نمایشگر خودکار را فعال کنید.

The post آموزش کالیبره کردن باتری آیفون در ۶ قدم appeared first on دیجیاتو.

وحشت از حکم اعدام برای مدیران خودرویی در ایران !

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، شب دوشنبه در برخی محافل خودرویی، خبرهایی در خصوص برخورد شدید دستگاه قضا با مفسدان فعال در صنعت و بازار خودروی کشور بازتاب پیدا کرد.

البته که هنوز دستگاه محترم قضایی کشور، به صورت رسمی این اطلاعات را منتشر نکرده است. اما آن طور که از منابع آگاه به گوش می رسد، گویا حبس های سنگین و حکم صریح اعدام  در انتظار بسیاری از مدیران خودرویی کشور است./رکنا

این خبر وحشت از حکم اعدام برای مدیران خودرویی در ایران ! اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳۰ آبان

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۶۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

بسته حمایتی دولت ایران – پرداخت ۳۰۰ هزار تومان به خانواده ۴ نفره

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۷۹ هزار  تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۲۳.۳دلار معامله می‌شود.

قیمت یورو در مرکز مبادلات ارزی با کاهش قیمت نسبت به سه شنبه ۴۷۷۶ تومان،‌ قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز  ۵۳۷۰ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می شود.

امروز صرافی ملی قیمت خرید یورو را ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت فروش یورو را ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده است؛ قیمت خرید و فروش یورو نسبت به دیروز در صرافی ملی کاهش یافته است.

نرخ های اولیه در صرافی ملی نسبت به دیروز برای خرید و فروش دلار ثبات بوده است؛ برهمین اساس قیمت خرید دلار در این صرافی ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان و فروش این ارز ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان درج شده است./تسنیم

این خبر قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳۰ آبان اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

چشم انسان چند مگاپیکسل دارد؟

شاید برای بسیاری از شما سوالاتی به وجود آید که آیا چشم انسان در مقابله با دوربین‌های پیشرفته‌ی کنونی می‌تواند کیفیت بهتری برای مشاهده به ارمغان آورد؟ یا اینکه چشم انسان چند مگاپیکسلی است؟ آیا اکنون بهتر نیست همانند بسیاری از فیلم‌های علمی-تخیلی، با یک عمل جراحی دو دوربین‌ را جایگزین چشم‌هایمان کنیم؟ حال یک دانشمند و عکاس معروف پس از بررسی این مسئله بالاخره جوابی برای این سوالات یافته است.

بر اساس گفته‌های دکتر راجر کلارک، چشم انسان رزولوشنی معادل ۵۷۶ مگاپیکسل دارد که دوربین‌ ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۷ یا حتی دوربین ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا ۸۰۸ فاصله قابل توجهی با آن دارد. حال سوال اساسی اینجاست آیا این مسئله بدین معنی است که چشم انسان نسبت به دوربین‌ها برتری دارد؟

رزولوشن ۵۷۶ مگاپیکسلی بدین معنی است که تصویر مشاهده شده با این رزولوشن بقدری وضوح و کیفیت بالایی خواهد داشت که نمی توان پیکسل‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. البته برای گرفتن تصویری با این حجم نیاز است که این مقدار پیکسل را در زمینه دید خود ثبت کنید.

دکتر کلارک مدعی شده که از آنجایی چشم انسان توانایی دید تنها یک نقطه را دارد، مجبور است که در محیط بچرخد تا آن را ثبت کند. بنابراین یک نگاه لحظه‌ای به محیط رزولوشن تصویر دریافت شده ار به ۵ الی ۱۵ مگا پیکسل می‌رساند.

چشم انسان ضعف‌های زیادی دارد که وجود آنها در یک دوربین به هیچ وجه قابل قبول نیست. تنها برتری انسان نسبت به دوربین آنها رزولوشن بسیار بالای آن در ثبت تصویر یک نقطه‌ی به خصوص است. بدین ترتیب مردمک نیاز دارد که در کل تصویر روبروی بچرخد تا بتواند اطلاعات لازم برای تکمیل تصویر را ثبت کند. این مسئله بدین علت است تا نقص سیستم بینایی را حل نماید.

با این وجود اینکه چشم انسان چندمگاپیکسلی است سوال اشتباهی است چرا که نمی‌توان مقایسه درستی میان این دو به عمل آورد. چرا که چشم بیشتر از آنکه تصویری را ثبت کند، همانند یک کاراگاه در تصویر می‌گردد و سرنخ های زیادی از محیط پیرامون خود تهیه می‌کند تا تصویر کلی توسط پردازنده‌های مغز ثبت شده و جلوی دیدگان فرد قرار بگیرد.

The post چشم انسان چند مگاپیکسل دارد؟ appeared first on دیجیاتو.