تریلر جدیدی از رزیدنت اویل ۲ منتشر شد؛ زامبی های جان سخت بازمی گردند [تماشا کنید]

کمپانی کپکام پس از بازسازی نسخه ابتدایی بازی رزیدنت اویل، حالا به سراغ رزیدنت اویل ۲ رفته و با یک بازسازی تمام عیار، هواداران این عنوان را به وجد آورده است.

پیش از این چند تریلر از رزیدنت اویل ۲ جدید منتشر شده بود اما به تازگی و در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۸، گیم پلی این بازی روی اکس باکس وان به نمایش درآمده که در ادامه ویدیو مربوطه را مشاهده می کنید:

نکته جالب توجه در تریلر جدید، سخت جان بودن زامبی های بازی است که برای کشتن بعضی از آنها (حداقل با اسلحه ای که در ابتدای بازی در اختیار دارید) باید ۴ بار به مغزشان شلیک کنید!

The post تریلر جدیدی از رزیدنت اویل ۲ منتشر شد؛ زامبی های جان سخت بازمی گردند [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

تماشا کنید؛ قطار سواری به سبک بنگلادش

قطارهای بنگلادش همواره شلوغ هستند اما در تعطیلات خاص،ازدحام آنها چند برابر حد معمول می شود.

کشور ۱۵۰ میلیونی بنگلادش همواره با معضل کمبود ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی مواجه است و این کمبود در مواقع اوج مسافرت‌های بین شهری به شدت خودنمایی می کند.

به گزارش عصرایران، دیروز نیز ازدحام سفرهای تعطیلات عید قربان در ایستگاه قطار” کمالاپور” شهر داکا با توجه به نقص فنی قطارها و تاخیر ورود قطار به ایستگاه منجر به ازدحام بسیار بالا با اختلال همراه شد و قطار ویژه عید قربان با بیش از ۶ ساعت تاخیر به مقصد حرکت کرد.

دیروز قرار بود قطار ویژه مسافران تعطیلات عید قربان از ایستگاه “کمالاپور” در ساعت ۹:۱۵ صبح حرکت کند اما با تاخیر ۴ ساعته قطار ساعت ۱:۱۵ ظهر به ایستگاه رسید و ساعت ۲:۴۵ موفق به حرکت از ایستگاه شد؛ این مساله منجر به ازدحام بیش از حد معمول روی سقف قطار شد با این حال قطار حرکت کرد اما هنوز قطار ۲۰۰ متری از ایستگاه دور نشده بود که به دلیل ازدحام و سنگینی روی سقف قطار، راننده قطار توقف کرد و به ایستگاه برگشت تا مسئولان ایستگاه، مسافران انبوه را از سقف قطار پیاده کنند.

پس از بازگشت قطار به ایستگاه ماموران ایستگاه بخشی از مسافران را به زور از سقف قطار پیاده کردند و قطار در نهایت در ساعت ۳:۲۰ بعدازظهر دوباره به سمت مقصد حرکت کرد.

هر قطار بنگلادش به تعداد چند برابر ظرفیت صندلی مسافرجابجا می کند و این مسافران در بسیاری از مواقع با شرایطی بسیار خطرناک و ناایمن سوار بر سقف قطار و یا آویزان از قطار به مقاصد خود می‌روند.

در سال ۲۰۱۹ خبری از نسخه جدید اساسینز کرید نخواهد بود

شرکت فرانسوی ‌یوبی‌سافت به صورت رسمی اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ خبری از نسخه جدید اساسینز کرید نخواهد بود، زیرا این شرکت قصد دارد تا با تولید محتویات بیشتر برای بازی Assassin’s Creed Odyssey، کاربران را مجاب کند که به تجربه‌ آن ادامه دهند.

یِوِس گیلموت، مدیر عامل یوبی‌سافت، در گفتگوی کوتاه خود با گیم‌اسپات که در رویداد گیمز کام ۲۰۱۸ انجام شد، توضیح داد دو بازی Assassin’s Creed Origins و Assassin’s Creed Odyssey به طور همزمان در حال ساخت بودند. همین مسئله نیز این فرصت را به آن‌ها داد که دو نسخه از این سری را پشت سر هم منتشر کنند:

در مورد سری اساسینز کرید باید بگویم یک نسخه در سال گذشته منتشر شد و یک نسخه نیز در سال جاری عرضه می‌شود اما این بدان معنا نیست که سال آینده نیز یک نسخه کامل از اساسینز کرید خواهیم داشت. این اتفاق [انتشار پیاپی دو نسخه از این سری] رخ داد، زیرا دو تیم توسعه داشتیم که هر کدام به صورت جداگانه روی یک نسخه کار می‌کردند.

نسخه جدید اساسینز کرید

گیلموت در پاسخ به سوالی قبلی، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ خبری از یک نسخه «کامل» اساسینز کرید نخواهد بود. همین مسئله این سوال را به وجود آورد که آیا شاهد انتشار نسخه فرعی و کوتاه از این سری خواهیم بود یا خیر. او در پاسخ به سوالی پیرامون این موضوع اعلام کرد:

چیزی که می‌توانید در سال ۲۰۱۹ منتظرش باشید، محتویات بیشتر برای بازی Assassin’s Creed Odyssey است، زیرا تیم توسعه می‌خواهد به‌طور منظم چیزهایی جدیدی را به بازی اضافه کند که فکر می‌کنم توانایی مشغول کردن شما را برای چند سال دارند!

گیلموت در بخش دیگری از مصاحبه‌ی خود گفت توقف انتشار سالانه‌ی اساسینز کرید تصمیم درستی بود و این فرصت را به توسعه دهندگان داد تا تغییرات اساسی را در جنبه‌های مختلف این سری ایجاد کنند:

زمان بیشتر، این فرصت را به تیم توسعه داد تا به چیزی که می‌خواستند دست پیدا کنند. جامعه‌ی طرفداران این سری نیز واکنش مثبتی نسبت به قضیه دادند و مطمئن هستم با توجه به تجربه‌ای که در Odyssey خلق کرده‌ایم، طرفدارانی که با مشاهده Origins به این سری بازگشتند، به طور حتم شگفت زده خواهند شد.

علاوه بر اعلام این خبر، در گیمزکام ۲۰۱۸ شاهد انتشار تصاویر و تریلرهای جدیدی از بازی Assassin’s Creed Odyssey بودیم. البته تعداد زیادی از این تصاویر و تریلرها در شرایط یکسان ضبط شده‌اند، با این تفاوت که یکی از آنها کاراکتر کاساندرا نمایش داده می شود و در دیگری، کاراکتر الکسیوس. توصیه می‌کنیم برای مشاهده به این لینک مراجعه کنید.

در پایان، لازم به ذکر است که جدیدترین نسخه از سری یعنی اساسینز کرید، یعنی Assassin’s Creed Odyssey در تاریخ ۱۳ مهر برای سه پلتفرم پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد.

The post در سال ۲۰۱۹ خبری از نسخه جدید اساسینز کرید نخواهد بود appeared first on دیجیاتو.

پیشنهاد ضد ایرانی عربستان سعودی به بشار اسد چه بود؟

نماینده و عضو فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان فاش کرد، رئیس جمهوری سوریه پیشنهاد عربستان برای بازسازی این کشور در مقابل قطع روابطش با حزب الله و ایران را نپذیرفته است.

نواف الموسوی، عضو فراکسیون “وفا به مقاومت” وابسته به حزب الله لبنان در گفتگوی تلویزیونی با شبکه المیادین عنوان داشت، پیشنهادی که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با آن مخالفت کرد مبتنی بر “تامین مالی بازسازی سوریه در مقابل قطع روابط با حزب‌الله و ایران” بود.

وی با اشاره به اینکه یک نماینده سعودی از سوی محمد بن سلمان، حامل این پیشنهاد برای اسد بود گفت: عربستان همچنین به اسد ریاست جمهوری مادام العمر وی در سوریه در کنار بازسازی این کشور در مقابل قطع روابطش با حزب الله وایران را پیشنهاد داده بود.

وی تصریح کرد، بشار اسد مقاوم است و در کنار مقاومت قرار دارد.

۸ نکته که پیش از تجربه بازی Marvel’s Spider Man باید بدانید

نیازی به معرفی شخصیت اسپایدرمن یا همان مرد عنکبوتی نیست. در همین ایران کافی است بخواهید برای کودک خود وسیله‌ای بخرید؛ از کیف و جامدادی گرفته تا پتو یا لحاف، همه جا می‌توان  اثری از این ابرقهرمان محبوب پیدا کرد. هیبت مرد عنکبوتی روی بسیاری از اشیا چینی بازار نقش بسته. ظاهر پسرانه و در عین حال ابرقهرمانی آن شاید یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت بیش از حد مرد عنکبوتی باشد.

حال به راستی مرد عنکبوتی کیست؟ آیا دو رسانه سینما و بازی ویدیویی توانسته‌اند دین خود را به شخصیتی که در کمیک هایش غوغا به پا کرده ادا کنند؟ شاید ۱۰ یا ۱۵ سال پیش به لطف سه گانه معروف سری اسپایدرمن این جواب یک بله نصفه و نیمه بود، اما در حال حاضر یک نه بزرگ است.

سری بازی‌های اسپایدرمن هیچ وقت باید و شاید خوب ظاهر نشدند. گه‌گاهی عناوین خوبی از آن منتشر می شد که محبوب ترین آن مربوط به کنسول پلی استیشن ۱ است. بعد از آن، بازی های اسپایدرمن همیشه زیرسایه بازی‌های همزمان خود قرار می گرفت.

بعد از انتشار سری عناوین بتمن آرکهام، استانداردهای جدیدی در صنعت بازی های ویدیویی معرفی شد. استودیو راک استدی، سازنده سری بازی بتمن پیام مهمی را به بازی سازان داد: ابرقهرمان ها می توانند در یک بازی ویدیویی «شاهکار» ظاهر شوند.

خیلی ها آن را به واسطه پتانسیل بالای شخصیت بتمن می داستند؛ به هر حال سه گانه معروف بتمن با کارگردانی کریستوفر نولان جز بهترین فیلم های تاریخ سینما محسوب می شود. سه گانه نولان و سه گانه استودیو راک استدی، تصویر فوق العاده ای از بتمن و شهر گاتهام به نمایش گذاشته که هنوز هم می توان از آن لذت برد.

هنوز هم این عقیده وجود دارد که به لطف بتمن و شخصیت های منفی اش، چنین آثاری ساخته شده و همانند آن برای ابرقهرمان های دیگر رخ نخواهد داد. بازی Marvel’s Spider-Man که قرار است تا ۲ هفته دیگر منتشر شود، می خواهد ثابت کند که می تواند شخصیتی فراتر از نقشی روی حوله یا کیف، و شخصیتی فراتر از یک فیلم سینمایی هالیوودی داشته باشد. این بازی می تواند اعتبار از دست رفته این ابرقهرمان فوق العاده دوست داشتنی را بازگرداند. مرد عنکبوتی می خواهد «شاهکار» عمل کند.

اما چگونه؟ با دیجیاتو همراه باشید.

اسپایدرمن

نیویورک علیه اسپایدرمن؛ حضور تعداد بسیاری ضد قهرمان

هر پیش زمینه فکری که از فیلم های سینمایی سری مردعنکبوتی به یادتان مانده را دور بریزید. اما آن هایی که از طریق سینما با مرد عنکبوتی آشنا شده اند با تصویر جدیدی از پیتر پارکر و شخصیت «اسپایدرمن» روبرو خواهند بود.

بازی با یک شروع طوفانی از مبارزه بین اسپایدرمن و ویلسون فیسک یا همان گینک پین شروع می شود؛ به حدی که بازیکن انگار در حال تجربه پایان یک عنوان دیگر است. بعد از نفوذ به برج فیسک و یک مبارزه چند مرحله ای با کینگ پین، اسپایدی موفق به دستگیری ویلسون می شود.

تنها چیزی که در یک بازی اسپایدرمن وجود دارد و در هیچ عنوانی مشاهده نمی شود، قابلیت تاراندازی مرد عنکبوتی است.

هنگام دستگیری کینگ پین، او هشدار می دهد که شهر تا یک ماه دیگر وارد هرج و مرج بزرگی خواهد شد زیرا تعداد بسیاری از مجرمان زیر دست او هستند. اسپایدرمن حرف او را به شوخی می گیرد و نمی داند قرار است چه بلایی سرش بیاید.

از گروه Inner Demons به رهبری Mr.Negative گرفته تا ده ها ضد قهرمان دیگر، همه و همه به دنبال نابودی اسپایدرمن هستند؛ تا جایی که خود اسپایدی در این باره می گوید:«کسی تو این شهر هست که قصد مرگ منو نداشته باشه؟»

سوال مهم این است که چگونه سازندگان می خواهند از این پتانسیل برای روایت یک داستان جذاب استفاده کنند؟ وجود تعداد زیادی ضد قهرمان به هیچ وجه نمی تواند تضمینی برای موفقیت یک داستان سوپرهیرویی باشد.

برای آنکه بازیکن بتواند با اسپایدرمن و شخصیت های دیگر بازی ارتباط برقرار کند باید المان های دیگری را هم در روایت بازی تاثیر داد که مهم ترین آن خود پیتر پارکر است.

اسپایدرمن

در مسیر پختگی؛ چیزی که یک اسپایدرمن کم داشت

در بازی Marvel’s Spider-Man، پیتر پارکر ۲۳ سال دارد و در یک آزمایشگاه به عنوان اینترن کار می کند. او که در حال فارغ التحصیل شدن از کالج است، ۸ سال به عنوان اسپایدرمن در خیابان های نیویورک حضور دارد. باتوجه به تجربه ۸ ساله او، دیگر با اسپایدرمن نوجوان با اعمال بچگانه طرف نیستیم. پیتر پارکر می خواهد شخصیت پخته تری از خود به نمایش بگذارد.

بیل روزمان، رئیس اجرایی شرکت Marvel Games نکاتی را درباره پیتر گفته بود که برایان اینهیتار، کارگردان خلاق بازی آن را در مصاحبه ای عنوان کرد:

هیچ وقت یادم نمی رود، او همیشه روی یک نکته تاکید داشت؛ بهترین داستان های مردعنکبوتی مربوط به آن هایی است که دنیای پیتر پارکر با دنیای مردعنکبوتی رابطه بسیار نزدیکی دارد. این همان چیزی است که سعی کردیم در تک تک جزئیات بازی به اجرا در آوریم.

پیتر پارکر ۸ سال به عنوان اسپایدرمن شهر را نجات می دهد، اما برای اولین بار او متوجه می شود که از طریق شغلش، می تواند تغییری در شهر خود، و دنیا ایجاد کند؛ نه به عنوان اسپایدرمن، بلکه به عنوان پیتر پارکر.

پیتر در پروژه های آزمایشگاهی کار می کند و برخلاف گذشته، دیگر آن گزارشگر فروتن قدیمی نیست که تنها برای پول کار کند؛ بلکه به پیشه اش ایمان دارد. اینهیتار ادامه داد:

او متوجه می شود که می توان به مردم تکیه کرد. هیچ اشکالی ندارد تا از بقیه کمک بخواهی، حتی اگر یک ابرقهرمان باشی.

یکی از افراد بسیار تاثیرگذار در روند زندگی پیتر پارکر، مربی اش است که هنوز نامی از آن به میان نیامده. رابطه بین پیتر و مربی، چیزی است که استودیو اینسومنیاک می خواهد روی آن تمرکز کند. به مرور زمان، پیتر پارکر تبدیل به فردی می شود که خودش توانایی تربیت دیگران را دارد. او یاد می گیرد که چه زمانی به حرف بقیه گوش کرده و به آن ها اعتماد کند.

بازی Marvel’s Spider-Man در برهه ای از زمان رخ می دهد که پیتر پارکر به این موضوع فکر می کند که آیا به عنوان یک دانشمند می تواند بیشتر به بشریت کمک کند یا به عنوان یک اسپایدرمن؟

سوالی است که یک جواب قانع کننده و درست، می تواند پختگی و عمق داستان را چندبرابر کند.

اسپایدرمن

نزدیکان پیتر پارکر به کمک اسپایدرمن می آیند

همانطور که گفته شد، سازندگان می خواهند لایه های بیشتری از شخصیت پیتر پارکر را به نمایش بگذارند. یکی از بهترین راه ها برای اینکار، قراردادن پیترپارکر کنار شخصیت های دیگر است. مری جین، معشوقه پیتر پارکر، مایلز مور، دوست صمیمی او و در نهایت May Parker یا همان عمه می جزو افراد نزدیک به پیتر پارکر به حساب می آیند که در داستان نقش کلیدی دارند.

مری جین، برخلاف چیزی که در فیلم های سینمایی اسپایدرمن مشاهده شده، شخصیتی پیچیده و جذاب دارد. او دخترکی نیست که اسپایدرمن به نجات او بیاید. رابطه پیچیده او با پیترپارکر مسئله ای است که چندان به آن در فیلم ها پرداخته نشده.

مری جین که گزارشگر روزنامه Daily Bugle است، در ماموریت ها به مردعنکبوتی کمک می کند. در کمیک ها، مری جین کسی بود که پیتر را به پوشیدن لباس اسپایدرمن به شدت تشویق می کرد، و از او می خواست دست به کار شود.

اسپایدرمن

همین موضوع در بازی ویدیویی مردعنکبوتی نیز صدق می کند. شما در Marvel’s Spider-Man کنترل مری جین را به عهده گرفته، در ماموریت های خاصی به اسپایدرمن کمک می کنید. گیم پلی مخفی کارانه، به همراه المان های معمایی و پازل می تواند مکمل خوبی برای گیم پلی پر زد و خورد اسپایدرمن باشد.

مایلز مورالز یکی از مهم ترین شخصیت های دنیای اسپایدرمن است. افرادی که کمیک این سری را خوانده اند به خوبی بر نقش او واقف اند. برای دیگر افراد، باید عنوان کرد مورالز یکی از دوستان نزدیک پیتر پارکر به حساب می آید و در ساخت گجت ها و تجهیزات به شما کمک خواهد کرد.

عمه داغدار پیتر پارکر یعنی عمه می، در شرکت F.E.A.S.T کار می کند؛ همان شرکتی که مارتین لی رئیس آن است. می پرسید مارتین لی چه کسی است؟ همان Mr.Negative که جزو ضدقهرمان های کلیدی بازی به حساب می آید. این قضیه احتمال وجود یک سری اتفاقاتی جذاب برای ما، و ترسناک برای پیتر پارکر را بیشتر خواهد کرد.

تمام تلاش سازندگان بر این است تا روایت درستی از شخصیت های نامبرده داشته باشند تا علاوه بر غنای داستانی، به شخصیت پیترپارکر ارزش بیشتری بدهند.

بتمن به خاطر ضدقهرمان هایش دوست داشتنی تر شد. خوشبختانه، پیترپارکر دوستان زیادی هم دارد؛ پس چه بهتر که روی آن ها هم تمرکز کرد.

اسپایدرمن

… و نیویورک زیر تارهایتان است

تنها چیزی که در یک بازی اسپایدرمن وجود دارد و در هیچ عنوانی مشاهده نمی شود، قابلیت تاراندازی مرد عنکبوتی است. او همانند یک عنکبوت با پرتاب تار به اشیا برای جلو رفتن و حرکت کردن استفاده می کند. همانطور که یک عنکبوت بین درخت های بزرگ تار خود را درست می کند، مرد عنکبوتی هم بین آسمانخراش های بزرگ نیویوک به بقا و فرمانروایی می پردازد.

وجود تعداد زیادی ضد قهرمان به هیچ وجه نمی تواند تضمینی برای موفقیت یک داستان سوپرهیرویی باشد.

اسپایدرمن تارهایش را به سمت ساختمان ها پرتاب کرده، از آن ها برای بالاتر رفتن استفاده می کند یا از تار متصل به پلتفرم استفاده کرده خود را به سمت آن پرتاب می کند. این قابلیت شاید مهم ترین رکن گیم پلی بازی اسپایدرمن را تشکیل دهد.

بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد بازی شما معلق در هوا و در حال «تار سواری» هستید. بخش اعظم جذابیت صحنه های سینمایی بازی نیز به حرکات آکروباتیک اسپایدرمن با تارهایش وابسته است. اگر این بخش مشکلی داشته باشد یا جذاب نباشد، کل زحمات سازنده تحت الشعاع قرار می گیرد.

سازندگان کاملاً بر این موضوع واقف بوده و توانستند بهترین خروجی ممکن را در بازی اسپایدرمن به نمایش درآورند؛ به گفته آنهایی که نسخه دموی بازی را تجربه کردند، تار سواری در نیویورک فوق العاده لذت بخش است.

در هر ثانیه از بازی انتخاب هایی در بخش های مختلف صفحه به نمایش در می آید و به شما می گوید که با زدن کدام دکمه به کدام پلتفرم تار پرتاب کنید.

خوشبختانه اینکه چگونه پلتفرم ها را انتخاب کرده یا چگونه تارسواری کنید به مهارت خاصی بستگی دارد. علاوه بر سرعت عمل بالا در انتخاب بهترین پلتفرم، شما باید نحوه و زمانبندی صعود و سقوط خود را درست معین کنید.

با اتصال تار به ساختمان و به سمت بالا پرتاب شدن، هنگامی که به نقطه اوج رسیدید باید به سمت زمین سقوط کنید و به لطف جاذبه، سرعت خود را زیاد کنید. شدت و مدت زمان اوج گیری درست می تواند شما را زودتر به مقصدتان برساند.

اسپایدرمن

«چگونه همانند بتمن همه را از پای درآوریم: ویرایش عنکبوتی»

از همان اول که مبارزات بازی به نمایش درآمد همه از شباهت بیش از حد آن به سری بازی بتمن آرکهام گلایه کردند. با وجود آنکه اساس مبارزه با دشمنان از همان بازی بتمن برداشته باشه، اما ساز و کار متفاوت و حتی بهتری دارد.

در ظاهر مبارزات به گونه ای است که بدون تفکر دکمه ها را پشت هم می زنید اما ناگهان دشمنان به شما ضربه می زنند و شما باید جاخالی بدهید. سرعت و چابکی بسیار بالای اسپایدرمن ضربآهنگ مبارزات را زیاد می کند و تعدد دشمنان موجب می شود تا جاخالی دادن ضربات سخت تر از قبل شود.

اشیا محیط مبارزه نقش کلیدی در از بین بردن دشمنان دارد. اسپایدرمن می تواند آن ها را به سمت دشمن پرت کند یا با تار خود دشمنان را با اشیا بزرگ نابود کند. در ماشین، کپسول گاز یا بسته سیمان می تواند سلاح خوبی برای اسپایدرمن به حساب بیاید. خود اسپایدرمن نیز بسیار ماهر است و در انجام حرکات آکروباتیک کم نمی گذارد. حرکات بسیاری برای آزاد شدن وجود دارد که با کسب تجربه و ارتقای شخصیت خود می توانید به مبارزات تنوع بخشید.

اسپایدرمن

چه چیزی غیر از ماموریت های اصلی وقت مان را پر می کند؟

همانطور که گفته شد شما می توانید در بازی تجربه کسب کنید و با استفاده از تجربه، قابلیت های متفاوتی کسب کرده یا مهارت خود را ارتقا دهید.

هر بار که سطح تان بالاتر می رود، در بخش منو تعدادی شرایط برای باز کردن لباس جدید نشان داده می شود. لباس هایی که تا حالا دیده شده شامل لباس نویر، اسکارلت اسپایدر، جنگ مخفی و تعدادی دیگر بودند.

افرادی که موفق به تجربه دموی بازی شدند می گویند هنوز حس می کنند دنیای اسپایدرمن آنقدر زنده نیست.

بیش از ۱۰ ها لباس مختلف وجود دارد که هر کدام قابلیت مخصوصی دارند؛ مثلاً لباس اسکارلت اسپایدر می تواند تصویر هولوگرافیک از شما درست کند تا حواس دشمنان پرت شود.

برای بازکردن لباس ها باید Token جمع آوری کنید. مثلاً، با نابود کردن تبهکاران خیابانی تعداد Crime Token شما بیشتر می شود. برای کسب Landmark Token باید از جاذبه های توریستی و معروف نیویورک عکس بگیرید. اگر مقر دشمنانتان را پیدا کرده و آن ها را نابود کنید به شما Base Token تعلق می گیرد.

یک سری کوله پشتی در جای جای نیویورک وجود دارد که پیتر خیلی وقت پیش آن ها را مخفی کرده بود. با پیدا کردن آن ها می توان Backpack Token به دست آورید.

بعضی از این Token ها طرح های خاصی دارند که می توانند برای طرفداران جذاب باشد؛ مثلاً یکی از آنها مربوط به منوی رستورانی است که پیتر و مری جین برای اولین بار همدیگر را ملاقات کردند.

اسپایدرمن

اسپایدرمن با من سلفی می گیری؟

تا حالا فکر کرده اید چه چیزی باعث می شود تا یک عنوان جهان باز موفق شود؟ جدا از تمام مسائل همچون گیم پلی یا گرافیک، محیط بازی باید واقعاً زنده باشد؛ گویی شما کنترل اسپایدرمن را در یک شهر واقعی با موجودات زنده برعهده گرفته اید. مردم باید نسبت به حرکات و رفتارتان واکنش نشان دهند و طوری طراحی شوند که در حال انجام کارهای روزمره خود هستند.

هنگامی که اسپایدرمن در خیابان ها تاب می خورد، مردم از پایین او را تماشا می کنند. اگر اسپایدرمن به آن ها نزدیک شد به او دست تکان می دهند یا حتی می خواهند با او سلفی بگیرند.

سازندگان اعلام کرده اند که اتفاقات رخ داده در ماموریت بازی، مستقیماً در اتمسفر نیویورک تاثیر می گذارد. با توجه به اینکه بسیاری از بازیکنان برای به دست آوردن Token وقت زیادی را در نیویورک می گذرانند، پس اهمیت آن کم نیست.

این شاید کوچک ترین قدم برای زنده کردن شهر بزرگی همچون نیویورک باشد. افرادی که موفق به تجربه دموی بازی شدند می گویند هنوز حس می کنند دنیای اسپایدرمن آنقدر زنده نیست. باید منتظر ماند و نظر مخاطبان را دید.

اسپایدرمن

ناجی اسپایدرمن بی خوابی است

استودیو آمریکایی اینسومنیاک گیمز یکی از حرفه ای ترین استودیوهای بازی سازی مستقر در کالیفرنیا است. قدیمی ها آن را با سری بازی اسپایرو برای پلی استیشن ۱ می شناسند. افرادی که کنسول پلی استیشن ۳ داشتند مطمئناً با سری Resistance و Ratchet & Clank آشنایی دارند. همه موارد گفته شده جزو انحصاری های بسیار خوب به حساب می آمدند و در سبک خود حرفی برای گفتن داشتند.

آخرین اثر قابل توجه این استودیو بازی Sunset Overdrive است که عملکرد بسیار خوبی روی کنسول ایکس باکس وان داشت و نظر منتقدان را جلب کرد.

سپردن عنوانی همچون اسپایدرمن به این استودیو و سرمایه گذاری سونی روی آن به هیچ وجه بی راه نبوده و مطمئناً تیم خوش ذوق کالیفرنیایی می داند چگونه قهرمان نیویورکی را به دوران اوج خود بازگرداند.

The post 8 نکته که پیش از تجربه بازی Marvel’s Spider Man باید بدانید appeared first on دیجیاتو.

قیمت‌ بلیت‌ها بالا رفت،‌ صندلی هواپیماها خالی ماند

چند روز پس از شوک قیمتی به وجود آمده در بازار پروازهای داخلی حال به نظر می‌رسد گرانی‌ها کار خود را کرده و دیگر شانس پر شدن کامل یک پرواز در روزهای عادی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، قیمت بلیت پروازهای داخلی در طول هفته‌های گذشته به شکلی جدی افزایش یافته و اگر تا پیش از این امکان پیدا کردن نرخی در مرز ۱۰۰ هزار تومان نیز بود امروز هیچ ایرلاینی برای مسیرهای پروازی خود قیمتی کمتر از ۲۵۰ هزار تومان ارائه نمی کند.

در چنین فضایی قطعا نخستین نتیجه کاهش قدرت خرید مسافران و تقاضا برای سفر هوایی خواهد بود و رصد بازار نشان می دهد که این اتفاق رخ داده است.

در شرایطی که با توجه به اقتصادی و تجاری بودن پروازهای صبح شنبه تهران و دیگر شهرها پروازهای برقرار شده در این ساعات معمولا بیشترین تقاضا را داشت، رصد بازار نشان می دهد که هیچ پروازی میان تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور در آغاز هفته پیش رو با تمام ظرفیت به فروش نرفته و عامل نگران کننده آنجاست که جز چند پرواز معدود، مابقی ظرفیت بسیار زیادی برای دریافت مسافر جدید دارند.

با توجه به این که ایرلاین‌های ایرانی جز چند خانواده محدود، برای جابجایی مسافران در پرواز داخلی نیز از هواپیماهای غول پیکر استفاده می‌کنند که هزینه رفت و آمد آنها و نشست و برخاستشان بسیار بالاست فقط در صورتی که پرواز با ظرفیت کامل بپرد جبران هزینه ها و حاشیه سود منطقی را به همراه خواهد داشت.

از این رو احتمال باقی ماندن فضای فعلی قدری پایین است و باید دید آیا با اجرایی کردن سیاستی جدید هزینه بلیت هواپیما پایین‌تر خواهد آمد یا ایرلاین‌ها مجبور می‌شوند تعداد برنامه های پروازی خود را کم کنند. در فضای فعلی میزان تقاضا از عرضه در بازار سفرهای هوایی داخلی و خارجی بیشتر شده و به نظر نمی‌رسد ایرلاین ها توان آن را داشته باشند که با زیان دهی برنامه های گذشته را ادامه دهند.

تریلر جدید بخش داستانی فیفا ۱۹منتشر شد؛ پای فوتبال زنان به Journey رسید

الکترونیک آرتز پیش از این جزییات مربوط به بخش Journey و ماجراجویی جدید الکس هانتر را اعلام کرده بود و حال و در تریلر جدید این بخش مشخص شده که الکس در قسمت داستانی فیفا ۱۹ تنها نخواهد بود و می‌توانید رویای فوتبالیست حرفه‌ای شدن دو شخص دیگر را هم دنبال کنید.

نکته جالب در مورد بخش Journey  فیفا ۱۹ به اضافه شدن بازیکن زن با نام کیم هانتر برمی‌گردد و می‌توانید چالش‌های او به عنوان یک بازیکن فوتبال زن را در این قسمت دنبال کنید. فرد سوم Journey دنی ویلیامز نام دارد و آن‌طور که از ویدیو زیر پیداست، مشکلات زیادی را برای موفق شدن در منچستر یونایتد پشت سر می‌گذارد.

همان‌طور که می‌دانید، لیگ قهرمانان اروپا به فیفا ۱۹ اضافه شده و این رقابت‌ها نقش مهمی در بخش داستانی جدیدترین نسخه فیفا ۱۹ خواهد گذاشت. الکترونیک آرتز اعلام کرده که تعداد زیادی از بازیکنان مشهور فوتبال،‌ از جمله هری کین، کریستیانو رونالدو، نیمار، پوگبا و کوین دی بروین طی بخش داستانی بازی نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

از آن‌جایی که طی تابستان جاری رونالدو در انتقالی جنجالی به باشگاه یوونتوس پیوست، سازندگان فیفا ۱۹ مجبور شدند تا حدی سناریو الکس هانتر را تغییر دهند. پیش از این قرار بود هانتر به همراه رنالدو فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

فیفا ۱۹ در تاریخ ۶ مهر برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد. در حال حاضر بتای محدود بازی به دست بعضی از کابران رسیده و از همین سو تصاویر فیفا ۱۹ به بیرون درز کرده اند. در ضمن، کمی پیش تریلری از Kick-Off بازی منتشر شده بود که بخش‌های فانتزی و جدیدی را که به این عنوان اضافه شده است را به تصویر می‌کشید.

برای مثال، بخش به نام No Rules در بازی وجود خواهد داشت که در آن می توانید مسابقه خودتان را بدون وجود هیچ خطایی دنبال کنید. حالت قابل تغییر First To هم در بازی وجود دارد که طی آن، شخصی که به تعداد معینی از گل ها برسد، برنده بازی خواهد بود.

The post تریلر جدید بخش داستانی فیفا ۱۹منتشر شد؛ پای فوتبال زنان به Journey رسید appeared first on دیجیاتو.

توقف استقلال پشت دیوار فولادین

استقلال در هفته پنجم لیگ برتر مقابل فولاد با تساوی بدون گل متوقف شد. دو تیم استقلال و فولاد در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا فولاد با هشت امتیاز به رده چهارم برسد و استقلال با ۶ امتیاز در رده هفتم باقی بماند.

**** گزارش نیمه اول:

استقلالی‌ها از همان ابتدای بازی به دنبال ارائه بازی تهاجمی بودند و در دقیقه یک توانستند در آستانه باز کردن دروازه‌ فولاد هم قرار بگیرند اما ضربه سهرابیان راهی کرنر شد. استقلال در ادامه حملات جسته و گریخته‌ای داشت و فولاد هم در تلاش بود تا بتواند به دروازه استقلال نزدیک شود که در رسیدن به این هدف به جز ایجاد چند موقعیت نصفه و نیمه، توفیق چندانی نداشتند.

از دیگر حملات استقلالی‌ها در این نیمه می‌توان به حرکت ترکیبی وریا غفوری و فرشید اسماعیلی در دقیقه ۱۱ اشاره کرد که با واکنش مرادیان، دروازه‌بان فولاد، آبی‌پوشان استقلال باز هم نتوانستند دروازه حریفشان را باز کنند.

به این ترتیب، نیمه نخست دیدار استقلال و فولاد با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این نیمه محمد دانشگر از استقلال و سروش رفیعی از فولاد با کارت زرد جریمه شدند.

**** گزارش نیمه دوم:

در نیمه دوم، استقلالی‌ها در تلاش بودند تا بتوانند حملات دامنه‌دارشان را روی دروازه فولاد ادامه دهند اما با بازی بسته فولاد در ایجاد موقعیت ناکام بودند تا تنها مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند.

یکی از تاکتیک‌هایی که استقلال برای رسیدن به گل از آن استفاده کرد، نفوذ الحاجی گرو از کناره‌های دفاع فولاد بود که دو بار موفقیت آمیز بود اما هر دو بار پاس نهایی به تبریزی نرسید تا استقلال به گل نرسد.

در تنها مرتبه‌ای که استقلال توانست صاحب یک موقعیت ایده‌آل شود، در دقیقه ۷۴ بود که با پاس دقیق و در عمق فرشید اسماعیلی، مرتضی تبریزی مقابل با مرادیان، دروازه‌بان فولاد تک به تک شد اما به خاطر تعللی که تبریزی پس از استپ کردن توپ کرد، زاویه برای زدن ضربه نهایی تنگ شد تا ضربه آرام تبریزی توسط مرادیان دفع شود و این موقعیت‌ هم برای شاگردان شفر از دست برود.

در مقابل فولاد ضمن ارائه بازی تدافعی، چشم به ضد حملات داشت که تنها یک بار در اجرای برنامه‌شان موفق بودند و در دقیقه ۸۷ از پشت محوطه جریمه ضربه خطرناکی زدند که با واکنش خوب رحمتی این توپ به کرنر رفت.

در نهایت، هر دو تیم در گل‌زنی ناکام ماندند تا بازی با تساوی بدون گل به اتمام برسد. در این نیمه احسان مرادیان و مجتبی نجاریان از داور کارت زرد دریافت کردند.

بررسی فیلم وینچستر ؛ خانه جن زدگان

عمارت وینچستر یا بنا به قولی خانه مرموز وینچسترها در سن خوزه کالیفرنیا قرار دارد و داستان‌های عجیب و غریب بسیاری در پس پرده این عمارت بزرگ وجود دارد، داستان‌هایی که بسیاری از آنها به حضور ارواح و اجنه در این خانه ختم می‌شود و به نظر می‌رسد عمارت وینچستر به نوعی همان قلعه ارواح (خانه مردگان) داستان‌های خیالی است. اینکه چرا تاکنون وینچستر و حکایت مرموزش دستمایه فیلمی سینمایی در هالیوود قرار نگرفته بود هم خود جای سوال دارد اما در هر صورت بالاخره برادران اسپریرگ (که سال گذشته فیلم جیگساو را ساختند) به پتانسیل این خانه ارواح پی برده و اثری سینمایی از روی آن ساخته‌اند: فیلم وینچستر با برچسب برگرفته از حکایات واقعی آغاز می‌شود و باید دید که آیا دو کارگردان توانستنه‌اند سوژه ناب خود را به اثری درخور توجه تبدیل کنند؟

بررسی فیلم وینچستر

  • کارگردان: برادران اسپریگ
  • استودیو تهیه‌کننده: Lionsgate
  • بازیگران:  هلن میرن، جیسون کلارک، سارا اسنوک
  • بودجه: ۳٫۵ میلیون دلار

بررسی فیلم وینچستر

عمارت وینچستر متعلق به سارا پاردی (وینچستر) بود که زمانی به همسری ویلیام در آمده بود. ویلیام وینچستر رییس و موسس کارخانه قطعات سازی و اسلحه‌سازی معروف وینچستر بود که در سال ۱۸۶۲ بعد از مال اندوزی و کسب ثروتی بسیار به موجب فروش اسلحه‌هایش، با سارا ازدواج کرد. این دو چند سال بعد صاحب دختری به نام آنی شدند و آنی کوچولو بر اثر بیماری ناشناخته‌ای (که امروز حدس زده می‌شود بیماری سل بوده) درگذشت و همین مرگ باعث می‌شود که سارا تا حد زیادی روان پریش شود. او بالاخره بعد از مدت‌ها دوباره به حال خود می‌آید و دست بر قضا در همین دوران این بار ویلیام دچار بیماری سرسختی می‌شود و دار فانی را دواع می‌گوید.

بررسی فیلم وینچستر

مرگ ویلیام جدا از ضربه روحی شدیدی که به سارا وارد می‌کند، یک ثروت ۲۱ میلیون دلاری و ۵۰ درصد سهام کارخانه پولساز وینچستر را نیز برای او به ارمغان می‌آورد. این ثروت هنگفت برای سارای بیوه ۴۲ ساله بسیار زیاد بود و رمالان و فالگیران دوروبر او، به چپاولگری از او می‌پردازند و در نهایت سارا به وسیله خرافاتی که بدو تلقین شده، عمارتی بزرگ را در کالیفرنیا می‌خرد و به مدت ۳۷ سال با گروه‌های معماری مختلف، دایما آن را می‌سازد و ساختمان عمارت را گسترش می‌دهد چرا که قصر خودش را مکانی برای آسایش ارواح مردگانی که به وسیله تفنگ‌های وینچستر کشته شدند می‌دانست.

بررسی فیلم وینچستر

داستان بالا واقعیتیست از زندگی سارا وینچستر و عمارت اسرارآمیز او که هنوز هم پابرجاست و تبدیل به یک منطقه توریستی جذاب شده، توریسم‌های این خانه هم داستان‌ها و حکایات خود را دارند و بسیاری از آنها ادعا می‌کنند که در خانه روح دیده‌اند یا برای مدتی به تسخیر ارواح در آمده‌اند. فیلم وینچستر تا حد زیادی بر اساس واقعیت ساخته شده با این تفاوت که فیلمساز با این هدف وارد شده که توهمات سارا وینچستر را واقعی بشمارد و جریان جن زدگی خانه رابه واقعیت بدل کند. داستان فیلم اما چیست؟

فیلم وینچستر

عده‌ای از تاجران و سهامداران شرکت وینچستر از مالکیت ۵۰ درصدی سارا وینچستر به ستوه آمده‌اند و روانشناسی به نام اریک پرایس با بازی جیسون کلارک را استخدام می‌کنند تا چند روزی در کنار سارا و برادرزاده‌‌اش (خانم ماریان و پسرش) زندگی کند و نامه‌ای برای اثبات عدم تعادل روحی و روانی بانو وینچستر (با بازی هلن میرن) را بنویسد. کلارک با دستمزدی بالا قضیه را قبول می‌کند و بعد از ورود به خانه، خودش هم چیزهایی می‌بیند که در ابتدا آنها را توهمات ناشی از مصرف الکل و مواد می‌داند ولی به تدریج متوجه می‌شود که واقعا در خانه خبرهایی هست…

فیلم وینچستر

فیلم وینچستر با درجه بندی PG-13 (نوجوانان همراه با والدین) اکران شده و همین مساله قطعا برای دوستداران فیلم‌های ترسناک یک نقطه ضعف به شمار می‌رود چرا که خبری از خون و خونریزی نیست اما از آنسو فیلم وینچستر مملو از صحنه‌های ترسناک Boo (ترس‌های لحظه‌ای که مخاطب از جای خود می‌پرد) هست و این نوع ترس‌ها گرچه در ژانر وحشت به نوعی کلیشه شده‌اند، اما در برخی مواقع خوب از آب در آمده‌اند. اصولا فیلم وینچستر ترکیبی از کلیشه‌های آثار ترسناک است که در کنار یکدیگر میکسی را ارائه کرده‌اند تا تماشاگر را میخکوب خود سازند؛ اما این تیر به هدف نمی‌خورد.

بررسی فیلم وینچستر

  • همانطور که گفتیم عمارت وینچستر یک خانه کاملا واقعی در کالیفرنیاست و از منظر معماری هم در نوع خودش یک مورد شاخص به حساب می‌آید. سارا وینچستر توسط تیم‌های مختلف و کارگردان گوناگون به مدت ۳۷ سال و به طور ۲۴ ساعته خانه را می‌ساخت و در این راه کارهای عجیب غریبی هم در خانه کرد مثل ساخت راه پله‌هایی که به دیوار ختم می‌شود و انبوه در و پنجره که به هیچ جا باز نمی‌شود (یا به دیوار باز می‌شود) و..  با این حال سیستم‌های پیشرفته‌ای نیز در خانه وجود داشت که در فیلم وینچستر هم به برخی آنها اشاراتی شده، سیستم‌های گرمایشی مدرن و راه‌های ارتباطی از طریق لوله‌ها به برخی نقاط عمارت و چراغ‌های گازی که با فشار یک دکمه روشن می‌شوند و چیزهای دیگر بخشی از عجایب این خانه مرموز به شمار می‌رود.
  • در این عمارت بزرگ زمین کشاورزی و پارکینگ و باغات بزرگ و حتی موزه اسلحه‌های وینچستر وجود داشت و هنوز هم تورهایی که در آن برگزار می‌گردد با هشدار جدی از گروه خارج نشوید همراه است چرا که گم شدن در این قصر بزرگ کاری بسیار آسان است. ضمنا عدد ۱۳ نقش مهمی در خانه ی وینچستر داشت، سارا معتقد بود که عدد ۱۳ باعث جلوگیری از ورود ارواح خبیثه به خانه می شود بنابراین شاهدیم که تعداد پنجره ها، حمام ها، ورودی سالن های پذیرایی و… همه ۱۳ است.داستان فعلی فیلم هم می‌تواند اقتباسی از مرگ یک روانشناس کنجکاو در هالوین ۱۹۷۵ در این خانه باشد، روانشناسی به نام جین برگن که تا به امروز هم علت مرگ او مشخص نیست.
  • بنای امروزی وینچستر را می توان به شرح زیر تقسیم بندی کرد:
    1. ۱۶۱ اتاق ( ۴۰ اتاق خواب )
    2. ۲ سالن رقص که یکی کامل و کار ساخت دیگری ناتمام است.
    3. ۴۷ شومینه
    4. ۱۰۰۰۰ قطعه شیشه
    5. ۱۷ دودکش که شواهدی مبنی بر وجود ۲ دودکش دیگر هم وجود دارد.
    6. ۲ زیر زمین
    7. ۳ آسانسور
    8. کف پوش هایی منبت کاری شده
    9. وسایل لوکس
    10. راه رو و راه پله هایی با شیب های گوناگون
    11. سرویس بهداشتی

فیلم وینچستر

فیلم وینچستر دست روی موضوع نابی گذاشته و عمارت وینچستر را به خوبی به مخاطب نشان می‌دهد اما ساکنین این خانه برعکس ارواح سرگردان در آن، کاملا بی روح هستند و دیتای کافی درباره آنان به تماشاگر داده نمی‌شود. شخصیت‌ها با آنکه به قول فیلمسازان اثر کاراکترهایی از دنیای واقعی هستند، اما هیچ واقعیتی در آنها به چشم نمی‌خورد و حتی بازی‌های بازیگران هم نمی‌تواند این مقوایی بودن کاراکترها را جبران کند و همگی حتی هلن میرن اسکار گرفته در نقش‌های خود ضعیف ظاهر شده‌اند. فیلمنامه فیلم جدا از نقص در شخصیت پردازی، نسبتا خوب پیش می‌رود و ریتم کندی ندارد اما همین یک عنصر نمی‌تواند کشش فیلم را به طور صد در صدی حفظ کند به خصوص آنکه نه شاهد پیچش‌های داستانی خارق‌العاده‌ای هستیم و نه پایان بندی خاصی برای فیلم در نظر گرفته شده، همه چیز بر اساس روتینی پیش می‌رود که از یک فیلم ترسناک هالیوودی معمولی انتظار می‌رود.

فیلم وینچستر

پتانسیل‌های از دست رفته در فیلم به وفور به چشم می‌آیند ولیکن می‌توان گفت فیلم در ترساندن تماشاگران خود ناموفق نمی‌ماند و می‌تواند در برخی سکانس‌ها آنها را زهره ترک کند. جلوه‌های ویژه پررنگی در فیلم به چشم نمی‌خورد (همان یک مقدار کم هم بسیار تصنعی اجرا شده و من را یاد اجرای جلوه‌های ویژه در آثار ملی انداخت!)  و این موضوع کمی تا قسمتی بخش ترسناک فیلم را بهتر کرده است.

فیلم وینچستر

یکی از موارد فراموش شده در بطن فیلم استفاده درست و بجا از موسیقی و صداگذاریست که در آثار ترسناک می‌تواند شاهکاری بیافریند، اما در فیلم وینچستر این موضوع به کلی فراموش شده و هیچ بازی روانی با اصوات و نواها با مغز تماشاگر صورت نمی‌گیرد. کارگردان (یا بهتر بگوییم کارگردانان) به دکوپاژ و میزانسن عجیب و غریب قلعه خودشان کفایت کرده‌اند و تصور داشته‌اند که نام عمارت وینچستر به تنهایی می‌تواند بار ترسناک فیلم را به دوش بکشد، غافل از اینکه ارزش افزوده‌هایی در این میان نیاز است و گونی به سر کردن پسری تسخیر شده، به تنهایی نمی‌تواند یک المان شاخص و جذاب فیلم باشد.

فیلم وینچستر

نحوه فیلمبرداری را نیز نباید فراموش کرد که در آثار سینمای وحشت یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در القای ترس ایفا می‌کند و فیلم وینچستر از این حیث با اینکه مانند سایر بخش‌های مثبت خود، وامدار آثار دیگر شده و رنگ و بوی کلیشه به خود گرفته اما بازهم می‌تواند دلهره آفرینی کند و گلیم خودش را از آب بیرون بکشد.

فیلم وینچستر

برخی از تماشاگران بودجه اندک فیلم را دلیل این نقص‌ها عنوان می‌کنند که با توجه به بودجه‌های پایین‌تر آثار شاخص ترسناک همچون کانجورینگ Conjuring و آنابل Annabelle نمی‌توان این ادعا را چندان صحیح قلمداد کرد. ضمن اینکه مشکلات فیلم حول مسایل نیازمند به بودجه نمی‌چرخد.

فیلم وینچستر

عاشقان فیلم‌های ترسناک از نوع هالیوودی و علی الخصوص ترس از نوع ارواح، فیلم وینچستر را با تمام نقطه ضعف‌هایش می‌پسندند و با داستان سکته زده و پتانسیل هدر دهنده آن همراه می‌شوند. دیدن وینچستر در سینما (حالا که در سینماهای چندین شهر از ایران به اکران در آمده) قطعا حال و هوای دیگری خواهد داشت ولی در نهایت باید دست به دعا برد تا روزی روزگاری کارگردان و تیمی خوش ذوق‌تر از برادران اسپریگ فعلی، دست روی عمارت مرموز وینچستر بگذارند و فیلمی به مراتب جذاب‌تر از آن در بیاورند. حیف است که چنین خانه جن زده‌ای در دنیا وجود داشته باشد و خروجی سینمایی آن صرفا یک اثر متوسط باشد.

The post بررسی فیلم وینچستر ؛ خانه جن زدگان appeared first on دیجیاتو.

نکته‌ای تلخ درباره دریاچه ارومیه که از فضا دیده شد

چند روزی است عکسی از دریاچه ارومیه در پیام‌رسان‌های مختلف دنیای مجازی در ایران دست به دست می‌شود که عکاس آن یکی از سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

عکاس این تصویر زیبا فضانورد کهنه‌کار و با تجربه‌ای به اسم “آنتوان اشکاپلروف” (Shkaplerov Anton) است که این عکس را در آخرین ماموریتش در ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته است.

این سرهنگ ۴۶ ساله نیروی هوایی روسیه، متولد شهر سواستوپل منطقه کریمه در سال ۲۰۰۳ به جرگه فضانوردان سازمان فضایی روسیه پیوست و بعد از حدود ۸ سال آموزش و تمرین در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱ به همراه هموطنش “آناتولی ایوانیشین” (Ivanishin Anatoli) و فضانورد ناسا “دانیل بوربانک” (Burbank Danie) و با ناو سایوز تی.ام.آ-۲۲ (Soyuz TMA-22) به فضا پرتاب شد. این سفر ۱۶۵ روز طول کشید و نام “اشکاپلروف” را به عنوان یکصد و یازدهمین کیهان‌نورد روس و پانصد و بیست و چهارمین فضانورد جهان به ثبت رساند.

وی دو سفر بعدی را با ناوهای کیهانی سایوز تی.ام.آ-۱۵ ام (Soyuz TMA-15M) و سایوز ام.اس-۷ (Soyuz MS-07) انجام داد و رکورد اقامت فضایی خود را به ۵۳۳ روز رساند. ماموریت اخیرش در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ آغاز شد و بعد از ۱۶۸ روز و ۵ ساعت ۱۸ دقیقه ۴۱ ثانیه در ۳ ژوئن ۲۰۱۸ با فرود ناو کیهانی سایوز ام اس -۷ در قزاقستان پایان یافت.

یکی از سرگرمی‌های دوست‌داشتنی “اشکاپلروف” هم مانند همه کیهان‌نوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی نگاه به سیاره مادری و عکسبرداری از مناظر دلنشینی است که آنها از این سیاره می‌بینند.

این دریاچه شگفت‌انگیز باعث تعجب فضانورد روس شده است، بطوری که در کنار عکسی که از دریاچه ارومیه در اینستاگرامش گذاشته، نوشته است: “امروز می‌خواهم به شما یک دریاچه زیبا و استثنایی ایران به نام “ارومیه” را نشان دهم. این دریاچه عمیق نمکی است. در زمان‌های قدیم چون بلورهای نمکین و براق از آب بیرون می‌زد، به آن “چچشت” می‌گفتند که به معنای براق و سفید بود. به دلیل این که ما این دریاچه را در مدار می‌بینیم، فقط اطرافش سفید دیده می‌شود، اما وسط آن که عمیق‌تر است، سبز دیده می‌شود. از سال ۲۰۰۸ نیز به دلیل این که جاده‌ای آن را دو قسمت کرده و آب نمی‌تواند بطور طبیعی جریان داشته باشد، دو رنگ شده است.”